De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Rally (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=5)
-   -   Duval à la Loix? (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=10600)

Sennake 17-05-2005 19:06

Quote:

Originally Posted by Johan
Misschien wel een "depannage" voor alle "lastige" onverhard-rally's en Duval enkel nog de asfaltrally's (zoals Duitsland, ...)?

De Fransen kennende zullen ze Duval met zijn pollen niet meer aan een Citroën laten komen. En ik kan niet anders dan zeggen dat ze in feite gelijk hebben. Het is waar dat een jonge piloot vroeger meer krediet kreeg om tot volle ontplooiing te komen, maar in de harde en dure wereld van de business tegenwoordig is geen plaats meer voor ontluikend talent als het te lang duurt. Dat is in de F1 exact hetzelfde. En geen toe, er is nog een verschil tussen slechte resultaten rijden omdat je de wagen niet onder de knie krijgt en hem keer op slag plooien omdat je over de limiet gegaan bent. Een wagen van een half miljoen euro perte totale rijden tot daar aan toe, maar 3 of 4 wagens op 6 rally's is echt wat teveel van het goede...

Belg of geen Belg, ik heb alle begrip voor de beslissing van Citroën. Dit in schril contrast met de beslissing destijds bij Peugeot over Loix.

Luigi 17-05-2005 19:51

Quote:

Originally Posted by Huudo
Toch denk ik dat het maar een depannage is van Sainz - zoals hij zegt, om iets terug te doen omdat Citroën hem in 2003 zo geholpen heeft. Wat Loeb betreft, door zijn turnersverleden, denk ik dat hij een zeer hoog concentratieniveau over een lange tijd kan aanhouden. De fouten die hij maakte de afgelopen jaren, waren meestal van het dommere soort, zo van die dingen die je slechts 1-malig fout doet omdat je het nog niet allemaal zo goed weet. Maar wanneer hij de laatste auto "plat" heeft gereden, kan ik mij niet meer herinneren.

Ik denk dat dat in 2000 of 2001 moet geweest zijn. Toen hij met zijn saxo in het frans kampioenschap een chicane, aangelegd met strobalen, miste. Hij heeft zijn saxo toen vol op zo'n baal geparkeerd :) .

Pascal 18-05-2005 01:34

Colsoul op één TT.

Wat Colsoul betreft, vind ik hem een grote meneer wat betreft de pilotenkeuzes voor zijn wagens. Ook als tuner is hij top...
Dat hijniet verlegen is voor straffe en gedurfde uitspraken weet ik ook, al doet hij deze uitspraken niet dikwijls.

Misschien gaat idd ook Prevot niet vrijuit...

Alw as het reeds vorige rally duidelijk dat Prevot niet tevreden wat met de "aktie" van Duval.

Quote:

COLSOUL: "PREVOT IS ONBEKWAAM"
Guy Colsoul liet op Sporza Radio zijn licht schijnen over de problemen waarmee François Duval worstelt. Duval mag van Citroën niet deelnemen aan de rally van Turkije na enkele zware crashes.
Volgens oud-toprijder Colsoul ligt het probleem vooral bij de corijder, bij de opgestapte Stéphane Prévot dus. "De navigator moet de chauffeur leiden, letterlijk en figuurlijk. Prévot kan dat niet. Hij is onbekwaam. Het was de verkeerde man bij de verkeerde rijder."

"Duval is wereldtop, maar is het niet gewend om bevelen te krijgen. Raad van managers en zo lapt hij aan z'n laars." "hij is eigenwijs en arrogant"
Quote:

"DUVAL IS EIGENWIJS EN ARROGANT"
Guy Colsoul is bikkelhard voor François Duval, maar wel eerlijk. "Duval heeft nauwelijks school gelopen. Hij is niet bekwaam om veel te denken. Correctie: denken kan hij wel, maar wat er dan van komt, is een ander paar mouwen."
"François is een eigenwijs mannetje dat niet geïnteresseerd is in geld. Hij kan arrogant zijn, goh. Maar roekeloos is hij zeker niet. Alleen nu, nu hij zich wel spiegelen aan WK-leider Loeb."
"Maar François kan veel meer dan Loeb, alleen is hij 8 jaar jonger. Zijn carrière is niet in gevaar. Ik zie hem met een goeie corijder bij Citroën blijven"

