De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Rally (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=5)
-   -   Duval à la Loix? (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=10600)

Guido 15-05-2005 21:58

Stohl naar Citroën en Loix in de Kronos... Voor het seizoen is er al sprake van geweest dat Loix een 2de Kronos Xsara zou besturen...

't is toch mooi als je kan dromen ;) :)

Guy 16-05-2005 12:08

Hallo mannen,

Moet je dit even lezen..............

www.turbo-magazine.be

Onze Franstalige vrienden schuiven Freddy Loix als joker naar voren.........

Yannick R 16-05-2005 14:31

Tja, tis Duval zen eigen fout vind ik.
Hij zei zelf zoiets van: "Ja ik probeerde Loeb te volgen".
Gij als (talentvolle) rookie gaat toch niet in een officiële race, waar veel op het spel staat, de WK proberen te volgen zeker ?

Stranger 16-05-2005 22:33

Duval hoeft in ieder geval Loeb niet meer te volgen.

Citroën heeft Carlos Sainz als vervanger voor de rally van Turkije aangemeld bij de FIA.
Het is nog onduidelijk of Duval slechts 1 wedstrijd gedwongen aan de kant zit of dat hij definitief z'n WK-ambities mag opbergen.

Dominique 16-05-2005 22:43

Dat Sainz werd teruggeroepen verrast mij eerlijjk gezegd een beetje. Hij was zo vastberaden er vorig seizoen een punt achter te zetten. Het gaat om een one-off, dus we zullen hem normaal gesproken na Turkije niet meer zien.

Ben benieuwd welke oplossing ze ondertussen gaan uitwerken voor de rest van het seizoen.

Guido 16-05-2005 22:43

Dat zal er nog vanaf hangen. Duval of Prévot, één van beiden zal moeten vertrekken, maar lang niet zeker wie. Ze hebben immers beiden een contract - Prévots ontslag zou naar verluid niet aanvaard zijn. Dus het kan net zo goed dat ze een andere rijder naast Prévot gaan zetten.

Het verhaal van beide staat op Rally-action. 'k heb toch de neiging om Prévot's versie te geloven.

Sennake 17-05-2005 07:17

Quote:

Originally Posted by Dominique
Dat Sainz werd teruggeroepen verrast mij eerlijjk gezegd een beetje.

Quote:

Originally Posted by Sennake
Sainz zal rap weer achter het stuur van een Citroën zitten denk ik.

Mij niet :D

Rallyloverke 17-05-2005 08:41

Citroën wilde voor Turkije gewoon op zekerheid spelen. Sainz schikt zich perfect in de rol van "tweede rijder" en weet zelf ook hoè goed Loeb is met die Citroën. Sainz rijdt "op safe" (in hoeverre men kan spreken van op safe rijden) en pakt quasi zeker punten. Dus is de beslissing van Citroën niet verrassend.

Nu , als het een beetje klopt wat er wordt geschreven over Duval dat ie het telkens op zijn co steekt, terwijl die hem aanmanen om wat kalmer te doen, dan vind ik hem maar een kleine meneer, hoe talentrijk hij ook mag zijn ... En als dat dan betekent dat er geen Belg meer in het WK rijdt is dat jammer. Hij heeft in ieder geval van Citroen meer kansen gekregen dan Loix vorig jaar van hun zustermerk Peugeot ...

gwyllion 17-05-2005 09:40

Duval heeft het helemaal aan zichzelf te danken. Loix was gewoon de pineut van de situatie.

Guido 17-05-2005 10:11

Quote:

Originally Posted by gwyllion
Duval heeft het helemaal aan zichzelf te danken. Loix was gewoon de pineut van de situatie.

Dat klopt helemaal - de titel van de thread is dan ook wat ongelukkig gekozen. ;)

Rasse 17-05-2005 10:45

Wat ik me al twee jaar afvraag bij François, is hoeveel zijn entourage hier mee te maken heeft. Hij is 24, heeft een manager, zijn familie , die allemaal heel nauw bij zijn carriere betrokken zijn. Is er dan niemand die vat kan krijgen op die jongen? Of is het dan toch nog altijd dat rotverwende kind dat alles van papa kreeg, en nooit verantwoordelijkheid moest nemen?
Als Duval nog te redden valt voor het WRC, zal er een sterke persoon moeten opstaan die hem een keer goed om de oren slaat zodat hij uit zijn droomwereldje komt.
Als je zijn laatste artikel in AutoNews leest !??!
Loeb wordt gevraagd om Le Mans te rijden, dan wil Dudu DTM. Dat ie eens eerst werk gemaakt had van zijn job bij Citroen.
Duval heeft talent. En hij is geen "slechte" gast. Maar een verwend kind. Hij heeft er nooit voor moeten vechten. Dat is helaas de keerzijde van alles wat zijn vader voor hem gedaan heeft.
't Is een spijtige zaak.

En Thiry of Loix in zijn plaats? Keep dreaming. Ze halen nog liever McRae terug naar het WRC. Tip: Tirabassi.

Rallyloverke 17-05-2005 10:50

Loix in de Citroën Xsara zou ik anders ook wel eens willen zien hoor. Maar het zal inderdaad bij dromen blijven ...

Sainz terug in het WK is anders ook wel mooi. Dàt is nog eens een "grote meneer". (waarmee ik geen afbreuk wil doen aan Loeb, die weet ook goed waar hij mee bezig is en rijdt ook vrijwel niks kapot)

Guido 17-05-2005 15:08

Quote:

Originally Posted by Johan
...

Sainz terug in het WK is anders ook wel mooi. Dàt is nog eens een "grote meneer". (waarmee ik geen afbreuk wil doen aan Loeb, die weet ook goed waar hij mee bezig is en rijdt ook vrijwel niks kapot)

Toch denk ik dat het maar een depannage is van Sainz - zoals hij zegt, om iets terug te doen omdat Citroën hem in 2003 zo geholpen heeft. Wat Loeb betreft, door zijn turnersverleden, denk ik dat hij een zeer hoog concentratieniveau over een lange tijd kan aanhouden. De fouten die hij maakte de afgelopen jaren, waren meestal van het dommere soort, zo van die dingen die je slechts 1-malig fout doet omdat je het nog niet allemaal zo goed weet. Maar wanneer hij de laatste auto "plat" heeft gereden, kan ik mij niet meer herinneren.

Rallyloverke 17-05-2005 15:47

Misschien wel een "depannage" voor alle "lastige" onverhard-rally's en Duval enkel nog de asfaltrally's (zoals Duitsland, ...)?

gwyllion 17-05-2005 16:42

Duval op asfalt? In Monte Carlo heeft hij toch ook een paal gevonden om zijn wagen rond te plooien.

All times are GMT +2. The time now is 13:36.