De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   Le Mans / LMS '07: Nieuwtjes en andere weetjes (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=13333)

Grig-O 20-10-2006 18:26

Zo kan hij toch nog eens op Francorchamps racen :D

EDIT: Of rijdt hij dan alleen Le Mans? En geen LMS?

Brecht 21-10-2006 02:45

Uit de newsletter van Johnny O'Connell gehaald

Quote:

Finally, we’ve already done a bit of testing with next years cars, and they look really good. The engineers always find some way to improve things, and the new cars are no exception. Everyone at Pratt and Miller does such an amazing job, it really is great being part of all that they do.
De C6.R 2007 spec is dus al getest.

Brecht 21-10-2006 02:47

Corvette racing dan toch niet naar Europa?

lmsr.net

Quote:

100% reliable GM source tells LMSR.NET that Corvette Racing will
return next year and the 2007 spec C6R's are already built and
have done extensive testing!

gwyllion 23-10-2006 13:49

Henri Pescarolo reageert op de reglementswijzigingen van ACO met een open brief. De huidige restrictor grootte/turbo boost druk bevoordeelt diesel motor, en dat zal in 2007 niet anders zijn. Tijdens de 24 uur van Le Mans produceerde de Audi V12 TDI ongeveer 57 pk meer dan de Judd V10 in de Pescarolo (700 pk t.o.v. 640 pk), waardoor de Audi sneller kan versnellen en met meer downforce kan rijden (want topsnelheid was identiek).

bron: http://www.endurance-info.com/article.php?sid=2780

Mark 23-10-2006 19:05

Quote:

Originally Posted by FIRE (Post 189784)
Pescarolo-Judd voor Rollcentre. Bron: DSC.

Volgens de Autosport van afgelopen week zouden de Pesca's voor Rollcentre de huidige wagens zijn van Pescarolo. Omobouw/up-date kitje erbij en we zijn klaar voor 2007 ;)

Dagobert II 24-10-2006 17:06

Quote:

Originally Posted by gwyllion (Post 190844)
Henri Pescarolo reageert op de reglementswijzigingen van ACO met een open brief. De huidige restrictor grootte/turbo boost druk bevoordeelt diesel motor, en dat zal in 2007 niet anders zijn. Tijdens de 24 uur van Le Mans produceerde de Audi V12 TDI ongeveer 57 pk meer dan de Judd V10 in de Pescarolo (700 pk t.o.v. 640 pk), waardoor de Audi sneller kan versnellen en met meer downforce kan rijden (want topsnelheid was identiek).

bron: http://www.endurance-info.com/article.php?sid=2780

Pescarolo moet niet gaan zeuren. Dan moet hij er zelf maar een diesel in gooien. Niet huilen maar oplossen!

gwyllion 24-10-2006 17:26

Quote:

Originally Posted by Dagobert II (Post 190971)
Pescarolo moet niet gaan zeuren. Dan moet hij er zelf maar een diesel in gooien. Niet huilen maar oplossen!

Henri wil alleen aantonen dat de regelmentswijzigingen van ACO voor 2007 niet voldoende. Het regels bevoordelen nog altijd diesel motoren, ook al zegt ACO expliciet dat ze een evenwaardigheid nastreven.

Daarenboven zijn er geen klanten race diesel motoren beschikbaar.

Dries DS 24-10-2006 17:44

Quote:

Originally Posted by gwyllion (Post 190973)
Henri wil alleen aantonen dat de regelmentswijzigingen van ACO voor 2007 niet voldoende (... ???). Het regels bevoordelen nog altijd diesel motoren, ook al zegt ACO expliciet dat ze een evenwaardigheid nastreven.

