De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Startlijst Belcar 2004 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=6682)

A.J. 24-12-2003 02:30

Spijtig, deze Volvo was misschien niet de snelste maar zeker een schitterde Belcar deelnemer.

Kelly Jamers 26-12-2003 21:19

hallo,
ikke terug van skivakantie.
ondertussen kent iedereen het nieuws he...???

Mistery 26-12-2003 21:22

Bwa... nieuws ???

Kelly Jamers 26-12-2003 21:24

blijkbaar deed het wat stof oplaaien...
zo straf was het toch niet,
ik heb lang moeten wachten om het te lezen maar het valt nog mee vind ik...

Mistery 26-12-2003 21:27

Quote:

Originally posted by Kelly Jamers
blijkbaar deed het wat stof oplaaien....
idd, was verwacht... maar ja... (geen verdere uitleg...)

Kelly Jamers 26-12-2003 21:30

de race-wereld is hard he...???
you win some, you lose some,
I lost one,
but that doesn't mean all...

Mistery 26-12-2003 21:43

Euhm... me denkt had ene F. Williams het anders gezegd... maar het weze jou vergeven... nadenkenken stemt soms gelukkig hé.. no hard feelings, just think...

Kelly Jamers 27-12-2003 10:37

De dingen die geschreven staan zijn niet allemaal zoals ik ze precies gezegd hebt, het kwam er op neer maar het is anders geformuleerd en het komt anders over als je het interview leest.
Ik heb zelfs gezegd dat ik het Alexandra en Vanina gun,
t is een sterk voorstel, dat is gewoon zo, en ik wist op voorhand waar ik aan begon, voila.
Zeker geen vies gezicht naar Alexandra omdat zei het spel gewonnen heeft.
Ik hoop voor haar het beste en dat ze meer geluk heeft dan afgelopen seizoen met mij.
Dit zijn nu mijn woorden.
En voor mezelf hoop ik natuurlijk ook het beste samen met Linsy en Caroline. Als alles rondkomt zoals het moet gaan we een leuk trio vormen.

Mark 27-12-2003 12:21

Volgens een "verspreking" van een paddocker ;) mogen we een nieuwe wagen verwachten in GTB, een Saker Sportscar. Een wereldpremiere.

http://users.skynet.be/raceplan/GTB1.jpg

edit: Als de Saker daadwerkelijk gaat deelnemen in GTB, dan moeten ze wel nog ergens 230 KG plaatsen................of je het dan redt met die "standaard 220 pk Subaru motor" ? Ach we zullen wel zien...........wederom, u hoort ons niet klagen :)

links:
http://www.sakermotorsport.nl/
http://www.saker.co.nz

A.J. 27-12-2003 20:31

Heeft die Saker dan een homologatie voor op de baan? Misschien in Nieuw-Zeeland?

Mark 27-12-2003 20:50

Quote:

Originally posted by A.J.
Heeft die Saker dan een homologatie voor op de baan? Misschien in Nieuw-Zeeland?
Voor de DNRT / ZAC zal het wel in orde zijn, voor de Belcar weet ik het niet zeker.........maar de initiatiefnemer is hier eens op depaddock geweest en vertelde o.a. dit:

Quote:

member: SakerMotorsport

"Om in de Belcar GTA klasse te rijden lijkt het mij wat onpraktisch om 300KG bij te plaatsen. Het rijden in de GTB klasse lijkt aantrekkelijker, daar rijdt immers ook de Vertigo. Voorlopig zal de motor getuned zijn voor ongeveer 280PK. Hiermee heeft de wagen een gunstige pk/gewichtsverhouding. Daarnaast verwachten wij veel van het onderstel."

"We zijn nog een dossier aan het aanleggen voor de Belcar organisatie. Vorig jaar hebben we contact gehad met de belcar organisatie welke niet al te veel problemen zag voor toelating.

Dit moet een auto worden waar elke autosport liefhebber met een Renault Clio / Alfa Cup budget me uit de voeten kan. "
meer in deze thread: http://forum.depaddock.eu/showthread...r&pagenumber=1

Scapa 27-12-2003 22:13

Deze auto hoort gewoon niet thuis in Belcar maar in een (bvb voor privé-teams voorbehouden) proto-kampioenschap vind ik: het is noch een GT noch een Toerisme... Hij kan misschien samen met andere buizenchassis-auto's en de nieuwe auto van KS in de silhouette-klasse rijden :rolleyes: Wat heb je aan een reglement als de regels niet moeten gevolgd worden :no:

Mark 31-12-2003 17:56

Alweer een mogelijke deelnemer................en wat voor eentje !!!!

