De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Eenzitters (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   World Series by Renault 2005, de verzamelthread. (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=9440)

Mr.Dallara 08-02-2005 17:46

Gisteren, 8 februari is er weer getest met de WS 3.5 op Paul Ricard in Frankrijk. Deze keer was RDD piloot Kovalainen de man achter het stuur, hij heeft 58 ronden afgelegd met onderweg een 1.22.825 als snelste crono.
Heikki heeft nog wat testwerk voor Michelin gedaan en ook de defenitieve versie van de motor nogmaals getest.

Heikki z'n reactie na de test:
Quote:

Heikki Kovalainen (RDD driver and World Series by Nissan 2004 winner): « The car has improved a lot with the new aerodynamic shape and it’s got more ground effect, also is even faster in the corners. The pedal shift system is quite good. I guess you can always improve things but in comparison with the old World Series car I can tell there has been a good evolution ».
http://www.renault-sport.com/fr/Imag..._tcm2-7465.jpg

Vandaag zal vaste tester Jonathan Cochet het testwerk verder zetten op Paul Richard.

Binnen 10 dagen komen de collectieve testen er aan, op PAUL RICARD (19 en 20 feb) en op BARCELONA (23 en 24 feb), er zullen dan nog 4 (test)dagen met de oude wagens moeten gereden worden.
Ondertussen is er via italiaracing al een lijstje van wie waar getekend heeft:

(up-to-date anno 3-3-2005)

-- Avelon:
- Ciompi (?) / Vervisch (?)
- Bellarosa (?) / Pavlovic (?)

-- Carlin:
- Andreas Zuber
- Will Power

-- Cram:
- Damien Pasini
- Campaniço (?)

-- Dams:
- Pastor Maldonado
- Alx Danielsson

-- Draco:
- Markus Winkelhock
- Christian Montanari

-- Epsilon:
- Felix Porteiro
- Robert Kubica

-- Eurointernational:
- Giorgio Mondini
- Matteo Meneghello

-- GD Racing:
- Milos Pavlovic
- Giammaria (?)

-- Interwetten:
- Stefano Proetto
- La Rosa

-- Jenzer:
- Colin Fleming
- Patrick Pilet

-- KTR:
- Van Langen (?)
- Charles Zwolsman (?)

-- Pons:
- Adrian Valles
- Celso Miguez

-- RC Motorsport:
- Giovanni Tedeschi
- Antinucci (?)

-- Saulnier:
- Simon Pagenaud
- Salignon (?) / Primat (?)

-- Victory:
- Van der Merwe (?)
- Gommendy (?)

JPMontoya 10-02-2005 23:52

doe dat vraagteken achter de naam van Maldonado maar weg want volgens Renault-sport.fr is hij bevestigd bij DAMS.

Mr.Dallara 15-02-2005 10:48

De 20 jarige Franse rooky Simon Pagenaud heeft getekent voor een seizoen WS bij Saulnier Racing. Vorig seizoen was hij actief in de FR2000, in de Eurocup werd hij schitterend vice kampioen terwijl hij in het Franse kampioenschap (met een onvolledig programma) ook nog 6e werd.
Uiteraard zal hij nu zaterdag & zondag al actief zijn op Paul Ricard waar de eerste collectieve testen zullen plaatsvinden.

Volgens autosport.be zal Fred Vervisch komend weekend gaan testen bij Avalon . Blijkbaar heeft Vervisch de smaak (of de centen... ) te pakken in de WS, na z'n zwakke eerste test in december bij KTR.
Hij zou 350km mogen afmalen, hij zal dus maar één dag actief zijn op Paul Ricard bij het ex FR V6 team.
Ik ben alvast benieuwd hoe succesvol onze landgenoot z'n tweede test gaat afwerken, en hoe de reactie gaat zijn van z'n sponsors en dus van zijn plannen voor 2005...

(entry list van hierboven is up-to-date gehouden)

Mr.Dallara 18-02-2005 12:30

Ondertussen zijn we genaderd tot op één dag van de eerste collectieve testen morgen in Paul Richard. :)
Er zullen dan zaterdag en zondag 13 teams kilometers afmalen op de Franse HTTT track met hun al getekente en de mogelijke piloten voor 2005.

