Quote:
Dat de kwaliteit van de beelden zelf slecht is, kan ik me zeer moeilijk voorstellen, want de regie en het aantel cam punten waren in zolder top vond ik. In monaco was het nog beter, maarja daar was het F1 niveau van materiaal en organisatie dat er werd gebruikt... Maar als dan de tapes zelf telaat aankomen, dan zit je planning zeker in de war.... Maar wat wil dit nu concreet zeggen voor de WS op Pitstop? Wanneer zullen we de meetings vd WS in zolder en Monaco te zien krijgen op de buis? zal er ook Megane trophy te zien zijn? FR2000? En hoeveel tijd word er gesteed aan de Renault weekends? Eén aflevering per meeting? (off topic: kan er niet ergens een schema geplaatst worden met een (voorlopige) planning van wat er tezien gaat zijn de komende maanden op pitstop.TV??? Want op de site word pas zaterdag middag of hooguit vrijdag melding gemaakt van wat we gaan tezien krijgen zat middag op TV... Als de montage is gemaakt in de loop van de week, kan er dan al een bericht verschijnen mss? Voor alle duidelijk heid wil ik hier niets afbreken over de site en het programma! Ik geef alleen maar sugesties om services nog te verbeteren...) |
Ik vind die kwaliteit van het beeldmateriaal van Zolder echt wel poverkes... Qua kleuren van die beelden enzo toch echt kwalitatief niet hoogstaand. Weet niet of dat aan Zolder ligt of niet...
RPM bewijst nog maar eens dat ze een dikke nul zijn in het organiseren...vroeger al nu ook..Kan er over meespreken. |
Raffaele Giammaria bij Dams!
Raffaele Giammaria zal vanaf vandaag plaats nemen in een DAMS Dallara V6 voor dus de World series te betwisten. (Voorlopig rijd hij enkele Valencia en Lemans, maar hij heeft een optie op Bilbao en Oschersleben. Pastor Maldonado en Alx Danielsson was de line-up waarmee DAMS starte in Zolder. In Zolder had Danielsson dan de zware crash met als gevolg z'n gebroken voet, normaal zal hij vanaf vandaag er terug bij zijn denk ik. Pastor Maldonado is dan weer de gek die Monaco op z'n kop zette door die Marschal omver te rijden, is dus geschorst voor nog 4 meetings in de WS. Hij gaat dan maar Italiaanse F3000 rijden als alternatief. Nu is dus ex F3000 topper Raffaele Giammaria opgedoken op de DAMS Dallara te bemannen voor de komende racen. Ongetwijfeld weer een smaakmaker er bij voor het al kwalitatief hoogstaande veld. Hij heeft het geluk al direct kmters te kunnen maken vandaag tijdens de testdag... Wel is het zo dat Giammaria een typische Italiaan is zoals we er al meer hebben in het WS veld dit seizoen. "Kleuren blind", "vlaggen negeren", "marschals rammen", een italiaan is nogal soepel in dergelijke dingen :( Opletten maar! Bron: italiaracing.net |
Quote:
|
En jawel, voor de wedstrijd in Le Mans trekt Renault-Sport alle registers open.
Een zwaar overbeladen timing als je het mij vraagt...:) zaterdag van 9h tot 20h actie op de baan... maar dan toch het beloofde concert http://www.renaudkuppens.be/pdf/MT_timing_lemans.pdf Voor de geintresseerde een meer technische kijk op het circuit van Bilbao http://www.renaudkuppens.be/pdf/MT_Bilbao_track.pdf die eerste bocht daar - daar komen gegarandeerd vodden van. |
Mijn impressies van een weekendje Le Mans.
