Website pitstop.tv niet in gevaar
bron: pitstop.tv
De website pitstop.tv blijft bestaan, ondanks het verdwijnen van het TV-programma Pitstop TV op Kanaaltwee. In de coulissen wordt intussen hard gewerkt aan een mogelijke opvolger van Pitstop TV.
Peter Baert: "Er zijn wat misverstanden gerezen bij de melding dat Pitstop TV verdwijnt. De website blijft online natuurlijk, het een heeft niks met het ander te maken. Al kampen we sinds vanmiddag wel met een technisch probleem waardoor de url www.pitstop.tv onbereikbaar is. Je kunt de site wel raadplegen via www.pitstoptv.be. En dat tijdelijke probleem is echt puur toeval."
"Ik wou hier graag onderstrepen dat de VTM-directie het programma niet geschrapt heeft. We hebben in overleg besloten om ermee te stoppen, omdat er geen budget meer is. VTM blijft openstaan voor autosport. Maar onze geliefde sport is geen prioriteit voor een Vlaamse TV-zender, ook niet voor de VRT trouwens, en dus moet ons autosport-programma extern gefinancierd worden, via sponsoring en dergelijke. En daar lukt het niet meer. Het was vorig seizoen al kantje boordje. Toen heb ik al op het punt gestaan ermee te kappen, maar er is nog een oplossing gevonden. Nu is dat niet gelukt. Dus nog eens, VTM heeft het programma niet geschrapt."
"Tot slot ben ik zeer onder de indruk van de vele reacties van Vlaamse autosportliefhebbers, die het inderdaad niet verdienen dat ze geen autosport meer kunnen bekijken in hun eigen taal. Al die aanmoedigingen hebben ons aangezet om nog harder te werken aan een alternatief. Hopelijk lukt dat, eerst en vooral voor de vele duizenden liefhebbers, maar ook voor de rijders, de teams en de sponsors!"
|