![]() |
Garcia en Fassler vervangen wie bij Corvette?
Kan niet wachten op de eerste foto's van de Aston Martin LMP1 in Gulf kleuren :cool: |
Quote:
|
Sorry, ik had het bericht te snel gelezen. Fellows is met pensioen en Papis gaat richting NASCAR.
|
Quote:
Voorlopig dus wishful thinking, maar dan wel van een aangename soort :) En van mij mogen ze er allemaal bij zijn :D |
Het verhaal staat ook te lezen in de Autosport van 15-01. Een van de bronnen die daarin genoemd worden is Frederic Dor! Niet de minste gezien zijn banden met Prodrive / Ferrari 550 en AM DBR9. Een van de oorzaken waarom e.e.a. nog niet officieel bekend is zijn de problemen waarin AM op dit moment zit. O.a. 600 man op straat, zie http://business.timesonline.co.uk/to...cle5536941.ece
|
Toch Audi's in het LMS:
Quote:
:):):) Hoe financierd Kolles dat toch allemaal? En wat betreft Albers z'n kansen. Die schat ik laag in want ik kan me voorstellen dan Audi haar fabriekscoureurs uitleent aan Kolles. |
Quote:
Met al die winterse knolseldertijdverhalen (er zijn nu geen komkommers) gaan we naar een ongezien aantal LMP1 & 2 wagens. Nog even en er is geen plaats meer voor GT2 :rolleyes: |
Ik ben benieuwd wie de kosten gaat betalen om de R10 aan het reglement van dit jaar (kleinere achtervleugel en restrictor) aan te passen.
|
Quote:
De beste man moet toch op bepaalde vlakken een genie zijn. Kwaliteit hebben zijn teams in de F3 en DTM nooit laten zien. En toch, altijd goede contracten en contacten. Lijkt me wel de ideale set-up voor Audi om via de zijkant een "tweede fabrieksteam" op Le Mans actief te hebben. |
De Deen Christian Bakkerud naar Kolles:
http://www.motorsport-total.com/mehr..._09011906.html |
Quote:
Op Autosport.nl: Quote:
Op Autosport.be Quote:
Quote:
Ik lees drie Nederlandstalige pagina's, waarschijnlijk gebaseerd op hetzelfde persvericht en ik kom tot drie verschillende conclusies! Tja, wat moet ik nu als endurance-liefhebber met een beperkte kennis van de Nederlandse taal? Kan iemand mij uit mijn lijden verlossen? Mmmmmmmmmm, toch eens even bij de Duitsers lezen: Quote:
Quote:
4 websites, 5 artikels. Welke conclusie moet ik nu trekken? Mijn beheersing van de Nederlandse en Duitse taal is niet goed te noemen en kom dus tot dit bericht op het forum. En ja, van elke pagina heb ik print-screens gemaakt :) Ik ga voor 2 wagens verkocht aan Kolles en 1 wagen zal ingezet worden. Kansen voor Albers lijken me nihil gezien de het tekenen van Bakkerud. |
Het persbericht:
Quote:
|
Strakka Racing met een Ginetta-Zytek naar LMP1 klasse van LMS. Ze willen ook graag deelnemen aan Le Mans. Rijders van dienst zijn Peter Hardman en Nick Leventis.
Bron: http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=6749 |
Quote:
|
Maar om een extra wagen te kopen voor enkel Le Mans is ook overdreven. Tussen de 4e LMS race en Le Mans zit meer dan een maand. En mocht men de Audi R10 crashen dan heeft Audi er nog wel eentje in de garage staan. Dus ik ga er gewoon vanuit dat het 2 wagens betreft, bovendien is Kolles nog niet zeker van deelname aan Le Mans, al twijfel ik niet dat hij voor minimaal 1 wagen een uitnodiging krijgt.
Epsilon gaat voor deelname aan Le Mans en LMS wedstrijden die na Le Mans plaatsvinden. Het lijkt er toch op dat LMS geen grote klappen op gaat lopen wat betreft aantal deelnemers. |
Duitse press release:
Quote:
|
Op basis van de DE-press release ga ik voor twee wagens in de LMS ;)
|
Veel gravel op Le Mans dit jaar?
