![]() |
Wat Alonso heeft laten zien vandaag is fenomenaal...
Na 1 ronde effectief 30 seconden achter het pak beginnen met een weliswaar fantastische renault wagen maar met een groot tekort aan PK's... 2de snelste rondetijd neergezet na schumacher en zeer aggresief door het pak terug naar voor gekomen, je moet het maar doen... Hij heeft trouwens ook nog veel tijd verloren in het duel met de Sauber, dat was wel heel unfair verdedigen, heeft Alonso zelfs een zgn. braketest gegeven... Met de nieuwe motorevolutie in Imola zou Renault wel eens de grote uitdager van Ferrari kunnen worden... maar dat zal dit jaar niet meer voldoende blijken vrees ik! PS. Iemand al gemerkt dat het tijd op het forum een uur voorstaat?! |
Het was weer eens wat anders een nieuw circuit, waar eigenlijk geen enkel team het voordeel van voorkennis kon uithalen. Alleen BMW heeft de kans gehad bij de opening 25 rondjes te kunnen testen maar hebben dit weer niet kunnen verzilveren.
Wat er met Mc Learen aan de hand is :confused: nu zo een rijdende barbeque is ook eens leuk maar niet elke race :o , en wat denkt ge "knopke" (Button) :gas: is die nog eens goed bezig, de gasten van BAR hebben de swung gevonden. Als besluit nog dit, Ferrari was weer superieur van de eerste tot de laatste ronde en wie gaat daar iets aan veranderen ?? zij die in het voorjaar de kranten volschreven dat ze de ferrari's wel eens zouden gaan "pakken" zitten nu met het schaamrood op de wangen naast het circuit op een "vespa" richting pitlane te tuffen ..... en dat is zeker niet de manier om de regerend wereldkampioen van het hoogste schavotje te stoten. :D |
Toppers:
Ferrari: Beste wagen, Beste Team, .... geen verdere uitleg bij nodig ... Titelviering op Francorchamps ?? M.Schumacher: Foutloos als altijd R. Barrichello: idem JP.Montoya: Meer dan de schade beperken kan hij niet doen .... Dit heeft hij perfect gedaan tot zijn Williams hem in de steek liet. BAR: Beide wagens aan de Finish en qua racespeed kunnen ze met de subtop mee ... prima Floppers: McLaren:Nu maar verkondigen dat de MP4-19B (een wagen die ze op enkele weken moeten klaarstomen :rolleyes:) de kip met de gouden eieren is ..... En als we dat niet geloven .... Ongelofelijk hoe een team met zo een budget er zo een knoeiboel van kan maken. Hier gaan de komende weken koppen rollen .... Williams: De racespeed is er voor een flink stuk (nog te weinig ... maar nog tot daartoe ...) maar om een titelchallenger te zijn zal je beide piloten toch aan de finish moeten brengen ... De 2e GP op rij dat dit niet lukt .... R.Schumacher Zal ik alvast een plaatsje in de clio-cup reserveren ? |
was ik wel aangenaam verrast toen ik net thuiskwam en zag dat Jenson meteen zen tweede podium beet had :D
had ik de video geprogrammeerd, en verspringt die tijd zomaar :s niks opgenomen dus :frusty: dan zal ik erges anders de video moete hale he :) Sato begint precies zijn draai ook wel te vinden!! enja Mclaren hmmm vééééél werk aan de winkel :( |
wat met de klacht die ze op Sato willen schuiven? ze gingen onderzoeken wat er moest gebeuren (ik heb het begin op rtbf gevolgd, en gaetan liet verstaan dat hij Sato als schuldige zag)
ik vond persoonlijk ook dat ralf in de fout ging, en mijn mening wordt hier gedeeld, maar ik zou geen bestraffing uitspreken, dit is een race-incident, gelukkige met goede afloop! We moeten ook niet té veel straffen gaan uitspreken want dan wordt er niet meer geraced omdat me schrik heeft van risico's te nemen, hetgeen vandaag echt niet het geval was, heel boeiend :D! |
ik schuif de schul volledig in de schoenen van ralf. Hij gaf geen plaats meer aan Sato. Ok, hij was ervoor, maar Sato had nooit verwacht dat ralf dat gat in ging duiken.
