De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Modelbouw - Op de werkbank (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=70)
-   -   Mini "Donna" - G. Raus - Fujimi Ref. 12228 - 1/24 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=15208)

Yvonne 31-05-2007 15:26

Quote:

Originally Posted by MFahrer (Post 211440)
Die Mini zou trouwens prachtig staan op onze Mini Challenge Grid! :gas:

Daarvoor moesten het toch Mini Coopers zijn én geen Mini Cooper S -en, wat dit dus is. Deze Mini komt namelijk voort uit een tread "Gezocht: Leuke decals voor Mini Cooper. ", en zocht een Mini livery voor een slotrace...daar viel deze dus af!

Maar je mag hem best eens een keertje lenen vóórdat het wagentje naar z'n eindbestemming gaat. Één van de 2 gaat nog een kleine reis naar Nederland maken...:D

@ Dominique...ik wist niet dat het bouwen van díe Mini zoveel tijd kostte. Nu snap ik ook waarom de prijzen van gebouwde kits zo duur zijn!

Guido 31-05-2007 20:58

Goed bezig Dominique! En tja, dat ze er op andere fora niet zo veel van snappen... Wil dat dan iets zeggen over de manier waarop je het uitgelegd hebt of zegt dat meer iets over die fora? :D :D

Dominique 31-05-2007 21:32

Quote:

Originally Posted by Guido (Post 211486)
Goed bezig Dominique! En tja, dat ze er op andere fora niet zo veel van snappen... Wil dat dan iets zeggen over de manier waarop je het uitgelegd hebt of zegt dat meer iets over die fora? :D :D

Hebt gij het gesnapt? Indien ja, dan ligt het aan hun, indien nee, dan ligt het aan mij. Ik voor mij, ik houd het op het eerste :+ ;)

Dominique 31-05-2007 21:36

Quote:

Originally Posted by MFahrer (Post 211440)
Zo ne keer iets standaard bouwen is ook niets voor jou hé! :drewl:

Och jong, zwijgt er over. Als ik bedenk dat ik het mezelf allemaal nog aandoe ook, dán wordt het pas erg. :saythat:
Maar ik zou deze niet op een slotbaan gebruiken. Als ge daar ne keer tegen knalt, dan schiet er van de uwe niet veel meer over, denk ik, met al dat gewicht. :gas: Maar da's niks, op den duur ben ik dan toch nog de enige op de baan, en dan win ik vanzelf :champagne:

MFahrer 01-06-2007 16:53

Quote:

Originally Posted by Yvonne (Post 211451)
Daarvoor moesten het toch Mini Coopers zijn én geen Mini Cooper S -en, wat dit dus is. Deze Mini komt namelijk voort uit een tread "Gezocht: Leuke decals voor Mini Cooper. ", en zocht een Mini livery voor een slotrace...daar viel deze dus af!

Weet ik wel, was ook maar als grapje bedoeld voor Domi's hartzeer als hij de slot-crashes zag! Deed er eigenlijk niet toe hier hoor!

Verder sta ik in enorme bewondering voor dit project!

G.

Dominique 01-07-2007 16:37

5 Attachment(s)
Ik was op de modelbouwmeeting in Tienen er aan begonnen, maar ondertussen is hij tussendoor ook nog afgeraakt: de rolkooi voor de Donna Mini. Driemaal ben ik opnieuw begonnen wegens niet symmetrisch, niet recht, niet correct, niet passen, niet whatever ...

Maar dit is het dan uiteindelijk geworden:

Dominique 01-07-2007 16:38

5 Attachment(s)
En als je de body erover schuift heb je zoiets als dit:

TvD 01-07-2007 16:52

Altijd mooi om te zien dat zelf bouwen van rolkooien. Wat heb je eigenlijk voor maat buis gebruikt?

Dominique 01-07-2007 17:01

Dat is gewone ronde buis van Evergreen (of gelijkaardig) van 2,4 mm.

vinnie 01-07-2007 17:15

Nice work man :applaus:
Hoe bezig:D
Grts Vinnie.:gas:

Nismo 01-07-2007 19:05

Ze ziet er goed uit.;)

Wild Goose 02-07-2007 05:31

Amai, net de ganse topic gelezen en bekeken.

Heb mijn klak 3 cm omhoog geschoven en efkes geblazen.

Mooie topic om te blijven volgen.

Succes verder Dominque.

ph.bonneel 10-09-2007 14:59

zijn er definitieve foto's van afgewerkte versies? Ik ben op zoek naar iemand die het ziet zitten om de Somfy MINI te maken in het klein.

Yvonne 10-09-2007 15:11

Hi

Volgens mij is de wagen nog niet klaar. Ik heb geen foto's meer gezien in deze post.

Ook ik kreeg ik de vraag hoe het met "mijn" wagentje gaat...maar daar kan Dominique het beste antwoord op geven. Ik wacht rustig af!

Één van mijn dromen is door deze tread uitgekomen...en als de Mini klaar is (en opgehaald is), staat deze te pronken op mijn kast. (Naast een Porsche GTR-2 Biturbo van PSI)

Dus, Dominique als je eens tijd hebt, geef eens een update. Er zijn een aantal mensen nieuwsgierig geworden naar het wagentje.:D

Guido 10-09-2007 19:39

Quote:

Originally Posted by ph.bonneel (Post 219039)
zijn er definitieve foto's van afgewerkte versies? Ik ben op zoek naar iemand die het ziet zitten om de Somfy MINI te maken in het klein.

Ik citeer even uit onze FAQ: "ga niet schreeuwen om een antwoord".

Alhoewel er duidelijk niet geschreeuwd wordt, is het toch behoorlijk vervelend voor de andere forumgebruikers om te zien dat een thread omhoog getrapt wordt na enkele maanden, om dan te moeten vaststellen dat er gewoon iemand ongeduldig wordt. Geduld is een mooie deugd en als de thread starter niks posts, dan wil dat zeggen dat er geen nieuws is. Bovendien wordt er compleet off-topic gegaan en dus heb ik de rest van het verhaal hier neergezet: http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=16191.

In het modelbouwgedeelte in het algemeen en in "Op de werkbank" in het bijzonder, is het zo dat we niet willen dat bouwverslagen op deze manier wat teniet gedaan worden. ;)

Gelieve hier in het vervolg rekening mee te houden. :)

All times are GMT +2. The time now is 19:17.