De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   12uren van Francorchamps BTCS (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=8077)

Autofan 18-05-2004 21:02

Quote:

Originally posted by AlainH
In de 24 uur voor TOERWAGENS een Viper ? :confused:
A.J. bedoelt het goed. Maar de laatste 24u van Spa voor toerwagens was in 2000 en niet in 2001. In 2001 werd de 24u voor de eerste keer volgens het FIA GT kampioenschap verreden en toen won inderdaad de Larbre Viper.

joost 19-05-2004 19:17

KS Motorsport en Joeri Smolderen

Na een eerste overtuigende kennismaking met de toerismeracerij, trad Joeri Smolderen wederom met het team van Steve van Bellingen en Koen Leyssens op de vertrouwde BMW M3 E30 aan. Ditmaal trok KS Motorsport naar Spa-Francorchamps om deel te nemen aan de 12 uren van Spa, een wedstrijd in het kader van de BTCS. De jonge belofte Joeri Smolderen kreeg het gezelschap van de 2 toppers van KS Motorsport, Steve van Bellingen en Koen Leyssens.
De trainingen verliepen goed met een 29ste plaats algemeen en een tweede plek in de divisie 4. Een tijd van 2.53 is zeker behoorlijk.
Maar een uithoudingswedstrijd beslecht je niet tijdens de trainingen en dat weet het ervaren KS-motorsport maar al te goed. “We besloten om tijdens de wedstrijd de wagen te sparen”, legt Joeri uit, “geen kerbstones, geen risico’s; kortom een degelijk ritme om hoog te eindigen zonder de wagen al te veel te belasten.”
Ondanks deze voorzichtige strategie verloopt de aanvang van de wedstrijd verre van vlekkeloos. Herhaaldelijk dienen de piloten de pits op te zoeken met een beschadigde uitlaat, een nukkige transponder, problemen met de ontsteking enz. Het team zakt dan ook weg in de klassering en verwisselt het geweer van schouder.
“Daar we niets meer te verliezen hadden, besloten we om terug voluit te gaan.” Legt Joeri uit. De wagen liep plots weer vlekkeloos en het team haalde zonder veel problemen het einde van de wedstrijd. Een 2de plaats in de divisie en een 28ste plaats algemeen leveren uiteindelijk nog wat champagne en bloemen op maar er had veel meer ingezeten.
“Er had veel meer ingezeten; een ervaren team, twee toppers naast me en een goede wagen. Met zo’n cocktail mik je hoger dan het uiteindelijke resultaat. Anderzijds ben ik vlekkeloos door de nacht gekomen, vind ik echt mijn draai in de wagen en smaakt dit naar meer. Jullie zien me zeker terug in de komende races,” besluit Joeri Smolderen

Press Joeri Smolderen Racing

Mark 27-05-2004 20:35

Quote:

Originally posted by Marshal
Pluspunt, de publieke belangstelling.......sjonge wat een volk zeg voor een race die gemiddeld genomen niet aan het nivo Touring Cup kan voldoen. Op een Racing Festival of Eurorace kun je normaal met geweer schieten zonder iemand te raken, dat was vandaag toch even anders.
Volgens een Duits verslag van de STT race die werd verreden op zondag waren de dag ervoor 25.000 mensen aanwezig voor de 12 uur. Volgens mij verdien je met vrijkaarten, in totaal, meer aan de parkings dan als je gewoon inkom telt...........dan waren er bij wijze van spreken nog 1000 man geweest. Gratuite begrijpen ze overal :D

Mistery 28-05-2004 00:58

Quote:

Originally posted by Marshal
Gratuite begrijpen ze overal :D
Je hebt zo van die landen (en regionen) waar dat tot het opperste ideaal kan behoren hé :D

All times are GMT +2. The time now is 21:17.