![]() |
Quote:
Quote:
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Ik bedoelde dan ook gewoon een busje primer, niet een busje verdunner ;) Quote:
Als je als lak de enamel van Tamiya gebruikt, ben ik er zeker van dat er geen problemen ontstaan. De spuitbusjes-lak zou kunnen problemen opleveren, maar ik vermoed dat ook dat perfect zou moeten lukken. |
Quote:
|
Quote:
|
Ik spuit op 1 tot 2 bar druk, maar da's echt geen referentie want ik spuit mijn primer met een Tamiya Sprayworks pistool (enkel het pistool). Dat pistool is een single action en heeft een heel grote uitstroom, dus je zou het [U][I]kunnen[U][I] vergelijken met een badger met de grootste naald.
Maar ... 1,5 bar lijkt me een goede richtwaarde. Let wel op ... er is een grondig verschil tussen primer en 'Fühler' of spuitplamuur. Deze is dikker en laat inderdaad een appelsienhuid na, dus hoe dikker je medium, hoe minder egaal het oppervlak. Hoe meer verdund, hoe slechter de dekking, dus helaas is er hier slechts 1 antwoord ... 'try and error!'. Ik heb eens een potje gunze primer gekocht (weet niet juist welke versie), gewoon verdund en daarmee gespoten. Ik ben zo al niet overtuigd van modelbouw lakken, maar deze was wel vrij goed. Een vrij vlak oppervlak maar naschuren met een 1200 water doe ik toch nog altijd hoor. |
4 Attachment(s)
Ieder begin is wat moeilijk, maar dat decanteren heb ik nu goed onder de knie. Ik heb, zoals beloofd, even een kleine tutorial opgezet: hoe decanteren.
Aangezien het me goed afging deze avond, heb ik dan ook de 307 van een eerste laklaag voorzien. Deze is nu aan het uitharden. Komende dagen kan die lichtjes opgeschuurd worden om dan de 2de en definitieve laag te krijgen. Ik ben voor de kleur niet voor de TS17 Alu gegaan, maar heb uiteindelijk voor TS30 Silver Leaf gekozen. Deze kleur lijkt me veel meer overeen te komen met de originele kleur. Ik denk immers dat de pigmenten in TS17 te grof zijn voor deze wagen. De spoiler is er slechts even opgezet voor de foto's. Ik ben tevreden over het uitkrassen van de paneellijnen. De lijken de juiste diepte te hebben. |
Quote:
Uwe filter ziet er nogal uit ... hebt ge de afzuigkracht getest met zwart of watte? :p :+ |
Quote:
Al maar goed dat het in de filter hangt. Dit ging voordien rechtstreeks de buis in, of ging gewoon dwarrelen in de kamer. Nu dus niet meer. Zal me alvast een stockje van filterdoek moeten gaan aanschaffen denk ik. :D |
ik zal er u vrijdag nog wat meebrengen ... voor geleden schade :+ :p
|
Quote:
|
Ziet er knap uit:applaus:
|
Amai knap gespoten vind ik hoor !
|
Ge zou het begot niet zeggen dat er nog maar 1 laag opzit.:applaus:
|
3 Attachment(s)
Vanavond dan maar de 2de laag erop gezet. Tevens de wielkasten meegespoten en ben tot de volgende vaststelling gekomen met zilver. Als je ondergrond niet perfect is, zal je de imperfecties dubbel uitvergroot zien bij het spuiten. Hoezo dan? Wel, de wielkasten heb ik niet van primer voorzien. Deze zijn gewoon zilver gespoten rechtstreeks op de plastiek en die zien er waw uit. Perfect gedekt, zelfs na 1 laag en nergens ook maar iets te zien wat op een appelsien lijkt. De body had ik geprimerd en dat was niet 100% perfect zoals jullie weten, maar de oneffenheden van de primer zijn nu dubbel zichtbaar. Nu goed, een ramp hoeft dat niet te zijn, aangezien er nog vernis overheen moet vooraleer de decals aan de beurt zijn. TS30 is immers een matte kleur en durft al eens reageren op veelvuldige manipulatie. Ik ga er dus een beetje van uit dat die oneffenheden zullen verminderen eens er vernis overheen zit. We'll see.
Zij er iemand een vuile filterdoek? :D Het spuiten van het zilver is een vuile en smerige zaak, getuige de staat waarin de filter van de spuitcabine zich bevindt na 2 sessies... |
All times are GMT +2. The time now is 04:08. |