De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Toerisme wagens (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=36)
-   -   dtm 2005 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=9353)

smiley 16-12-2004 08:59

De kalender voor 2005:

Van Tot Circuit
15-4 17-4 Hockenheimring
29-4 01-5 Lausitzring
13-5 15-5 Spa
03-6 05-6 Oscherleben
24-6 26-6 Moskou
15-7 17-7 Norisring
05-8 07-8 Nürburgring
26-8 28-8 Zandvoort
16-9 18-9 Avignon
31-8 02-10 Istanbul
21-10 23-10 Hockenheimring

(racesport.net)

Thomaske 16-12-2004 14:01

Is het niet dat MG er maar 2inzet ipv 4?

Mvg

FIRE 16-12-2004 14:07

Quote:

Originally posted by Mark
Inzet zou plaatsvinden door middel van Duitste teams..........

Zakspeed, Rosberg, Holzer, Phoeni.... Iemand enig idee welke team kans maakt? Als ik Rover was zou ik in ieder geval een team kiezen met recente DTM ervaring.

gwyllion 16-12-2004 14:25

Quote:

Originally posted by Thomaske_GLPK
Is het niet dat MG er maar 2inzet ipv 4?

Volgens de online versie van Autosport weldegelijk 4.

Quote:

After championship organiser ITR confirmed earlier this week that a fourth manufacturer will join Mercedes, Audi and Opel, Autosport can reveal that MG plans to run four cars in next year's series.

FIRE 16-12-2004 19:29

Volgens mij moeten constructeurs minimaal 3 of 4 wagens inzetten.

Zytek gaat het overigens nog druk krijgen. Naast het DTM project heeft de A1 GP organisatie een order voor 58 3,4L V8 motoren geplaatst.

Mark 16-12-2004 22:32

Vanina erbij in 2005? Volgens www.autosport.be zou Ickx een test krijgen bij HWA. VTM en RTBF die de DTM live gaan uitzenden........... ach, er is ook nog af en toe goed nieuws te noteren.

Raikkie 16-12-2004 22:49

Quote:

Vanina erbij in 2005? Volgens www.autosport.be zou Ickx een test krijgen bij HWA. VTM en RTBF die de DTM live gaan uitzenden........... ach, er is ook nog af en toe goed nieuws te noteren.
Met een A-klasse ? :confused:

Scapa 16-12-2004 23:08

Quote:

Originally posted by FIRE
Zakspeed, Rosberg, Holzer, Phoeni.... Iemand enig idee welke team kans maakt? Als ik Rover was zou ik in ieder geval een team kiezen met recente DTM ervaring.
Ik gok op WSR of... Manthey ;)

gwyllion 16-12-2004 23:08

Quote:

Originally posted by Raikkie
Met een A-klasse ? :confused:
Dat zal wel een typfout zijn: C-klasse wellicht.

Baron 16-12-2004 23:56

Quote:

Dat bericht meldt inderdaad dat VTM en RTBF het "kampioenschap" live zouden uitzenden. Als we even realistisch zijn, denk ik dat we eerder moeten denken in de richting van een live-uitzending voor enkel de race in Francorchamps. Misschien dat Peter Baert hieromtrent duidelijkheid kan scheppen.
Ook wat de DTM-deelname van Vanina Ickx betreft, denk ik dat het de bedoeling is om Vanina enkel in Francorchamps van start te laten gaan.
Vorig jaar werd in DTM-kringen al met de idee gespeeld om bij de buitenlandse races plaatselijke guest-drivers een zitje te bezorgen.

gwyllion 17-12-2004 00:36

Guest drivers moet wel lukken als ITR zelf een wagen laat ontwikkelen (en er dan een MG badge op hangt).

Scapa 17-12-2004 01:08

Quote:

Originally posted by gwyllion
Guest drivers moet wel lukken als ITR zelf een wagen laat ontwikkelen (en er dan een MG badge op hangt).
Heb het van de week ook ergens gelezen... Triestig dat je als organisator, ITR=Mercedes in dit geval, zelf moet bijspringen om de toekomst van uw kampioenschap veilig te stellen. Het zou mij niet verbazen indien de Vectra in 2005 ineens wedstrijden zou beginnen winnen en GM zo zijn activiteiten in DTM toch zou verderzetten want ze zijn toch oh zo dicht bij de titel (zeker indien de resultaten van de groep zich herstellen).

