![]() |
Quote:
|
Quote:
|
Nieuwe caution. Als hij voorzichtig was met z'n banden moet het lukken zonder derde pitstop...
|
Hij is blijkbaar 9e gefinisht, een resultaat waar wij héél tevreden over mogen zijn!
En dikke proficiat aan Marc! :applaus: Hij is zelfs 2e Ford rijder geworden! :eek: Hopelijk kan hij door dit mooie resultaat een vervolg breien aan zijn Amerikaanse avontuur. |
Een heel mooi resultaat. :applaus:
En tweede Ford-rijder!! @AJ: Zeg maar tegen Marc dat hij menig Belg aan de PC heeft laten kluisteren deze avond. |
proficiat Mark :applaus:
zeer schitterend resultaat |
Hier in de wheels hebben we met zo'n 20 man de race van Marc gevolgd via internet. Geweldige sfeer, zeker toen Marc even aan de leiding kwam (sorry buren). Zijn 9de plaats had zeker een top-3 geweest mocht zijn pitstop beter gelopen zijn. Dat hij indruk heeft gemaakt in de states is zeker. Hij vertelde dat hij van interview naar interview moest gaan. In het telefoontje na de race bleek hij blij te zijn maar vond het jammer dat er iets misliep met de krik in de laatste stop.
mooie anecdote : toen ik Marc voor de race succes wenste en hem vroeg of hij niet te nerveus was antwoorde hij : "zelfde gevoel als touring cup, no stress!" Voor de geinteresseerden : op 18 maart zal Marc naar de wheels komen. Dan is er een dia avond rond zijn gehele carriere(20 jaar) gepland. We gaan dan ook proberen de race van vandaag opnieuw uit te zenden zodat Marc commentaar kan geven. Iedereen welkom! |
Proficiat Mark!
Nu nog zien dat we erbij kunnen zijn tijdens de dia-avond... |
Quote:
|
Sfeer in de wheels wag gewoon geweldig, toen Marc even de leiding nam sloegen bij iedereen de stoppen door :applaus:
|
Enkele foto's van de race (racingone.com)
De start : we zien duidelijk Marc op de 3de rij http://www.racingone.com/images/sspics/hires/1379c.jpg Racewinner Denny Hamlin http://www.racingone.com/images/sspics/hires/1380a.jpg |
Nog iets gevonden op het racingone forum :
Iemand post : Quote:
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Zie voor corekte weergaven deze link.
http://msn.foxsports.com/nascar/busc...categoryId=169 Season Summary Starts Poles Wins Top 5 Top 10 Avg Start Avg Finish Laps Comp (% of all laps) Laps Led (% of all laps) Pt Std Earnings 1 0 0 0 1 6.0 9.0 80 (29.63%) 2 (0.74%) 37 $46,000 Complete Season Statistics 2006 Busch Race Results Date Race Start Finish Laps/Total Laps Laps Led Status Pts Bonus Pts Earnings 3/5 Telcel Motorola Mexico 200 6 9 80/80 2 running 143 5 $46,000 Average/Total 6.0 9.0 80/80 2 143 5 $46,000 |
kort interview van op www.Motorsport.com
Quote:
|
Quote:
De buren waren ook aanwezig... |
super prestatie als rookie in de stock cars, hij heeft precies ook nog tijd verloren met een pistop.. jammer!! ik vraag me af hoe hij het zou doen op een ovaal.. maar toch te hopen wordt de 2de race een even groot succes
|
Sfeerbeelden
Hieronder een paar sfeerbeeldjes van gisterenavond... :)
De hele bende samen: http://users.pandora.be/goodvibes/Ma...2006%20003.jpg Corvetteboy geniet er ook van :p http://users.pandora.be/goodvibes/Ma...2006%20004.jpg Onze musketiers mochten er natuurlijk niet aan ontbreken... http://users.pandora.be/goodvibes/MG...2006%20001.jpg Die Nascar-spanning levert een mens rode kaakjes op...amai... (of zou het de witte wijn geweest zijn :rolleyes: ) http://users.pandora.be/goodvibes/MG...2006%20004.jpg Greetz |
Quote:
Zal ongetwijfeld een leuke avond geweest zijn, jammar dat ik er niet bij was. |
Hopelijk werkt deze link..
Foto's van Marc. http://www.ryr.com/pages/misc/misc_p...y=&photoCntr=1 Bron: www.ryr.com |
De link werkt ... :) Coole foto's!
|
Quote:
Quote:
|
hèhè, heel grappig mannnen :rolleyes:
|
Hi,
Een vriend mailde me dat hij een opname heeft van de uitzending op MotorsTv. Als iemand er een kopieetje van wil hebben, laat maar iets weten per mail / PM / reply.... PS: Ik weet eigenlijk niet of ik dit op het forum mag neerzetten. Zo niet, dan moeten de moderators/administrators het maar verwijderen |
Tussen alle lofbetuigingen door een bemerking.
