De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Modelbouw - Meetings (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=74)
-   -   Fia GT 1/24 Slotmeeting - Technisch Reglement voor de modelbouwers - en teamvorming. (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=11821)

MFahrer 17-12-2005 20:12

Wel... toen ik het onderwerp "Porsche" aansneed... werd er voorgesteld te wachten tot jij er was... en we zijn er eigenlijk niet meer op terug gekomen...

Gewoon ter info... Porsches zet ik op specifieke chassis... (owv de veel kortere wielbasis)... de motor ligt ook anders op het chassis (gisteren had ik er ook zo eentje mee) dus moet er ook anders gesneden worden in het lexan interieurschaaltje. Porsches hebben ook hun specifieke schaaltjes... (had ik ook mee)...

Maar check es mail als je wil Dragonfly... heb enkele dagen geleden mail gestuurd over GT3RS...

Groeten uit Gent

G.

Nismo 17-12-2005 22:50

Zo te (horen)lezen is het daar ne gezellige boel geweest. Ik was graag eens langs gekomen,maar de omstandigheden zaten een beetje tegen.

Prachtige foto's :applaus: ,de camera was deze keer dan toch niet ergens op de kast blijven liggen.

Grtzzzzzzzz Nismo :gas:

Guido 17-12-2005 22:52

Ik heb een vraag ivm onze NSX.

Bij de NSX zit de motor achteraan en is bereikbaar langs het achterraam. In de straatversie zit ie onder een cover en is niet zichtbaar, bij de race-versie wel. De Tamiya kit wordt trouwens met volledige motor geleverd. Wat moeten we hier nu mee doen? Moet de bovenkant van de motor zichtbaar zijn, of mag deze venster gewoon zwart gespoten worden? Als de motor dient zichtbaar te zijn, wil dat natuurlijk zeggen, een fors meergewicht... :D

MFahrer 19-12-2005 10:03

Huudo: Je vraag is beantwoord in je team NSX thread.

Enkele fotootjes om de goesting nog meer aan te wakkeren...
http://www.slotracinglemans.com/gall...4%20-%2006.jpg

http://www.slotracinglemans.com/gall...4%20-%2038.jpg

http://www.slotracinglemans.com/gall...4%20-%2039.jpg

http://www.slotracinglemans.com/gall...3%20-%2017.jpg

G.

MFahrer 19-12-2005 13:33

Link naar de Francorchamps baan in aanbouw, waar we het vrijdag over hadden:
Spa

G.

Clubman 19-12-2005 15:07

Quote:

Originally Posted by MFahrer
Link naar de Francorchamps baan in aanbouw, waar we het vrijdag over hadden:
Spa

G.

Zonde dat er niet wat meer hoogte verschil in zit !

tenminste de Raidillon dan toch : HET HOOGTEPUNT van een rondje Spa.

Guido 19-12-2005 15:43

Quote:

Originally Posted by Clubman
Zonde dat er niet wat meer hoogte verschil in zit !

tenminste de Raidillon dan toch : HET HOOGTEPUNT van een rondje Spa.

Zonder exact te weten hoe lang deze baan is, zou een replica van Spa op 1/24ste zo'n 250 - 270 meter lang moeten zijn en slechts een dikke 20 à 25 cm breed, denk ik... daarop kunt ge dus niet bollen als ge 6 slots naast elkaar wilt leggen.
Waarmee ik wil zeggen, de beschikbare fysieke oppervlakte is een beperkende factor en ik vraag me trouwens af, als het fel bergop zou gebouwd worden, of de trafos dat dan getrokken krijgen...?

MFahrer 21-12-2005 08:49

Trafo's zouden dergelijke hoogteverschillen zeker trekken... bij zo'n banen worden echt wel zeer zware regelbare en gestabilisseerde voedingen gebruikt...

Zo'n motortje waar wij mee rijden trekt zeer max tussen de 2 en de 2.5 amp... de zwaardere motors trekken uiteraard meer amp. Maar voor mijn baan heb ik twee regelbare voedingen (1 per twee lanes) die elk regelbaar zijn tussen de 6 en de 36 volt (ideaal voor kinderen om alles wat rustiger aan te kunnen zetten) en die konstant 10 Amp kunnen geven... je trekt die dus absoluut niet leeg hoor...

Wat die hoogteverschillen betreft... het moet mogelijk zijn om de MDF zo te plooien zonder dat er echt te veel kracht op komt... en de rijders moeten ook nog hun wagens zien hé...

