De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   24h Nürburgring (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=8242)

Scapa 13-06-2004 14:10

Daarnet even telefoon gehad. Ze stonden (want allebei de NSX'en hebben reeds opgegeven: de JGTC met een kapotte versnellingsbak, de andere owv "a big one")) met maar liefst 7 auto's in 1 box! Die zeven teams hebben 1 benzinepomp aan de box: je kan je voorstellen wat voor taferelen dit geeft. Brandvrije overalls enzo is allemaal niet nodig... En dan verschieten ze ervan dat er mensen overhoop gereden worden. Een ingenieur van Honda hebben ze vrijdag moeten opereren nadat hij is aangereden, vanmorgen hebben ze nog een mecano met de ambulance moeten komen halen na andermaal een aanrijding in de pits...

Belle 13-06-2004 14:21

Serieus???? Hmmm...volgens mij houden ze zich daar niet echt aan de veiligheidsmaatregelen... Als er als zijn tenminste want zoveel incidenten zouden zich toch niet voordoen indien ze strenger hadden opgetreden volgens mij...

AlainH 13-06-2004 15:00

De Schnitzers winnen de 24 uren van de Nurburgring, het laatste half uurtje zelfs mooi in formatie gereden :D :D

http://adac.24h-rennen.de/live/webcam/ccam1.jpg

1 42 BMW M3 GTR MÜLLER Dirk, MÜLLER Jörg, STUCK Hans-Joachim, LAMY Pedro
2 43 BMW M3 GTR LAMY Pedro, SAID Boris, HUISMAN Duncan, STUCK Hans-Joachim
3 46 PORSCHE 911 GT3 MR LUHR Lucas, KLASEN Arno, BERNHARD Timo, MANTHEY Olaf
4 8 AUDI Abt-Audi TT R HUISMAN Patrick, STIPPLER Frank, WENDLINGER Karl, ABT Christian
5 44 NISSAN Skyline GT R ASCH Roland, SCHOYSMAN Dirk, KINOSHITA Takayuki, TANAKA Tetsuya
6 85 PORSCHE 996 GT3 JÄGER Thomas, SCHMICKLER Frank, PRICE Jonathan

Quote:

Originally posted by The Interceptor
volgend jaar SRT en GLPK naar de 24 Uren .. ;) hehe
Als ze hieraan dan wel voldoen, wat denk ik een probleem vormt :

47.1.3
The following dB limit values may not be exceeded:
Group LWA Procedure LP Procedure

N-GT 132 98
GT 3 138 104
GT4 138 104
Gruppe A 136 102
Gruppe N / DN 132 98
Gruppe 24h Spezial 138 104
VLN Serienwagen 129 95
Gruppe E1 140 105
Gruppe AT 138 104

Belle 13-06-2004 15:03

Allé, ik ben blij met de resultaten! Een dikke proficiat voor het Schnitzer team! ;)

Mark 13-06-2004 16:17

Net terug van de Nordschleife, wat zijn die Duitsers toch varkens :D Op vrijdag en zaterdag hebben we heel wat (natte :( ) kilomters langs de Norschleife gewandeld, wat zitten daar toch mooie stukken tussen. De ene mooie bocht na de andere en overal sta je als toeschouwer eerste rang.

De campings? Dat is een ander smerig verhaal :D Door al die regen een grote blubberpartij waarbij menig zatte Duitser met plezier op zijn smoel ging in die smurrie boel. Wel een hoop aparte dingen gezien op de campings. Ondanks dat er meer dan 200.00 mensen zijn is het nergens echt druk, ook redelijk weinig verkeer op en rond het circuit...............de meeste Duitsers blijven bij hun tentje (of wat daar op lijkt). Qua drukte een verademing t.o.v. Le Mans. Het lijkt wel of het grootste gedeelte van die Duisters voor de "risen Party" komt en niet voor de wedstrijd.

Dan de race zelf, die is in dat bos moeilijk te volgen.........maar de snelheidsverschillen zijn onwaarschijnlijk. 's Nachts rijden die gasten met "tempo 200" door met nul meter marge voor fouten. Het is niet ongewoon als de leiders per ronde 50 tot 60 deelnemers inhalen. Wat betreft nachtverlichting van de auto's, dat kun je wel overlaten aan die Duitsers. Lasers en taxi-bordjes rijden gewoon mee in de wedstrijd :D

Ze gaan me daar zeker terugzien, het was weer eens een mooi autosport evenement;)

smiley 13-06-2004 17:10

bravo voor bmw :applaus: hun voorbereidingen, worde dan toch beloond... en opel pffffff op de opel site staat 10 de ge eindigd.. en de andere uitgevalle crash ofzo :mad: jammer ..... maarja volgend jaar opnieuw probeere.... maar toch :worship: voor bmw... (volgend jaar meschien a4's en vectra's in plaats van astra's en tt's zoui wel mooi zijn....maarja da duurt nog wel ff )
c-ya

Vertigo Streiff 13-06-2004 18:29

Quote:

Originally posted by AlainH

1 42 BMW M3 GTR MÜLLER Dirk, MÜLLER Jörg, STUCK Hans-Joachim, LAMY Pedro
2 43 BMW M3 GTR LAMY Pedro , SAID Boris, HUISMAN Duncan, STUCK Hans-Joachim

is er iemand die weet wie er juist met de bmw rijdt?