Euhm... Klein probleempje... Hoe dienen wij deze bovenstaande regels te lezen? ;) Uit de inhoud valt er nog een kleinigheid op te maken, mits het doen van een inspanning, maar wat het taalgebruik betreft... :no:
Best rijp voor deze topic : http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=11725 , bij de vrienden van de taalverkrachting.

joost 24-10-2006 19:38

[QUOTE=Dagobert II;190971]Pescarolo moet niet gaan zeuren. Dan moet hij er zelf maar een diesel in gooien. Niet huilen maar oplossen![/

Op dsc.com verschenen de laatste dagen talloze 'point of views' en één ding is wel zeker, een dieselmotor is niet voor private teams weggelegd.
Ik citeer: "Sadly, for the privateers, they’ll never be able to run a diesel, because the cost of overcoming the technical challenges to develop a customer diesel engine are simply too great.”
Misschien niet te vlug andermans rekening maken.

Joost

A uit PDGRacing 24-10-2006 21:01

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 190873)
Volgens de Autosport van afgelopen week zouden de Pesca's voor Rollcentre de huidige wagens zijn van Pescarolo. Omobouw/up-date kitje erbij en we zijn klaar voor 2007 ;)

Dit wordt net ontkracht in de Auto Hebdo van vorige week... Volgens AH zou Martin Short de 2006-wagen gebruiken voor Sebring volgend jaar ( om ze niet te beschadigen), en dan met zijn nieuwe Pesca Le Mans Series rijden.
Nog volgens AH zou de zwarte sneeuw een beetje optrekken voor Pesca. Zoals hierboven staat, rijdt Rollcentre/Martin Short met LMS met een Pesca 2007 met een Judd V10 ( Met Barbossa en een piloot die dit jaar bij Pescarolo Sport reed).
Lawrence Pearce ( Lister?) heeft zeker een ( misschien 2) Pesca 2007 besteld. Kruse Motorsport zouden onderdelen van de Pesca op LMP2 C65 zetten. Daarnaast is er interesse uit Amerika. Er zouden 6 monocoques en 3 volledige wagens moeten gebouwd worden tegen begin 2007.

Er staat trouwens een 3D tekening van de coque van de Pesca 2007 bij, met de dubbele rolbeugel.

gwyllion 24-10-2006 22:33

Quote:

Originally Posted by Dries DS (Post 190976)
Quote:

Originally Posted by gwyllion
Henri wil alleen aantonen dat de regelmentswijzigingen van ACO voor 2007 niet voldoende (... ???). Het regels bevoordelen nog altijd diesel motoren, ook al zegt ACO expliciet dat ze een evenwaardigheid nastreven.

Euhm... Klein probleempje... Hoe dienen wij deze bovenstaande regels te lezen? ;) Uit de inhoud valt er nog een kleinigheid op te maken, mits het doen van een inspanning, maar wat het taalgebruik betreft... :no:

• "zijn"
  • "Het reglement bevoordeelt" of "De regels bevoordelen"
  • in het Engels lukt dat wel: customer race diesel engine
Iets te rap getypt in combinatie met dyslexie :frusty:

gwyllion 25-10-2006 09:50

Op http://www.mulsannescorner.com/news.html staat een goede Engelse vertaling van de open brief en enkele reacties uit de paddock.

Serge Saulnier, de pas aangestelde Peugeot Sport manager, reageert ook op de reglementswijziging.
Quote:

Serge Saulnier reacted to the 2007 ACO regulations in Le Maine Libre, Friday's issue : "10 % of the fuel tank less, it's huge. It makes
two laps at Le Mans and one more stop in the LMS races. They have gone too far ! The rule is changed before the beginning. Honestly, it's very annoying. We must compare what is similar and the diesel doesn't come down to an advantage of torque and power. For me who has lived the 2006 season with a petrol powered prototype, I can tell you that the diesel has also some handicaps and some other problems to solve : the thermal exchanges for example, the weight phenomena on mass distribution because all is concentrated on the rear. On the aerodynamics side too, it's also needed to have 25 % bigger radiators… The tyres? Their use is more narrow with a diesel engine."

So Le Maine Libre comments that Peugeot's 2007 programme could be reduced to one car only in Le Mans Series. "I don't know yet, but I'm reserved", added Serge Saulnier. He will now announce the names of the drivers in December instead of this month and they will be seven instead of six. Three of the six to be named drivers will be french. The seventh driver is Eric Hélary, who will be in charge of the development and test driver.
Mijn gok voor de piloten: Olivier Panis, Nicolas Minassian,
Sebastian Bourdais (enkel voor Le Mans), Emanuelle Pirro/Dindo Capello, Jamie Davies. De 6de piloot kan iedereen zijn.

