De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Toerisme wagens (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=36)
-   -   dtm 2005 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=9353)

Integra 02-12-2004 18:15

Quote:

Originally posted by raceboy
Ik vind het wel raar dat nog niemand vermeld heeft dat er misschien een Belg gaat meerijden. Loïc Deman is gaan testen op Hockenheim en dat is positief verlopen en hij heeft de steun van Mercedes België. Ok het zal dan wel met een jahreswagen zijn maar toch.
De prestatie om in het DTM kampioenschap te rijden, vind ik toch wel al indrukwekkend. :)

Guido 02-12-2004 18:44

Quote:

Originally posted by Integra
De prestatie om in het DTM kampioenschap te rijden, vind ik toch wel al indrukwekkend. :)
Zo ver zijn we nog niet he. Er staat voorlopig bij "misschien". ;)

smiley 02-12-2004 18:48

op dtm.de staat er dat Jamie Green ook mee zal rijden in de dtm ..met een mercedes het zal waarscheinlijk ook om een jahreswagen gaan

FIRE 02-12-2004 19:31

Quote:

Originally posted by smiley
op dtm.de staat er dat Jamie Green ook mee zal rijden in de dtm ..met een mercedes het zal waarscheinlijk ook om een jahreswagen gaan
Ik ging er vanuit dat Green in het fabrieksteam (HWA) zou gaan rijden, maar het kan natuurlijk ook zijn dat hij in een 2004 wagen gaat rijden en dat Albers nog steeds kans maakt op een fabrieksauto.

Gaat Green nu voor HWA of een "prive" team rijden?

Mark 02-12-2004 19:51

Quote:

Ik vind het wel raar dat nog niemand vermeld heeft dat er misschien een Belg gaat meerijden.
Waar heb je dat gelezen? Leuk voor Deman dat hij een Mercedes heeft getest maar eerlijk gezegd denk ik toch dat DTM 2005 een nivo of twee te hoog is voor Deman. Mercedes steun? Die Deman is toch een Mercedes dealer in Brussel.

Brecht 02-12-2004 19:56

Dat van Deman staat in de laatste Turbo-Magazine.

Greetzz.. Corvetteboy

Pascal 02-12-2004 19:57

Quote:

Originally posted by Mark
Waar heb je dat gelezen? Leuk voor Deman dat hij een Mercedes heeft getest maar eerlijk gezegd denk ik toch dat DTM 2005 een nivo of twee te hoog is voor Deman. Mercedes steun? Die Deman is toch een Mercedes dealer in Brussel.
Turbo Magazine !!!

Is inderdaad een Mercedes dealer en verwacht vanuit die hoek steun...

C U

FIRE 02-12-2004 20:07

Moet zeggen dat ik over die test van Deman ook niks heb gelezen.

Ik begrijp dat hij dus een Mercedes dealer is, hoe oud is hij?

gwyllion 03-12-2004 00:22

Quote:

Dat staat hier al 2 keer vermeld door FIRE en ik bijna gelijktijdig :rolleyes:

Mark 07-12-2004 19:45

Een Opel team minder, het Italiaanse Euroteam stopt er mee...........minder Opels, dus ook minder koek te verdelen. De eigenaar, Gabriele Seresina, heeft genoeg van de autosport en gaat een hotel runnen aan het Garda meer. Kan ook leuk zijn, al die mekkerende en uitgelebberde toeristen :D

Overigens staakts het Italiaanse Vergani team ook haar activiteiten (laatste jaren actief in de World Series V6 by Nissan). Tis pruimentijd ;)

FIRE 07-12-2004 20:10

Quote:

Een Opel team minder, het Italiaanse Euroteam stopt er mee...........minder Opels, dus ook minder koek te verdelen. De eigenaar, Gabriele Seresina, heeft genoeg van de autosport en gaat een hotel runnen aan het Garda meer. Kan ook leuk zijn, al die mekkerende en uitgelebberde toeristen :D
Jammer, zo'n team past goed in het WTCC.

