De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   verstappen naar Jordan? (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=6700)

FastFons 23-01-2004 17:40

Ze beginnen misschien al schrik te krijgen van een pak slaag van Jos :D:D:D

FF

gwyllion 23-01-2004 18:39

In Spanje en Nederland is het ultimatum momenteel afgelopen. In Engeland hebben ze nog 20 minuten.

Finish 23-01-2004 19:04

Quote:

Het is officieel. Jos Verstappen komt in 2004 voor het Jordan-team uit. Dat vernam F1Racing.nl zopas. Meer informatie komt er zo meteen aan.
bron: f1racing.nl

't is EINDELIJK zover ;)

Weer eens een jaartje Jos. Best grappig.

The Interceptor 23-01-2004 19:05

HIJ RIJDT BIJ JORDAN!!!

f1racing.nl meld dat net, meer nieuws zodadelijk

Maarten 23-01-2004 19:19

allee, dat er nu nog Bas Leinders als testpiloot bij komt en dan zijn de nederlandssprekende contrijen weer content ;)

The Interceptor 23-01-2004 19:27

het contract is nog NIET getekend, blijkbaar was er wel een positief telefoontje van Eddie naar Jos:

Quote:

Jos Verstappen heeft nog geen contract op zak met Jordan, maar de Ierse teambaas bevestigde vandaag wel telefonisch met de Nederlander te willen samenwerken in 2004. De komende dagen wordt er een definitief contract opgesteld. Dat liet Trust weten.

‘’Jordan heeft telefonisch zijn woord gegeven" aldus Trust-baas Perridon. Hierbij is besloten dat gedurende de komende dagen het akkoord tussen beide partijen definitief afgerond zal worden. Dit betekent dat zodra de contracten uitgewerkt en getekend zijn, Jos Verstappen komend seizoen in de EJ14 op de grid zal verschijnen!

"We zijn blij dat we weer een stap verder zijn. Jos is een uitstekende rijder met een enorme staat van dienst die absoluut een stoel in de Formule 1 verdient.’’ aldus Perridon.

bron: f1racing.nl

Finish 23-01-2004 19:31

telefonisch betekent nog niks !

Er is nog hoop :D

yvdp 23-01-2004 19:37

haha, is heidfeld nu eigenlijk al officieel rijder van Jordan?

JPMontoya 23-01-2004 22:20

Bij al dat gebeuren rond jos, leinders, jordan is me toch opgevallen hoe laag Jordan wel niet gevallen is de laatste jaren.

Het team maakte steil opgang naar het einde van de jaren '90 en zit nu in een diep dal. Toch raar als je de parallel trekt met vb Sauber, ongeveer evenlang in F1, Sauber wint niets, en Jordan wel, kijken we nu waar we staan anno 2004. Sauber mooie windtunnel én al jaren zeker van goede sponsers, kortom de toekomst ziet er goed uit voor Sauber.

Maar wat dan gezegd van Jordan, nog GP's winnende in 98 99, bijna nog voor de wereldtitel strijdende met Frentzen, is nu zowat het meest zielige team van de grid volgens mij, vraag me toch af wat voor wanbeleid ze daar gevoerd hebben sedert de succesjaren, dat Eddie zelf dat niet ziet en een stap opzij wil zetten, is voor mij dan ook een raadsel. Al een paar jaar moeten ze krabben voor sponsers, en is hun jong fris imago toch wel verdwenen. Het is nu echt zover gekomen dat ze de jonge rijders, die naief zijn, gewoon het geld uit hun zakken troggelen, én dat Jos zich, echt ZIELIG, vastklampt aan wat waarschijnlijk toch een slechte wagen wordt, spreekt niet voor Jos en ook niet voor Jordan.

Dat Jos niet een beetje meer eer heeft, tja, daar kan je alleen maar antwoorden met . . .

Eddie is gewoon een grijze oude geldwolf geworden die in mijn ogen beter een stap achteruit zou zetten voor het eigen goed van z'n team.

Finish 23-01-2004 22:32

akkoord.
Om trouwens aan te vullen met een vet cliché: aan de top komen is 1, aan de top blijven, da's wat anders. '98-'99 waren echt succesjaren voor Jordan, maar deze eeuw heeft hen nog geen geluk gebracht (hetzij die grap in Brazilië vorig jaar).