Het lijstje hierboven is nog steeds up-to-date met als laatste wijziging dat de Zweed Danielsson heeft getekend bij het Franse DAMS.

Bij KTR zullen dit weekend Nederlander Jaap van Langen en Amerikaan Payton Tapp Watkins worden getest. Meer info erover vind je hier (in een bericht op autosport.be).

Watkins lijkt wel de dubbelganger te zijn van een zekere Paul Edwards (remeber 2003). Hij had ook een Amerikaans paspoort, ook een groot sponsor budget, de centen kwamen ook van een drank gigant, had ook amper ervaring, ...
Ik ben benieuwd wat deze Amerikaan als (test)resultaat gaat achterlaten bij het team uit Keerbergen.

Ahja, Watkins drink dus geen Red Bull zoals z'n landgenoot Edwards. Wantkins Drinkt "X Drink", een drankje van Engelse makelijk met een minimum aan caloriën, meer info op www.drinkx.com.
Als je dan ff kijkt bij news, zie je direct vanwaar z'n centen komen, blijkbaar heeft X Drink in 2004 Bruni ook gesponsord bij Minardi.

Verder nog ff deze prachtige foto van de World Series wagen van 2005, letterlijk on-track genomen...
http://www.renault-sport.com/fr/Imag..._tcm2-7583.jpg

Onder de slogan "een nieuwe jaar, een nieuw logo" is dit het nieuwe logo van de World Series by Renault:

http://users.skynet.be/kbo-torfs/doc...es2005logo.jpg

Mark 18-02-2005 20:18

Gelezen in een press release van Tielemans die bezig is met een zitje in de World Series bij het team van Draco:

Quote:

Over Olivier Tielemans .........

Hij kiest niet voor de moordende concurrentiestrijd in de Formule 3, maar wacht af tot zich een kans aandient in de F3000. Uiteindelijk nodigt Team Astromega hem uit voor vier races in deze kweekvijver voor de Formule 1. Zijn prestaties vallen op bij het gerenommeerde Italiaanse opleidingsinstituut Draco Racing. Tijdens twee selectietests voor het Draco Junior Team laat Olivier Tielemans een zeer goede indruk achter op teameigenaar Adriano Morini

press release, o.a. te lezen op autosport.nl
Zelden zo'n grote partij onzin gelezen, hij viel inderdaad op.........omdat ie zo langzaam was en nergens anders om! Gokje: P22 voor de eerste race op Zolder ;)

FIRE 18-02-2005 20:28

Inderdaad een press release. :D

Mr.Dallara 19-02-2005 19:01

Quote:

Originally posted by Mr.Dallara
[B]Watkins lijkt wel de dubbelganger te zijn van een zekere Paul Edwards (remeber 2003). Hij had ook een Amerikaans paspoort, ook een groot sponsor budget, de centen kwamen ook van een drank gigant, had ook amper ervaring, ...
Ik ben benieuwd wat deze Amerikaan als (test)resultaat gaat achterlaten bij het team uit Keerbergen.

Ahja, Watkins drink dus geen Red Bull zoals z'n landgenoot Edwards. Wantkins Drinkt "X Drink", een drankje van Engelse makelijk met een minimum aan caloriën, meer info op www.drinkx.com.
Als je dan ff kijkt bij news, zie je direct vanwaar z'n centen komen, blijkbaar heeft X Drink in 2004 Bruni ook gesponsord bij Minardi.
M'n woorden waren gisteren nog niet koud of er is al onheil rond Payton Tapp Watkins!

Zoals te lezen valt in dit bericht op autosport.be heeft deze mafioze Amerikaan het Keerbergse KTR mooi in de val gelokt! Eerst wilen testen, dan zitje komen schuimen, voorang eisen aan anderen potentiele piloten, ... en dan z'n wantoestanden :fight:

Ik heb er maar één woord voor: ONAANVAARDBAAR!
Dat zoiets nog gebeurd anno 2005... :mad: De black list waarvoor Mollekens ijverd is nog niet z'n slecht idee denk ik.

Wat Jaap betreft, hou alvast z'n website in het oog. Eind volgende week zou er wel eens groot nieuws te vinden zijn...