Op het forum van GT-Eins.de wordt er gesproken over een ex-STW Audi A4 die ietwat opgepept aan de start zal verschijnen :D

Wie en Wat:
De rijder zou een bekende duitse Belcar Guest zijn, Rudiger Noll. Met zijn Audi Ur-Quattro heeft ie meegedaan aan de Belpro 2003 (deelnemer nr. 65) en als ik het goed heb ook de race op de Nurburgring in 2002.

Welk speeltje neemt hij mee? Een ex-STW Audi A4 uit het voormalige Australische kampioenschap (ex-Coleman), veel STW is het niet meer;) Motor eruit en een IMSA Audi 2 liter erin........met vermoedelijk 600 tot 650 PK. Het verhaal wordt daar verteld door iemand die bij de ombouw van de wagen is geweest.

Wederom, U hoort ons niet klagen ;)

De Audi Ur-Quattro van de Belpro 2003

NGT Racing 31-12-2003 18:14

Dat heerlijke Audi wastegate geluidje is steeds welkom inderdaad

Scapa 31-12-2003 18:21

Ze hebben in de Belcar een paar races met hun oude Audi mogen meerijden omdat ze in 2004 met iets nieuw aan de start zouden verschijnen heb ik ooit is gehoord. Zo geschiedde waarschijnlijk...

AlainH 01-01-2004 18:41

Hier een vraagje over :
Zijn in de klasse guest ook enkel maar wagens toegelaten die in de "lijst van toegelaten wagens" staan ? Of wordt door de Belcar-organisatie elke guest-kandidaat apart bekeken of die mag meerijden of niet bij inschrijving ?

Baron 01-01-2004 20:53

Quote:

Originally posted by AlainH
Hier een vraagje over :
Zijn in de klasse guest ook enkel maar wagens toegelaten die in de "lijst van toegelaten wagens" staan ? Of wordt door de Belcar-organisatie elke guest-kandidaat apart bekeken of die mag meerijden of niet bij inschrijving ?

Je geeft zelf al het antwoord op je vraag. "No way" immers dat die oldtimer-Quattro nog in de lijst van de toegelaten wagens is opgenomen. Voor de guest-klasse ben je inderdaad overgeleverd aan de goodwill en willekeur van de organisatie.
Niet echt correct voor een professioneel kampioenschap, als je het mij vraagt. :no:

Driesco 01-01-2004 21:04

Quote:

[i]
Welk speeltje neemt hij mee? Een ex-STW Audi A4 uit het voormalige Australische kampioenschap (ex-Coleman), veel STW is het niet meer;) Motor eruit en een IMSA Audi 2 liter erin........met vermoedelijk 600 tot 650 PK. Het verhaal wordt daar verteld door iemand die bij de ombouw van de wagen is geweest.

]
Joepie, nog een TC, nog 2 stuks en we hebben een eigen klasse.

MONDEO
AUDI
VOLVO

Volgens mij allemaal 2 liters. Enkel voor de 24H gaan we over op de 2.5L

R@ce@holiC 01-01-2004 21:07

Quote:

Originally posted by Driesco

MONDEO
AUDI
VOLVO

Heeft die Audi geen turbo ? mits turbo komt ie toch uit in TB denk ik ?

Mark 02-01-2004 00:34

Quote:

Originally posted by Baron
Voor de guest-klasse ben je inderdaad overgeleverd aan de goodwill en willekeur van de organisatie.
Niet echt correct voor een professioneel kampioenschap

Kijk als je eens een keertje de ogen dichtknijpt maar voor het jaar erop een klant erbij krijgt dan heb ik daar geen probleem mee. Daarnaast kunnen ze geen kampioenschaps punten wegkapen als ik het goed heb begrepen...........

Wat betreft de motor, het zou gaan om 2050 cc .................dus TB, alhoewel die duitsers er wat betreft motor nog niet uit zijn :)

Maar nogmaals we hebben dat gelezen ergens anders, wij verzinnen het niet ;)

pipo 02-01-2004 01:42

Als het een imsa motor is, is het sowieso een turbo, en komt hij uit in TA.

A.J. 02-01-2004 02:42

Quote:

MONDEO
AUDI
VOLVO

Ja maar enkel jullie hebben een atmosferische motor. De andere moet je met 1.7 vermenigvuldigen...

Driesco 02-01-2004 08:30

Ach zo, ja mannen, we gaan nog veel moeten lezen ivm. Belcar zulle. Als er dan geen TC klasse is ( en dat zal zo zijn ) komen we automatisch uit in TB hé. Bah, maakt niet zoveel uit, het zal voor ons toch allemaal nieuw zijn, ik denk niet dat we potten gaan breken dit jaar. Nieuwe wagen, nieuw kampioenschap, nieuwe 2de piloot, nieuwe mensen in het team, het zou een mirakel zijn indien we podiumplaatsen halen.