Ik hoop voor hen dat ze Heidfeld tekenen, die kerel brengt nog wat talent mee naar het team. Maar het is overduidelijk dat Jordan in geldnood raakt, en daardoor hier en daar onder het mom van 'getalenteerde rijders testen' gewoon wat probeert bij te verdienen. Da's natuurlijk ook een manier, hé. Hoe overleeft Minardi bijvoorbeeld nog ? Die wagen is gewoon een reclamebord dat voor 'formule 1-bolide' moet doorgaan. Op sportief vlak kunnen we er gewoon niks meer van verwachten.

En dat gaat dit jaar evengoed voor Jordan gelden, tenzij ze met een revolutionair (eenvoudig) ontwerp komen. Als Jordan dit jaar nog een stap achterwaarts zet, dan zit Eddie ferm in de problemen.

marcel 24-01-2004 00:07

Het verschil tussen Sauber en Jordan, ligt toch overduidelijk in het feit dat Sauber eigenlijk Ferrari² is geworden, en dan zeker dit jaar. Jordan heeft enkel steun van Jordan, net zoals Minardi enkel steun heeft van Minardi. Dat zijn de enige 2 teams die nog volledig op hun eigen zijn aangewezen. Zelfs BAR heeft de steun van Honda. In 98 en 99 waren alleen Ferrari en Mclaren constructeurs-teams, en dus was het voor andere teams gemakkelijker om ook eens te winnen.

airco 24-01-2004 01:14

de vraag is dan wel wie de slimste is .... Sauber of Jordan .....

Ferrari 2 met een goede toekomst, of stilletjesaan doodgaan .... geef mij maar het eerste

marcel 24-01-2004 01:48

Quote:

Originally posted by airco

Ferrari 2 met een goede toekomst, of stilletjesaan doodgaan .... geef mij maar het eerste

ge moet ook wel het geluk hebben dat ferrari met u wilt samenwerken he.

FastFons 24-01-2004 02:00

Quote:

Objectief gezien heb je gelijk, maar als toeschouwer zie ik het toch minder graag, bovendien is volgens mij de kans op belangenvermenging op deze manier groot. Misschien moet mclaren dan maar samenwerken met Jordan en Williams met minardi? Zo hebben de grote teams op den duur 4 auto's in koers en alle andere teams zijn verdwenen...

FF

marcel 24-01-2004 03:51

Quote:

Originally posted by FastFons
Zo hebben de grote teams op den duur 4 auto's in koers en alle andere teams zijn verdwenen...

FF

mja, maar anders kun je ook zeggen: beter de grote teams 4 auto's, dan maar 16 wagens op de grid...

Finish 24-01-2004 12:48

on-topic: Volgens insidef1.nl (en het algemeen nederlands dagblad) tekent Verstappen dinsdag zijn contractje en test hij in februari op Silverstone....

gwyllion 27-01-2004 14:51

Quote:

Originally posted by Finish
on-topic: Volgens insidef1.nl (en het algemeen nederlands dagblad) tekent Verstappen dinsdag zijn contractje en test hij in februari op Silverstone....
Dat is dus vandaag en blijkt dus niet te kloppen: de onderhandelingen tussen Verstappen en Jordan zijn afgesprongen.

Op http://www.verstappen.nl staat het volgende:
Quote:

Onderhandelingen Verstappen-Jordan afgebroken

(27 januari 2004) Na uitvoerige bestudering van alle betrokken contracten is er vanuit de sponsors en het management van Jos Verstappen hedenochtend besloten om de gaande onderhandelingen met het Jordan team af te breken. De contractpunten zoals gepresenteerd door Jordan geven te weinig vertrouwen voor een succesvolle samenwerking in het komend seizoen, aldus de verklaring.

Jos Verstappen reageert als volgt op de ontwikkelingen tot dusver: "we hebben allemaal ons uiterste best gedaan om tot overeenstemming te komen. Echter op dit moment heeft dooronderhandelen geen zin. Nogmaals wil ik benadrukken dat we een fantastische groep van mensen om ons heen hebben. Zeker Michel Perridon van Trust heeft zich volledig en vol overgave ingezet voor een positieve uitkomst. We hebben de onderhandelingen stopgezet in goed onderling overleg en met support van alle betrokken sponsors."