Mr.Dallara 19-02-2005 20:42

De tijdens zijn binnen van dag 1 in Paul Richard: (bron: autosport.be)

1. Alx Danielsson (SUE) DAMS 1.17.090 69
2. Will Power (AUS) Carlin Motorsport 1.17.127 103
3. Simon Pagenaud (FRA) Saulnier Racing 1.17.680 98
4. Eric Salignon (FRA) Saulnier Racing 1.17.943 56
5. Olivier Thielemans (NED) Draco Multiracing USA 1.18.099 61
6. Robert Kubica (POL) Epsilon Euskadi 1.18.111 12
7. Patrick Pilet (FRA) Jenzer Motorsport 1.18.249 38
8. Damien Pasini(FRA) Cram Competition 1.18.373 89
10. Félix Porteiro (ESP) Epsilon Euskadi 1.18.426 58
11. Matteo Meneghello (ITA) Eurointernational 1.18.510 97
12. Jaap van Laagen (NED) KTR 1.18.517 72
13. Colin Fleming (USA) Jenzer Motorsport 1.18.911 65
14. Marko Winkelhock (AST) Draco Multiracing USA 1.19.120 49
15. Giovanni Tedeschi (ITA) RC Motorsport 1.19.159 98
16. Tomas Kostka (CZ) GD Racing 1.19.343 111
17. Stefano Proetto (ITA) Interwetten 1.19.376 39
18. Fred Vervisch (BEL) Avelon Racing 1.21.622 92

Ook al was Thielemans z'n Press Release zeer opjectief, moet ik wel zeggen dat ik versteld sta wat hij heeft gepresteerd vandaag.
Een 5e plaats op één seconde is niet slecht voor een kennismaking met een nieuwe wagen
Jaap steld mij dan weer teleur met een 12e tijd, terwijl Vervisch bevestigd beter niet in de WS te debuteren dit seizoen en beter nog een jaartje iets anders gaat rijden...

In het bericht op autosport.be is een reactie toegevoegd van Fred:
Quote:

"Een maat voor niks deze test" klonk het tegelijkertijd ontevreden en ontgoocheld. "Een hemelsbreed verschil met de KTR-auto die ik hier eind december testte en waarmee ik op niet eens nieuwe banden 1.19.90 lukte. Hier kreeg ik een wagen onder bips geschoven met nagenoeg geen basisgrip. Hoewel ik thans twee voorheen "lastige" bochten duidelijk beter doorkwam, verloor ik alles in de trage bochten. Niet zelden ging de auto zelfs aan het driften. Afgezien van 1.2" tijdswinst dankzij nieuwe rubbers, vond het team nooit een correcte basisafstelling. Ik bleef zo’n kleine twee seconden boven m’n chrono bij KTR, dan weet je het wel."

Vervisch en zijn omgeving hopen nu in Barcelona bij GD Racing of KTR te kunnen testen. Mbt. het team uit Keerbergen hangt dit ongetwijfeld af van de beslissing van Charles Zwolsman om al dan niet bij het Belgische team aan te treden.

Wel een ongesensureerde reactie van onze West-Vlaming! Ik ben alvast benieuwd waar hij woensdag en/of donderdag gaat rijden in Barcelona. En wat hij ervan dan gaat bakken...

Blijkbaar heeft hij met "Dark Dog" een goed sponsor, aangezien hij al de test in december bij KTR sponsorde en nu ook al in grote letters prijkt op de Avelon Bolide...

schumivill 20-02-2005 04:16

Niet neerbuigend doen over westvlamingen hé :D ,ik ken Fred goed,samen veel gekart tegen elkaar enzo,het is niet dat hij niet kan sturen,hij heeft alléén geen technische bagage,hij rijd gewoon met de wagen die ze hem geven,daarom lijkt me het ook beter nog wat te wachten,maar het zijn kansen die zich aandienen,waarvan hij zelf zegt,kan ik moeilijk laten schieten,waarom zou hij trouwens,maar idd,je mag jezelf niet voorbijlopen,want dan struikel je..

Mark 20-02-2005 16:14

Quote:

Mbt. het team uit Keerbergen hangt dit ongetwijfeld af van de beslissing van Charles Zwolsman om al dan niet bij het Belgische team aan te treden
www.autosport.be
Als Zwoslman voor KTR gaat rijden verwacht ik een hoop witte lijntjes als liverey op de wagen :D :D

Tja Tielemans, die heeft het volledig aan zichzelf te wijten dat ie door een hoop mensen niet serieus wordt genomen. Of het aan Olivier zelf ligt of zijn begeleiding weet ik niet maar een "fake-advertentie" over Tielemans in een van de Start-edities 2004 zei alles ;)

5de tijd? Running on fumes? Testen zeggen niet alles, weekend van 1 mei dan weten we meer.