---

Nog wat verdere race-info:

Wat ik voorlopig kan voorleggen over de race:

- Datum: 11/02/2006
- Duur race: waarschijnlijk 5 uur (waarschijnlijk 15u – 20u)*
- Duur stints: 12 minuten
- Geschat aantal ronden dar er zal gereden worden per team (zonder pech): 1300
- Punten toegekend op 1/3, 2/3 en einde van de race
- Concours d’ élégance voor de race met uitreiking beker mooiste wagen
- Uitgebreide technische controle voor de start
- enkele uren voor de wedstrijd van start gaat, gaat de baan open voor de vrije trainingen (evt met "aperitiefje" à la Leffe... en een broodje)

*wijzigingen in het aantal uren kunnen nog doorgevoerd worden... maar dit is het minimum...

Teams:

Teams die al een keuze gemaakt hebben:

Jo - Gunther: Ferrari 575 GTC Giesse
Pieter - Slim: Chevrolet Corvette C5R
Juha - Huudo: Rallyfoto.be - Huudo.com Mugen NSX
Dominique - Sennake: Nissan 350Z Calsonic
Dragonfly – Pat: Porsche GT3RS

Teams waar er voorlopig enkel geruchten over circuleren:

Ben – Koen: Saleen S7R? Porsche GT2? Porsche GT3RS?
Bram – Kristof?: Nissan Skyline R34? Toyota Supra GT?

Clubman 21-12-2005 15:53

Quote:

Originally Posted by Huudo
Zonder exact te weten hoe lang deze baan is, zou een replica van Spa op 1/24ste zo'n 250 - 270 meter lang moeten zijn en slechts een dikke 20 à 25 cm breed, denk ik... daarop kunt ge dus niet bollen als ge 6 slots naast elkaar wilt leggen.
Waarmee ik wil zeggen, de beschikbare fysieke oppervlakte is een beperkende factor en ik vraag me trouwens af, als het fel bergop zou gebouwd worden, of de trafos dat dan getrokken krijgen...?

Ok , natuurlijk kan je Spa niet 100% op schaal maken.:+

Maar het relief tussen source en raidillon er in steken zou toch SUPER zijn.
En natuurlijk moet dat ook niet het werkelijke hoogteverschil weergeven:cool:

En nog een fijn idee à la MFahrer : in de Source alle rijlijnen héél erg dicht bij elkaar laten komen , zodat je daar echt flink in de remmen moet gaan ! Net echt ! :eek:

Juha 21-12-2005 23:01

Quote:

Teams die al een keuze gemaakt hebben:

Jo - Gunther: Ferrari 575 GTC Giesse
Pieter - Slim: Chevrolet Corvette C5R
Juha - Huudo: Rallyfoto.be - Huudo.com Mugen NSX
Dominique - Sennake: Nissan 350Z Calsonic
Dragonfly – Pat: Porsche GT3RS

Teams waar er voorlopig enkel geruchten over circuleren:

Ben – Koen: Saleen S7R? Porsche GT2? Porsche GT3RS?
Bram – Kristof?: Nissan Skyline R34? Toyota Supra GT?

Ik tel 5, misschien 7 wagens, er zijn toch maar 4 lanes? Moeten we ons kwalificeren in Le Mans stijl? :D

MFahrer 22-12-2005 08:49

Omdat je op geen enkele lane perfect even snel kan rijden (is op geen enkel slotcircuit mogelijk)... hebben jij en je team-maat elk 2 minuten om je te qualificeren op een lane naar keuze... simple as that...

In dit geval zal de wedstrijd zelf worden verdeeld in manches van de eerst vier gekwalificeerden... in de tweede manche vertrekken van op de tweede startrij de laatste drie... samen met de wagen die op lane 4 moet rijden volgens het schema. Dit schema wordt verder gevolgd tot elk team evenveel maches op elke baan heeft gereden... Je team rijdt dus in deze vijf uurse drie keer op elke baan...

G.

MFahrer 25-12-2005 12:37

http://img.photobucket.com/albums/v3.../bastos031.jpg

;)

Guido 25-12-2005 23:02

Quote:

éla makker, als je wil dat wij wat 'in progress' foto's gaan tonen van onze werkzaamheden, dan zal je zelf toch ook wat meer fotomateriaal moeten posten van de bolide waarmee jullie gaan rijden. Met een close-up van de neus en de achterkant ga er dan toch niet vanaf komen hoor. Da's een beetje te kort door de bocht. ;) :D :D

Pat 27-12-2005 01:49

Weet er iemand waar of hoe een body van een Porsche GT3RS vast te krijgen ?
Blijkbaar kan je hier alleen maar verder met een Tamiya + transkit ...

Indien niet te vinden kunnen we ons eventueel wenden naar Skyline of Nizmo (indien toegelaten ...).

