![]() |
Hier en daar lees je in de verslagen van de testdag van vandaag dat ze onder de kwali tijd zijn gedoken van vorig jaar.
Maar is dat niet appelen met peren vergelijken? En dan heb ik het over het circuit zelf, is Tetre Rouge de voorbije winter niet hertekend en verbouwd? (ik dacht van wel, maar ik kan me natuurlijk vergissen) Als dat zo is, dan is het volgens mij nogals "stom" om tijden van vorig jaar te gaan vergelijken met die van dit jaar... Hiermee wil ik totaal niet zeggen dat er vandaag niet (loei)hard gereden is in Le Mans, integendeel! Mooi dat zowel in LMP als in GT de winnaars van de vorige edities op 2 staan en dat Pesca bij de LMP's en Aston bij de GT's snelste zijn. Al denk ik (spijtig genoeg) dat Audi en Corvette weer aan het langste eind zullen trekken eind deze maand... Al blijf ik hopen dat de betrouwbaarheid nog niet perfect is van de Audi Diesel over de 24uur bekeken en dat we dan zo een spanende race gaan beleven in LMP. |
Quote:
Natuurlijk is dat allemaal relatief. Tijdens de pre-test vorig jaar deed Pescarolo een rondje in 3:32.468, maar tijdens de race was de snelste ronde 3:34.968 en de pole 3:34.715 (allemaal door dezelfde Pescarolo). In 2002 was pole 3:29.905 (Audi R8). |
de dunlop chicane is ook hertekend
|
Tertre Rouge is nog gelijk, Dunlop zou langzamer moeten zijn.
Maar de nieuwe laag asfalt lijkt goed te werken. |
Ben benieuwd of we de pitstraat nog aangepast gaan zien. Pescarolo gaat er nog al fel op. Nu zal dat ook wat te maken hebben met de situatie die voordelig is voor Audi (hoe langer de pitstraat, hoe meer voordeel Audi heeft, want die hoeven er minder te vertoeven). Maar ook Capello liet weten enigzins benauwd te zijn bij het verlaten van de pit, dus er zijn toch meer mensen die er mee zitten.
|
Bijna iedereen (coureurs, pers, toeschouwers) schijnt de nieuwe pitexit maar niets te vinden. De enige die positief is...de FIA. En laat die dat nu eens beslissen.
|
Quote:
Met zo een dikke nek kan ook hij alleen maar langs het circuit staan. Misschien samen met ene P. B. :applaus: PS bron: mezelf |
deze nacht terug thuis gekomen van le mans.
twee dagen 25 graden. naar mijn gevoel zijn de audi's nog niet doorgegaan tegenover over pesca die de laatste 30 minuten om de 3 ronden ander banden kwamen halen. maandag vertrek ik weer voor een week. straks zal ik wat foto's proberen te posten. |
|
Quote:
Had de chamberlain Lola vorig jaar in Le-Mans ook geen crash tijdens de avondtrainingen ? |
Here A lot lot of Pictures from the Pretesting Le Mans.
http://www.endurance-fans.de/index.p...g2_itemId=8484 |
Quote:
En dat ik dan nog durf vragen om indien mensen van een auteur iets posten, de bron te vermelden, dat is helemaal naast de schoenen lopen. Ik waardeer het trouwens dat zulke uitspraken op een forum kunnen, een forum is dacht ik een community met regels... Beste Mégane, u bent een verrijking voor de autosport en voor de mensheid. mvg, Joost |
Ik geef je in alles volkomen gelijk Joost, als je ziet dat op sommige nieuws site's in de Benelux gewoon identiek hetzelfde staat als op pitstop tv of racingworld, maar dan alleen met een andere fototje en de zinsbouw iets aangepast vraag ik me soms toch af waar dit gaat eindigen.
BTW Joost, ik lees je stukjes op pitstop tv heel graag. Goed en neutraal geschreven. Ik kijk uit naar de stukjes die je gaat schrijven over de race zelf, alhoewel ik ze pas na afloop zal lezen als ik terug ben van Le-Mans |
De beste stuurlui staan steeds aan wal J ;)
|
Quote:
Ben alleszins blij dat er zoveel goede coverage is, want daardoor kunnen de thuisblijvers nog iets van de LeMans sfeer meepikken. :) |
All times are GMT +2. The time now is 01:12. |