Quote:
|
Quote:
|
Engelstalige press release met betrekking tot Solberg:
http://www.endurance-info.com/static...dex.txt&npds=1 Single seater team Jenzer Motorsport heeft the voormalig Swiss Spirit Lola in bezit. Of we de wagen ook daadwerkelijk in actie gaan zien is afhankelijk van budget. De motor is nog onbekend. Bron: http://www.endurance-info.com/articl...d=7059&thold=0 |
2 Aston Martin LMP1 voor het gehele Le Mans Series seizoen en tevens ook de 24 Heures du Mans.
http://www.autosport.be/show.image?id=18839&size=3 Rijders van dienst zijn Jan Charouz, Tomas Enge, Stefan Mücke, Darren Turner, Harold Primat en een nog aan te duiden naam. Bron: autosport.be/Joost Custers Mvg |
De winnaar van het team met de mooiste LMP is ook bekend...wat een prachtige wagen. :cool::cool::cool:
|
Prachtige bolide :applaus: Enigszins verrassend dat het koetswerk anders gevormd is dan de andere Lola coupés.
Nu zijn wellicht ook de twijfels omtrent Charouz Racing System van de baan. Die zien we niet als LMP1 team aan de start verschijnen vermits de rijders nu bij AMR geïntegreerd zijn. .....en Pescarolo gaat weer een bank achteruit :rolleyes:: Harold Primat kwijt en een sterke "petrol" concurrent erbij in LMP1. Ben eens benieuwd waarover hij nu weer gaat klagen. |
Wat een tegenvaller, ik had toch iets stijlvollers verwacht. (smaken verschillen zoals hierboven te lezen valt :))
|
|
Deelnemerslijst 2009
De deelnemerslijst is uit: hier
Alvast even opsommen: - Geen Peugeot's :mad: - Geen Epsilon Euskadi (hopelijk wel na Le Mans) - Tweede Ginetta-Zytek voor Team LNT - 2 Lucchini's :confused: (alvast tot aan de technische keuring :)) - Geen Goh Porsche RS Spyder - 1 'Oude' Ferrari in GT1 - Geen Aston Martin in GT1 :( - Zeer fraaie GT2 Grid: 9 Ferrari's, 3 Porsche's, 3 Aston Martin's en 1 Spyker en Lamborghini In Totaal zijn er 49 auto's ingeschreven, met zeker nog enkele race-by-race inschrijvingen. We mogen dus gerust zeggen dat het LMS kampioenschap zich geen bal aantrekt van de economische crisis! En maar goed ook, ik ga Spa-Francorchamps alvast aanstippen in mijn agenda ;) |
Quote:
Vind hem niet Vis genoeg voor ne AM te zijn :rolleyes::p |
Quote:
Mogelijk rijden ze wel 2 wedstrijden. |
Quote:
|
Quote:
Mvg |
LMS lijkt idd niet veel last te hebben van de crisis, maar er is wel veel minder inbreng van de constructeurs dit jaar (Gelukkig kwam er Aston Martin er nog, maar ik vraag me af wat ze in hun eerste jaar kunnen presteren).
Ach ja, wss komt dit de spanning ten goede, dus ik heb wss niet veel te klagen ;). Ook gaat het aantal LMP's wat achteruit denk ik, maar je hebt natuurlijk nog altijd de race-by-race entries he :) De GT2 klasse is zeer indrukwekkend, hopelijk worden de andere GT2 kampioenschappen (FiaGT2 en OpenGT) even indrukwekkend... |
De Aston Martin is natuurlijk een evolutie van de Charouz Lola-Aston Martin, dus helemaal nieuw is de wagen niet. En het afhaken van Audi (al verwacht ik veel Audi Sport en Joest mensen bij Kolles) en race-by-race deelname van Peugeot is misschien voor de spanning van het kampioenschap wel beter.
GT2 klasse ziet er zeer interessant uit. GT1 is een klasse met, op Reiter na, 2e niveau teams. Van mij had die klasse geschrapt kunnen worden. |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Dan verschillen we van mening.
|
@Integra: en Le Mans :cool:
|
Quote:
@ Fire, verschillen van mening? Het is geen kwestie van mening ... |
Quote:
En als de 2 top Porsches elkander niet eraf gereden hadden, had het op zijn minst spannend geweest in Le Mans. :) |
All times are GMT +2. The time now is 01:34. |