Er was ongeloofelijk veel volk - ongezien veel volk 70 000 Zaterdag & 90 000 Zondag. Alle maar dan ook werkelijk alle tribunes zaten stampenvol en langs de draad makkelijk 3 tot 4 rijen dik. De organisatie van het week-end was quasi vlekkeloos. In tegenstelling tot Zolder heb ik heel weinig tot geen rode vlaggen gezien. Het circuit ligt er goed bij en is geen halve zandbak in tegenstelling tot Zolder. Le Mans is niet echt een breed circuit te noemen, vergelijkbaar met zolder maar toch weinig of geen problemen. Renault-Sport had er werkelijk alles aan gedaan om het een prachtig week-end voor de toeschouwers te maken. Op zaterdagmiddag een prachtige show van het Mirage-stuntteam, loopings,...Je kan het zo gek niet bedenken maar ze konden het met hun vliegers. Ook Renault F1 was present met een wervelende demo... Op zondag trok een divisie van de Franse luchtmacht de Franse driekleur Dank U Le Mans airport :) Qua Paddock organisatie was Le Mans prachtig geregeld - itt to zolder waar je constant tussen het publiek een weg moet zien te vinden. Door simpelweg een bordje te hangen in de Paddock "Interdit au Public" en geen specifieke controle hou je het meerendeel van de toeschouwer weg van de vrachtwagens van de teams en kunnen de teams rustig werken... En als top of the bill zaterdagavond een concert van David Halliday- ben er zelf niet geweest maar men sprak makkelijk van 20 000 man daar. En dan nog een paar zaken om op te noemen. -Exibitie van RenaultF1 autos van 1992-1997. -Renault Concept cars -Prachtige parade van Oude Renaults (veel meer dan in Zolder) -Prachtige graffiti-tekening - Minpunten aan de organisatie: De Parking / verkeerscirculatie is een dikke farce ginder. Op de speaker gehoord dat er zaterdagmiddag al 2u file was tot aan het circuit. De Sanitaire voorzieningen zijn een ware ramp te noemen. 3 tot 4 eetstandjes voor 90 000 man - moet ik een tekening maken... Gratis: het eeuwige verhaal natuurlijk... Veel volk - De regio van Le Mans is een verpauperde regio met veel jeugdwerkloosheid wat natuurlijk als een rode lap op een stier werkt als je zegt 'Gratis' De Persaccomodatie: wat een gammel ding daar. 20 € voor 24u/internet - mening journalist vond het ronduit belachelijk en voor 20u verwacht je toch een snelle connectie...Maar dan viel je wireless nog een keer of 5/6 keer per uur weg... Ik had meer verwacht van een circuit dat de grootste race ter wereld organiseert... Foei ACO - en z'n domme technieker Nicolas! Rendez-Vous dit weekend in Bilbao |
Mijn Impressies van een weekendje Bilbao Urban Circuit
Qua opkomst was Bilbao weer een voltreffer. Meer dan 100 000 man in totaal in circulatie rond het circuit want je kon ook voor een groot stuk zien zonder te betalen. vb Op de Pont d'Euskalunda... en ook veel mensen waren samengestroomd in oude verlaten paddock. Het publiek is geen kennerspubliek maar een fantastisch enthousiast publiek. vb. De 2.0L op zondag -> De 2 laatste wagen van het veld die tot 5 sec trager draaien dan de rest vechten een verbeten duel uit tot uitzinnige vreugde van de het publiek...sympa. Organisatie deel 1: De organisatie van het circuit op zichzelf. Ze hebben een prachtige job gedaan daar in Bilbao. Een leuk en toch wel snel circuit neergelegd op een kleine oppervlakte... De paddock accomodatie was zeer goed te noemen. WS 3.5 hadden mooie boxen en ook de paddock van Mégane en 2.0L was voor een dergelijk circuit vrij groot te noemen. Een gezellig sfeertje en alleen met een accreditatie kon je de paddock in... Minpunten aan het circuit waren ten eerste dat overal maar werkelijk overal een hoge draad stond wat toch wel het zicht enigsinds belemmerde. Fotografen klaagde steen en been dat er geen goede plekken waren om fotos te nemen. Ook voor de Marshals waren er in de draad oorspronkelijk geen insnijdingen waren voor hun vlaggen. Putdeksels: Men rijdt ze gewoon uit de grond... Organisatie deel 2: De race organisatie zelf en aanverwanten Daar zijn toch een paar grove blunders gemaakt. Het Abadie/Kuppens/Gianniberti en de daaropvolgende zeer rare beslissing van Koersdirecteur Delettre om de race niet te stoppen...Ik snap het nog altijd niet............................ Marshals zijn niet ervaren genoeg voor dit soort races. Er waren in elke equipe mensen van Jarama & of Catalunya maar dan nog. Tot in het midden van de baan lopen en plots besluiten van terug te keren... en zo kan ik nog een paar gebeurtenissen aanhalen. Jongens Jongens ik had schrik in hun plaats. De races zelf: Inhalen blijft moeilijk in een stratencircuit maar de World Series races mochten toch gezien worden... Une course de merde was de 1ste Mégane Trophy race maar de tweede maakte dat ruimschoots goed... 2.0 L Persoonlijk vind ik die serie een dubbel nul. Daar gebeurt nu is werkelijk niks in.. geen inhaalbewegingen. Zeer monotone rijders. Ammermuller n'a pas gangné waren de fotografen van Renault Sport in koor aan het zingen in de perszaal zaterdagavond. Spijtig van deklassering van Baguette dat wel. Rendez-vous in Oschersleben |
Ook de Italianen van italiaracing.net kunnen niet naast het steeds grotere succes zien van de World Series by Renault Weekends.
