De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   GP van Australië 2005 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=10123)

marcel 05-03-2005 01:04

die eerste sessie van de dag is een maat voor niks... slechts 12 wagens die een tijd neerzetten. wel een slipper van Webber, naar het schijnt.

Schumi en Barrichello op kop, Raikkonen volgt op 3 seconden

over een kwartiertje sessie 2, hopelijk beterschap.

A.J. 05-03-2005 11:08

AMAAI, de eerste GP beloofd wat te worden. Met een kloof van ruim 2 seconden kan de pole bijna niet meer ontglippen aa Fisichella.
De tweede kwalificatie sessie moeten ze rijden in de configuratie dat ze de start nemen. Fisichella en nog enkele anderen zitten bijna zeker op een vaste positie (M.Schumacher ook trouwens ) en kunnen met heel veel benzine aan de twede kwalificatie beginnen terwijl piloten die nog iets willen goedmaken toch wat lichter moeten gaan kwalificeren. Wordt nog spannend.
En als het geluk zich een beetje tegen Schumacher keert kan hij soms grandioos blunderen. Benieuwd wat hij er van gaat bakken.

redje 05-03-2005 12:25

Een heel amusante sessie en we gaan nog veel inhaalbewegingen zien. Desondanks dat, blijft het een slecht systeem. Ofwel moeten ze terug naar de 12 ronden ofwel een onbeperkt aantal ronden in 1 uur.

The Interceptor 05-03-2005 15:27

Ik heb deze middag de kwalificatie op RTBF gevolgd, had nog niet naar de uitslag gekeken. Ik was me al aan't drukmaken dat de piste alsmaar droger werd en dus Jenson alsmaar wegzakte, tot het zo opeens begon te gieten :D

Het beloofd echt wel een interessante race te worden ja, de meeste toppers staan zowat in het midden of zelfs achteraan, vind het al jammer dat ik niet kan kijken zondag :(

gwyllion 05-03-2005 17:32

Trouwens, misschien een stomme vraag, maar wat gebeurt er als het morgen tijdens de race zwaar begint de gieten? Mogen ze dan nog van banden wisselen?

Bart.Vandecavey 05-03-2005 17:49

ja dan moeten ze dacht ik hun regenbanden van vandaag opleggen...

gwyllion 05-03-2005 18:46

Quote:

Originally posted by Bart.Vandecavey
En als het droog is als ze vertrekken?

marcel 05-03-2005 19:13

dan leggen ze gewoon hun droge banden op he.

Raceboy 05-03-2005 21:04

Quote:

Originally posted by Bart.Vandecavey
nee; regenbanden zijn ongelimiteerd.

Mark 05-03-2005 22:03

Hmmm, Paultje S. .........zou die nog veel vrienden in Australië hebben na deze GP?

Quote:

The FIA has indicated that Australia's role as a host of international events could be under threat after Paul Stoddart's legal action

www.speedtv.com
De FIA is niet erg blij geworden van het Australisch rechtsysteem. Niet alleen de F1 maar ook de WRC komen in gevaar. Zal uiteindelijk wel aflopen met een sisser...............

Finish 05-03-2005 22:23

Quote:

Q: (Fritz-Dieter Rencken - The Citizen) Giancarlo, in the past, if you were sitting where you are sitting now, you could go to bed knowing that tomorrow you will start from pole position. How does it feel now, knowing that you may not under the present system?
GF: It is fantastic (hasn’t understood the question). I am here to be on pole and I am working hard. We are working hard to make that happen. It is a great day for me. Not just because we are on pole, but because the package is working very well. I think it is going to be a better system for us compared to the past.
bron: f1-live.com

volgens mij is het 'hasn't understood the new qualifications' :D

Jochie 05-03-2005 22:52

Hoe zit dat nu met die banden?

Stel de qualifs zijn half droog half nat zodat er een paar met slicks gereden hebben en een paar met wets.

Als er dan een natte race is mag iedereen wets opleggen veronderstel ik,
mogen diegen met wets van de q ze dan vervangen?

Als er een droge race is mag iedereen dan nieuwe slicks opleggen? Of enkel diegene die met wets geq hebben of niemand?

Jochie

AlainH 05-03-2005 23:02

Quote:

74) Quantity and type of tyres :
a) During the Event no driver may use more than four sets of dry-weather tyres, four sets of wetweather
tyres and three sets of extreme-weather tyres.
If a driver change is made during an Event the tyres allocated to the original driver must be used by
the new driver.
From the four sets of dry-weather tyres each driver will be allocated two sets of differing specification
for use on the first day of practice.
For the purposes of the above a set of tyres will be deemed to comprise two front and two rear tyres
of the same specification.
Before 08.00 (or 07.00 during Events taking place in North America) on the second day of practice
each driver must nominate which specification of tyre he will use for the remainder of the Event.
However, if both free practice sessions on the first day of practice are declared wet this decision may
be deferred until 12.00 (or 11.00 during Events taking place in North America).
Unless the use of wet or extreme-weather tyres is necessary one of the remaining unused sets of
dry-weather tyres must be used for both of the qualifying sessions, all reconnaissance laps and the
entire race. Unless a precautionary tyre change is necessary for clear and genuine safety reasons,
only a punctured or damaged tyre may be changed during a race. No refuelling will be permitted
whilst a car is in the pits for the purposes of changing a tyre.

...

g) Prior to the start of the first qualifying practice session, and subject to the requirements of Articles
117 and 119, wet and extreme-weather tyres may only be used after the track has been declared wet
by the race director, following which extreme, wet or dry-weather tyres may be used for the remainder
of the relevant session.

schumivill 06-03-2005 02:04

Toch wel verwarrend die samengetelde tijden in de tweede kwalif,zonder dit nieuw format zou nu Webber de pole hebben gereden,ik ben onder de indruk van webber,zo kalmpjes de lijn houden,ik zie hem nog winnen straks!

Pascal 06-03-2005 03:16

En Minardi aan de start met een aangepaste wagen aan 2005-regels. Bezweken onder de druk van Mosley. Mosley dreigde niet alleen de evenementen, in Australië, in de toekomst te weigeren maar dreigde ook de GP van dit weekend af te blazen.

Dat wilde Staddart niet op zijn geweten hebben. Er werd dag en nacht gewerkt (in de laatste twee dagen) om de Minardi's alsnog aangepast te krijgen aan de regels van 2005. Maar dan toch niet helemaal als je Albers ziet sukkelen bij het uitrijden van de pits...

C U

All times are GMT +2. The time now is 16:55.