C U

Dirtdevil 18-05-2005 11:39

Zeg dat de Guy het gezegd heeft. :D

Ik denk dat het allemaal wat rap gegaan is voor de swa! Zeg nu zelf, iedereen zat te wachten op zijn eerste overwinning! Bij Ford was de prestatiedruk lang zo groot niet! Misschien omdat hij daar meer ontspannen kon rijden dat hij minder fouten maakte en dat hij zich beter amuseerde!

greetz

Sennake 18-05-2005 14:01

Quote:

Originally Posted by Dirtdevil
Zeg nu zelf, iedereen zat te wachten op zijn eerste overwinning!

Wij als fans misschien wel, maar de Citroën-bazen toch niet denk ik. Om op te tornen tegen Loeb vanaf je eerste rally met een Xsara moet je toch wel buitenaards zijn... En Wallonië is wel een andere wereld, maar tot nader order zijn de Walen toch nog geen aliëns. Alhoewel... :p

Rallyloverke 18-05-2005 14:08

Citroën heeft aan Duval anders toch duidelijk gesteld dat aankomen belangrijker was dan winnen.

Zéker in Cyprus was het niet meer zo moeilijk om nog fabriekspunten te pakken, nadat bijna alle genomineerden uit de rally waren verdwenen. Het was duidelijk : voor hun mocht hij er gerust 8ste zijn, zolang hij maar constructeurs punten zou verzamelen, en dààr is hij zwaar in de fout gegaan.

Bart 18-05-2005 19:30

op www.sporza.be onder auto/motor kan je het interview met Colsoul herbeluisteren ;)

Yannick R 18-05-2005 21:31

Quote:

Citroën heeft aan Duval anders toch duidelijk gesteld dat aankomen belangrijker was dan winnen.

Zéker in Cyprus was het niet meer zo moeilijk om nog fabriekspunten te pakken, nadat bijna alle genomineerden uit de rally waren verdwenen. Het was duidelijk : voor hun mocht hij er gerust 8ste zijn, zolang hij maar constructeurs punten zou verzamelen, en dààr is hij zwaar in de fout gegaan.

Ja, dat snap ik ook niet.
Hij reed toch dacht ik mooi 6e ? (alleszinds in de punten).
Dan zou ik op safe gereden hebben. Dan sprokkel je toch nog enkele punten en wat krediet van Citroën.

Dominique 18-05-2005 22:43

Quote:

Originally Posted by Sennake
En Wallonië is wel een andere wereld, maar tot nader order zijn de Walen toch nog geen aliëns.

Hoe?
Nee?
Oei ... :confused:

Rallyloverke 19-05-2005 09:35

Volgens www.pitstop.tv is Duval toch al terug aan het testen in Corsica. Dus Sennake : hij zit al terug aan het stuur van een Citroën :)

gofastfreddy 19-05-2005 09:37

heb gelezen dat dudu zegt dat ze geen jonge gast vinden met zijn talent om hem te vervangen.

daarom gebruiken ze nu sainz.

Rallyloverke 19-05-2005 10:09

Ze bedoelen waarschijnlijk dat ze iemand zoeken met het talent van Duval, maar daar méér verstand aan gekoppeld. Met Sainz hebben ze al terug verstand gevonden.

Ik heb die beelden van de crash in turkije nu nog eens bekeken en hij had maar wat te vertragen ... (hiervoor moest hij natuurlijk eerst nadenken hé)

Ik ben een paar jaar geleden naar de Duistland geweest : in 2002 was dat en toen was Citroën daar met Loeb, en ook Puras en Bugalski. Misschien eens bij Puras informeren?

gofastfreddy 19-05-2005 10:30

dat ze bugalsi oproepen is daar toch test piloot .
en is puras niet gestopt met rijden ?????

Sennake 19-05-2005 10:49

Quote:

Volgens www.pitstop.tv is Duval toch al terug aan het testen in Corsica. Dus Sennake : hij zit al terug aan het stuur van een Citroën :)

Ja, een C4 zeker ;)

Bart.Vandecavey 19-05-2005 12:29

Of met zo'n Citroën... om zijn wrakken te gaan ophalen

http://www.cargolifting.be/images/autoselect2.jpg

All times are GMT +2. The time now is 13:36.