De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   FIA GT 2009, de nieuwtjes (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=18133)

Grig-O 12-02-2009 22:29

Voorts meldt Turbomagazine dat VDS met een Ford GT (!) gaat rijden in 2009. Benieuwd wat dat gaat geven met Leinders..:gas:

Jean-Deniz Deletraz kondigt binnenkort ook z'n programma aan (met Phoenix, jawel) Alleen de keuze van de wagen is wat onzeker, hopelijk moeten ze die tweede Vette nu ook niet verkopen... :mad:

En weet er iemand al iets over de plannen van Larbre Competition??

Thomaske 13-02-2009 10:24

Quote:

Originally Posted by Grig-O (Post 243921)
Voorts meldt Turbomagazine dat VDS met een Ford GT (!) gaat rijden in 2009. Benieuwd wat dat gaat geven met Leinders..:gas:

Als ik me niet vergis is de Ford GT en de Mustang GT3 uit het atelier van Matech. Misschien hebben ze een soort van samenwerking afgesloten want VDS heeft toch de drie resterende Mustang GT3s gekocht en zal hiervoor tevens voor ondersteuning moeten zorgen voor het GT1 project van de Ford GT1.

Mvg

Thomaske 13-02-2009 10:25

Quote:

Originally Posted by Grig-O (Post 243921)
Jean-Deniz Deletraz kondigt binnenkort ook z'n programma aan (met Phoenix, jawel) Alleen de keuze van de wagen is wat onzeker, hopelijk moeten ze die tweede Vette nu ook niet verkopen... :mad:

Stiekem hoop ik dat ze aan de start zullen verschijnen met hun Aston Martin. Dit omdat we al Corvettes aan de start gaan hebben maar spijtig genoeg nog steeds geen Aston Martins.

Mvg

Benny_B 13-02-2009 13:38

Quote:

Originally Posted by Thomaske (Post 243932)
Stiekem hoop ik dat ze aan de start zullen verschijnen met hun Aston Martin. Dit omdat we al Corvettes aan de start gaan hebben maar spijtig genoeg nog steeds geen Aston Martins.

Mvg

Gigawave niet vergeten hé :)

Is er eigenlijk al meer nieuws over Gravity Racing International?

Integra 13-02-2009 16:08

Quote:

Originally Posted by Benny_B (Post 243941)
Gigawave niet vergeten hé :)

Is er eigenlijk al meer nieuws over Gravity Racing International?

Thomas zegt: "Geen Aston MartinS"

:p

aston_vibes 13-02-2009 20:32

Quote:

Originally Posted by Grig-O (Post 243920)
Karl Wendlinger ging zowieso een volledig seizoen rijden in Fiagt, dus de JA Aston Martin ging de man al zeker niet besturen in Spa. :) JA zal de Aston Martin wss wel inzetten, maar met tweederangspiloten zoals Lichtner-Hoyer, of mss zelfs een Lechner ofzo.

Dit is natuurlijk gespeculeer, maar feit is dat de deelname van Wendlinger in Fiagt niet samenhangt met een eventuele deelname van de Aston in Spa.

ik denk eerder aan muller dan aan lechner en volgens mij mag je hem niet onderschatten hij bracht zijn aston samen met lichtner-hoyer tog naar een 2e plaats in oschersleben.. en voor de rest heeft hij niet veel geluk gehad met de mechanic.. ook deels door de crash van janak.

maar waar blijven al die astons nu toch?
de v8 zal dit jaar domineren volgens mij;)

aston_vibes 13-02-2009 20:34

en heeft iemand een idee hoeveel chassis er van de ford gt1 gemaakt zullen worden ?

Grig-O 14-02-2009 14:27

Alleszins minstens een tweetal. ;) Ben echt benieuwd naar de prestaties van die Ford, als je met een GT3 al gemakkelijk het tempo aankan van GT2-toppers...

'k Heb op een Italiaans forum geruchten gelezen over een tweede Gigawave wagen (GT1 of GT2, dat kon ik er niet uit afleiden). Maar in hoeverre we die geruchten serieus moeten nemen, weet ik niet.

En Larbre is denk ik ook een optie voor Aston Martin, want de geruchten doen de ronde dat men daar van wagen gaat veranderen... (Anderzijds vertelt men dan weer dat Larbre opnieuw FFSA rijdt met de Saleens, 't is ingewikkeld :))

Viper GTS-R*** 15-02-2009 17:40

Op endurance-info heeft me ook bekend gemaakt dat de beide Saleens van KplusK de twee EX-ACEMCO wagens zijn. En ze op Michelins gaan staan.

Ik heb hier een goed gevoel over. Technisch gezien waren deze wagens goed, snelheid zat er met goede piloten en juiste banden in. Getuige zijn de resultaten in ALMS tegen de Corevette's. Natuurlijk was dat wel enkele jaren geleden...

Thomaske 15-02-2009 18:53

Ook meldt endurance-info dat Team Pyro weer van de partij is tijdens de etmaal te Spa. Net zoals in 2008 komen ze aan de start met de Ascari KZ1R voor het trio Jones/Jones/Jordan.

Mvg

HaCo 19-02-2009 18:49

Amai, een Ford GT in de Belgian Racing kleuren... daar kijk ik naar uit!!

