![]() |
Quote:
grtzzz |
bij die 106.000 zijn de bezoekers van donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag samengeteld denk ik. Ben rond de middag aangekomen in Francorchamps en zo'n massa was er nu ook niet vond ik.
|
ik heb gelezen dat er 60000 toeschouwers de finish hebben gezien
dus in totaal meer dan 100 000 lijkt me haalbaar |
Quote:
In Pif Paf was zelfs de publieksdraad afgebroken om de Proximus Vips tijdens hun Walking Dinner optimaal te laten genieten van de Race. Er moet natuurlijk niet worden bijverteld dat na verloop van tijd de Vips eens wat korterbij gingen kijken en op de serviceweg gingen staan. Ook is het bij mijn weten verboden om onder de 18 jaar voor de publieksdraad te komen. Op het hiervoor vernoemde treintje en in de VIP tenten waren kinderen blijkbaar toegelaten. Aan de heren van de RACB en FIA : ik zou hier toch maar mee opletten !!! In tegenstelling van de VIP behandelingen die steeds meer en meer de pan uitschieten worden de echte autosportfanaten bedankt met afspanningsdraden van meer de 2 meter op de meest interessante plaatsen. Iedereen zal de plaatsen wel kennen. Niemand zal betwisten dat op sommige plaatsen deze afspanningen hun nut hebben en absoluut bijdragen tot de veiligheid maar op andere plaatsen is het absurd... C U |
Voor de rest een zeer aangename en spannende 24 uursrace gezien.
Op woensdag een zeer aangename sfeer in Spa. Naar Luik zijn we niet gereden en gelukkig maar want het bleek niet echt een succes te zijn. De Corso begint stilaan een constante te worden. Ik vind het zeer aangenaam. Wij hadden ons opgesteld op het rond punt aan de Fina. Zeer mooie en aangename plaats. Hopelijk kan men aan dezelfde weg verder timmeren en wordt de Corso in de toekomst even succesvol als in Le Mans. Le Mans heeft echter het voordeel dat de defilé plaatsvindt op vrijdag (als de fans er al zijn) in tegenstelling tot Spa waar het volk op woensdag meestal nog niet aanwezig is. (Wanneer gaat men hier in Zolder eens werk van maken ????) Op donderdagavond had dan een beperkte doch aangename Paddock-meeting plaats in Eau Rouge. Vervolgens hebben dan enkele Paddockers de nachtkwalificatie gezien op de tribune (ah ja die waren nog gratis) van de Raidillion. Op vrijdag, zaterdag en zondag met het hele gezelschap rondgezworven op het gehele grondgebied van het circuit en hier en daar wat bekende gezichten (Paddockers) tegengekomen. Op naar de volgende... C U |
Quote:
|
Bij de 24u van Zolder kan je wel zo bij alle wagens en alle piloten komen op de startgrid en dit een uur aan een stuk net voor de race. Toch helemaal niet mis, vind ik.
|
Quote:
|
Ik kreeg vorig jaar toch de toelating van de man die daar stond om naar de bolides te gaan kijken en de volledige startgrid af te wandelen hoor. En ik had totaal geen VIP-kaarten.
|
Er is inderdaad een pitwalk voorzien voor iedereen, vlak voor de race... maar hoelang deze juist duurt weet ik niet...
|
Ik dacht van 16.00u tot en met 16.50u. Rond dit tijdstip zal het wel zijn.
|
Nog efkes mbt Spa: Dikke thumbs up voor Val Hillebrand. Filmpje zegt genoeg denk ik:
http://www.rscnet.org/downloads/spa2...far%20away.mpg |
:applaus: :worship: Dat is de spirit van 24 uurs wedstrijden, er zelf alles aan doen om de klok rond te kunnen rijden.
|
Quote:
Vlak naast mij: "De jeugd = de toekomst" http://users.skynet.be/huudo/paddock...ck_24hrs-1.jpg Aan mijn linkerzijde, aldaar gezeten "Hallo, met wie?" http://users.skynet.be/huudo/paddock...ck_24hrs-2.jpg Aan mijn rechterzijde, ook aldaar gezeten "Lacht eens naar het vogeltjeu" http://users.skynet.be/huudo/paddock...ck_24hrs-3.jpg Toch niet gedacht dat ik die ging achterhouden. :D :D :D |
die laatste was een poging 'act casual' :D
|
Toch prettig, die F1 GP een week later. Betekende een hoop extra tribunes en faciliteiten. De (F1?) tribune bovenop Radillion was toch een van de spectaculairdere, en die stond er vorig jaar niet.
|
Quote:
Tijdens de laatste 24 Uren met toerismewagens in Spa heb ik ook eens zo'n schouwspel gezien... Een piloot viel toen stil vlak voor de pitingang (busstop)... hij heeft er toen om en bij de 30 minuten over gedaan om de wagen over de streep te duwen... Chapeau voor Val! |
Werner en Pascal hebben een nogal korrelige huid. Duveleffekten????
jan |
Quote:
Als je op dat klein camera icoontje klikt, dan krijg je "Goal" te zien. Ik zweer het. Als je op "herbekijk de uitzending" klikt, dan zie je het introductie filmpje van stadion, maar dan ook nie meer. Wie heeft er daar zitten knoeien? :D |
ik heb gelezen dat BMW er voor gezorgd heeft dat de backfire-vlammen van hun uitlaat tijdens de 24u groter werden, om het spectakel te verzorgen. kan dat?
|
Kan en klopt. Theissen wou dit graag, team was er eerst niet zo blij mee (voor grotere vlammen = meer benzine) maar ze hebben het toch opgelost. Degenen die op de testdag aanwezig waren zullen het met me eens zijn dat de wagens toen wat minder aan het vlammen waren als tijdens de 24u.
|
Misschien al er erg goed nieuws voor 2005, de BMW M3 GTR Backfires komen terug. Mario Thiessen heeft de intentie uitgesproken om in 2005 terug te komen.............unfinished business ;)
De enige adder onder het gras is de FIA, het ligt eraan in hoeverre men de GTR wil afknijpen. Als de restricties te groot zijn dan haakt BMW af, men moet wel het idee hebben dat men kan winnen. Daarnaast is de deelname aan de Bathurst 24 uur 2004 zo goed als zeker. Conclusie uit een mogelijke deelname in 2005: Ze moeten wel weer deelnemen aan een nationaal GT kampioenschap ;) |
Quote:
Bij de E-36 hebben ze ook een extra chip ertussen gezet en dan kregen we ook meer vlammen. :) |
All times are GMT +2. The time now is 14:39. |