Sorry DTM is finished, WTCC is the future! Kostenbewaking is wel van essentieel belang. DTM is prachtig, spectaculair,... maar toch zo verschrikkelijk duur. Bovendien is de concurrentie zo beperkt dat er amper eer te vallen valt voor een merk. Ik zou zeggen Mercedes, Audi en Opel: laat DTM voor wat het is en heb de moed om de strijd aan te gaan met BMW, Alfa, Seat, Ford, Honda, Brilliance,... in een internationaal kampioenschap. Jammer genoeg hebben we te maken met koppige Duitsers....

smiley 17-12-2004 18:27

opel heeft eerste test met 2005 auto gedaan
ik kan geen verschillen zien met die van vorig jaar...
http://www.racesport.net/news/2004/12-17-a.html

Brecht 17-12-2004 19:21

Bij het bericht ''Belgische rijders in de DTM?'' op Autosport.be staat een erg interessante zin te lezen namelijk de volgende : '' Naar we vernamen zou er een akkoord zijn met VTM en RTBF om het kampioenschap live op de buis te brengen.'' :eek: Dit is gewoon te mooi.

SORRY ZIE NU JUIST DAT DIT AL GEPOST IS :o

Greetzz.. Corvetteboy

Raikkie 18-12-2004 13:42

Ik geloof er eigenlijk niet echt in dat VTM DTM zou uitzenden, zeker niet live :rolleyes: Als je ziet wat ze met Pitstop en de Dakar-afleveringen doen denk ik dat ze enkel DTM zouden uitzenden als Koen Wauters, Jean-Marie Pfaff of Paul Jambers (om maar iemand te noemen) in de DTM zou rijden :mad:

gwyllion 18-12-2004 15:38

Quote:

Originally posted by Scapa

Sorry DTM is finished, WTCC is the future! Kostenbewaking is wel van essentieel belang. DTM is prachtig, spectaculair,... maar toch zo verschrikkelijk duur. Bovendien is de concurrentie zo beperkt dat er amper eer te vallen valt voor een merk. Ik zou zeggen Mercedes, Audi en Opel: laat DTM voor wat het is en heb de moed om de strijd aan te gaan met BMW, Alfa, Seat, Ford, Honda, Brilliance,... in een internationaal kampioenschap. Jammer genoeg hebben we te maken met koppige Duitsers....

Audi gaat nooit naar WTCC gaan zolang Seat eraan deelneemt.

Zijn er niet te veel fabrikanten in WTCC? Bepaalde merken gaan uiteindelijk toch afhaken als ze de beoogde resultaten niet kunnen halen?

marcel 20-12-2004 02:48

Quote:

Ik geloof er eigenlijk niet echt in dat VTM DTM zou uitzenden, zeker niet live :rolleyes: Als je ziet wat ze met Pitstop en de Dakar-afleveringen doen denk ik dat ze enkel DTM zouden uitzenden als Koen Wauters, Jean-Marie Pfaff of Paul Jambers (om maar iemand te noemen) in de DTM zou rijden :mad:
op het nieuwe pitstop-forum heeft Peter Baert dit gerucht trouwens al afgedaan als totaal uit de lucht gegrepen...

JPMontoya 20-12-2004 14:30

Ik denk wel dat de DTM wedstrijd in Franco live op RTBF is.

Raceboy 20-12-2004 15:18

ja dat klopt. Vingeron heeft et zelf zo gezegd tijdens de uitzending van de ROC.

FIRE 01-02-2005 19:38

Mucke Motorsport in DTM: http://www.kennylovrin.se/tctv2/main...iewnews&id=208

smiley 01-02-2005 20:34

Quote:

Mucke Motorsport in DTM: http://www.kennylovrin.se/tctv2/main...iewnews&id=208
te hopen volgen er nog privé teams ... en zover ik weet heeft opel nog 6 vectras staan :+
of weet er iemand of er daarvan in de 24h gaan ingezet worden ?

FIRE 01-02-2005 20:43

Volgens mij gaat Opel geen DTM wagens inzetten tijden de 24h. Ik meen dat ze wel een Tigra aan het ontwikkelen zijn samen met een prive team.

smiley 01-02-2005 22:44

Quote:

Volgens mij gaat Opel geen DTM wagens inzetten tijden de 24h. Ik meen dat ze wel een Tigra aan het ontwikkelen zijn samen met een prive team.
met kissling dacht ik ma da gaat toch nie zo een dtm bolide vervangen :(

FIRE 01-02-2005 23:18

Inderdaad Kissling: http://www.racing1.de/web/vln/artike...wsID=7796&sid=

MAAR, volgens dit artikel zet Kissling ook een DTM wagen in.

