Merci, Merci.
De dag begon goed, maar rond 15.00, besloot ik om een paar fotokes van Kinshasa te nemen, als "souvenir", en opeens volgt er een taxi met militairen ons, die ons aresteerd omdat het, volgens hun, vorboden is om fotos te nemen in Kinshasa, en dat je daar voor een speciale vergunning voor nodig heb... Meteen nemen ze mijn nieuw digitaal fototoestel, kruipen ze in mijn wagen (gewapende militairen), en zeggen ze aan de chauffeur dat hem naar de "bureau de police central" moet gaanK. Na anderhalf uur is een collega van mijn vader aangekomen, en alles geregeld, door te betalen, natuurlijk. Maar mijn toestel heb ik gelukkig terug. Ja, idd, in Congo betekend voor de militairen blanken -->>veel geld. Ze vroegen me 2500$, wat ik natuurlijk niet heb, en dus ook niet gegeven heb... Maar alles is uiteindelijik goed afgelopen, maar ik was wel serieus bang... Je kan nooiet weten wat een congolese militaire, die met een "kalachikof" bewapen is, is staat is te doen voor 100$... De paar foto's die ik heb kunnen nemen zullen na de examens volgen. Vincentdb |
*slik*slik*
geef me dan toch maar mijn vertrouwde belgenland ;) |
das ook een manier om uwe verjaardag te vieren natuurlijk! ;)
in ieder geval vincent: gelukkige verjaardag |
Quote:
Voordelen : - belangrijkste : mijn vader verdiend veel meer als hij in “risico”-landen werkt dan als hij in België zou werken (we hebben al in Irak, Zaïre en in Burundi gezeten), - dingen zoals personeel, elektriciteit, water, huur, school, benzine, vliegtuigticketen,...) zijn door het bedrijf waar mijn vader voor werkt betaald, - we hebben idd thuis personeel : twee chaufeurs, twee sentinelen, een kok, een tuinman,... (in totaal 7 man), - het is hier altijd mooie weer en het regend bijna nooeit ! Maar er zijn natuurlijk ook nadelen : - grootste ervan : ik alleen maar tijdens de vakanties (dan ben ik meestal in België) naar race gaan kijken, - alles is hier durder dan in België, want bijna alles wordt ingevoerd vanuit Europa of Zuid-Afrika, - simpele dingen zoals tijdschriften, pc-onderdelen of games, vers fruit, enz.., kost een fortuin of kan men zelfs niet vinden, - de laatste jaren zijn er minder en minder jongeren van mijn leeftijd (17-20 jaar), omdat ze meestal niet willen komen leven, en ook omdat er minder en minder blanken zijn, omdat de economische situatie hier desastreus is... Alleen maar de transport-sector werkt hier heel goed (er word héél veel ingevoerd). Ik ben dus blij dat ik binnen een mand definitief in België zal leven. Het zal wel efkes aanpassen zijn (met het weer, de mentaliteit van de mensen, nieuwe vrienden maken,...), maar dat zou geen probleem moeten zijn. Dan kan ik EINDELIJK regelmatig naar Zolder en Spa gaan. Ps. : verbeter me maar als ik schrijf foutjes maak (ik ben in het Frans op school en thuis praten we ook Frans...). Greetz, Vincentdb |
ne gelukkige aan iedereen da ik de afgelopen tijd vergeten ben
|
Quote:
Je Nederlands is misschien niet volledig foutloos, maar toch wel erg goed! Je hebt vroeger nog op een Nederlandstalige school gezeten ofzo? Wie weet tot binnenkort :) |
Quote:
