Quote:
Originally Posted by Mark
Pluspunt: De normtijden. Als ik het goed begrepen heb mogen ze maximaal een 1.38 rijden op Zolder. Een Silhouette of een Porsche moet je dan knijpen echter een Clio kun je voor zo'n tijd optimaal (indien het ooit mogelijk is ) prepareren en ontwikkelen. Voor de Silhouette/Porsches ben je dan bezig met kostenbesparing terwijl zo'n Clio alle budget nodig heeft wat er te vinden is ;) Wellicht een normtijd per klasse?
|
Misschien hoort dit thuis in de discussie "wat wilt het publiek en wat willen de insiders" maar toch. Wat voor jou en pluspunt is vind ik net een minpunt. Er kunstmatig voor zorgen dat het veld bij mekaar blijft, hoort mijn inziens niet thuis in een serie die "nationale allure" nastreeft, zoals je het zelf noemt. Onder de 1.38 in de qualifs wil zeggen dat je 50 kg gewicht meekrijgt in de races. Onder de 1.38 in de race wil zeggen een pitstop van 5 seconden en een straf voor het volgende weekend. Als ik alles zo een beetje goed begrepen heb. Wat zien we dan aan de top van het veld : "close racing" omdat quasi iedereen 1.38.001 tracht te rijden en waardoor het moeilijk is om in te halen, tenzij je in dit drukke deelnemersveld, geluk hebt met het lappen van tragere deelnemers.
Een normtijd per klasse zou het allemaal nog erger maken. Ik denk dat de normtijd is ingevoerd omdat het snelheidsverschil tussen de deelnemers te groot is. (daarover hebben we al discussie genoeg gehad en ik wil ze hier niet terug opnieuw beginnen) De kloof tussen de kleine en grote klasses/teams zal je hierdoor niet dichten. Zoals je al zegt kunnen de grote teams kosten besparen maar zullen de kleine teams alles uit de kast moeten halen. Zo wordt de kloof alleen groter.
Al bij al een mooi startveld en goede race... rekening houdend met de opmerkingen hiervoor...
Oh ja, BTCS heeft duidelijk zijn eigen publiek. Heel wat mensen gezien met petjes die duidelijk BTCS-gerelateerd waren. Met aan de top de VW-Audi club met hun vestjes, hemden, petjes ... "Lets Move"... Ze gaan ook duidelijk op in de prestaties van hun favorieten. Zo waren er meerdere malen duidelijke "yeah"-kreten te horen als de Audi voorbij de Jaguar ging of vice-versa. Laat ze idd maar terugkomen tijdens de Balcarraces. Leuke boel...
C U
|