Megane 02-01-2004 10:21

Quote:

Ach zo, ja mannen, we gaan nog veel moeten lezen ivm. Belcar zulle. Als er dan geen TC klasse is ( en dat zal zo zijn ) komen we automatisch uit in TB hé. Bah, maakt niet zoveel uit,
Staat ook in het VAS boekje voor het behalen van Uw licensie touring-cup. :no: ;) ;)

Mistery 02-01-2004 10:29

Quote:

Als er dan geen TC klasse is ( en dat zal zo zijn ) komen we automatisch uit in TB hé.

Ik vrees een beetje dat ook dit geen waar zal zijn, aangezien de turbo coëfficient 1.7 is, zoals A.J. al zei. Als je deze coëfficient toepast op een cilinderinhoud van 2 liter, dan bekom je als resultaat ... 3.4 liter... en dan zit je in TA, en niet in TB, als ik het goed voor heb...

Scapa 02-01-2004 10:33

Quote:

Originally posted by Mistery
Ik vrees een beetje dat ook dit geen waar zal zijn, aangezien de turbo coëfficient 1.7 is, zoals A.J. al zei. Als je deze coëfficient toepast op een cilinderinhoud van 2 liter, dan bekom je als resultaat ... 3.4 liter... en dan zit je in TA, en niet in TB, als ik het goed voor heb...
De Volvo heeft toch geen turbo dus komt die in TB uit? Die Audi en de Mondeo van MSE hebben dat wel en die komen dan inderdaad in TA. Of weet jij er meer van en willen ze op de Volvo een turbo zetten? ;)

Driesco 02-01-2004 10:35

Ooit al compleet gelezen Megane ? :)
Ik weet wel dat als er geen 5 deelnemers zijn in een bepaalde klasse je automatisch een klasse hoger gaat. Maar weet je nog in Francorchamps toen Liard met de Yaris, uitkomende in klasse 5, 3de reed in klasse 4 hij toch met de punten ging lopen.

Stel dat wij de enigste klasse TC wagen zijn, wil dat dan zeggen dat wij nooit kans maken op een overwinning binnen onze klasse als er niet genoeg deelnemers zijn of pakken we wel de punten van TC maar geen podium in TB. Niet dat het mij veel uitmaakt zulle, eigenlijk zouden we moeten meekunnen in TB indien de motor het aankan. Maar indien ik hier de 600 en 650 pk's zie voorbijzoeven dan hebben wij er zo een 300 tekort.

326 PK tegen 650 van de Mondeo en de Audi, mmmmmhhhh is eigenlijk een beetje touring Cup, de Clio's tegen de Porsches. David & Golliath, i like it :)

Driesco 02-01-2004 10:37

Quote:

Originally posted by stijnconinx
De Volvo heeft toch geen turbo dus komt die in TB uit? Die Audi en de Mondeo van MSE hebben dat wel en die komen dan inderdaad in TA. Of weet jij er meer van en willen ze op de Volvo een turbo zetten? ;)
Neen, geen turbo op de Volvo. We weten zelfs niet of de motor het zal houden zonder turbo, laat staan met :):)
Voor de 24H komen we wel in TA uit, Volvo gaf ons gisteren als nieuwsjaarcadeau de nieuwe 2.5 Turbo van de S60.

Asterix 02-01-2004 11:27

Quote:

MONDEO
AUDI
VOLVO

Zitten daar geen turbo's tussen met coëfficient ?

Scapa 02-01-2004 11:34

Quote:

Ooit al compleet gelezen Megane ? :)
Ik weet wel dat als er geen 5 deelnemers zijn in een bepaalde klasse je automatisch een klasse hoger gaat. Maar weet je nog in Francorchamps toen Liard met de Yaris, uitkomende in klasse 5, 3de reed in klasse 4 hij toch met de punten ging lopen.

Stel dat wij de enigste klasse TC wagen zijn, wil dat dan zeggen dat wij nooit kans maken op een overwinning binnen onze klasse als er niet genoeg deelnemers zijn of pakken we wel de punten van TC maar geen podium in TB. Niet dat het mij veel uitmaakt zulle, eigenlijk zouden we moeten meekunnen in TB indien de motor het aankan. Maar indien ik hier de 600 en 650 pk's zie voorbijzoeven dan hebben wij er zo een 300 tekort.

