gwyllion |
15-06-2006 11:14 |
Quote:
Originally Posted by Viper GTS-R***
Dat zou een hele verandering zijn, maar waarom zou dit zijn?
|
Omdat gesloten prototypes zo veel mooier zijn om naar te kijken :drewl:
Quote:
Vond echt wel dat die open LMP wagens iets speciaals hebben.
Een gesloten LMP doet me denken aan die Toyota GT ONE, ééntje ingeschreven in GT1 als ik me niet vergis maar infeite een mix van LMP1 en GT1 was. Voor mij dus liever open LMP's...
|
In '98 was de Toyota GT One als GT1 ingeschreven. In '99 werd de GT1 klasse tot LM GTP omgedoopt omdat het om echte prototypes ging.
Quote:
The Toyota GT-One was revolutionary for its new interpretation of the rules and interesting execution of design details. Making little pretenses of being a 'GT' car, it clearly was a pure bred prototype and subsequently the GT1 class became LMGTP. The GT-One certainly surprised but ultimately it never won a race during its short career. Regardless of its lack of a winning record, to this day, the GT-One embodies certain design details that put the car in a class of its own.
|
bron: http://www.mulsannescorner.com/gtone.html
Vergeet de Bentleys niet en daarvoor de fantastische Group C wagens ( http://www.groupc-gtpracing.com/cardriver.htm).
Quote:
Wat dan met bv die nieuwe Audi R10 als het bv vanaf 2007 of 2008 verplicht is om met gesloten LMP te rijden?
|
Gewoon een dakje erop zetten zoals Spyker dit jaar gedaan heeft :D Audi zal een nieuwe wagen moeten ontwerpen, maar ze kunnen natuurlijk verder bouwen op de Bentley (de R10 ontleent een aantal elementen van die wagen, bv. voorophanging en gebruik van torsiestaven i.p.v. veren). Deze wagen zou wel voor een groot deel hetzelfde zijn. Alles hangt er natuurlijk van af wanneer de overgang van open naar gesloten moet gebeuren. Het gaat trouwens om een gerucht, dus niks officieels.
Het zal wel zeer moeilijk worden om een gesloten diesel prototype te ontwikkelen die het minimum gewicht van 925 kg haalt met de verplichte airco...
|