Dan heeft mijn vader werk gevonden voor een bouwbedrijf dat voor het Amerikaanse leger werkte, in Iraq (in 1987 dus). Daar was er natuurlijk geen Nederlands-talige school, dus hebben mijn ouders mij Frans geleerd, en ben ik tot in 1989 in Bagdad in het Frans op school geweest. Dan door de oorlog met Koweït (Golf-oorlog) moeten vluchten naar België. Mijn vader heeft dan werk gevonden bij CMB (Compagnie Maritime Belge),en zijn we van 1989 tot in 1991 in ex-Zaïre gaan leven. Daar op een Franse school geweest. Maar in 1991 waren er plunderingen, dus we (met mijn moeder, mijn zus en broer) moesten nog is vluchten... Dan zijn bij de ouders van mijn moeder gaan leven tijdens 6 maanden, in Heusden-Zolder, ik ging toen in het Frans op school op de Europeese school in Mol ,tijdens 6 maanden. Daarna 3 jaar in Dar-es-Salam, hoofdstad van Tanzania gewoont, op een Franse school gestudeerd. Dan had mijn zus haar onderwijs gedaan, dus zijn we (mezelf, mijn moeder, mijn zus en mijn broer) terug naar België gegaan. Mijn vader is in Tanzania gebleven. In Hasselt een huis gehuurd, en dan mocht ik nog is helemaal van taal veranderen (van Frans naar Nederlands). Ik ben tijdens 1 jaar op het Sint-Josef College in Hasselt geweest, en heb ik mijn eerste middelbaar schooljaar mogen over doen. Nederlands was me te moelijk, ik had te veel achterstand... Daarna 1 jaar bij de Jesuiten op internaat, in Turnhout. Dan nog is verhuisen, naar Burundi deze keer. Daar weer in het Frans op school geweest, tijdens 2 jaren. En nu ben ik al 3 jaar in Kinshasa, en volgend jaar in België gaan studeren, maar wat weet ik nog niet goed... Zo, nu weet je het allemaal !! ;) ;) ;) Vincentdb |
Quote:
Vincentdb |
Is dat jouw voiture? :D :D :D
http://www.multimania.com/circuitzolder/kin10.jpg En waar zijn die foto's van café's???? |
Als da z'n wagen was, is hij niet tot bij de cafés geraakt :D
|
Of kwam hij er natuurlijk net van hé!
|
dit is onze auto dus :
http://www.multimania.com/circuitzolder/mais11.jpg En foto's van cafés ga ik dus niet nemen na wat er met mijn is gebeurd toen ik in de stad foto's heb genomen, 2-3 weken geleden..... Vincentdb |
Quote:
GRAND THEFT AUTO :D |
Quote:
|
Quote:
lololol Jullie moesten het maar zien, wat er hier allemaal rond rijdt... lol Vincentdb |
Originally posted by Bart.Vandecavey
Is dat jouw voiture? :D :D :D auto? limousine bedoelde :D |
Happy Birthday Oneliner & Johan !!!
|
Merci voor het reeds vroege herinneren aan m'n verjaardag.
|
Ne heel gelukkige verjaardag Oneliner!!
En jij ook natuurlijk Johan! |
er is er een jarig hoera hoera!!!!!!!!
gelukkige verjaardag onelinerke dikke kussen van u zusje en natuurlijk ook heppie beurteej voor johan he :) |
Happy birthday JO & ONE
|
Verjaren met zulk rotweer, daar moet je lef voor hebben!
Gefeliciteerd jongens. jan |
Màar het is in de vakantie hé ;)
Gelukkige verjaardag oneliner en Johan |
Ook van mij proficiat, geef er een lap op he mannen.
|
Nu vergeet ik nog de Oneliner te feliciteren met z'n verjaardag!
Bij deze zal ik dat dus doen : Gelukkige verjaardag, One! 3 juli is toch duidelijk nen goeien dag, he! :D |
@oneline: op naar de volwassenheid ;)
@ johan: op naar de eeuwige jeugd :D @beiden: happy birthday :) |
Tenk juw allen :D
En gij ook hé Johan, make it a great day (hij is bena gedaan maarkom ;)) |
Gelukkige verjaardag allebei en geeft er een lap op eh!
congratz |
Proficiat dudekes.
|
|
Zwaar gefeliciteerd Pascal. Duvel geeft je vleugels?
jan |
Gelukkige verjaardag Pascal, we weten al wat we je kunnen wensen zeker http://www.duvel.com/Images/Logo.GIF
|
ne gelukkige verjaardag pascal, geniet ervan!
|
Gelukkige verjaardag Pascal.
|
Proficiat Pascal !!
|
sjust te laat ... ;)
proficiat anyway Pascal |
Proficiat Pascal.... maar ik ben waarschijnlijk allesbehalve origineel ;-)
|
Thanks folks.
En de DUVEL was weer lekker. C U |
1 uur en een kwartier te laat, maar toch nog ne gelukkige ;)
|
ne gelukkige aan Savi, als ik mij nie vergis ook nog de pits-ancien ;)
|
All times are GMT +2. The time now is 09:47. |