De reactie van Michel Perridon: "wij, als sponsor van Jos, hebben volledige steun aan Jos gegeven en blijven dit doen. Het is duidelijk dat alle partijen in deze een goede basis moeten hebben voor een sportief succesvol seizoen, dit was in deze niet het geval."
Geen Verstappen in de F1 volgend jaar. Ik gok op Heidfeld en McNish; ik vraag me wel af waar die zoveel geld als Jos gaan vinden.

Gilles 27-01-2004 14:57

Quote:

Originally posted by Gilles
Vandaag iets te horen gekregen van Trust ... ik citeer: "De kans dat we wél meedoen met de F1 is even groot als de kans dat we niet meedoen."

Lijkt me dat ze zichzelf een 50/50 kans op het zitje geven ... blijkbaar geen goede vooruitzichten lijkt me! Ik denk dat men daar bij Jordan gaat kiezen voor de jeugd met ervaring bij subtopper (Heidfeld) en oude rot met ervaring bij Renault als testrijder (McNish) en diens steun van B&H!

Verstappen sponsors bieden geloof ik ongeveer evenveel als B&H ... B&H is echter wel al X aantal jaren hoofdsponsor en wilt een Britse rijder bij het Britse team ... dusja ... Jos is de klos als je't mij vraagt.

Bij deze had ik toch goed gedacht een tweetal weken geleden :D. Natuurlijk is het wel spijtig voor Jos!

Finish 27-01-2004 15:07

Benieuwd wat er op het Verstappenforum allemaal zal verschijnen :D

Maar geen Verstappen in 2004 = Nooit meer Verstappen in F1.
Lijkt me duidelijk :)

gwyllion 27-01-2004 15:14

Quote:

Benieuwd wat er op het Verstappenforum allemaal zal verschijnen :D

Inderdaad. De volgende Nederlander in de F1 is dan waarschijnlijk Christijan Albers met Trust als sponsor; althans dat hopen de Nederlanders toch :D

airco 27-01-2004 15:18

Nu wachten op de eerste Belgische krant die Leinders nu als topkandidaat naar voor schuift :p:p

marcel 27-01-2004 16:07

wie belt naar het laatste nieuws?

Baron 27-01-2004 16:09

Quote:

Exit in mineur!

Jos the Boss wordt dus idd. Jos de Klos.

De Man die door onze noorderburen indertijd al werd uitgeroepen tot "Eerste Nederlandse Wereldkampioen" heeft er, op een paar ereplaatsen bij Benetton na, nooit iets van gebakken in de Formule 1. Verstappen zat in een vicieuze cirkel van mislukkingen en comebacks.
Een verknoeid supertalent. Heeft waarschijnlijk ook wel iets met zijn karakter te maken.

Scapa 27-01-2004 16:21

http://www.drivingitalia.net/forum/h...cons/rotfl.gif http://www.drivingitalia.net/forum/h...cons/rotfl.gif http://www.drivingitalia.net/forum/h...cons/rotfl.gif

The Interceptor 27-01-2004 17:05

ik verschoot ook wel aardig toen ik dat net las, en vooral Trust had er wel een smak geld voor over om hem bij Jordan te laten rijden anders!!

Dat is idd einde van Verstappen in de F1, niet dat ik daar zo rouwig om ben, maar de sfeer in Francorchamps zal gans anders zijn nu denk ik :confused:

Ik denk wel dat Albers veel kans maakt om volgend jaar een F1-zitje te bemachtigen, vorig jaar knap 2e in DTM, en er gaan geruchten dat Trust Albers wil sponsoren (al is vandaag gebleken dat het bedrag net niet genoeg is :))

Dan zal Jordan wel met Heidfeld in McNish rijden, wie de derde rijder wordt, is nog groot vraagteken natuurlijk, misschien Glock, we'll see ...

Gilles 27-01-2004 17:13

Positief punt nummer 1: 50 Italianen uit Maasmechelen kunnen al geen ruzie meer krijgen met 15 Nederlanders die het beste plekje van 'onze tribune' willen innemen :D. F1 wordt er dus veiliger op.

yvdp 27-01-2004 17:53

hehe, ik ben er niet rouwig om dat jos niet meer terug komt...
Hij had in de f1 toch niet veel meer te zoeken.