MFahrer 27-12-2005 15:39

GT3RS is enkel in Tamiya + transkit te krijgen en in volledige resin...
Anders reden wij ook met een GT3RS... nu dus met de 575...

Het is uiteraard toegelaten om nog voor een andere body te kiezen... zolang hij maar in de lijst met toegelaten wagens staat... ALs onze 575 niet goed genoeg is... (lees: veel te zwaar) dan rijdt mijn team ook met een Porsche GT2 hoor...

Wat het 575 project betreft... binnenkort wordt er een thread gestart..

G.

Pat 27-12-2005 20:25

Het is ondertussen een tijdje geleden dat we nog iets hoorden van mijne copain Dragonfly.
Ik kreeg ook geen reactie op een privat mailtje van gisteren ...

Dominique 29-12-2005 12:51

Het wordt plotseling wel heel erg stil rond de slotrace. Voor zover ik kan nagaan zijn wij het enige team dat aan het bouwen is? Hoe is de situatie nu in het kamp van Huudo en Juha enerzijds, en Pat en Dragonfly anderzijds?

MFahrer 29-12-2005 13:19

Ik vraag het me ook af...

In mijn kamp liggen de werken eventjes stil omdat er voor vanavond nog veel moest gebeuren om de Group A's klaar te stomen...

G.

Dominique 29-12-2005 14:10

na intern beraad hebben wij besloten om verder te gaan met de bouw van de Nissan. Wij gaan dus door.

MFahrer 29-12-2005 15:06

Gelukkig...

Huudo neemt de draad ook wel terug op hoop ik...

G.

Sennake 29-12-2005 15:07

Quote:

Originally Posted by Dominique
na intern beraad hebben wij besloten om verder te gaan met de bouw van de Nissan. Wij gaan dus door.

Ik denk dat vooral de deadline de meeste kandidaten Paddockers "killt". Wij komen uit de stal van de klassieke modelbouwers die alles piekfijn in orde willen hebben en die zich meestal geen tijdslimiet laten opleggen. Ik denk dan ook dat de deelname vanuit De Paddock alleen verzekerd kan worden als de meeting naar achteren geschoven wordt in de tijd. En de shakedown in januari is sowieso niet haalbaar. Zolang onze live quiz op de agenda staat, gaat alle vrije tijd naar het voorbereiden hiervan en kunnen de meesten onder ons zich niet permitteren om zich op iets anders te concentreren.

Dus mijn voorstel is om de meeting (althans die waaraan wij zouden deelnemen) enkele maanden uit te stellen zodat we tijd genoeg hebben om zelfs eventuele tegenslagen op te vangen en allemaal met een prachtig concours d'elegance-model voor de dag te komen.

Anders vrees ik dat er misschien maar 1 Paddock-team aan de start zal staan...

Pat 29-12-2005 20:23

Voilà de nieuws van den equipe Dragonfly - Pat ...

Ikke denken den Dragonfly zitte nu aan den après-ski in den Autriche en de bouwen en speeten van de carros is de minste van zenne probleem.

Heeft 'm gelijk of heeft 'm gelijk ... :+

Dominique 29-12-2005 20:29

Quote:

Originally Posted by Pat
Voilà de nieuws van den equipe Dragonfly - Pat ...

Ikke denken den Dragonfly zitte nu aan den après-ski in den Autriche en de bouwen en speeten van de carros is de minste van zenne probleem.

Heeft 'm gelijk of heeft 'm gelijk ... :+

Dus ik mag gerust stellen dat jullie je serieus moeten reppen om de daedline nog te halen. Het voorstel van Sennake wordt waarschijnlijk de enige uitweg om er voor te zorgen dat het aantal teams blijft behouden.
Wat denkt de rest hiervan?

MFahrer 30-12-2005 13:10

Ik wil het geheel inderdaad verleggen hoor... geen probleem...

Maar we hebben dan wel een vaste datum nodig... dat iedereen weer kan dan...

Voorstellen... April ergens?

G.

Juha 30-12-2005 13:16

1-2 rij ik rally, 8 zit ik in Tielt (en huudo ook), 9 in Henegouwen, 22 in Komen, 29-30 in Jambes (huud ook). Dus het enige wat daar kan is 16-17, wat mij heel goed uitkomt.:)

MFahrer 30-12-2005 14:14

Kan ook in mei natuurlijk... misschien kunnen we de boel dan buiten zetten...
Kunnen de deelnemende teams enkele data in april en mei opgeven die nog openliggen... zo kunnen we weer iets afspreken...

