De klucht DTM @ Spa gaat vrolijk door. Op het lokale Nederlandse Limburgse TV Kanaal L1 was er een interview met Roger Peeters. Volgens hem was het een doorslaand succes..............maar hoorde ik niet enkele onjuiste feiten en rare opmerkingen in zijn verhaal?
* Volgens hem waren er 24.000 toeschouwers aanwezig, 9000 meer dan waar men op gehoopt had. Dus hij gokte op 15.000 toeschouwers.........waarom waren er dan tribunes voozien voor veel meer mensen. Dit geldt ook voor de rest van de infrastructuur. Gokken op 15.000 man en de kosten maken voor 60.000 tot 100.000 mensen. Zere rare gedachtenkronkel.
Kan me overigens zeer moeilijk inbeelden dat ITR/DTM tevreden is met een bezoekers-target van 15.000 toeschouwers. In die Heimat zijn 100.000 toeschouwers eerder regel dan uitzondering. Trouwens ligt Spa niet in de Heimat? Weleens gekekeken naar het achterland? Agglomeraties zoals Aken en Keulen (en eigenlijk de gehele provincie Nordrhein-Westfalen) liggen op een steenworp afstand.
Daarnaast is het getal van 24.000 niet helemaal zuiver, er moeten daar nog enkele duizenden vanaf. Dat zijn genodigden, relaties en medewerkers van de DTM.
*Volgens die meneer Peeters was DTM onbekend in België. Een van de redenen dat er maar 24.000 mensen aanwezig waren. Hmmm, Roger.........zelfs de presentator van de ARD wist te vertellen dat de DTM reeds 15!! keer in België is geweest. Weliswaar Zolder............maar daar kwam wel die massa Duitsers uit Aken en omstreken op af. Kan me de files bij ons op de autoweg nog levendig herinneren.
*Organisatie was zijn inziens perfect gelopen, tja ik zal dan maar zwijgen over weglopende marshals en security-volk die het weekend in Verviers hebben doorgebracht.
Nee, Roger gaat morgen weer beginnen aan de organisatie van DTM 2006 @ Spa. Sterkte jongen, je zult het nodig hebben ;)
|