Gisteren, 8 februari is er weer getest met de WS 3.5 op Paul Ricard in Frankrijk. Deze keer was RDD piloot Kovalainen de man achter het stuur, hij heeft 58 ronden afgelegd met onderweg een 1.22.825 als snelste crono.
Heikki heeft nog wat testwerk voor Michelin gedaan en ook de defenitieve versie van de motor nogmaals getest. Heikki z'n reactie na de test: Quote:
Vandaag zal vaste tester Jonathan Cochet het testwerk verder zetten op Paul Richard. Binnen 10 dagen komen de collectieve testen er aan, op PAUL RICARD (19 en 20 feb) en op BARCELONA (23 en 24 feb), er zullen dan nog 4 (test)dagen met de oude wagens moeten gereden worden. Ondertussen is er via italiaracing al een lijstje van wie waar getekend heeft: (up-to-date anno 3-3-2005) -- Avelon: - Ciompi (?) / Vervisch (?) - Bellarosa (?) / Pavlovic (?) -- Carlin: - Andreas Zuber - Will Power -- Cram: - Damien Pasini - Campaniço (?) -- Dams: - Pastor Maldonado - Alx Danielsson -- Draco: - Markus Winkelhock - Christian Montanari -- Epsilon: - Felix Porteiro - Robert Kubica -- Eurointernational: - Giorgio Mondini - Matteo Meneghello -- GD Racing: - Milos Pavlovic - Giammaria (?) -- Interwetten: - Stefano Proetto - La Rosa -- Jenzer: - Colin Fleming - Patrick Pilet -- KTR: - Van Langen (?) - Charles Zwolsman (?) -- Pons: - Adrian Valles - Celso Miguez -- RC Motorsport: - Giovanni Tedeschi - Antinucci (?) -- Saulnier: - Simon Pagenaud - Salignon (?) / Primat (?) -- Victory: - Van der Merwe (?) - Gommendy (?) |
doe dat vraagteken achter de naam van Maldonado maar weg want volgens Renault-sport.fr is hij bevestigd bij DAMS.
|
De 20 jarige Franse rooky Simon Pagenaud heeft getekent voor een seizoen WS bij Saulnier Racing. Vorig seizoen was hij actief in de FR2000, in de Eurocup werd hij schitterend vice kampioen terwijl hij in het Franse kampioenschap (met een onvolledig programma) ook nog 6e werd.
Uiteraard zal hij nu zaterdag & zondag al actief zijn op Paul Ricard waar de eerste collectieve testen zullen plaatsvinden. Volgens autosport.be zal Fred Vervisch komend weekend gaan testen bij Avalon . Blijkbaar heeft Vervisch de smaak (of de centen... ) te pakken in de WS, na z'n zwakke eerste test in december bij KTR. Hij zou 350km mogen afmalen, hij zal dus maar één dag actief zijn op Paul Ricard bij het ex FR V6 team. Ik ben alvast benieuwd hoe succesvol onze landgenoot z'n tweede test gaat afwerken, en hoe de reactie gaat zijn van z'n sponsors en dus van zijn plannen voor 2005... (entry list van hierboven is up-to-date gehouden) |
Ondertussen zijn we genaderd tot op één dag van de eerste collectieve testen morgen in Paul Richard. :)
Er zullen dan zaterdag en zondag 13 teams kilometers afmalen op de Franse HTTT track met hun al getekente en de mogelijke piloten voor 2005. Het lijstje hierboven is nog steeds up-to-date met als laatste wijziging dat de Zweed Danielsson heeft getekend bij het Franse DAMS. Bij KTR zullen dit weekend Nederlander Jaap van Langen en Amerikaan Payton Tapp Watkins worden getest. Meer info erover vind je hier (in een bericht op autosport.be). Watkins lijkt wel de dubbelganger te zijn van een zekere Paul Edwards (remeber 2003). Hij had ook een Amerikaans paspoort, ook een groot sponsor budget, de centen kwamen ook van een drank gigant, had ook amper ervaring, ... Ik ben benieuwd wat deze Amerikaan als (test)resultaat gaat achterlaten bij het team uit Keerbergen. Ahja, Watkins drink dus geen Red Bull zoals z'n landgenoot Edwards. Wantkins Drinkt "X Drink", een drankje van Engelse makelijk met een minimum aan caloriën, meer info op www.drinkx.com. Als je dan ff kijkt bij news, zie je direct vanwaar z'n centen komen, blijkbaar heeft X Drink in 2004 Bruni ook gesponsord bij Minardi. Verder nog ff deze prachtige foto van de World Series wagen van 2005, letterlijk on-track genomen... http://www.renault-sport.com/fr/Imag..._tcm2-7583.jpg Onder de slogan "een nieuwe jaar, een nieuw logo" is dit het nieuwe logo van de World Series by Renault: http://users.skynet.be/kbo-torfs/doc...es2005logo.jpg |
Gelezen in een press release van Tielemans die bezig is met een zitje in de World Series bij het team van Draco:
Quote:
|
Inderdaad een press release. :D
|
Quote:
Zoals te lezen valt in dit bericht op autosport.be heeft deze mafioze Amerikaan het Keerbergse KTR mooi in de val gelokt! Eerst wilen testen, dan zitje komen schuimen, voorang eisen aan anderen potentiele piloten, ... en dan z'n wantoestanden :fight: Ik heb er maar één woord voor: ONAANVAARDBAAR! Dat zoiets nog gebeurd anno 2005... :mad: De black list waarvoor Mollekens ijverd is nog niet z'n slecht idee denk ik. Wat Jaap betreft, hou alvast z'n website in het oog. Eind volgende week zou er wel eens groot nieuws te vinden zijn... |