Mark 27-01-2004 18:21

Coninx, als ik aan je kan komen dan zwaait er wat.... :D :D ;)

Toch wel benieuwd wat nu verstappen.nl gaat doen..............was toch wel een monument.

airco 27-01-2004 18:30

hihi op het verstappen forum is er een massa-hysterie uitgebroken :D:D
wordt nog leuk komende dagen.

Scapa 27-01-2004 18:51

Quote:

hihi op het verstappen forum is er een massa-hysterie uitgebroken :D:D
wordt nog leuk komende dagen.

Juist even gaan kijken daar: ik kom gewoon niet meer bij :D Wat voor een bende naïeve nozems is me dat daar? :D Die geloven ook nog allemaal in de Sint denk...

NOx 27-01-2004 19:06

lol, ben juist ook eens gaan kijken, krijg ik dit voorgeschoteld:

Quote:

In verband met overbelasting van de server tref je hieronder alleen het meest recente nieuwsbericht aan. Alleen op deze manier kunnen we zoveel mogelijk bezoekers informeren over de stand van zaken rondom Jos Verstappen.
Precies echt een massahysterie :)

edit: was verstappen.nl

Finish 27-01-2004 19:26

Heb al enkele leuke reacties gelezen zoals 'ik geloof er niks van, dit is weer zo'n tactische zet om Jordan op z'n knietjes te krijgen en z'n contractuele eisen te verminderen' :D

yvdp 27-01-2004 19:47

die geloven nog in spoken ook wss? :s

Baron 27-01-2004 20:33

Ik ben ook eens op dat fameuze forum gaan kijken.
Zo een bende zielenpoten bij elkaar.
Dat is dus echt om je een breuk te lachen. :D

Finish 27-01-2004 20:55

Quote:

Het nieuws alhier schrijft dat Jos en partners de onderhandelingen hebben afgebroken. Er staat zelfs in waarom! Dit zal ongetwijfeld zakelijk een goede en overwogen keus zijn. Nu is dus Jordan aan zet! F1 is F1 en Jordan bluft maar al te graag. Wie een beetje zakelijk inzicht heeft begrijpt het: afwachten, Jordan is aan zet (de koek aan het touw is 10.000.000 euro's)
ngehehehe...

voor de mensen die er niet op geraken:

http://forum.verstappen.nl/

Natuurlijk, als ik eerlijk ben, begrijp ik niet wat Eddie bezielt:
Joske brengt geld mee, redelijk wat ervaring (van de laatste startgrid dan) en een hoop Hup Holland-fans die genoeg schaalmodelletjes zullen kopen.
Heidfeld brengt geen geld mee, en qua rijgedrag zal het wel niet zo veel verschillen van Jos. Om dan nog maar niet te spreken over iemand als Glock. Zelfde bij McNish.
Mét Jos zou Jordan het ook niet zo ver schoppen, maar met andere coureurs (en zonder geld), zie ik de ondergang van het team in een stroomversnelling raken.

deze is trouwens té goed :D

Quote:

De Echte Verstappen Fan, kunt u herkennen aan zijn langgerekte lokroep (krie-u-ooo krie-u-ooo) of aan zijn licht kwetterende nestroep (trie trie trie). In de winter zijn in het verenkleed van De Echte Verstappen Fan het witte befje en de rode vleugelpennen duidelijk aanwezig, terwijl in de zomer een soberder bruin patroon met witte vlekken overheerst.
De Echte Verstappen Fan nestelt vooral in hoge bomen, en bouwt zijn nest van kleine takjes en dor gras. In de winter emigreert De Echte Verstappen Fan naar verscheidene gebieden in Noord Afrika. Het biotoop van De Echte Verstappen Fan bestaat vooral uit bosrijke omgeving, en moeraslandschap, afgewisseld met grasland en wei.

In 2003 waren er zo'n 20000 Echte Verstappen Fans in Nederland volgens een nauwkeurige schatting.

