![]() |
Prachtige match, moordend tijdens een examenreeks :s
'k heb overuren moeten maken :) Die Petrova leek me anders een taaie in de eerste set. Knap voor Clijsters, die eigenlijk een makkelijke weg heeft afgelegd naar de finale. 1 keer setverlies, die vreemde 6-0 tegen Dementieva. En Henin = :eek: Had een déja-vu van die keer toen ze op Wimbledon Capriati naar huis stuurde. Dit was prachtig. En die Belgen maar 'supporteren' (soms al dan niet sportief)...We hebben Roland Garros ingenomen :D Een Waals - Vlaamse finale, kan het nog mooier ? :D |
het minst sportief vond ik toch serena hoor. Geen hand aan de ref. Wegkijken als ze hand geeft aan Justine. Niet echt een attidude om naar op te kijken.
maarja, serena is nu eenmaal zo. Een uitspraak van haar: "heeft justine gewonnen van mij 3 weken geleden? Oei, dan moet ik toch heel slecht gespeeld hebben" Echt, bye serena en ben er niet rouwig om |
Quote:
Da's dus de commentaar van die big fat momma. Serena zat tijdens de persconferentie achteraf trouwens te wenen, omdat ze naar eigen zeggen niet 'gewend was te verliezen'. (filmpje kan je zien op roland garros site) Wat was er nu misgegaan: Henin had haar handje opgestoken toen Serena haar first serve in het net knalde. Daarop wou Serena haar first serve terug, omdat Henin haar 'gehinderd' had. Serena dan maar klagen, het publiek kwaad, Serena wordt uitgejouwd. Normale reactie, zeker als je als 1 man achter Justine staat. Wat ik dan wel wat overdreven vond: elke volgende first serve die in het net verdween, werd onthaald op applaus, zowel van de Belgen, als de Serena-fans. Maar wat wil je, in zo'n bloedstollende finale zit je echt op het puntje van je stoel en de sfeer was er zo te zien ook enorm. De tenniswereld haalt in ieder geval opgelucht adem: geen Williams in de finale. Want daar keek niemand naar uit. Enkel de Williams clan zelf. Vergelijk het met Michael Schumacher of met Lance Armstrong; de eerste titels zijn knap, maar dan begint het te vervelen en als het maar blijft duren, kies je snel voor de underdog. |
Quote:
|
"A lack of class and total ignorance," Price said. "Or they just don't know tennis and the etiquette of tennis."
Juist ja. Maar daar in de tribune zitten met piercings doorheen je ganse gezicht en een uiterlijk van een "dame van lichte zeden" (ik probeer beleefd te blijven) dàt is wél etiquette natuurlijk :rolleyes: |
De Belgen als één man achter Kim en Justine... Of dat zo zal blijven nu we een communautaire finale krijgen is natuurlijk de vraag. In elk geval is het fantastisch dat we 2 dagen vooraleer er geschiedenis gaat geschreven worden, al weten dàt het gaat gebeuren. Zeer uitzonderlijk, en dat uniek moment komt ook maar 1 keer voor : als het zich al ooit zou herhalen (wie weet?) zal het een "déjà vu" worden. Profiteer er dus van jongens. Ik ga alvast een TV zoeken op Francorchamps, dit wil ik niet missen... En de kwalifs zijn toch pas 's avonds...
|
Quote:
En die lieve mammie van Serena die heb ik nooit echt als 'etiquette' aanzien. Serenas vader vond ik daarentegen wel een leuk man, met z'n fototoestel altijd :D |
hm klagen over etiquette? ik dacht dat er na een wedstrijd toch een handje werd gegeven aan uw tegenspeler en aan de scheidsrechter? 'k denk niet dat de Williamsen lessen moeten beginnen geven in etiquette :)
|
Ondertussen hebben de Nederlanders ook hun eigen held op Roland Garros: Martin Verkerk:
http://angel.bndestem.nl/bndestem/ga..._Garros/03.jpg http://angel.bndestem.nl/bndestem/ga..._Garros/07.jpg http://angel.bndestem.nl/bndestem/ga..._Garros/04.jpg Ziet er maar een hooligan uit :D :D |
Bwa Guy zoals 2 jaar geleden het tvtje in onze pitbox!
|
pure larrie van serena, niet kunnen winnen omdat het publiek niet achter je staat... Komaan zeg, daar put je juist moed uit. Die duizenden en duizenden fans ff laten zien wat je kan. Die meid(?) kan er gewoon niet tegen dat ze verloren is en dat ze die evenaring met weet ik veel wie niet heeft gehaald. Henin was beter vandaag, maakte veel minder fouten en bleef rustig tijdens de wedstrijd. Williams was meer bezig met het publiek dan met haar spel en maakte daarentegen veel meer fouten.
conclusies: -Wie het minste fouten maakt wint een wedstrijd (of toch heel vaak. - Henin was de betere van Williams vandaag. greetz |
Inderdaad zeer zielig van Williams daar bij die opslag... Wat had ze gedaan indien dat een ace was? :rolleyes:
Wie we ook dankbaar mogen zijn is die kleine van coach Rodriguès. Sinds dat manneke daar zat ging alles terug veel vlotter... Die zal van z'n sponsor Citroën en van de papa wel een groot ijsje hebben gekregen na de match :D |
Nu ik er over nadenk, dit moet de eerste keer zijn dat ik een Williams liever zag verliezen :D :D :D
|
Quote:
Of het dan zo'n speciale zet was ??? Wat men aan het eind van de set wel deed was de kleine vooraan in de box zetten. Maar was dat niet om hem beter te laten kijken ??? Maar wat maakt het uiteindelijk uit. Het is het resultaat dat telt. .. Waarom maken we mss ineens van de gelegenheid geen gebruik om eens te pollen onder de paddockers wie zaterdag de "Coupe" mag omhoog steken ? |
Amai Martin Verkerk :eek:
Wat een match alweer van die gast. Aanvallen van't begin tot et einde. Echt de verdiende winnaar over die driftkikker :). Het is echt de Roland Garros van de lage landen geworden moet ik de commentaar op gelijk geven. Prachtig gewoon. twas beter als het ne belg was maar we mogen onze Nederlandse vrienden ook iets gunnen he ;) :D |
Quote:
|
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 22:40. |