smiley 07-12-2004 21:02

opel zou volgende week al gaan testen met de nieuwe vectra..
de test zal door gaan op het circuit van Vallelunga , de rijder wordt Opel testrijder Marcel Tiemann....
http://www.racesport.net/

Mark 12-12-2004 01:35

Joest heeft een ferme tik op de vingers gekregen, de Abt-squad heeft anderszijds een ferme pluim in hun achterste gekregen ;)

In 2005 mag Abt de 2005 wagens inzetten, Joest heeft de zorg voor de 2004 wagens. Toch een beetje 1ste divisie en 2de divisie. Sappig detail is dat Joest als het huisteam van Audi wordt gezien............ze waren afgelopen jaren verantwoordelijk voor de successen van Audi op Le Mans.

2005 wagens ABT: Mattias Ekström, Martin Tomczyk, Tom Kristensen en Allan McNish
2004 wagens Joest: Rinaldo Capello, Christian Abt, Frank Stippler en Pierre Kaffer

Broertje en crash-festijn Christian Abt is "verbannen" uit de familie :D

gwyllion 12-12-2004 13:00

Dat zal er wel wat aan te komen. Het is blijkbaar niet triviaal om het onderste uit de kan (in dit geval de afstelling :D) te halen. In DTM tellen echt de laatste hondersten en daar deed Joest vorig jaar zwaar onder t.o.v. Abt.

FIRE 12-12-2004 16:00

Dus een overbruggingsjaar voor Joest? Dit jaar het personeel bezig houden met DTM en volgend seizoen weer racen met de R10?

Pure speculatie: Opel teams Holzer of Phoenix volgend seizoen met Audi's?

John Winter 12-12-2004 17:03

Dat is wel erg ver vooruit lopen. :)

FIRE 12-12-2004 17:46

Ik zeg toch ook pure speculatie. ;)

smiley 12-12-2004 18:07

Quote:

Originally posted by FIRE
Pure speculatie: Opel teams Holzer of Phoenix volgend seizoen met Audi's?
nu het toch over holzer en phoenix hebben

Volker Strycek laat niets meer aan het toeval over volgend seizoen. Alle nieuwe wagens zullen onder de vlag van het Opel Performance Center opereren, en niet meer vanuit de werkteams Holzer, Phoenix en het Euroteam. Zo zorgt Opel ervoor dat ze alles in eigen hand hebben. De manschappen zullen echter nog wel bestaan uit mensen van de teams Holzer en Phoenix.

(racesport.net)

volgend seizoen is het dus niet meer phoenix en holzer...
en jah euroteam stopt er heelemaal mee

FIRE 12-12-2004 18:16

Quote:

nu het toch over holzer en phoenix hebben

Volker Strycek laat niets meer aan het toeval over volgend seizoen. Alle nieuwe wagens zullen onder de vlag van het Opel Performance Center opereren, en niet meer vanuit de werkteams Holzer, Phoenix en het Euroteam. Zo zorgt Opel ervoor dat ze alles in eigen hand hebben. De manschappen zullen echter nog wel bestaan uit mensen van de teams Holzer en Phoenix.

(racesport.net)

volgend seizoen is het dus niet meer phoenix en holzer...
en jah euroteam stopt er heelemaal mee

Dat Opel alles in eigen hand ging nemen dat wist ik. Daarbij ging ik er vanuit dat ze dit gaan doen met mensen van Phoenix en Holzer. Daarom opperde ik de mening dat Holzer en/of Phoenix volgend seizoen met Audi's deelneemt. Tevens omdat ik verwacht dat Joest zich met de nieuwe R10 weer op sportscar raceb gaat richten.