Hoe moeten we eigenlijk het niveau van de NASCAR Busch inschatten? Is dit wat GP2 voor F1 is bij ons? of is het niveau zo sterk niet? Kwestie van Mark Goossens zijn prestatie een beetje te kunnen inschatten. |
sommige deelnemers van de Busch-series doen ook mee in de Nextel-cup, dus het niveau ligt vrij hoog, me dunkt
|
Ik weet niet of er op de Belgische TV aandacht is geweest voor de uitzonderlijke prestatie van Marc Goossens. Ik heb er zelf niets van gehoord of gezien in het nieuws/sport (Iemand ???) Ook bvb op VRT TT werd er geen melding van gemaakt.
In HBVL stond er een klein artikeltje... Ook nog even afwachten of er melding zal worden gemaakt in de (Belgische) autosportbladen... C U |
In het volk stond er vandaag een half blad (grote foto), en op vrijdag 3/4de van een blad (ook met grote foto)
Wil het desnoods eens scannen. |
Quote:
winnaar was Danny Hamlin : winnaar van de Bud Shootout in Daytona vorige maand voor NASCAR kampioen Stewart Boris Said en Ron Fellows : ervaren "road racers" die telkens voor de NASCAR wedstrijden worden ingehuurd Michael Waltrip : 2 voudig Daytona 500 winnaar Carl Edwards : nieuwe wonderboy in NASCAR. Werd vorig jaar 3de in de NEXTEL Cup Kevin Harvick, Jamie McMurray, JJ Yeley, Clint Bowyer, Reed Sorensen, Paul Menard, Kenny Wallace, John Andretti zijn allen NEXTEL Cup piloten. Fernandez, Tracy, Jourdain Jr zijn champcar piloten die de overstap proberen. De prestatie van Marc is echt wel in orde. Ik ken de NASCAR toch al redelijk (wel nog maar 10 raceweekends ginder geweest) en dit is nog bijna nooit gebeurt. Voorbeeld : Paul tracy (2003 champcar kampioen) staat gelijk met Marc in de standings maar had er wel al 2 races voor nodig. Marc stond minstens op hetzelfde niveau als Said, Hamlin, Harvick en Yeley. Enkel Kyle Busch was wat sneller dan de rest maar die ging dan weer verschillende keren over de schreef. |
Quote:
Quote:
|
Ze moemden hem niks voor niks "The Goose is loose" op Fox. Vindt ik wel mooie Bijnaam .
|
Quote:
Toch wel een verschillende betekenis, of ontgaat er mij hier iets:o |
1 Attachment(s)
Een andere indicatie hoe hoog het nivo wel moet zijn in NASCAR-land is het verhaal rondom Marcos Ambrose. Deze Australiër wil uiteindelijk richting NASCAR Nextel Cup maar voor zover het is zal hij zich eerst moeten bewijzen in de Nascar Craftsman Truckseries en daarna in de Nascar Bush serie. Omdat doel te bereiken heeft hij een 4-jarig contract op zak.
Is die Ambrose dan een prutser? Niet echt, in de afgelopen jaren is hij twee keer Australisch V8 Supercar kampioen geweest. Daarnaast nog twee keer terecht gekomen in de top 50 van Autosport's beste coureurs. Qua "status" in autosportland staat die Ambrose een stuk hoger dan "the roadcourse ace from Belgium" Of dat terecht is kan ik niet beoordelen, daarvoor is mijn kennis te beperkt. In 2006 zal hij als rookie deelnemen aan de Nascar Craftsman Truckseries maar denk maar niet dat hij in elke wedstrijd mag starten. De eerste drie wedstrijden van de Trucks vinden plaats op de supersnelle ovalen van Daytona, California Speedway en Atlanta en de Nascar-officials geven Ambrose gen toestemming om daar te starten. Te gevaarlijk voor een rookie, eerst de kleine ovals en dan door naar de grote ovals. Let wel, we spreken hier over een klasse onder de Bush-serie. Behaalde resultaten of gewonnen kampioenschappen in Europa of Australie maken weinig indruk op die NASCAR-Amerikanen. Je begint daar vanaf 0! Als je dan in je eerste wedstrijd, weliswaar op een roadcourse, het hele spel naar huis rijdt in de trainingen en voor een gedeelte in een wedstrijd dan laat je wel een indruk achter. De wagen van Marcos Ambrose na een schuiver tijdens een race van het Brits F3 kampioenschap op het circuit van Spa-Francorchamps in 2000. |
wat ook wel leuk was :
de commentators van MRN Radio spraken zijn naam behoorlijk goed uit. In UK was het stevast "goesens", de amerikanen spraken "goossens" redelijk goed uit met een "goo" zoals het startwoord "go". Tja moeilijk om uit te leggen maar wie het hoorde weet wat ik bedoel :D Een beetje zoals de Nederlanders het doen "gowsens" |
Quote:
Ron Fellows is fabrieksrijder bij Corvette |
Quote:
|
Quote:
|
Toen Marc in 1999 nog F3000 reed voor Lukoil Arden, stond er ook steeds "GOOSE" op zijn pitbord. :)
|
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 20:58. |