De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Spa Euro Race - Race (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=5300)

NGT Racing 09-06-2003 20:54

Ik zou niet weten hoe ze het veld in twee gedeeld zouden hebben,
of ze nu voor of na de source starten maakt niet echt veel uit want het gaat toch om een rollende start he,
ik moet wel zeggen dat bij de vorige race de koplopers sterk hebben ingehouden naarmate ze de startlijn aan de uniroyal toren naderden, het middenveld dat ondertussen vol opaccellereerde euh versnelde, moest bijzonder hard remmen enkele meters later hetgeen toch een vrij gevaarlijke situatie opleverde

Oneliner 09-06-2003 20:59

Ok ok, mes excuses :)

NGT Racing 09-06-2003 21:08

Quote:

Originally posted by Oneliner
Ok ok, mes excuses :)
:worship:

wheepie mijn eerste excuses

:D :D :D

AlainH 09-06-2003 21:19

Theeuws had problemen in de opwarmingsronde, en dat heeft het gat gemaakt vlak voor de start.
De Corvette heeft tijdens Vannerum zijn stint zonder werkende ruitenwisser gereden.
De meeste wagens zijn vertrokken op slicks ( de rest is er in de eerste ronde komen halen ), maar het circuit lag niet "droog", en dan is het op eieren rijden. Zelfs onder gele vlag kan dan een schuiver soms niet te voorkomen zijn...

En wij zijn 2de in TA geworden, wat een fantastisch resultaat is met een nieuwe zelfgebouwde wagen en heel opgevend is voor de aankomende 24 uur van Zolder !

Ottooke 09-06-2003 21:20

Quote:

Originally posted by vincentdb2001
Er was nog een crash : de Marcos van Cor Euser, aan het uitkomen van "Bruxelles" : wiel afgebroken (dacht ik), en nog een gevaarlijke situatie : in de dubbele linkse was er een wagen in de grindbak gestrand, dicht bij de baan. Terwijl de baancommissarissen de wagen aan het duwen waren, vloog er een bmw op een paar meters van de wagen & marshalls... Had slecht kunnen aflopen... En alsof het nog niet genoeg was, spinde er ook nog een Porsche (gele), in de zone... :rolleyes:

Dit voorval doet me erg veel denken aan het ongeval tijdens de World Series toen meerdere Yarissen van de baan gingen of nog maar juist hun wagen onder controle konden houden in de Terlaemenbocht. Toen zijn er wel 2 gewonden gevallen.
Het was dezelfde situatie als deze, een blinde bocht en een gladde baan.

Quote:

Originally posted by FLAT6
in vind dat die marshalls er nogal cool bij blijven, ik zou ernaartoe gaan, hun helmke afzetten en eens goed aan hun oren trekken, vooral de snelheid van de gele porsche is tegen de goede manieren voor een situatie onder geel :no:

Op het moment dat je die wagen vlak op je af komen zorg je ervoor dat je wegkomt en als die wagen voorbij is probeer je zo vlug mogelijk de andere wagen uit het grind te halen omdat er altijd gevaar is tijdens zo'n actie. Je denkt er niet eens aan om die piloot eens tegen zijn voeten te gaan geven.
Overigens heeft de piloot die het ongeval dat ik hierboven heb beschreven bij zijn volgende race een vinger te zien gekregen van de hele ploeg op post 13. Ik ben er bijna zeker van dat de collega baancommissarissen in Spa dat dit weekend ook wel gedaan zullen hebben.

Het wordt gevaarlijk voor al die vrijwilligers langs de baan. Er moet niet veel meer gaan gebeuren dit seizoen of het hek is van de dam volgens mij.

Quote:

Originally posted by AlainH
De meeste wagens zijn vertrokken op slicks ( de rest is er in de eerste ronde komen halen ), maar het circuit lag niet "droog", en dan is het op eieren rijden. Zelfs onder gele vlag kan dan een schuiver soms niet te voorkomen zijn...
Als je weet dat je op slicks rijdt en de baan niet droog is, dan moet je je rijstijl aanpassen, een slipper kan gebeuren (ook als je je rijstijl aanpast) maar de 2 wagens die daar van de baan zijn gegaan tijdens een gele vlag, dat kan ik nooit goedkeuren.
Die gele vlag wordt niet voor niets gezwaaid.

fordje 09-06-2003 21:53

Quote:

Originally posted by vincentdb2001
... de Marcos van Cor Euser, aan het uitkomen van "Bruxelles" : wiel afgebroken (dacht ik), ......

Vincent

Volgende de wedstrijdinfo zu Cor Euser zijn aandrijving op één wiel hebben verloren. Dus het wiel zelf was niet afgebroken,..

Ondanks de uitvaller toch een mooie prestatie. Idem voor de Severich BMW van G&A ..

