![]() |
Als ik zo die laatste foto van de chicane zie, dan denk ik niet direct dat die trager zal worden. Het insturen zal misschien wel iets scherper zijn, maar daarna is lijkt het mij vrij rechtlijnig te nemen...
Ben eens curieus voor de eerste rondjes...:gas: |
:worship: Niet elke verandering is een verslechtering ;)
Door de gewijzigde situtie in de eerste chicane is er een fotoplek bijgekomen voor de fotograven achter de draad. Onderstaande foto is genomen vanaf de publiekszone in de eerste chicane. ![]() Foto: G. Eyckmans - Racexpress.be Met een beetje zoom kun je de voorbij scheurende kisten zonder draad op de digitale plaat vastleggen. |
Het kan gezichtsbedrog zijn, maar die muur lijkt me toch gevaarlijk dicht bij de baan te staan! :eek:
|
Quote:
|
Kijk eens naar de zijkant op de foto. Zo te zien is daar toch een paar meter bijgekomen. Oneindig veel plaats is daar niet, de openbare weg ligt er pal naast. Daarnaast zijn alle veranderingen goedgekeurd door de FIA, dus het punt veiligheid zal volgens de regels in orde zijn ;)
|
de chicane wordt op het eerste zicht een pak trager dus dat is ook een punt dat je inderdaad in rekening moet brengen voor de veiligheid.
|
Heren,
op Francorchamps heb je dezelfde situatie in de busstop, daar staat de muur ok dicht bij, niet echt een probleem voor de veiligheid volgens mij. Race-groeten, Jo Smets |
en hier staat de muur ook nog eens weg van de rijrichting. je zal er dus enkel inrijden als je spint, en dan gaat toch al een deel van de snelheid verloren, denk ik?
|
Als je in het eerste stuk naar links spint ofzo zal je denk ik niet richting de muur vliegen en iets verder (knik naar rechts om zo naar de heuvel te gaan) lijkt het me al moeilijk om te spinnen.
|
Quote:
|
Quote:
Mijn moeder heeft altijd gezegd "De deur toehouden", "Je ben niet in de kerk geboren!" :gas: :gas: |
Naar wat mijn grootvader heeft opgevangen op Zolder, hij gaat er dagelijks naar toe, zou er een schuine grindbak komen tegen die muur. Dit vond hij ontzettend raar en hij is niet de enige.
Misschien brengen ze straks tijdens de wandeling meer duidelijkheid. Mvg... |
Quote:
|
Na de wandeling dus bevestiging. Bij het uitkomen van de chicane, net voor opgaan Sacramentsheuvel zal er links een schuin oplopende grindbak komen. Alle verdere veranderingen zullen hier wel aan bod komen.
Net thuis van de wandeling en ik moet zeggen: zinvolle investeringen en alles zeer doordacht. Aan zij die denken dat het circuit trager zal worden door deze werken, ik vrees net het tegenovergestelde. Nu maar lopen dat alles tijdig klaargeraakt. Alle afwezigen hadden ongelijk, zeker piloten die volgend jaar gaan rijden. Als het ergens misgaat op circuit weten we nu op zijn minst waar de vluchtstroken zijn en hoe we deftig weer het circuit kunnen opkomen zonder door de grindbak te moeten gaan. |
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 22:12. |