Ze hebben ff alles op rijdje gezet en het vergeleken met zelfs de DTM. Quote:
Ik denk dat Renault dus zonder twijfel de voorbije winter de juiste weg heeft ingeslagen met z'n Renault day in gans europa te gaan organiseren. Met dan in één weekend al z'n europeese kampioenschappen aangevult met de nationale renault series... De meeste mensen reageerden fel, want een weekend vol met wagens van één constructeur kan toch niet slagen... Maar ik denk dat Renault Sport hier het tegendeel bewijst door z'n gigantische bezoekers aantallen van de meetings... ***Edit: Sinds wanneer gaan we hele lappen tekst kopiëren van andere sites?*** |
Over Italiaracing gesproken. Er zit dus elk WS weekend een van die mannen daar. Die zit een hele dag in de perszaal en brengt niet enkel verslag uit over WS maar van daar uit zoekt die kerel heel het weekeinde de sites van F1,DTM,F3.... om zo verslag uit te brengen van die evenementen.
|
Quote:
Bedoelen ze dat dat de World Series veel meer publiek trekt dan DTM of zo? |
Nadat Gommedy (KTR) gisteren 2x mooie tweede finischte in de moeilijke weeromstandigheden op Oschersleben heeft hij eindelijk de tweede plaats beet in de tussenstand.
Nuchter bekeken is Kubica WS kampioen anno 2005. Maar de racen moeten nog steeds gereden worden. Volgens mij gaat die kerel nog ver (F1...?) geraken! Maar de strijd om de tweede plaats zal nog tot de laatste race duren verwacht ik. Met Gommedy (KTR), Power (Carlin) en Valles (Pons) op een zakdoek. Het zijn drie toppers met veel ervaring (en met alle drie een ijzersterke teams achter zich) en vooral Valles die zéér constant is (nog maar twee podiums, nog maar in één race geen punten gepakt en zo 4e in de stand!). Verder heeft Jaappie eindelijk terug punten gepakt! Dit werd hoog dringend wil hij nog iets van z'n seizoen redden... (Hij staat nu 13e in de stand na 5 nul scores in de laatste 6 wedstrijden...) Enkel mooie foto's van Renault sport.com: http://www.renault-sport.com/fr/Imag...tcm2-17583.jpg Jaappie in actie in de regen. http://www.renault-sport.com/fr/Imag...tcm2-17579.jpg Spanning troef in de pitlane tijdens een WS race. (zeker bij wisselvallig weer) http://www.renault-sport.com/fr/Imag...tcm2-17551.jpg De nog steeds overvolle start(grid) bij de WS (Dit kunnen niet alle kampioenschappen zeggen ;) ) http://www.renault-sport.com/fr/Imag...tcm2-17535.jpg Gommedy onderweg naar z'n tweede plaats op het podium. http://www.renault-sport.com/fr/Imag...tcm2-17547.jpg Heikki en z'n opvolger? |