De tijdens zijn binnen van dag 1 in Paul Richard: (bron: autosport.be)
1. Alx Danielsson (SUE) DAMS 1.17.090 69 2. Will Power (AUS) Carlin Motorsport 1.17.127 103 3. Simon Pagenaud (FRA) Saulnier Racing 1.17.680 98 4. Eric Salignon (FRA) Saulnier Racing 1.17.943 56 5. Olivier Thielemans (NED) Draco Multiracing USA 1.18.099 61 6. Robert Kubica (POL) Epsilon Euskadi 1.18.111 12 7. Patrick Pilet (FRA) Jenzer Motorsport 1.18.249 38 8. Damien Pasini(FRA) Cram Competition 1.18.373 89 10. Félix Porteiro (ESP) Epsilon Euskadi 1.18.426 58 11. Matteo Meneghello (ITA) Eurointernational 1.18.510 97 12. Jaap van Laagen (NED) KTR 1.18.517 72 13. Colin Fleming (USA) Jenzer Motorsport 1.18.911 65 14. Marko Winkelhock (AST) Draco Multiracing USA 1.19.120 49 15. Giovanni Tedeschi (ITA) RC Motorsport 1.19.159 98 16. Tomas Kostka (CZ) GD Racing 1.19.343 111 17. Stefano Proetto (ITA) Interwetten 1.19.376 39 18. Fred Vervisch (BEL) Avelon Racing 1.21.622 92 Ook al was Thielemans z'n Press Release zeer opjectief, moet ik wel zeggen dat ik versteld sta wat hij heeft gepresteerd vandaag. Een 5e plaats op één seconde is niet slecht voor een kennismaking met een nieuwe wagen Jaap steld mij dan weer teleur met een 12e tijd, terwijl Vervisch bevestigd beter niet in de WS te debuteren dit seizoen en beter nog een jaartje iets anders gaat rijden... In het bericht op autosport.be is een reactie toegevoegd van Fred: Quote:
Blijkbaar heeft hij met "Dark Dog" een goed sponsor, aangezien hij al de test in december bij KTR sponsorde en nu ook al in grote letters prijkt op de Avelon Bolide... |
Niet neerbuigend doen over westvlamingen hé :D ,ik ken Fred goed,samen veel gekart tegen elkaar enzo,het is niet dat hij niet kan sturen,hij heeft alléén geen technische bagage,hij rijd gewoon met de wagen die ze hem geven,daarom lijkt me het ook beter nog wat te wachten,maar het zijn kansen die zich aandienen,waarvan hij zelf zegt,kan ik moeilijk laten schieten,waarom zou hij trouwens,maar idd,je mag jezelf niet voorbijlopen,want dan struikel je..
|
Quote:
Tja Tielemans, die heeft het volledig aan zichzelf te wijten dat ie door een hoop mensen niet serieus wordt genomen. Of het aan Olivier zelf ligt of zijn begeleiding weet ik niet maar een "fake-advertentie" over Tielemans in een van de Start-edities 2004 zei alles ;) 5de tijd? Running on fumes? Testen zeggen niet alles, weekend van 1 mei dan weten we meer. |
5. Olivier Thielemans (NED) Draco Multiracing USA 1.18.099 61
Is inderdaad niet slecht en 5e plek verrast mij. Waarom heet Draco voortaan Draco Multiracing USA? 18. Fred Vervisch (BEL) Avelon Racing 1.21.622 92 Zoals Schumivill al zegt moet je natuurlijk ook over technische kwaliteiten beschikken om een auto sneller te maken. Snap sommige van die jongen gasten niet. Waarom niet 1 a 2 jaar langer doen om in hogere klasses terechtte komen. |
Quote:
EDIT: Op www.autosport.be staat inmiddels ook een gewijzigde uitslag: http://www.autosport.be/shownews.awm?id=4629 |
Quote:
|
Inderdaad :D
Ik zag dat op autosport.be de lijst inmiddels ook is aangepast. |
Quote:
De tijden van vandaag (zondag) staan ook al online: 1. Robert Kubica (POL) Epsilon Euskadi 1.16.795 88 2. Simon Pagenaud (FRA) Saulnier Racing 1.17.125 54 3. Eric Salignon (FRA) Saulnier Racing 1.17.283 33 4. Marko Wilnhelhok (AST) Draco Multiracing USA 1.17.371 48 5. Alex Zuber (AST) Carlin Motorsport 1.17.788 104 6. Giorgio Mondini (ITA) Eurointernational 1.17.865 99 7. Patrick Pilet (FRA) Jenzer Motorsport 1.18.222 49 8. Stefano Proetto (ITA) Interwetten 1.18.257 97 9. Robert Antinucci (USA) RC Motorsport 1.18.472 96 10. Ernesto Viso (VEN) Cram Competicion 1.18.669 90 11. Pastor Maldonado (VEN) DAMS 1.18.696 36 12. Raffaele Gianmaria (ITA) GD Racing 1.19.012 92 13. Alex Ciompi (ITA) Avelon Racing 1.19.461 61 14. Colin Fleming (USA) Jenzer Motorsport 1.19.820 25 Maar 14 wagens op de baan vandaag :mad: , wat nogmaals aantoond dat er nog steeds een inflatie is in de 3liter series... De Benelux was vandaag niet vertegewoordigd in Paul Richard, dus geen KTR, Vervisch, Tielemans en Van Laagen op de baan... Woensdag zou Jaap terug in actie komen op Montmelo voor team KTR. Zeer opvallende is het enorm aantal ronde dat de Carlin Bolides aflegden gisteren (Will Power) en vandaag Alex Zuber, wat aantoond dat het Engelse top team z'n huiswerk het beste gedaan heeft. |
All times are GMT +2. The time now is 22:48. |