Ik denk erover om de elfde februari hier voor ons vaste rijders toch te laten doorgaan... de teams te ontbinden... zo kan iedereen met z'n eigen wagen rijden... en hebben wij ons evenementje nog! :gas:

G.

Sennake 30-12-2005 14:21

Quote:

Originally Posted by Juha
Dus het enihe wat daar kan is 16-17, wat mij heel goed uitkomt.:)

Het weekend is wel 15-16 april eh. Mijn voorstel is dus : 15 april. Kunnen alle Paddock-kandidaten die dag eens bekijken en indien hij nog vrij is, alvast reserveren voor de slotcar-meeting?

Als het mei wordt, kunnen wat mij betreft alle zaterdagen nog. De kans dat we dan buiten kunnen racen is natuurlijk iets groter...

Juha 30-12-2005 14:28

Mei kan helemaal niet voor mij, dan ben ik echt elke dag van het weekend weg.

Dominique 30-12-2005 15:26

15 april is OK voor mij.

Guido 30-12-2005 22:02

ik heb net even op de Huudo.com muurkalender gekeken en het weekend van 15 & 16 april lijkt race en rallyvrij te zijn, tenminste qua WRC, BKR, F1, FIA-GT! :D , WTCC en LMS, dus voor mij zou het dan ook wel lukken...

MFahrer 02-01-2006 09:41

De 15de april zou voor mij ook lukken... woensdag hebben we weer race... dus ik leg die datum voor dan...

G.

MFahrer 03-02-2006 13:24

Is 15 april nog goed voor iedereen? Geen familiefeesten gepland en zo? Dopen? Verjaardagen? Eerste of plechtige communicanten?

Aan de 'Nissan gang' hun progressie te zien, hebben zij er zin in! De wagen ziet er superknap uit! Ik zie al een "Concours d'élégance" finalist in die 350!

Voor de duidelijkheid... is er nog sprake van het derde team?

Groeten

G.

Dominique 03-02-2006 13:29

Voor mij is 15 april geen probleem. Alle familiefeesten werden afgelast :D

xke 03-02-2006 16:17

wil wel is komen zien dan maar heb dan wel het adres nodig

groetjes

diek

commanderke 17-02-2006 18:51

bij mij idem.

Groeten

xke 23-02-2006 13:22

of als ge nen piloot of 2 nodig hebt kan ik de gerry ook nog wel zover krijgen ;-)
ter versterking of gewoon voor wa technische bijstand

Guido 28-03-2006 00:20

Quote:

Voor de duidelijkheid... is er nog sprake van het derde team?

Groeten

G.

Het 2de team zal er niet bij zijn wegens technisch ko.

Wat is er gebeurd? Ben vanavond verder gegaan aan de NSX en wilde voor eens en altijd het diffuser probleem achteraan oplossen. Diffuser mooi op maat gezaagd, bijgeslepen en geschuurd. Ook het allerachterste stuk van het chassis werd op maat gemaakt om mee als steun te kunnen dienen voor de diffuser. Droog gemonteerd lukte het wel, maar eens de lijm overal aan en op was, wilde die weer niet meer mee. :mad: Dan heb ik een inschattingsfout gemaakt doordat ik de kas ondersteboven legde om de combinatie diffuser/chassis goed op de plaats te drukken achteraan. Opeens, krak/krak en het dak brak eraf. Een NSX heeft heeel fijne A-stijlen en die hadden er geen zin meer in. Ook de B-stijlen knakten daardoor af.... :fight: In een eerste reacte trok ik de combinatie diffuser/chassis er dan ook nog af, waardoor de diffuser loskwam en doormidden ging. :(

Exit NSX dus.

... ben nu even niet om aan te spreken. (gaat straks wel weer over.)

MFahrer 28-03-2006 08:15

Eigenaardig toch dat een extreem ervaren modelbouwer dit nu tegenkomt...

Dominque... ik denk dat we gewoon ons twee agenda's es naast elkaar zullen moeten leggen en dat we kunnen bollen. We kunnen je dan gewoon inpassen in een startveld van een FIA GT race... er zijn ondertussen nog andere gegadigden uit andere richtingen.

G.

Guido 28-03-2006 10:31

Quote:

Eigenaardig toch dat een extreem ervaren modelbouwer dit nu tegenkomt...

Wat wil je daar mee zeggen?

MFahrer 28-03-2006 11:40

Quote:

Originally Posted by Huudo
Wat wil je daar mee zeggen?

Wat er staat...

Ik lees niet veel in de "Werkbank threads" dat er iemand al modelbouwend zijn dak afbreekt...

Niet?

Of lees ik daar over?

G.

All times are GMT +2. The time now is 03:38.