Als je gisteren op kop lag kreeg je problemen..., Euser, Severich, Selleslagh, ...zelfs de Viper van GLPK stond zo'n 4 ' te "kamperen" in de pits.

Dat beloofd voor de 24 uren...!

Raceboy 09-06-2003 21:54

Quote:

Originally posted by fordje
Volgende de wedstrijdinfo zu Cor Euser zijn aandrijving op één wiel hebben verloren. Dus het wiel zelf was niet afgebroken,..

Als je is kijkt naar da filmpje op race-rally.be dan zie je dat wiel wel degelijk wegrijden zonder de wagen.

fordje 09-06-2003 21:57

OK, dan heb jij gelijk... en de wedstrijdinfo niet (maar dat was gisteren wel eens meer het geval... :( )

Uitendelijk weten we wat de oorzaak is,...wat niets afdoet aan de uitvaller

BTW, zulke filmkes kan ik niet afspelen, mediaplayer wil dat niet bij mij :Offtopic:

flugel 09-06-2003 22:02

Quote:

Originally posted by fordje
OK, dan heb jij gelijk... en de wedstrijdinfo niet (maar dat was gisteren wel eens meer het geval... :( )

Uitendelijk weten we wat de oorzaak is,...wat niets afdoet aan de uitvaller

BTW, zulke filmkes kan ik niet afspelen, mediaplayer wil dat niet bij mij :Offtopic:

Ik stond ginder op dat moment, wiel was idd alleen weg, heeft die wagen al bij al nog goed onder controle kunnen houden... eigenlijk spijtig dat net hun dit moest overkomen was toch één van de snellere wagens in koers.

R@ce@holiC 09-06-2003 22:57

Quote:

Originally posted by flugel
Ik stond ginder op dat moment, wiel was idd alleen weg, heeft die wagen al bij al nog goed onder controle kunnen houden... eigenlijk spijtig dat net hun dit moest overkomen was toch één van de snellere wagens in koers.
Tja dan kun je ook zeggen dat het net ons (G&A Racing) moet overkomen dat Georg op ne viper zonder licht inrijdt e , het had evengoed een viper of porsche kunnen zijn die daarop inrijdt e , het was zeker en vast een verdiend podium geweest na Guino zijn super regenstint maar wederom tegenslag...

NGT Racing 09-06-2003 23:04

Quote:

Originally posted by R@ce@holiC
Tja dan kun je ook zeggen dat het net ons (G&A Racing) moet overkomen dat Georg op ne viper zonder licht inrijdt e , het had evengoed een viper of porsche kunnen zijn die daarop inrijdt e , het was zeker en vast een verdiend podium geweest na Guino zijn super regenstint maar wederom tegenslag...

Inderdaad bijzonder jammer,

jullie hebben zeker de toeschouwers waar voor hun geld gegeven: een powerslide van 20 meter aan de source op een halfdroog wegdek, de prachtige sound van de wagen zijn maar enkele van de redenen om elke race weer te komen kijken.

Ik hoop van harte dat jullie alles weer tip top in orde krijgen voor de 24 uren en daar de achterstand kan inhalen.

flugel 09-06-2003 23:08

Quote:

Originally posted by R@ce@holiC
Tja dan kun je ook zeggen dat het net ons (G&A Racing) moet overkomen dat Georg op ne viper zonder licht inrijdt e , het had evengoed een viper of porsche kunnen zijn die daarop inrijdt e
eigenlijk had ik liever niemand daar zien op inrijden...

R@ce@holiC 09-06-2003 23:09

Quote:

Originally posted by flugel
eigenlijk had ik liever niemand daar zien op inrijden...
Natuurlijk natuurlijk , ik ook zenne...

R@ce@holiC 09-06-2003 23:13

Quote:

jullie hebben zeker de toeschouwers waar voor hun geld gegeven: een powerslide van 20 meter aan de source op een halfdroog wegdek, de prachtige sound van de wagen zijn maar enkele van de redenen om elke race weer te komen kijken.

Ik hoop van harte dat jullie alles weer tip top in orde krijgen voor de 24 uren en daar de achterstand kan inhalen.

Tis idd te hopen. Ook de andere G&A Racing wagen is gecrasht en nog wel in de 1e ronde boven op de Raidillon :( . Daar is toch ook nogal wat schade aan ze , nie zo veel als de wagen van Kenis Severich maar toch schade is schade en dat wens je niemand toe...

JFL 10-06-2003 00:06

Quote:

Ere wie ere toekomt:
G&A was volgens mij de ster van deze Belcar-manche! (zonder daarmee afbreuk te doen aan de prestaties van de andere teams) Podium en schitterende tweede plaats waren absoluut verdiend. Maar het noodlot beslist... Als ik Georg gisteren bezig hoorde zien we dit BMW-kanon niet meer terug. Kapot is kapot.

Bouwen aan een nieuwe dus, maar blijkbaar niet tegen de 24u.

All times are GMT +2. The time now is 03:23.