Spijtig, deze Volvo was misschien niet de snelste maar zeker een schitterde Belcar deelnemer.
|
hallo,
ikke terug van skivakantie. ondertussen kent iedereen het nieuws he...??? |
Bwa... nieuws ???
|
blijkbaar deed het wat stof oplaaien...
zo straf was het toch niet, ik heb lang moeten wachten om het te lezen maar het valt nog mee vind ik... |
Quote:
|
de race-wereld is hard he...???
you win some, you lose some, I lost one, but that doesn't mean all... |
Euhm... me denkt had ene F. Williams het anders gezegd... maar het weze jou vergeven... nadenkenken stemt soms gelukkig hé.. no hard feelings, just think...
|
De dingen die geschreven staan zijn niet allemaal zoals ik ze precies gezegd hebt, het kwam er op neer maar het is anders geformuleerd en het komt anders over als je het interview leest.
Ik heb zelfs gezegd dat ik het Alexandra en Vanina gun, t is een sterk voorstel, dat is gewoon zo, en ik wist op voorhand waar ik aan begon, voila. Zeker geen vies gezicht naar Alexandra omdat zei het spel gewonnen heeft. Ik hoop voor haar het beste en dat ze meer geluk heeft dan afgelopen seizoen met mij. Dit zijn nu mijn woorden. En voor mezelf hoop ik natuurlijk ook het beste samen met Linsy en Caroline. Als alles rondkomt zoals het moet gaan we een leuk trio vormen. |
Volgens een "verspreking" van een paddocker ;) mogen we een nieuwe wagen verwachten in GTB, een Saker Sportscar. Een wereldpremiere.
http://users.skynet.be/raceplan/GTB1.jpg edit: Als de Saker daadwerkelijk gaat deelnemen in GTB, dan moeten ze wel nog ergens 230 KG plaatsen................of je het dan redt met die "standaard 220 pk Subaru motor" ? Ach we zullen wel zien...........wederom, u hoort ons niet klagen :) links: http://www.sakermotorsport.nl/ http://www.saker.co.nz |
Heeft die Saker dan een homologatie voor op de baan? Misschien in Nieuw-Zeeland?
|
Quote:
Quote:
|
Deze auto hoort gewoon niet thuis in Belcar maar in een (bvb voor privé-teams voorbehouden) proto-kampioenschap vind ik: het is noch een GT noch een Toerisme... Hij kan misschien samen met andere buizenchassis-auto's en de nieuwe auto van KS in de silhouette-klasse rijden :rolleyes: Wat heb je aan een reglement als de regels niet moeten gevolgd worden :no:
|
Alweer een mogelijke deelnemer................en wat voor eentje !!!!
Op het forum van GT-Eins.de wordt er gesproken over een ex-STW Audi A4 die ietwat opgepept aan de start zal verschijnen :D Wie en Wat: De rijder zou een bekende duitse Belcar Guest zijn, Rudiger Noll. Met zijn Audi Ur-Quattro heeft ie meegedaan aan de Belpro 2003 (deelnemer nr. 65) en als ik het goed heb ook de race op de Nurburgring in 2002. Welk speeltje neemt hij mee? Een ex-STW Audi A4 uit het voormalige Australische kampioenschap (ex-Coleman), veel STW is het niet meer;) Motor eruit en een IMSA Audi 2 liter erin........met vermoedelijk 600 tot 650 PK. Het verhaal wordt daar verteld door iemand die bij de ombouw van de wagen is geweest. Wederom, U hoort ons niet klagen ;) De Audi Ur-Quattro van de Belpro 2003 |
Dat heerlijke Audi wastegate geluidje is steeds welkom inderdaad
|
Ze hebben in de Belcar een paar races met hun oude Audi mogen meerijden omdat ze in 2004 met iets nieuw aan de start zouden verschijnen heb ik ooit is gehoord. Zo geschiedde waarschijnlijk...
|
Hier een vraagje over :
Zijn in de klasse guest ook enkel maar wagens toegelaten die in de "lijst van toegelaten wagens" staan ? Of wordt door de Belcar-organisatie elke guest-kandidaat apart bekeken of die mag meerijden of niet bij inschrijving ? |
Quote:
Je geeft zelf al het antwoord op je vraag. "No way" immers dat die oldtimer-Quattro nog in de lijst van de toegelaten wagens is opgenomen. Voor de guest-klasse ben je inderdaad overgeleverd aan de goodwill en willekeur van de organisatie. Niet echt correct voor een professioneel kampioenschap, als je het mij vraagt. :no: |
Quote:
MONDEO AUDI VOLVO Volgens mij allemaal 2 liters. Enkel voor de 24H gaan we over op de 2.5L |
Quote:
|
Quote:
Wat betreft de motor, het zou gaan om 2050 cc .................dus TB, alhoewel die duitsers er wat betreft motor nog niet uit zijn :) Maar nogmaals we hebben dat gelezen ergens anders, wij verzinnen het niet ;) |
Als het een imsa motor is, is het sowieso een turbo, en komt hij uit in TA.