Dries DS 25-10-2006 10:03

Quote:

Originally Posted by gwyllion (Post 191044)
Iets te rap getypt in combinatie met dyslexie :frusty:

Het is u vergeven ;)

gwyllion 25-10-2006 15:11

Quote:

Originally Posted by gwyllion (Post 191066)
Mijn gok voor de piloten: Olivier Panis, Nicolas Minassian, Sebastian Bourdais (enkel voor Le Mans), Emanuelle Pirro/Dindo Capello, Jamie Davies. De 6de piloot kan iedereen zijn.

Laat Emanuelle Pirro maar vallen. De Italiaanse diesel expert die bij Peugeot getekend zou hebben, zou Dindo Capello zijn.

Benny_B 25-10-2006 16:54

Quote:

Originally Posted by gwyllion (Post 191090)
Laat Emanuelle Pirro maar vallen. De Italiaanse diesel expert die bij Peugeot getekend zou hebben, zou Dindo Capello zijn.

Bron?

gwyllion 25-10-2006 18:44

Quote:

Originally Posted by Benny_B (Post 191095)
Bron?

Niks officieel, enkel een gerucht: http://murphythebear.com/blog/2006/1...another-acura/

De andere namen zijn op basis van hints van DSC.

fish88 26-10-2006 21:51

Quote:

Originally Posted by gwyllion (Post 191066)
Op http://www.mulsannescorner.com/news.html staat een goede Engelse vertaling van de open brief en enkele reacties uit de paddock.

Serge Saulnier, de pas aangestelde Peugeot Sport manager, reageert ook op de reglementswijziging.

Mijn gok voor de piloten: Olivier Panis, Nicolas Minassian,
Sebastian Bourdais (enkel voor Le Mans), Emanuelle Pirro/Dindo Capello, Jamie Davies. De 6de piloot kan iedereen zijn.

Ik denk dat Alesi nu ook wel toegevoegd mag worden.

Quote:

Voormalig Formule 1 coureur en DTM rijder Jean Alesi zal zijn DTM carrière na dit race weekend op Hockenheim beëindigen. “Na de race op Hockenheim stop ik ermee. Dit wordt mijn laatste race”, verklaarde de 42 jarige Franse Mercedes coureur tegenover de Franse pers.

Volgend jaar zal ik in een ander kampioenschap uitkomen. Ik heb vijf jaar DTM gereden en vier zeges behaald. Dat was een goede ervaring, maar nu heb ik genoeg van het DTM. Ik wil me ergens anders op oriënteren. Binnenkort zal ik meer bekend maken”, aldus Alesi.
Bron: http://www.formule1wereld.nl

Bling 02-11-2006 17:20

Volgens een recent bericht op GT-Eins is Paul Belmondo Racing ook in de running is voor een LC75 chassis + AER motor voor volgend jaar...naast het gerucht over het aanschaffen van een Pescarolo-chassis.

Dat is tenminste wat ik afleid (met een zeer kleine kennis van het Duits) uit dit bericht: http://www.gt-eins.at/cms/index.php?...d=881&Itemid=1

Viper GTS-R*** 02-11-2006 19:54

Quote:

Tom Walkinshaw is prepearing a TVR Tuscan for next years Le Mans 24 Hours.
quote van op 10/10's. Direct link: http://www.ten-tenths.com/forum/showthread.php?t=90425

Iemand die hier iets meer over weet?

Benny_B 02-11-2006 19:58

Quote:

Originally Posted by Bling (Post 191864)
Volgens een recent bericht op GT-Eins is Paul Belmondo Racing ook in de running is voor een LC75 chassis + AER motor voor volgend jaar...naast het gerucht over het aanschaffen van een Pescarolo-chassis.
http://www.gt-eins.at/cms/index.php?...d=881&Itemid=1

- Dit gerucht stond al een tijdje te lezen op endurance-info. PBR is er noch niet uit met welk chassis hij volgend jaar zal rijden, wel zal het slechts 1 wagen zijn (Paul Belmondo en Karim Ojjeh zouden de piloten van dienst zijn).

