![]() |
is de soft limit normaal de fuel niet en de ontsteking de hard limit?
Als het zo is kan de motor normaal nooit stuk gaan. |
volgens mijn info en hetgeen ik gelezen heb niet, maar ik ben geen expert dus kan me vergissen.
Vergeet niet dat fuel ook gebruikt wordt voor de koeling. Het verdampen van de onverbrande benzine zorgt ervoor dat de cylinder gekoeld wordt. Voor een motor is underfueling veel gevaarlijker dan overfueling. De ontbranding wordt dan heter en de piston kan dan smelten - en dat smelten gebeurt enorm snel. Zoals in alle dingen is 'teweinig' en 'teveel' nooit goed, maar om de motor te beschermen is in dit geval 'teveel' veiliger. |
waar wordt het signaal voor RPM gehaald momenteel ?
Als je ADL van Motec gewoon aftakt achter de bobijn zie je inderdaad ook gekke sprongen in de logs, dit ligt echter niet aan het toestel maar op de manier waarop het signaal wordt afgetakt. |
Sorry, maar ik heb de wagen dus niet in mijn bezit en kan dit niet controleren. Ik hoop dat ik mag veronderstellen dat degene die eraan werkt weet wat EM pieken kunnen doen :)
|
Quote:
|
BOEM! uitspraak :D of BOEM! motor ?? :(
:rolleyes: |
Quote:
|
Quote:
Geluk dat het enkel de bougies en kleppen zijn, gesmolten zuigers zijn iets minder fijn. |
En zijn de problemen nu opgelost geraakt? Maw, rijdt je auto terug?
|
Binnen enkele dagen hoop ik je hierover uitsluiting te kunnen geven, dus... ( lees tussen de lijnen :D )
|
Quote:
mvg, Bodi. |
Quote:
- Niet vast genoeg in cilinderkop gemonteerd. - Een mogenlijke fabrikage fout van de bougie, geexposeerd koper. - Verkeerde warmte graad voor deze motor. - Te arm mengsel. De verbrande kleppen zijn het gevolg van de gesmolten bougie. |
Is dit verhaal nu ooit opgelost geraakt?
|
Je kan altijd eens informeren bij Erik Bruynoghe ; Als ik me niet vergis is die ooit nog samen met Andy Jaenen Touring Cup kampioen geworden op een 309 of 306 met dergelijke motor of Mi16 motor met turbo . 4 Maart tref je beide alleszins op www.ErAnRacing.be Zolder aan .
|
Het wordt een rechtzaak. Wil en kan er nu niet veel meer over vertellen.
Groeten, Bodi. |
All times are GMT +2. The time now is 11:56. |