De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   LMES round 1: 1000 km of Spa (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=10451)

Autofan 17-04-2005 20:10

Ik heb alle uitzendingen van RTBF La Deux op tv bekeken over de 1000 km en ik vond het ook te mistig om de race te laten plaats hebben. Een grote fout van de organisatie van Spa, vind ik.

Thomaske 17-04-2005 20:17

Sorry Autofan dat ik je tegenspreek maar ik weet niet waarom je de organisatie van Spa een blaam kunt geven omdat ze de race toch lieten doorgaan. Bij de start was de mist overal zo goed als weg, of is het niet helemaal. De organisatoren (van Spa) kunnen er ook niets aan doen dat er opeens terug een sterke mist komt opsteken hé.

Als het echt VEEL te erg zou geweest zijn zouden ze de SC wel het veld hebben opgestuurt, dit is nog al eens gebeurd.

Zelf geef ik toe dat de mist op 't laatste ondraagbaar was. Maar zouden we ons eerst niet afvragen waarom ze de Belcarmanche op zaterdag niet hebben afgelast? Ik zou echt niet meer kunnen zeggen hoeveel piloten niet gezegt hebben dat het toen levensgevaarlijk was.

Mvg

marcel 17-04-2005 20:31

ik heb gevolgd op La Deux, en daartussen via Live Stream (trouwens: geen enkel probleem met de stream, dikke pluim voor de organisatie), en hoe ik het zag, was de mist vooral een probleem tijdens en vlak na de SC's, maar daartussen trok het ietwa op. alleen op kemmel bleef het nog hangen, en op het einde ook, maar voor de rest kan ik nog geloven dat het zicht nog "doenbaar" was.

schumivill 17-04-2005 20:55

Heb ook gevolgd via RTBF en de stream op race-rally,veel mist ja,maar op de "onboards" was het toch redelijk denk ik als piloot om te zien waar je reed,dan vond ik toch de f1 in 1998 wel veel erger.. :crazy:

Raceboy 17-04-2005 20:57

Quote:

Originally Posted by marcel
Audi gecrashed achter de SC. ze zouden anders ook moeite gehad hebben om te winnen

andere strategie. Dat ging heel spannenend worden.

Raceboy 17-04-2005 21:00

Quote:

Originally Posted by schumivill
Heb ook gevolgd via RTBF en de stream op race-rally,veel mist ja,maar op de "onboards" was het toch redelijk denk ik als piloot om te zien waar je reed,dan vond ik toch de f1 in 1998 wel veel erger.. :crazy:

het gaat niet alleen om de on-boards. als de posten naast het circuit elkaar niet meer kunnen zien hoe kan er dan nog gevlagd worden.

redje 17-04-2005 21:14

Knappe race, al was het veel te koud en veel te mistig. Bij momenten zag je vanuit de overdekte tribune nog niet eens de eau rouge.

Autofan 17-04-2005 21:16

Thomas, Spa is en blijft Spa helaas. En weet je wat ik vooral niet snap? De Belcar gisternamiddag laten ze gewoon doorracen, terwijl ze de F. Renault iets eerder in minder natte omstandigheden met rood afvlaggen. Nog iets: de kwalificatie van de GT's duurde gisteren slechts 15 min. wegens de mist, maar ik vond de mist vandaag toch erger dan gisternamiddag na de Belcar. Ik ben al blij dat er geen gewonden zijn gevallen.

marcel 17-04-2005 21:21

Quote:

Originally Posted by raceboy
andere strategie. Dat ging heel spannenend worden.

voor de SC lagen ze meer dan een ronde achter, en de Zytek heeft veel tijd verloren omdat die SC buitenkwam toen zij in de pits stonden

The Interceptor 17-04-2005 23:03

Die Audi had misschien nog wel kunnen winnen ja, twee ronden voor het einde kwam de Zytek nog binnen voor wat extra brandstof, maar toen stond de zege al veilig natuurlijk. Ben echt blij voor die mannen, kan wel eens mooie 24u van Le Mans worden dit jaar! Al gok ik toch nog op (champion) audi, die wagens zijn toch superbetrouwbaar.

Bij de start was het inderdaad redelijk helder. Ik stond toen aan de busstop, maar kon evenveel zien als was het onbewolkt. Zelfs heel duidelijk een stukje vd Raidillon. Later zijn we aan een 'tour du circuit' begonnen en toen we zowat aan Pouhon en Rivage waren, zeker Rivage, toen kwam er weer enorm veel mist daar. Dat was toen echt niet meer doenbaar hoor. Dan is de safety car weer eens buiten geweest voor het ruimen van brokstukken. Ook na die safety car was het nog ondoenbaar. Dan kwam er in Combes nog een Porsche langs gesputterd met een lekke band, kort erna passeerden de leidende proto's op volle snelheid, toen vreesden we toch ff dat er weer een crash ging gebeuren hoor. Er waren die moment toch wel meerdere wagens die inhielden in de ietwat blinde bochten (zoals derde bocht van Combes).

Bij de Raidillon heb ik nog wel staan genieten. Echt onvoorstelbaar hard dat die Zyteks en de Audi daar omhoog gingen. Vooral die Zytek die de race uiteindelijk gewonnen heeft. Weet iemand wie er toen aan het stuur zat (na ongeveer 4u wedstrijd, zijn helm deed me nogal denken aan de britse vlag: veel blauw en rood)? Die ging echt wel enorm goed toen, ronde na ronde genieten gewoon!

marcel 17-04-2005 23:18

na 4 uur moet dat Shimoda geweest zijn

CarRerA 18-04-2005 08:20

De mist op sommige momenten was echt niet te doen. Zo rond 17u (5e wedstrijduur) was het op zijn ergste. Ik stond op het rechte stuk richting Les Combes, ter hoogte van het 300m bord, ik zag het 200m zelfs niet staan. Ik denk als er een 250m bord was, ik zelfs dat niet zou gezien hebben. Ik heb een paar foto's getrokken tijdens de mist, ik zal ze vanavond hier posten, je zal dan zien dat de rijders eigelijk zo goed als blind moesten rijden (toch vanuit mijn standpunt als toeschouwer).

Oja, die TVR's, waw! Wat een wedstrijd hebben die gereden! Tot voor een jaar waren het maar 'meelopers', wat ze gisteren getoond hebben getuigd van grote klasse!
Greetz

Thomaske 18-04-2005 09:36

Zeg dat wel. Ik had echt niet verwacht dat ze zo zouden presteren. Knap werk van piloten en team.

Mvg

gwyllion 18-04-2005 09:42

Quote:

Originally Posted by marcel
na 4 uur moet dat Shimoda geweest zijn

De stint van Shimoda was inderdaad enorm snel :eek: Die Jap is nog maar 20; vorig jaar was hij nog 19 en de jongste piloot in Le Mans. Hij liep zwaar uit op Ortelli die ook een prachtprestatie neergezet heeft (4 uur aan stuk gereden en zeer veel risico genomen bij het verkeer).

Raceboy 18-04-2005 10:20

Quote:

Originally Posted by gwyllion
De stint van Shimoda was inderdaad enorm snel :eek: Die Jap is nog maar 20; vorig jaar was hij nog 19 en de jongste piloot in Le Mans. Hij liep zwaar uit op Ortelli die ook een prachtprestatie neergezet heeft (4 uur aan stuk gereden en zeer veel risico genomen bij het verkeer).

en dan te denken dat ze shimoda bij supernova hebben buiten gekegeld ten voordele van Caroll in GP2. Die jongen kan een stukske sturen en zijn interviews zijn hilarisch. :D "i had car" :D

All times are GMT +2. The time now is 20:50.