![]() |
In een wedstrijd zoals deze, heb je een paar toppers/kandidaat winnaars. Maar je hebt ook best veel teams die vooraan meerijden, en het de toppers moeilijk maken en klaarstaan om bij het minste foutje hun positie over te nemen. Deze subtoppers komen zijn meestal talrijker van aantal als je verwacht. En net dat, vind ik zo leuk aan deze wedstrijd: er zijn best veel teams die een wedstrijd in de wedstrijd rijden, en ook best goede wagens, met goede voorbereiding en een goed team die soms voor een leuke verrassing kunnen zorgen.
|
Quote:
Ben bijna zeker dat het een 3.9l is. Een vriend van mij heeft een Manthey 996 3.9l in zijn baanauto (soms met gastpiloten, zie avatar :)) en daar komt al 440Pk uit. En dit is ECHT niet zomaar de betere race versie van die motor!!! Ingebouwd in de wat door expertise, lange ontwikkeling, ondersteuning en budget waarschijnlijk de beste 996 ter wereld is met fabriekspiloten Luhr, Bernhard, Rockenfeller en Tiemann. Voor mij is het duidelijk : de dikke Manthey is DE favoriet voor de 24h (en ik de teamfotograaf :)) Jochie |
Quote:
Ik zal jullie zeker in de gaten/lens houden en eens langskomen. Succes! Jochen |
Het is nu blijkbaar openbaar dus : de motor in de Manthey GT3 MR is sinds dit jaar een zuivere fabrieksmotor van de Porsche race afdeling :)
|
Quote:
|
Wie gaat er dit jaar kijken eigenlijk ???
|
Quote:
Ik sta normaal gezien aan HedwigsHöhe. |
@ Tom: Waar is dat ergens???
ikzelf ga donderdagmiddag vertrekken, en vrijdagavond kom ik normaal even naar huis, om dan savonds nog terug te keren. Ik sta meestal in Breidscheid, ofwel Hohe Acht, of Planzgarten. |
Quote:
Ik heb nog van niemand gehoord welke motor dit nu precies is, +500pk ... Voorontwikkeling voor de RSR lijkt niet onlogisch. Maar hij wordt wel ingezet in de 24h, ze zijn dus blijkbaar wel overtuigd van de betrouwbaarheid, dankzij de 3 proef VLN races dit jaar? Als ik meer te weten kom laat ik het weten. |
Hedwigshohe ligt juist na Hohe Acht, voor Wipperman, mooie sectie daar.
Ik heb een basis dichtbij Breidscheid en 1 dicht bij T13, zal dus meestal daar rondhangen + kleine Karussell, Schwalbenschwanz, Pflanzgarten ... |
Quote:
Sterkste 996 RSR momenteel in FIA GT heeft zo'n 470pk (race alliance) Ben héél benieuwd:) Wat me wel fel opvalt is de stijging van het vermogen van GT2 wagens na al die jaren... Tegenover GT1's die infeite minder vermogen hebben... nu geraken ze nog maar aan 600pk of minder. AM +/-600 C6-R +/-580 tegenover Viper +/-640 F550 +620... Iemand idee hoe ditk omt? |
ik kan er jammer genoeg niet bij zijn dit jaar :(
|
Quote:
|
Nog niet tegengekomen in de thread, de Maserati GranSport Trofeo. (450 pk voor de liefhebbers).
De ene van Vitaphone is een GT3, de rode "GS Lab" is een soort GT3 Plus, met grotere vleugels, andere versnellingsbak, carbon transmissie-armen. En opnieuw het beste staat achteraan: "Cette auto permet d'aller à Spa, en Belcar". Dit in Auto Hebdo van deze week... |
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 07:02. |