John Winter 12-12-2004 20:26

Dit wordt weer veel te veel overdreven. De auto's zullen nog gewoon door Holzer en Phoenix ingezet worden, alleen zullen ze niet meer in de werkplaatsen van de beide teams in Augsburg en Nürburg, maar in het OPC in Böbingen. Qua mensen die aan de auto's werken verandert er niks, het is puur de lokatie waar ze het doen.

gwyllion 13-12-2004 18:26

Quote:

Originally posted by gwyllion
Bij Opel is het allemaal niets minder overweldigend. Ze zullen in 2005 deelnemen met 4 nieuwe Vectras, maar voorlopig is er geen sprake van het inzetten van oude Vectras (dit zal van sponsoring afhangen). En voorlopig zijn er nog maar 3 namen bevestigd: Frentzen, Fässler en Aiello (gaat dus definitief niet naar Chevrolet WTCC). Dumbreck, Reuter en Scheider zullen dus moeten vechten voor het 4de zitje.
Volgens dtm.de krijgt Manuel Reuter het laatste Opel zitje. Jeroen Bleekemolen, Peter Dumbreck en Timo Scheider krijgen dus geen contract voor volgend jaar.

Line up is dus:

Mercedes:
* Mika Häkkinen
* Bernd Schneider
* Jean Alesi
* Gary Paffett
* Jamie Green (eventueel 2004 versie)
(* Christijan Albers)

Audi:
* Mattias Ekström
* Martin Tomczyk
* Tom Kristensen
* Allan McNish
* Rinaldo Capello (2004)
* Christian Abt (2004)
* Frank Stippler (2004)
* Pierre Kaffer (2004)

Opel:
* Heinz-Harald Frentzen
* Marcel Fässler
* Laurent Aiello
* Manuel Reuter

gwyllion 13-12-2004 18:35

Nog groter nieuws!! :eek:

Er komt een vierde fabrikant volgend jaar al, dus 2005.
bron: www.dtm.de

En het zou wel eens Rover kunnen zijn met de Rover 75 V8.
http://www.racing1.de/web/_img//dtm/...rover_75_o.jpg
bron: www.racing1.de

FIRE 13-12-2004 18:43

Kan me niet voorstellen dat Rover het geld heeft voor deelname aan het DTM. Overigens is zustermerk MG wel in verband gebracht met deelname het het Duitse toerwagenkampioenschap (DPM). In de laatste race van dit seizoen hebben 2 MG's een gastrace gereden en een practige 1 - 2 behaald.

Mark 13-12-2004 18:53

Quote:

Gokje Toyota? Daar heb ik weleens iets van gehoord........

Maar in 2006 hebben zitten we weer op drie constructeurs ;)

smiley 13-12-2004 21:28

Opel bestätigt Manuel Reuter als vierten Fahrer
Der gebürtige Mainzer Manuel Reuter (43) startet 2005 gemeinsam mit Opel in seine 14. Motorsport-Saison. Reuter wird als einer von vier Fahrern im kommenden Jahr einen Opel Vectra GTS V8 in der DTM pilotieren. Als Team-Kollegen des Wahl-Österreichers Reuter stehen der Franzose Laurent Aiello, der Schweizer Marcel Fässler und der Mönchengladbacher Heinz-Harald Frentzen bereits fest.

scheider of dumbreck ???? nee we neme reuter.. hahahah maak da mee

FIRE 13-12-2004 21:33

Reuter is natuurlijk al jaren Opel man en is meen ik ook de laatste coureur die de titel naar Opel heeft gebracht.

smiley 13-12-2004 21:45

yep in 1996 in het itc en hij was in 2000 vice dtm kampioen
alzen had ook nog bijna in 1999 de stw cup gewonne maar ene c.abt was hem nog voor...

smiley 13-12-2004 21:48

reuter: "For those team-mates who will be no longer be with the team, I keep my fingers crossed." (crash.net)
tja wie weet volgend jaar bij dat 4de merk scheider dumbreck en bleekemolen :p

gwyllion 14-12-2004 15:53

Quote:

Nog groter nieuws!! :eek:

bron: www.dtm.de

En het zou wel eens Rover kunnen zijn met de Rover 75 V8.
bron: www.racing1.de

Op autosport.nl hebben ze wat meer uitleg en het zou toch wel eens waar kunnen zijn. Rover als vierde fabrikant in de DTM?