Wat beelden van de Mégane van Kuppens in Donington online
op de site. |
POS
DRIVER NAT TEAM TIME GAP AVG 1 Simon PAGENAUD FRA DHG Saulnier Racing 1'28.141 170,8 2 Colin FLEMING USA Jenzer Motorsport 1'28.149 0,008 170,8 3 Robert KUBICA POL Epsilon Euskadi 1'28.186 0,045 170,7 4 Tristan GOMMENDY FRA KTR 1'28.750 0,609 169,6 5 Jaap VAN LAGEN NED KTR 1'28.853 0,712 169,4 6 Fabio CARBONE BRA Eurointernational 1'29.149 1,008 168,9 7 Andreas ZUBER AUT Carlin Motorsport 1'29.168 1,027 168,8 8 Felix PORTEIRO ESP Epsilon Euskadi 1'29.192 1,051 168,8 9 Adrian VALLES ESP Pons Racing 1'29.331 1,19 168,5 10 Milos PAVLOVIC YUG GD Racing 1'29.373 1,232 168,5 11 Markus WINKELHOCK GER Draco Multiracing Usa 1'29.419 1,278 168,4 12 Pastor MALDONADO VEN Dams 1'29.471 1,33 168,3 13 Damien PASINI FRA Cram Competition 1'29.494 1,353 168,2 14 Fernando REES BRA Interwetten 1'29.581 1,44 168,1 15 Giovanni TEDESCHI ITA RC Motorsport 1'29.617 1,476 168 16 Celso MIGUEZ ESP Pons Racing 1'29.727 1,586 167,8 17 Tomas KOSTKA CZE Victory Engineering 1'29.736 1,595 167,8 18 Christian MONTANARI SMR Draco Multiracing Usa 1'30.053 1,912 167,2 19 Matteo MENEGHELLO ITA Eurointernational 1'30.187 2,046 166,9 20 Patrick PILET FRA GD Racing 1'30.238 2,097 166,8 21 Matteo PELLEGRINO ITA RC Motorsport 1'30.461 2,32 166,4 22 Ryan SHARP GBR Jenzer Motorsport 1'30.547 2,406 166,3 23 Benjamin HANLEY GBR Cram Competition 1'30.718 2,577 166 24 Ryo FUKUDA JPN DHG Saulnier Racing 1'31.002 2,861 165,4 25 Davide RIGON ITA Victory Engineering 1'31.264 3,123 165 26 Will POWER AUS Carlin Motorsport 1'31.991 3,85 163,7 27 Ivan BELLAROSA ITA Avelon Formula 1'32.211 4,07 163,3 28 Nicolas PROST FRA Dams 1'32.239 4,098 163,2 29 Mehdi BENNANI MAR Avelon Formula 1'35.737 7,596 157,3 KTR begint goed in Estoril bron: media renault sport Vetrek morgen zelf naar Estoril. |
Wat pitstops van afgelopen zondag tijdens hoofdrace in Estoril (heerlijk weertje daar)
http://www.renaudkuppens.be/video/35WorldSeries.wmv (voor de van Lagen fans) de onboard beelden van R Kuppens online op zijn site. |
Vorig weekend zijn de mensen van Renault Sport er weer in geslaagt om veel volk (70.000 man!) naar hun meeting in Estoril te krijgen. Uiteraard met het gekende recept... Maar deze keer was er blijkbaar nog een extra show bij ook: een presentatie met veel tam tam van de nieuwe clio...