FIRE 20-02-2005 16:47

5. Olivier Thielemans (NED) Draco Multiracing USA 1.18.099 61
Is inderdaad niet slecht en 5e plek verrast mij. Waarom heet Draco voortaan Draco Multiracing USA?

18. Fred Vervisch (BEL) Avelon Racing 1.21.622 92
Zoals Schumivill al zegt moet je natuurlijk ook over technische kwaliteiten beschikken om een auto sneller te maken. Snap sommige van die jongen gasten niet. Waarom niet 1 a 2 jaar langer doen om in hogere klasses terechtte komen.

FIRE 20-02-2005 20:03

Quote:

Originally posted by Mr.Dallara
Ook al was Thielemans z'n Press Release zeer opjectief, moet ik wel zeggen dat ik versteld sta wat hij heeft gepresteerd vandaag.
Een 5e plaats op één seconde is niet slecht voor een kennismaking met een nieuwe wagen

Is dit wel de correcte uitslag? Op Ten-tenths staat inmiddels een andere uitslag waar Tielemans slechts 16e is.

EDIT: Op www.autosport.be staat inmiddels ook een gewijzigde uitslag: http://www.autosport.be/shownews.awm?id=4629

Mark 20-02-2005 20:38

Quote:

Originally posted by FIRE
Is dit wel de correcte uitslag? Op Ten-tenths staat inmiddels een andere uitslag waar Tielemans slechts 16e is.

Hmmm, 17de...........dat klinkt vertrouwd in de oren ;)

FIRE 20-02-2005 20:40

Inderdaad :D

Ik zag dat op autosport.be de lijst inmiddels ook is aangepast.

Mr.Dallara 20-02-2005 21:27

Quote:

Originally posted by Mark
Hmmm, 17de...........dat klinkt vertrouwd in de oren ;)
Idd ja, dat is al meer een resultaat wat ik van hem had verwacht, toch wel zéér vreemd dat er op autosport.be z'n fout zat in hun resultaten lijstje. Terwijl zij enorm hun best doen voor een goede coverage van de World Series by Renault! Waarvoor dank ;) !

De tijden van vandaag (zondag) staan ook al online:

1. Robert Kubica (POL) Epsilon Euskadi 1.16.795 88
2. Simon Pagenaud (FRA) Saulnier Racing 1.17.125 54
3. Eric Salignon (FRA) Saulnier Racing 1.17.283 33
4. Marko Wilnhelhok (AST) Draco Multiracing USA 1.17.371 48
5. Alex Zuber (AST) Carlin Motorsport 1.17.788 104
6. Giorgio Mondini (ITA) Eurointernational 1.17.865 99
7. Patrick Pilet (FRA) Jenzer Motorsport 1.18.222 49
8. Stefano Proetto (ITA) Interwetten 1.18.257 97
9. Robert Antinucci (USA) RC Motorsport 1.18.472 96
10. Ernesto Viso (VEN) Cram Competicion 1.18.669 90
11. Pastor Maldonado (VEN) DAMS 1.18.696 36
12. Raffaele Gianmaria (ITA) GD Racing 1.19.012 92
13. Alex Ciompi (ITA) Avelon Racing 1.19.461 61
14. Colin Fleming (USA) Jenzer Motorsport 1.19.820 25

Maar 14 wagens op de baan vandaag :mad: , wat nogmaals aantoond dat er nog steeds een inflatie is in de 3liter series...

De Benelux was vandaag niet vertegewoordigd in Paul Richard, dus geen KTR, Vervisch, Tielemans en Van Laagen op de baan...

Woensdag zou Jaap terug in actie komen op Montmelo voor team KTR.

Zeer opvallende is het enorm aantal ronde dat de Carlin Bolides aflegden gisteren (Will Power) en vandaag Alex Zuber, wat aantoond dat het Engelse top team z'n huiswerk het beste gedaan heeft.

All times are GMT +2. The time now is 22:48.