Mark 01-02-2005 23:25

Of we de Kissling DTM Astra in het VLN gaan terugzien is nog maar de vraag. Ze geven wel aan met deze wagen van start te gaan met deze wagen in de nieuwe Procar serie.

Van Audi hoeven we waarschijnlijk geen deelname te verwachten in het VLN. Als de ene fabrikant afhaakt dan volgt de ander al vlug.......Opel heeft geen zin om tegen zichzelf te rijden. Als Audi en Opel afhaken dan zal BMW het ook wel voor bekeken houden.

Mr.Dallara 09-02-2005 22:03

Quote:

(wat is nu de nieuwe officiële benaming voor die Renault dingen?)

De enige juiste en dus de officiële benaming is als volgt:
De race weekends zelf: World Series by Renault
De race klassen die in dit weekend rijden: Formula Renault 3.5, Mégane Trophy en de Eurocup Formula Renault 2000 . Verder vullen er nog in ieder land nationale Renault competieties het weekend.

Tot zover de "officiële" namen, want bijna iedereen zegt nog tegen de Formula Renault 3.5 gewoon World Series.

vortex 11-02-2005 16:14

Iemand nog wel es wat gehoord over de dtm ontwikkelingen bij Rover? Daarover is het nu toch wel verdacht stil.

John Winter 11-02-2005 17:03

Quote:

Originally posted by vortex
Iemand nog wel es wat gehoord over de dtm ontwikkelingen bij Rover? Daarover is het nu toch wel verdacht stil.
Eerst moet er een persco komen over de overname (70%) van MG Rover. Totdat dat niet rond is liggen de DTM plannen op ijs en zit er niks anders op dan wachten :(

Thomaske 12-02-2005 10:47

Pitstop brengt een mooi filmpje over Mathias Ekstrom.

Mvg

smiley 15-02-2005 13:34

paar fotos van de test op jerez van opel op
http://www.racesport.net/news/2005/02-14-a.html

gwyllion 17-02-2005 14:56

Toch geen DTM race in Moskou. Er wordt volop naar een vervanger gezocht: Brno en Sachsenring zijn kanshebbers.
bron: Toch geen DTM-race voor Moskou in 2005 (DTMmagazine.com)

gwyllion 17-02-2005 17:07

Een paar foto's van Mercedes test in Estoril: http://members.lycos.co.uk/erphotos2...M_tests_01.htm
De nieuwe aerodynamische elementen zijn goed gecamoufleerd door in het zwart geschilderd te zijn.

Audi zou deze week voor het eerst testen. De locatie blijft een geheim.

smiley 19-02-2005 11:50

ook audi heeft nu zijn nieuwe wagen getest..
http://www.dtm.de/newsausgabe.de.php?id=2424

gwyllion 19-02-2005 13:06

Quote:

Originally posted by smiley
ook audi heeft nu zijn nieuwe wagen getest..
http://www.dtm.de/newsausgabe.de.php?id=2424

Hetzelfde persbericht in het Engels: New Audi A4 DTM has hit the track

Hij ziet er zeer aggressief uit met die single-frame grill.

Raikkie 19-02-2005 15:30

De DTM-tests in Spa zouden plaatsvinden in de 13de kalenderweek (week van maandag 28 maart). Dit stond op het Officiële DTM-forum.

gwyllion 22-02-2005 15:06

Quote:

Originally posted by gwyllion
Toch geen DTM race in Moskou. Er wordt volop naar een vervanger gezocht: Brno en Sachsenring zijn kanshebbers.
De straatrace in Moskou komt er pas in 2006 en wordt dit jaar vervangen door een race in Brno.
bron: dtm.de

8-11 maart is een gezamelijk test voor Audi, Mercedes en Opel in Mugello.

The Interceptor 23-02-2005 15:10

Op www.motorsport2000.de staat te lezen dat da race in Moskou wordt vervangen door een race in Brno. Deze zal wel al 6 juni verreden worden, Oschersleben wordt verplaatst naar 26 juni en hiermee zou de kalender voor dit jaar dan moeten vaststaan.

5 april zou er een DTM-presentatie zijn in Hamburg, over de testdagen in Spa heb ik nog altijd niets gelezen.

gwyllion 23-02-2005 15:15

@The Interceptor: dat staat hierboven toch al ;)

Raceboy 23-02-2005 15:47

de datumwijziging stond hier nog niet.

gwyllion 23-02-2005 16:03

Quote:

Originally posted by raceboy
de datumwijziging stond hier nog niet.
Dan had je maar op die "dtm.de" moeten klikken :D

All times are GMT +2. The time now is 11:57.