Guido 27-01-2004 21:18

Jullie mogen allemaal hard lachen met Verstappen, maar ik denk dat ze de enige juiste beslissing genomen hebben door niet met Jordan in zee te gaan. Dat zou pas je reinste prostitutie zijn. Jordan is alleen uit op geld om zijn team draaiende te houden 'on a day-to-day basis'. Heeft geen lange termijnsplan, laat staan -visie. Hij mag flamboyant zijn, maar een team succesvol runnen kan ie niet.

Het gevolg had wellicht geweest dat indien Jos met Jordan in zee was gegaan, deze laatste hem er in het midden van het seizoen gewoon uitgetrapt had, omdat Jos, net zoals HHF Jordan op de tekort komingen in het team zou wijzen. Zowel JV als HHF zijn in mijn ogen nog altijd solide racers die op termijn voorruit willen. En da's iets waar EJ geen enkele inspraak duld, of oren naar heeft.

Ben absoluut geen Verstappen fan, zeker niet, maar om een Hollander in't zak te zetten moet ge vroeg uit de veren en ik denk dat Eddieke pas tegen den 10nen uit zijn beddeke komt.

Arme Heidfeld, want nu is die de klos.

Baron 27-01-2004 22:07

Quote:

[B]voor de mensen die er niet op geraken:

http://forum.verstappen.nl/

Nog eens gaan kijken.
Ze weten van geen ophouden!
De sfeer is wel omgeslagen. Het begint er nu stilaan op een begrafenis te lijken. :D

Guido 27-01-2004 22:19

Quote:

Originally posted by Baron
Nog eens gaan kijken.
Ze weten van geen ophouden!
De sfeer is wel omgeslagen. Het begint er nu stilaan op een begrafenis te lijken. :D

alhoewel ik deze echt wel hilarisch vind, kan alleen een Nederlander zo zeggen:

Quote:

Jos heeft gewoon tegen EJ gezegd "steek dat contract maar in je darmen".
:D :D :D

gwyllion 28-01-2004 13:32

Op pitstop.tv staat meer info.

Quote:

F1 - De clausules van Verstappen
Datum 28/01/2004

De onderhandelingen tussen Jos Verstappen en Eddie Jordan zijn afgesprongen op clausules in het voorgestelde contract. Dat blijkt uit verklaringen van Michel Perridon, de baas van Trust, dat het grootste deel van de miljoenen zou ophoesten om Verstappen in de F1 te houden.

Ook al is er (voorlopig) geen deal tussen Jordan en Verstappen, dan nog mag Perridon niet klagen over de massale publiciteit die zijn bedrijf de afgelopen weken heeft gekregen. De jongste dagen was Perridon de enige spreekbuis geworden in de soap.

In de Nederlandse kranten vanmorgen noemt Perridon het voorstel van Jordan "onaardig en eenzijdig". Perridon vindt ook dat "er zoveel clausules in zaten dat het Verstappen-kamp en zijn advocaten geen zin hebben in weer een Arrows-effect."

Het voorstel bevatte naar verluidt een prestatieclausule: wie niet presteert, gaat eruit. Met zo'n clausule haal je natuurlijk het paard van Troje binnen. En dan worden onderhandelingen aartsmoeilijk.

Welk scenario had Jordan in zijn hoofd voor Verstappen? Jos er na een race of 3 uitgooien wegens onvoldoende en dan met de Nederlandse centen Heidfeld binnenhalen? Wordt Timo Glock nu de melkkoe? De jonge Duitser zou 15 miljoen euro zwaar zijn ...

gwyllion 28-01-2004 13:53

Quote:

Originally posted by gwyllion
Dat is dus vandaag en blijkt dus niet te kloppen: de onderhandelingen tussen Verstappen en Jordan zijn afgesprongen.

Geen Verstappen in de F1 volgend jaar. Ik gok op Heidfeld en McNish; ik vraag me wel af waar die zoveel geld als Jos gaan vinden.

Schrap McNish maar als kandidaat. Hij gaat hoogstwaarschijnlijk voor Audi Sport Team Veloqx rijden, samen met de 3 piloten die al bevestigd zijn (Jamie Davies, Guy Smith, Pierre Kaffer; Frank Biela en waarschijnlijk Johnny Herbert komen helpen in Le Mans en Sebring). We zullen hem dus in actie zien tijdens 12 uur van Sebring, 24 uur van Le Mans en de vier races van de LMES.

All times are GMT +2. The time now is 21:02.