- Volgens mariantic staat de Swiss Spirit courage te koop
- Ook is er volgens mariantic een nieuw frans team dat met de pescarolo gaat rijden (aangezien achter swiss Spirit saulnier Racing schuil gaat zou het kunnen dat dit team overschakelt?

Raceboy 02-11-2006 20:03

Quote:

Originally Posted by Benny_B (Post 191880)
-
- Ook is er volgens mariantic een nieuw frans team dat met de pescarolo gaat rijden (aangezien achter swiss Spirit saulnier Racing schuil gaat zou het kunnen dat dit team overschakelt?

Saulnier gaat zich bezig houden met de peugeot

gwyllion 03-11-2006 20:06

Quote:

Originally Posted by Benny_B (Post 191880)
- Volgens mariantic staat de Swiss Spirit courage te koop

Volgens Autosport magazine ;)

Raceboy 03-11-2006 21:13

kalender 2007 LMS:
25-26 MARCH TESTING PAUL RICARD HTTT (F)
13-14-15 APRIL 1000 KM MONZA (IT)
4-5-6 MAY 1000 KM VALENCIA (S)
29-30 JUNE-JULY 1000 KM THE NEURBURGRING (D)
17-18-19 AUGUST 1000 KM SPA (B)
14-15-16 SEPTEMBER 1000 KM SILVERSTONE (GB)

The possibility of a 6th round at the end of the season
outside Europe is under consideration

Integra 04-11-2006 11:49

Een 6e race zou mooi zijn, toch een teken dat het LMS groeit en blijft groeien. :)

Stranger 04-11-2006 13:19

Tja...alleen wat heb je aan een race in Zuid-Amerika? Denk niet dat veel van de teams in de Le Mans Series de oversteek gaan maken.

Top teams zullen wellicht in de 5 europese races de titel proberen binnen te halen en als ze dat lukt niet naar deze 6e race gaan. Kleinere teams zullen om budgetaire redenen niet naar de 6e race gaan.

Grig-O 05-11-2006 00:26

Weet iemand hoe betrouwbaar de webstek van 'mariantic' is?

Ik lees hier dingen over meer dan 20 LMP1's voor volgend jaar,
Phoenix in LMS, GPC dat overstapt naar Porsche,...

Stranger 05-11-2006 01:18

Trevor haalt zijn informatie van andere sites, magazines, persberichten en krijgt zo nu en dan eens wat toegespeeld van teams.

Zal dus niet 1-2-3 een forum bericht plaatsen of zelf iets verzinnen. Maar het hoeft idd niet altijd waar te zijn, maar goed dat zijn zelfs berichten in Autosport niet altijd.

Mark 05-11-2006 01:22

Quote:

Originally Posted by Stranger (Post 192031)
Tja...alleen wat heb je aan een race in Zuid-Amerika? Denk niet dat veel van de teams in de Le Mans Series de oversteek gaan maken.

Tenzij de logistieke kosten voor rekening van de organisator zijn ;) Mondiaal racen? Wat mij betreft alleen de F1.

Stranger 05-11-2006 01:25

Logistieke kosten voor rekening organisator. In de LMS? Denk 't niet.

Viper GTS-R*** 09-11-2006 13:43

Mühlner Motorsport in LMS volgend jaar en deelname aan 24 uren Le Mans in 2008?

Dat vertaal ik toch uit volgende in vet gezete zin uit hun pres release:
Quote:

Naast de 24-uursrennen in het Midden-Oosten, of wel de 48 uur van het Midden-Oosten, neemt Mühlner Motorsport in 2007 ook aan verscheidene andere etmaalraces deel. Zo staan de races op de Nürburgring, Spa-Francorchamps, Silverstone en Zolder op de agenda. Deze "Rondom de wereld in 24 uur" vormt naast het Duitse Langstrecken Meisterschaft en de Porsche Merkenpokalen (Carrera Cup Deutschland en Supercup) de ruggengraat van het motorsportprogramma van Mühlner Motorsport in 2007. Maar er is meer... er wordt ook gewerkt aan een bijkomend programma dat in 2007 de basis moet leggen van een 24-uursdeelname in 2008.

