De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   FIA GT 2007, nieuwtjes en andere weetjes (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=13756)

Stranger 19-02-2007 21:31

Tja, Ratel zei vorig jaar ook dat ie een WK wilde en de Mil Milhas ging opnemen in de kalender.

Grig-O 19-02-2007 21:32

Dit is wel iets haalbaarder ;)

Stranger 19-02-2007 21:36

Menten naar Lamborghini, Kuismanen terug naar Scandinavië, een grote investering in het Ford GT3 project...vraag ik me af of je nog geld genoeg hebt om ook twee Corvette's full-time te laten race in het FIA GT en ook nog mee kunt strijden voor de overwinning.

Lijkt me niet echt goed om twee betalende coureurs in te zetten die vervolgens steeds achteraan finishen, dan beter de FFSA GT doen en net als in 2006 een paar FIA GT races (Spa, Zolder?) mee te pakken.

Stranger 19-02-2007 22:21

Scuderia Ecosse inmiddels ook met de bekendmaking.

Mullen - Enge/Janis (afhankelijk van wie er beschikbaar is per raceweekend)
Niarchos - Kirkaldy

bron: Scuderia Ecosse / Planetlemans.com / Autosport.com

JorritVD 19-02-2007 22:52

Quote:

Originally Posted by Viper GTS-R*** (Post 202690)
racingworld.be post net hun verontrusting ivm. PSI hun deelname aan FIA GT met de 2 C6R's die waren aangekondigd. Lijkt me ook wel beetje te stil op dit moment. Nu maken alle teams hun doelen bekend, welke wagen, al dan niet welke piloten...

Vrees dat we hen stilletjes aan van het lijstje mogen schrappen.
Of stille waters diepe gronden? Hopelijk...

Ook nog steeds niks gehoord van GLPK-Carsport. Wel een beetje geroesemoes net zoals bij PSI maar nog niks bevestigd in ieder geval. Maar ik denk dat we beter kunnen afwachten.

Grig-O 19-02-2007 23:09

Quote:

Originally Posted by Stranger (Post 202705)
Scuderia Ecosse inmiddels ook met de bekendmaking.

Mullen - Enge/Janis (afhankelijk van wie er beschikbaar is per raceweekend)
Niarchos - Kirkaldy

bron: Scuderia Ecosse / Planetlemans.com / Autosport.com

Erik of Jarek Janis?
Edit: Jarek Janis... dus niet in de RaceAlliance Aston... Hopelijk komen ze met enkel goeie piloten daar.
Jarek zal voor alle duidelijkheid voor Scuderia Ecoose rijden tijdens de 24 uren van Spa en niet voor Spyker die daar ook zullen aanwezig zijn.

Dries DS 19-02-2007 23:34

Quote:

Originally Posted by Grig-O (Post 202711)
Erik of Jarek Janis?
Edit: Jarek Janis... dus niet in de RaceAlliance Aston... Hopelijk komen ze met enkel goeie piloten daar.

Quote:

"De teameigenaar van Race Alliance, Lukas Lichtner-Hoyer, heeft deze ochtend verklaard dat zijn team twee Aston Martins DBR9 zal inzetten in het FIA GT kampioenschap 2007. Tevens werd één der rijders bekendgemaakt: de Oostenrijker Karl Wendlinger, protégé van sponsor Red Bull."
Bron: Autopress/DDS

Wie samen met Wendlinger de eerste wagen zal besturen werd deze ochtend nog niet openbaar gemaakt. Informatie over de tweede wagen werd helaas ook niet vrijgegeven...

Mvg,
Dries DS

Mark 20-02-2007 01:11

Quote:

Originally Posted by Stranger (Post 202698)
Menten naar Lamborghini, Kuismanen terug naar Scandinavië, een grote investering in het Ford GT3 project...vraag ik me af of je nog geld genoeg hebt om ook twee Corvette's full-time te laten race in het FIA GT en ook nog mee kunt strijden voor de overwinning.

Lijkt me niet echt goed om twee betalende coureurs in te zetten die vervolgens steeds achteraan finishen, dan beter de FFSA GT doen en net als in 2006 een paar FIA GT races (Spa, Zolder?) mee te pakken.

Als ik zo inschat heeft het een ( 2 * Corvette) weinig te maken met het ander ( 3 * GT40). De Corvettes zijn in handen van Philippe Tillie (PSI Experience) en is het programma van de GT3's in handen van Christian Schumacher (onder de nieuwe naam Race Logistic). Twee verschillende namen? Dus ook twee verschillende bedrijven?

Grig-O 20-02-2007 11:27

Twee 'verschillende' bedrijven die wel nog aan elkaar hangen. In welke mate weet ik niet...

Grig-O 20-02-2007 15:28

De piloten voor AF Corse worden volgens het 10/10 forum Dirk Muller, Toni Vilander, Stéphane Ortelli en Gianmaria Bruni...

Stranger 20-02-2007 22:56

Muller heeft zichzelf en Vilander bevestigd op z'n site ;)

Bramzel 21-02-2007 12:31

De ACEMCO Saleens komen naar Europa! :gas:

Quote:

Spectrum Motorsport plans FIA GT campaign with two Saleens

New team Spectrum Motorsport, led by Dana Brewer, is planning to enter two Saleen cars in the 2007 season of the FIA GT Championship. One car will be entered in the full season, and will be driven by two as-yet-unnamed American drivers, while the second car, to run in the Citation Cup, will start at Silverstone and will be shared by Brewer and a British driver.

“We have agreed to buy two cars, which previously ran in the American Le Mans Series,” Brewer said. “The cars are among the best examples of racing Saleens, and they have undergone a number of developments.” The cars are currently being shipped to Europe, where the new team will undertake a shakedown before heading for the Nogaro test on March 6th and 7th. The lead car will then be air-freighted to Zhuhai for the first round.

“We are keen to see how we compare to the rest of the grid,” Brewer continued. “The car is a potential race winner, and should prove to be competitive. The two American drivers have raced in Indycar, and have recent GrandAm experience, having both competed in this year’s Rolex 24 Hours of Daytona. The circuits will all be new to them, but they are professional drivers and should soon be up to speed. They are really excited about the new challenge.”

The team will be running Michelin tyres, with the lead car running on development rubber, while the Citation car will be on the standard tyres.

As for Brewer, he continued : “I have always wanted to run an American car in an international series, and I feel this is the right moment to move into Europe, and the Saleen looks like being the right car. We’ll see what happens !” An announcement on the drivers is expected by March 1st.
Bron: fiagt.com

Grig-O 21-02-2007 13:11

This can be filed in the ‘didn’t see this coming’ category!! :p :drewl:
Hopelijk twee grote namen op die Saleen, zou wel straf zijn!

Edit: Is er soms geen nieuws over Zakspeed of zijn eventuele overnemer?
Of over Racingbox?

JPMontoya 21-02-2007 13:19

Je moet Ratel het toch nageven... Met die citations cup haalt hij toch weer mooi enkele prachtwagens naar de FIA GT.

Bramzel 21-02-2007 13:36

Yep, zeker weten. Doordat hij risico's neemt gaat hij nog wel eens onderuit, maar het levert soms ook zeer goeie concepten op zoals FIAGT3 en de Citations Cup. En ik zie het FIAGT4 ook nog wel een leuke klasse worden.

All times are GMT +2. The time now is 11:53.