|
Quote:
|
Ach zo, ja mannen, we gaan nog veel moeten lezen ivm. Belcar zulle. Als er dan geen TC klasse is ( en dat zal zo zijn ) komen we automatisch uit in TB hé. Bah, maakt niet zoveel uit, het zal voor ons toch allemaal nieuw zijn, ik denk niet dat we potten gaan breken dit jaar. Nieuwe wagen, nieuw kampioenschap, nieuwe 2de piloot, nieuwe mensen in het team, het zou een mirakel zijn indien we podiumplaatsen halen.
|
Quote:
|
Quote:
Ik vrees een beetje dat ook dit geen waar zal zijn, aangezien de turbo coëfficient 1.7 is, zoals A.J. al zei. Als je deze coëfficient toepast op een cilinderinhoud van 2 liter, dan bekom je als resultaat ... 3.4 liter... en dan zit je in TA, en niet in TB, als ik het goed voor heb... |
Quote:
|
Ooit al compleet gelezen Megane ? :)
Ik weet wel dat als er geen 5 deelnemers zijn in een bepaalde klasse je automatisch een klasse hoger gaat. Maar weet je nog in Francorchamps toen Liard met de Yaris, uitkomende in klasse 5, 3de reed in klasse 4 hij toch met de punten ging lopen. Stel dat wij de enigste klasse TC wagen zijn, wil dat dan zeggen dat wij nooit kans maken op een overwinning binnen onze klasse als er niet genoeg deelnemers zijn of pakken we wel de punten van TC maar geen podium in TB. Niet dat het mij veel uitmaakt zulle, eigenlijk zouden we moeten meekunnen in TB indien de motor het aankan. Maar indien ik hier de 600 en 650 pk's zie voorbijzoeven dan hebben wij er zo een 300 tekort. 326 PK tegen 650 van de Mondeo en de Audi, mmmmmhhhh is eigenlijk een beetje touring Cup, de Clio's tegen de Porsches. David & Golliath, i like it :) |
Quote:
Voor de 24H komen we wel in TA uit, Volvo gaf ons gisteren als nieuwsjaarcadeau de nieuwe 2.5 Turbo van de S60. |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Ja, ik wel, maar daarom gij nog niet hé ;)
Awel, wil de enige echte spreken. :) |
Is de Audi A4 van Dubois ook geen algemeen kampioen geworden toen hij in TC reed? Driesco je moet gewoon enkele TC-teams (touringcup) overtuigen om in Belcar (TC) te rijden met hun tweeliter.
|
Ach ja, en welke zotten ga ik daar voor vinden ? :)
|
Quote:
Toch wat leuks gevonden: Veel foto's van de Ur-Quattro Tja en dan wel de meest verrassende vondst is de samenwerking met Haller Motorsport De Ur-Quattro van Noll is daarop terug te vinden. Wat heeft Haller Motorsport met Belcar te maken? Haller Motorsport is de technische partner van Kuismanen Racing. De Viper en Audi van Kuismanen worden daar onderhouden. Op het gebied van motoren kun je dus vanalles verwachten, maar met IMSA Audi motoren is zeer zeker een van de opties. Kuismanen heeft in 1997 in het STT gereden met een Audi 90 IMSA GTO. Kuismanen in het STT 1997: http://amkg.homeip.net/astory/old1/pic3/kuismanen2.jpg http://www.audistory.de/ |
Moest dat plan van Noll uitkomen (een "oude" STW maar met de look van de nieuwe A4) zou dit prachtig zijn voor de Belcar. Zo'n auto's (d.i. échte auto's aangepast om te racen) heeft de Belcar nodig...
|
Volgens Pitstop.tv een C5R P&M van Selleslagh Slaus Voor de Belcar, de ELMS en de 24 uur van Spa.
Er wordt onderhandeld met vier piloten Marc Goossens, Fred Bouvy, Kurt Mollekens en Vincent Vosse. Goed nieuws zou ik zo zeggen. |
Te lezen op Pitstop.TV :
Carsport Belgium, het nieuwe team rond Patrick Selleslagh en Patrick Slaus wil in 2004 met een Corvette C5 de LMES, de 24 Uren van Francorchamps en ....de Belcar rijden. :D Dat zal dan met een nieuwe Chevy zijn. Wishful thinking : als er nu nog iemand geld genoeg heeft om de wagen van Marc Vannerum te kopen, hebben we meteen 2 Corvettes in de Belcar. :+ |
Marc Goossens, Fred Bouvy, Kurt Mollekens en Vincent Vosse: vuurwerk gegarandeerd. Die horen toch bij de tien snelste mannen hier in België en hebben allemaal de nodige ervaring. Wie er nu uiteindelijk overblijft maakt niet zoveel uit denk want ze zijn toch serieus aan elkaar gewaagd. Bouvy zal wel zo goed als zeker zijn van een plaatsje. Ik vermoed dat Goossens en/of Vosse (zeker 1 van de twee) ook een stuur zal krijgen. De reden is niet ver te zoeken me dunkt: Michelin banden.
|
All times are GMT +2. The time now is 01:05. |