Roekeloos rijden van ralf, nadien nogmaals met fisichella... |
Quote:
trouwens, Barrichello en ferrari hebben 10.000€ boete gekregen omwille van een incident in de pits, waarbij Trulli werd gehinderd. Ferrari zou barri laten vertrekken hebben op een moment dat de pitlane niet vrij was... |
Dé smaakmaker van deze middelmatige race was naar mijn mening Fernando Alonso. Natuurlijk, om punten te scoren was hij wel verplicht om de een na de ander te grazen te nemen, maar toch, hij heeft alleszins het meeste spektakel gebracht......en de regisseur had dat ook zo begrepen.
Kan BAR eindelijk zijn grootsprakerige ambities van enkele jaren geleden waarmaken? Het begint er wel op te lijken: Jenson rijdt standvastig en zelfs Sato is een volwassen coureur geworden. Ik begin zo stilaan te denken dat wanneer Schumacher ooit met pensioen gaat, hij veeleer aan de top zal afgelost worden door Alonso, Button of andere jonge leeuwen, en niet zozeer door Montoya en generatiegenoten. jan |
Ik vind het toch wel erg voor een team als McLaren, de Kimi kan al beter aan volgend jaar beginnen te denken, ok, het is nog maar de derde race maar nu zijn het al 2 motoren op één weekend dus daar ziet de toekomst er toch niet rooskleurig uit.
Montoya bleef schoon derde rijden tot dat helaas zijn versnellingsbak het begon te begeven, heeft nog willen vechten om het te halen maar het heeft niet mogen zijn om met punten te eindigen. Van Button (en BAR) weeral een sjieke show met een podiumplaats. Dan de vraag rond Ralf Schumacher, als ik dieje soms zie rijden, eerst tegen Sato en daarna tegen ? Fisichella ? dan denk ik soms toch van, "en dieje wil opslag vragen"? Denken ze nu echt bij Williams dat Ralf 'HET' nog gaat maken, ik vind dat Ralf verder en verder achteruit aan het gaan is. |
nog een van de opmerkelijke vaststellingen van vanmiddag ... De Renault is verschrikkelijk under-powered ......
zelfs als Alonso perfect in de slipstream zat na het bochtige infield verloor hij op de rechte lijn terrein tov een Sauber ..... Eens in het infield naderde hij terug bloedsnel, en kon hij soms inhalen. Maar in een bochtige opvolging van bochten liggen de mogelijkheden om in te halen minder dik gezaaid .... Hier moet toch nog veel aan verbeterd worden ... want op die manier komt hij nooit aan een Ferrari voorbij dit seizoen .... |
Ja, underpowered indeed, maar reed toch 2de tijd van de dag. Die renaults hebben een ongekend potentieel denk ik...
Ziet er naar uit dat 2de tot 5e plaatsen dit seizoen totaal niet vastliggen, ze worden verdeeld onder verschillende teams, da's allemaal in't voordeel van de rode baron natuurlijk... |
Ik zou je niet blindstaren op die 2e tijd ... Veel piloten moesten immers niet meer voluit gaan in het 2e deel van de wedstrijd wanneer de baan duidelijk mer grip begon te krijgen ....
Zo zaten bijde Ferrari's en ook Montoya eigenlijk wat te cruisen omdat veel positieverandering er toch niet meer inzat Wat niet wegneemt dat het natuurlijk een mooie prestatie is. |
Als ik dit hier zo allemaal lees is de formule 1 blijkbaar weer aan het wegzinken in een "kennerssport" bij gebrek aan inhaalmaneuvers en spanning...
Formule 1 is gewoon opnieuw saai... |
gebrek aan inhaalmanoevres??? nog nooit zoveel pogingen gezien, en ook wel geslaagde manoevres.
|
Go BAR :applaus:
Die mannen zijn kei hard blijven werken en hebben dankzij oa Willis een duidelijke strategie voor wat betreft evoluties in de nabije toekomst en voor volgende jaren eigenlijk ook... |
All times are GMT +2. The time now is 13:52. |