326 PK tegen 650 van de Mondeo en de Audi, mmmmmhhhh is eigenlijk een beetje touring Cup, de Clio's tegen de Porsches. David & Golliath, i like it :)

Geen paniek: je gaat in TB NIET tegen de Ford en de Audi uitkomen aangezien zij in TA rijden omdat ze een Turbo hebben. Jouw tegenstanders worden onder andere de Mini van Vandevelde, de M3 van Moore,... Als de boel heel blijft moet een podium in de TB-klasse mogelijk zijn, allé dat hangt natuurlijk ook af van de piloten eh ;)

ikke 02-01-2004 12:50

Quote:

Originally posted by stijnconinx
Geen paniek: je gaat in TB NIET tegen de Ford en de Audi uitkomen aangezien zij in TA rijden omdat ze een Turbo hebben. Jouw tegenstanders worden onder andere de Mini van Vandevelde, de M3 van Moore,... Als de boel heel blijft moet een podium in de TB-klasse mogelijk zijn, allé dat hangt natuurlijk ook af van de piloten eh ;)
alles zal afhangen van welke motor moore inbouwt. ook zij zijn blijkbaar aan iets speciaals bezig. is TB nu niet tot 3.2L ?

ikke 02-01-2004 12:53

Quote:

Neen, geen turbo op de Volvo. We weten zelfs niet of de motor het zal houden zonder turbo, laat staan met :):)
Voor de 24H komen we wel in TA uit, Volvo gaf ons gisteren als nieuwsjaarcadeau de nieuwe 2.5 Turbo van de S60.

driesco en weet je nu al met welke piloten ?

Driesco 02-01-2004 13:02

Ja, ik wel, maar daarom gij nog niet hé ;)
Awel, wil de enige echte spreken. :)

Bart.Vandecavey 02-01-2004 13:27

Is de Audi A4 van Dubois ook geen algemeen kampioen geworden toen hij in TC reed? Driesco je moet gewoon enkele TC-teams (touringcup) overtuigen om in Belcar (TC) te rijden met hun tweeliter.

Driesco 02-01-2004 13:32

Ach ja, en welke zotten ga ik daar voor vinden ? :)

Mark 02-01-2004 14:55

Quote:

Originally posted by Marshal

Wat betreft de motor, het zou gaan om 2050 cc .................dus TB, alhoewel die duitsers er wat betreft motor nog niet uit zijn :)

Zoals eerder gezegd, die duisters zijn er nog niet helemaal uit ;) Neemt niet weg dat ik even Rudiger Noll aan een "Google onderzoek" heb onderworpen :D

Toch wat leuks gevonden:
Veel foto's van de Ur-Quattro

Tja en dan wel de meest verrassende vondst is de samenwerking met Haller Motorsport De Ur-Quattro van Noll is daarop terug te vinden. Wat heeft Haller Motorsport met Belcar te maken? Haller Motorsport is de technische partner van Kuismanen Racing. De Viper en Audi van Kuismanen worden daar onderhouden.

Op het gebied van motoren kun je dus vanalles verwachten, maar met IMSA Audi motoren is zeer zeker een van de opties. Kuismanen heeft in 1997 in het STT gereden met een Audi 90 IMSA GTO.

Kuismanen in het STT 1997:
http://amkg.homeip.net/astory/old1/pic3/kuismanen2.jpg
http://www.audistory.de/

Scapa 02-01-2004 15:17

Moest dat plan van Noll uitkomen (een "oude" STW maar met de look van de nieuwe A4) zou dit prachtig zijn voor de Belcar. Zo'n auto's (d.i. échte auto's aangepast om te racen) heeft de Belcar nodig...

NGT Racing 03-01-2004 11:48

Volgens Pitstop.tv een C5R P&M van Selleslagh Slaus Voor de Belcar, de ELMS en de 24 uur van Spa.
Er wordt onderhandeld met vier piloten
Marc Goossens, Fred Bouvy, Kurt Mollekens en Vincent Vosse.

Goed nieuws zou ik zo zeggen.

Baron 03-01-2004 11:53

Te lezen op Pitstop.TV :

Carsport Belgium, het nieuwe team rond Patrick Selleslagh en Patrick Slaus wil in 2004 met een Corvette C5 de LMES, de 24 Uren van Francorchamps en ....de Belcar rijden. :D

Dat zal dan met een nieuwe Chevy zijn.

Wishful thinking : als er nu nog iemand geld genoeg heeft om de wagen van Marc Vannerum te kopen, hebben we meteen 2 Corvettes in de Belcar. :+

Scapa 03-01-2004 12:16

Marc Goossens, Fred Bouvy, Kurt Mollekens en Vincent Vosse: vuurwerk gegarandeerd. Die horen toch bij de tien snelste mannen hier in België en hebben allemaal de nodige ervaring. Wie er nu uiteindelijk overblijft maakt niet zoveel uit denk want ze zijn toch serieus aan elkaar gewaagd. Bouvy zal wel zo goed als zeker zijn van een plaatsje. Ik vermoed dat Goossens en/of Vosse (zeker 1 van de twee) ook een stuur zal krijgen. De reden is niet ver te zoeken me dunkt: Michelin banden.

All times are GMT +2. The time now is 01:05.