PorscheGT 13-06-2004 18:42

allemaal.. maar daar mag je op verschillende wagens meerijden heb ik horen zeggen ...

Vertigo Streiff 13-06-2004 19:08

nu denk ik er ineens aan

op de audi TT nr 7 staat ook de naam van duncan huisman net zoals op de bmw's

mja daar kennen ze ook geen safety-car

Mark 13-06-2004 19:16

Quote:

Originally posted by Vertigo Streiff

op de audi TT nr 7 staat ook de naam van duncan huisman net zoals op de bmw's

:rolleyes: Tis Duncan Huisman op de BMW en Patrick Huisman op de Audi TT

Vertigo Streiff 13-06-2004 19:52

Quote:

Originally posted by Marshal
:rolleyes: Tis Duncan Huisman op de BMW en Patrick Huisman op de Audi TT
er stond huisman op de audi nr 7 EN nr 8
en ook 2 x Abt op wagen nr 7 en nr 8

welke huisman rijdt er nu met die TT('s) en de BMW marshal??

FIRE 13-06-2004 20:07

Patrick de Audi
Z'n jongere broer Duncan de BMW

moore 14-06-2004 00:13

ook het team moore international motorsport heeft een goed resultaat gehaald 15de algemeen en 2de in class, iedereen was dus heel blij dat zelfs willie en dave tranen in hun ogen kregen van blijdschap :)

Driesco 14-06-2004 00:16

Die mannen verdienen dat na al de ellende die ze al gehad hebben in de Belcar. Proficiat Cox & Moore.

The Interceptor 14-06-2004 01:24

vraagje: als ge een pitstop maakt daar, verliest ge dan niet telkens heel veel tijd, omdat ge zo telkens een extra rondje ingekort GP circuit erbij moet nemen? Dat is toch al gauw een extra minuut dat er verloren wordt zo.

Sennake 14-06-2004 09:14

Iedereen moest dat extra rondje rijden hoor, pitstop of niet. Het ingekort GP-circuit hoorde gewoon tot het parcours.

The Interceptor 14-06-2004 11:31

Quote:

Originally posted by Sennake
Iedereen moest dat extra rondje rijden hoor, pitstop of niet. Het ingekort GP-circuit hoorde gewoon tot het parcours.
jaja, maar ge kunt toch pas de pit in, nadat ge al dat rondje gedaan hebt, en dus als ge uit de pits komt nog eens dat rondje? Of hebben ze voor de race de pitingang een beetje verlegd?

Mark 14-06-2004 12:42

Quote:

vraagje: als ge een pitstop maakt daar, verliest ge dan niet telkens heel veel tijd, omdat ge zo telkens een extra rondje ingekort GP circuit erbij moet nemen? Dat is toch al gauw een extra minuut dat er verloren wordt zo.
Eerlijk gezegd zie ik het probleem niet...........dit geldt toch voor iedere deelnemer? Omstandigheden zijn voor iedereen gelijk.

The Interceptor 14-06-2004 13:02

probleem niet, het is zeker voor iedereen hetzelfde, maar ik vroeg het me gewoon af :D

stickerman 14-06-2004 18:05

Kan mij iemand vertellen wat wagen 54 (porsche) heeft gedaan?

FIRE 14-06-2004 18:15

Quote:

Originally posted by stickerman
Kan mij iemand vertellen wat wagen 54 (porsche) heeft gedaan?
http://adac.24h-rennen.de/live/result.asp

PorscheGT 14-06-2004 19:16

dat is wel niet de eindstand he... klein foutje denk ik daar staat maar minder dan de helft van de afgelegde ronden van Schnitzer... dus daar kan je je niet echt op baseren :D

PJ46 14-06-2004 20:22

Quote:

Tijdens de wedstrijd ben je niet verplicht om een rondje GP te doen, je kan rechtstreeks binnen rijden als je van de Nordschleife komt.

marcel 14-06-2004 20:54

hoe geven ze daar trouwens al die wagens (ik dacht 230?) een box in de pits? is die daar zo lang dan?

Scapa 14-06-2004 20:56

Quote:

Originally posted by marcel
hoe geven ze daar trouwens al die wagens (ik dacht 230?) een box in de pits? is die daar zo lang dan?
Zoals hier elders in de thread al is gezegd: 7 auto's in 1 box...

The Interceptor 14-06-2004 21:07

Quote:

Originally posted by PJ46
Tijdens de wedstrijd ben je niet verplicht om een rondje GP te doen, je kan rechtstreeks binnen rijden als je van de Nordschleife komt.
Dit was het antwoord dat ik zocht ...
thx ;)

PJ46 14-06-2004 21:16

Tijdens de Chrono's ben je wel verplicht een rondje GP te doen voordat je terug de pitlane in kan.
Heeft als voordeel dat je geen volledige ronde over de Nordschliefe moet rijden om over start/finish te rijden om een tijd neer te zetten.