Zytek blijkt sinds september te werken aan een toerwagenproject. En Zytek beschikt trouwens over een geschikte motor: de ZB 408 is een V8 van 4 liter (net wat je nodig hebt voor een DTM machine).

Rover wordt ook binnenkort overgenomen door het Chinese Shanghai Automotive Industry (SAIC). De DTM is vorig jaar naar Shanghai in China geweest, dus daar kennen ze DTM nu ook; de DTM website is trouwens ook beschikbaar in het Chinees (http://www.dtm.net.cn/).

gwyllion 14-12-2004 16:03

Quote:

Gokje Toyota? Daar heb ik weleens iets van gehoord........

Maar in 2006 hebben zitten we weer op drie constructeurs ;)

Dat lijkt mij ook perfect mogelijk. Ofwel met de Toyota Avensis ofwel met een Lexus.

De zogezegde Alfa deelname aan DTM (met Schumi) lijkt nu een stuk minder waarschijnlijk met de WTCC.

Raikkie 14-12-2004 21:41

Ik vind het geweldig dat er een 4e merk bijkomt :applaus: , maar dat ze Reuter én Frentzen verkiezen boven Scheider, Dumbreck of Bleekemolen snap ik echt niet :(

gwyllion 14-12-2004 23:15

Quote:

Originally posted by Raikkie
Ik vind het geweldig dat er een 4e merk bijkomt :applaus: , maar dat ze Reuter én Frentzen verkiezen boven Scheider, Dumbreck of Bleekemolen snap ik echt niet :(
Tamelijk logisch: Reuter en Frentzen hadden al een contract voor 2005 voor Opel dus wist dat ze volgend jaar slechts 4 wagens kunnen inzetten.

Raceboy 14-12-2004 23:36

waarom kunnen ze er maar 4 inzetten? als ze er meer bouwen kunenn ze toch alle 6 inzetten?

gwyllion 15-12-2004 01:16

Quote:

waarom kunnen ze er maar 4 inzetten? als ze er meer bouwen kunenn ze toch alle 6 inzetten?
Daar is geen geld voor :frusty:

smiley 15-12-2004 08:53

als ze genoeg sponsoring hebben kunne ze meschien nog aan 2004 vectra mee laten doen

gwyllion 15-12-2004 15:23

Autosport.com bevestigt dat MG volgend jaar 4 wagens wil inzetten in DTM.

We kunnen beginnen raden/gokken naar de piloten: Dumbreck in elk geval zou ik zeggen, misschien ook Scheider.

gwyllion 15-12-2004 15:52

Als ze onder de naam MG gaat racen, zullen ze waarschijnlijk de MG ZT 260 V8 gebruiken (ongeveer dezelfde wagen als de Rover 75 V8).

http://www.autoweek.nl/images/480/6071.jpg

Ze zouden wel eens beroep kunnen doen op de piloten die in BTCC voor MG rijden, zoals Anthony Reid.

FIRE 15-12-2004 19:10

En Dumbreck maakt denk ik een grote kans. Hij is Brit en heeft tevens veel ervaring in DTM.

John Winter 15-12-2004 21:02

Volgens Touringcartimes maken Scheider, Dumbreck, Bleek en Reid veel kans

Mark 16-12-2004 02:36

Volgens de gedrukte versie van Autosport 16-12-04:

MG Rover ZT 260 met een Zytek V8 als krachtbron. Deze krachtbron kennen is ook terug te vinden in de Panoz LMP-07. Het chassis is volledig ontworpen door Zytek. Inzet zou plaatsvinden door middel van Duitste teams..........

De enige naam die enigzins logisch is op dit moment is Anthony Reid. Die kerel schijnt overigens supertijden te hebben neergezet tijdens de afgelopen Donderdagtraining. Belcarista's eat your heart out ;)

All times are GMT +2. The time now is 13:53.