Coach Ep 09-11-2006 15:45

AutoHebdo meldt dat Luc Alphand de winnende Le Mans Corvette van dit jaar heeft gekocht. Met deze wagen zal worden deelgenomen aan de LMS en Le Mans. De C5-R wordt in het franse GT kampioenschap ingezet.

Brecht 09-11-2006 19:04

Quote:

Originally Posted by Coach Ep (Post 192480)
AutoHebdo meldt dat Luc Alphand de winnende Le Mans Corvette van dit jaar heeft gekocht. Met deze wagen zal worden deelgenomen aan de LMS en Le Mans. De C5-R wordt in het franse GT kampioenschap ingezet.

Dit is dus chassis nummer 004 normaal gezien ;)

Mark 09-11-2006 22:20

Geen Penske Porsche Spyders op Le Mans, politiek spelletje ;)

Quote:

Der Amerikaner Roger Penske würde gern mit Porsche nach Le Mans gehen, doch Porsche will nicht. Penske ist das Abenteuer ohne finanzielle Unterstützung zu teuer, Porsche scheut den Gang an die Sarthe aus finanziellen und politischen Gründen.

http://www.auto-motor-und-sport.de/s...ans.131888.htm
Leuk artikel, de ACO zit niet te wachten op Porsche in LMP2.........verkoop van de Spyders loopt overigens ook nog niet al te lekker.

Integra 10-11-2006 20:26

Balen, ik had die Spyders wil graag zien rijden op LM.

Mark 10-11-2006 20:46

Quote:

Originally Posted by corvetteboy (Post 190641)
Corvette racing dan toch niet naar Europa?

lmsr.net

Volgens een bericht in de Autosport van 9-11 heeft Dough Fehan bevestigd dat de kans op 7 races in Europa met de dag toenemen. 7 races? Ja 7 :)

LMS + Le Mans = 6 ................nr 7? 24 uur van Spa :applaus:

Brecht 10-11-2006 22:05

Ik ben benieuwd. Het zou natuurlijk heel mooi zijn.

Grig-O 11-11-2006 12:11

Vergeet niet dat iedereen vorig jaar dacht dat AMR en Corvette Racing naar Spa zouden komen ;)...
Al gaat dat natuurlijk wel cachet geven als ze komen volgend jaar... En we zijn nog maar november :p
Maak een lijstje nu en er staan al 20 wagens op zonder twijfel:D...

Grig-O 11-11-2006 13:01

P.S. Waarom kan ik mijn berichten niet meer editen???

Viper GTS-R*** 11-11-2006 13:44

Finale zwischen den Seen?

Quote:

Originally Posted by Integra (Post 192030)
Een 6e race zou mooi zijn, toch een teken dat het LMS groeit en blijft groeien. :)

Quote:

Bei dem eventuellen Überseerennen der Le Mans Series handelt es sich um die Strecke von Interlagos (übersetzt: zwischen den Seen) im Südwesten der Millionenmetropole von Sao Paulo in Brasilien, wo dann im Spätherbst (oder dort Frühling) gefahren werden würde. ...
Die Entscheidung soll noch in diesem Jahr fallen.
Project-lemans.de

Capuava Racing (DBR9 & Lister) had aan een entry gedacht voor 2007 in FIA GT Interlago's.
Nu deze niet doorgaat, en LMS wel kans maakt...

Mr.Dallara 11-11-2006 17:57

G-Force volgend jaar terug in LMS met een porsche 997?

Er heeft gisteren een blanco 997 gereden op Zolder met de stickers op van G-FORCE en Frank Hahn achter het stuur...

Fotootje:

http://www.racingworld.be/images/200...--IMG_5244.jpg
foto: rw.be

All times are GMT +2. The time now is 19:03.