FIRE 14-06-2004 21:35

Quote:

Originally posted by Marcosmeister
dat is wel niet de eindstand he... klein foutje denk ik daar staat maar minder dan de helft van de afgelegde ronden van Schnitzer... dus daar kan je je niet echt op baseren :D
Sorry dit is de stand na 12 uur.
Hier is wel de uitslag na 24 uur.

Pascal 15-06-2004 11:45

Quote:

dat heb ik ook al zitten denken :D
volgend jaar SRT en GLPK naar de 24 Uren .. ;) hehe

Niet alleen Belcar maar ook Touring cup zou daar kunnen thuishoren. Onder de deelnemers vinden we auto's die al jaren niet meer zouden meekunnen in de Touring Cup maar toch deelnemen en uitrijden op de Norschleiffe. Een Nissan Sunny van (ik schat) 1988, een oude Suzuki Swift, een oude Opel Kadett en Corsa... Een unieke belevenis en mij zien ze er zonder twijfel terug.

Niet alleen voor de 24 uur maar ook het randprogramma met een wedstrijd van 20 ronden (lees 4 uur) Youngtimers... met 160 deelnemers. Echt uniek van Fiat Abarth's tot Mustangs tot Porsche, Capri's kortom te veel om op te noemen.

C u

Z3Cp 16-06-2004 10:12

Quote:

Originally posted by Vertigo Streiff
is er iemand die weet wie er juist met de bmw rijdt?
Op de 42 reed Stuck/Muller J./Muller D. en op de 43 Lamy/Said/Huisman D.
Zoals vroeger bij endurance-races waren diverse piloten op twee wagens ingeschreven. Dit kan zolang totdat je effektief het stuur neemt. Dan blijf je verder gaan op de wagen waarmee je startte. Dit werd vroeger vaker gedaan opdat rijders die voor een titel gaan zoveel mogelijk kans te geven om punten te scoren. Als dan wagen ... problemen krijgt kan de Nr. 1 piloot nog altijd overstappen naar de andere wagen.
In geval BMW geloof ik dat Stuck met zijn overwinning nu rekordhouder is wat betreft aantal overwinningen in de 24 uren.

Een Nurburgring-fan

Z3Cp 16-06-2004 10:24

Quote:

Originally posted by A.J.
en dan zeggen dat die mannen geklopt werden door de Belcar top ...
Hey Andy,

Ik ben er zeker van dat je al rondjes gereden hebt op de Nordschleife. Dan denk ik ook dat je samen met mij eens bent dat nog niet de helft van de Belcar piloten er zonder kleerscheuren vanaf zou komen.
Je moet rekening houden met die 200 andere deelnemers, wisselende weersomstandigheden, smal circuit, onoverzichtelijke bochten, ...
Neen echt, ik zie het onze Belcar-piloten nog niet doen.
En ik kijk met spanning naar de 24 uren van Francorchamps, hou die BMW M3 GTR's toch maar in de gaten.

Trouwens, er viel mij nog iets op. Marc Duez reed in mei de voorbereidende race met de Manthey Porsche en was ingeschreven voor de race. Echter tijdens de race viel me op dat Lucas Luhr meereed in zijn plaats. Volgens mij is Manthey gezwicht voor de druk van Porsche, want Luhr is een Porsche fabriekspiloot.

Groeten,
Frank

marcel 16-06-2004 14:44

Quote:

Originally posted by Z3Cp
Hey Andy,

Ik ben er zeker van dat je al rondjes gereden hebt op de Nordschleife. Dan denk ik ook dat je samen met mij eens bent dat nog niet de helft van de Belcar piloten er zonder kleerscheuren vanaf zou komen.
Je moet rekening houden met die 200 andere deelnemers, wisselende weersomstandigheden, smal circuit, onoverzichtelijke bochten, ...
Neen echt, ik zie het onze Belcar-piloten nog niet doen.
En ik kijk met spanning naar de 24 uren van Francorchamps, hou die BMW M3 GTR's toch maar in de gaten.
Groeten,
Frank

persoonlijk denk ik wel dat een Mark Goossens of een Anthony Kumpen zoiets wel zou kunnen...
Inderdaad, niet elke Belcar-piloot zou het kunnen, maar dat is nog iets anders dan "ik zie het onze Belcar-piloten niet doen".

Megane 16-06-2004 16:08

Volgens mij rijdt de belcar op het F1 circuit en niet op de volledige Nordschleife.

Als het op het groot circuit zou zijn denk ik wel dat er brokken van zouden komen.

Pascal 19-06-2004 16:02

Op het tarmac tijdens de 24 uur de volgende URL gezien www.pro-steilstrecke.de Ben hem ondertussen eens gaan opzoeken. Blijkt voornamelijk te gaan over de historie van de "Mythe". De geschiedenis van de "Nordschleife", de "Südschleife" en de "Start und Zielschleife".

Er zijn voornamelijk veel anekdotes te vinden over het wel en wee op de Ring...

Wat mij betreft zeer interessant...

Veel plezier !!!

C U

All times are GMT +2. The time now is 11:05.