http://www.renault-sport.com/fr/Imag...tcm2-20349.jpg http://www.renault-sport.com/fr/Imag...tcm2-20345.jpg De tribunes zatten dan ook goed vol met 50.000 man, onwaarschijnlijk heeft estoril haar "ticket" wel verdient voor een WSround in 2006. Daarentegen kan in België "de slag om de WS round voor 2006 beginnen. Want voor Renault Sport is Spa volledig in de running voor een meeting in 2006. Ik ben benieuwd wie het word Spa of zolder... http://www.renault-sport.com/fr/Imag...tcm2-20329.jpg Maarja, als Renault onderstaand schoon volk laat komen en dan nog eens gratis inkom ... Wie blijft er dan nog thuis... ;) http://www.renault-sport.com/fr/Imag...tcm2-20333.jpg De laatste round van het seizoen zal binnen twee weken plaatsvinden op de Italiaanse high speed track van Monza. (de mindere goden die een motor revisie willen uitsparen om zo kosten te besparen, gaan ook wel punten besparen denk ik... ;) ) Ook deze keer zijn er op donderdag collectieve testen voorzien (1x 120min en 1x 45min). De testen zullen zeer belangrijk zijn voor de rijdens uit de top 4, want alles ligt nog op een zakdoek, net als bij de teams waar nog niets beslist is. (Behalve dan dat Cubica en Epsilon kampioen zijn.) Maar er achter is alles zeer close en mag er niets mislopen voor de toppers, spanning zal er ongetwijfeld zijn tot de laatste ronde! 1 Kubica 154P 2 Gommendy (KTR) 90P 3 Valles 89P 4 Winkelhock 88P Bij de teams zit KTR ook op een tweede plaats, maar Draco zit al op twee punten. (veel zal dus afhangen van onze noorderbuur Jaappie..., aangezien ze bij Draco twee regelmatige piloten hebben...) Verder zal er ook nog woensdag een "voetbal toernooi" zijn in Monza tussen de piloten en de mecano's. Het vind plaats op een voetbalveld vlak naast het circuit en word georganiseerd door het Italaanse Avelon en het Zwitserse Interwetten.com (Renault Sport heeft niets met de organisatie van het event te maken). Na het seizoensafsluiter in Monza staan er nog 2 tweedagse collectieve testings op het programme voor de teams, één maal Valencia en één keer Paul Ricard. Buiten deze 4 dagen testing mag er niet (privé) gestest worden in de winter. En op 18 december! (ja het is dan winter ;) ) moeten alle teams één wagen terbeschikking stellen aan Renault Sport voor een twee daagse op Paul Ricard. Daar zullen alle piloten die in de top drie van hun FR2000 kampioenschap zijn geëndigd een gratis! test krijgen in een WS3.5! DWZ dat dus oa de top 3 van het Europeese, Franse, Italiaanse, Engelse, ... FR2000 kampioenschap zich mooi in de kijker kunnen rijden... EDIT: Hier kan je een hoop foto's bekijken van de sfeer op de WS meetings. Ook van ons eigenste zolder vind je een heel aantal foto's. Goed gezien van Renault om ook eens de Paddock, het publiek en de circuit's eens in beeld te brengen naast de actie op de baan... |
En om U direct te dienen van enkele antwoorden.
WS in Estoril 2006. Nee Renault wil maar om de 2 jaar naar daar. WS in Zolder/Spa : Zolder En ja de presentatie van de nieuwe Clio was prachtig. Zeker als je op de eerste rij stond. Over de bezoekers in Estoril: Zaterdag was er geen kat dus die 70 000 moeten dan echt wel op zondag geweest zijn. btw: als er iemand fotos van op de site van Renault Sport in High Quality moet hebben PM en ik zal er voor zorgen. |
Quote:
Andere bronnen in Keerbergen wiste me te vertellen dat Spa volledig in de running is voor de Belgische round in 2006. |
Quote:
In z'n reactie vertelde hij dat hij er uiteraard naaruit kijkt om in Le Castellet met z'n top éénzitter te mogen rijden. Maar hij voegde er zelf direct aantoe dat z'n toekomst niet ligt in de World Series... (Sevrin is 37jaar). Een mogelijk senario voor 2006 is een BTCS project met z'n team Delahaye om een (peper dure) Renault Mégane Trophy in te zetten... |
Quote:
|
Quote:
|
Oké, Megane maar toch niet de Mégane Trophy (in Monza hebben ze de racetijd tot 20 minuten gebrachten omdat de naftbak het geen 25min in Monza kan volhouden. In Estoril al een soortgelijk probleem...
|
Na Kubica (Renault F1, als cadeau voor z'n titel), Winkelhock (Midland F1) is nu Davide Rigon (Minardi F1) de derde piloot die het voorbije seizoen actief was in de World Series en de komende winter een F1 test gaat afwerken.
Ik denk dat de WS t.o.v. GP2 weer al eens heeft bewezen dat het een beteren springplank is naar de top. |
All times are GMT +2. The time now is 00:53. |