Thomaske 24-02-2009 13:33

Stéphane Lemeret zal deelnemen aan het FIA GT kampioenschap met een Saleen S7-R van Full Speed Racing.

Dit meldt Autosport.be

Mvg

Viper GTS-R*** 24-02-2009 13:47

Quote:

Originally Posted by Thomaske (Post 244462)
Stéphane Lemeret zal deelnemen aan het FIA GT kampioenschap met een Saleen S7-R van Full Speed Racing.

Dit meldt Autosport.be

Mvg

Ook willen ze een 2de exemplaar inzetten in het FIA GT en spreekt men over een Duitse prof piloot. Aan wie kunnen we dan denken? Als ik aan een Duitse prof met Saleen verleden denk komt automatisch Uwe Alzen in me op, zou dit mogelijke piste zijn?

Thomaske 24-02-2009 13:48

Quote:

Originally Posted by Viper GTS-R*** (Post 244464)
Ook willen ze een 2de exemplaar inzetten in het FIA GT en spreekt men over een Duitse prof piloot. Aan wie kunnen we dan denken? Als ik aan een Duitse prof met Saleen verleden denk komt automatisch Uwe Alzen in me op, zou dit mogelijke piste zijn?

Dit zou wel degelijk een piste zijn maar is Alzen nog wel geïnteresseerd in FIA GT. Ik denk persoonlijk dat hij zich meer amuseert tijdens de VLN.

Waarom Schumi niet? :rolleyes::crazy:

Mvg

Bramzel 25-02-2009 00:07

Quote:

Originally Posted by Viper GTS-R*** (Post 244464)

Wolfgang Kaufmann?

FIRE 25-02-2009 12:27

Die lijkt me waarschijnlijker

Dries DS 25-02-2009 12:48

Een bevestiging, als we La dernière Heure mogen geloven:

"FIA GT : une Ford GT1 Matech pour le Belgian Racing, Leinders et Kuppens !"

http://www.speedactiontv.be/FIA_GT__...s_-2095-1.aspx

HaCo 25-02-2009 18:18

Super :applaus:

fenixracing 25-02-2009 18:42

Als je op autosport.be leest.
Dan staat er nog niks vast.
Ik hoop gewoon dat we niet te vroeg juiche.

HaCo 25-02-2009 21:41

Quote:

Originally Posted by fenixracing (Post 244527)
Als je op autosport.be leest.
Dan staat er nog niks vast.
Ik hoop gewoon dat we niet te vroeg juiche.

Is dat niet altijd zo met autosport? :gas:

We zullen wel zien, kunnen alleen maar hopen!

Dries DS 26-02-2009 16:10

Pro Speed doet dit jaar terug beroep op het duo Collard-Westbrook in FIA GT. Bemanning van de tweede bolide wordt later bekend gemaakt.

Brecht 26-02-2009 19:09

Quote:

Originally Posted by Dries DS (Post 244560)
Pro Speed doet dit jaar terug beroep op het duo Collard-Westbrook in FIA GT. Bemanning van de tweede bolide wordt later bekend gemaakt.

Westbrook maalde vandaag rondjes af met de Porsche op Zolder, dit even terzijde :)

Grig-O 27-02-2009 01:19

Quote:

Originally Posted by Dries DS (Post 244560)

Palttala-Maassen? :)

Volgens autosport.be wordt de start van de 24h van Spa opnieuw voor de endurance boxen gegeven! :gas: Althans, dat leid ik er uit af, er staat namelijk enkel dat een deel van de boxen opnieuw kan gebruikt worden.. :)

Thomaske 27-02-2009 10:21

Het Franse FFSA GT3 kampioenenteam First Racing zakt normaliter dit jaar weer af naar de 24 Hours of Spa met een Lamborghini Gallardo GT3 voor oa. Leclerc - Tuchbant.

Bron: endurance-info

Mvg

Viper GTS-R*** 27-02-2009 13:54

GIGAWEVE mag dan wel met de Aston DBR9 aan de start staan in Le Sarthe dit jaar maar in FIA GT zullen we ze met niets minder dan de nieuwe NISSAN GTR GT1 aantreden! NISMO en GIGAWAVE hebben een overeenkomst om 4 meetings te rijden dit jaar in FIA GT met de piloten Michael Krumm en Darren Turner. Welke 4 meetings het zullen zijn is nog niet vrijgegeven.

bron: racingworld.it

Thomaske 27-02-2009 14:07

Quote:

Originally Posted by Viper GTS-R*** (Post 244589)
GIGAWEVE mag dan wel met de Aston DBR9 aan de start staan in Le Sarthe dit jaar maar in FIA GT zullen we ze met niets minder dan de nieuwe NISSAN GTR GT1 aantreden! NISMO en GIGAWAVE hebben een overeenkomst om 4 meetings te rijden dit jaar in FIA GT met de piloten Michael Krumm en Darren Turner. Welke 4 meetings het zullen zijn is nog niet vrijgegeven.

Gigawave doet dus de service van de wagen. Maar dit wil wel niet zeggen dat ze de Aston Martin DBR9 op stal laten voor de FIA GT.

Dit zal wel vervolgd worden.

Mvg

Viper GTS-R*** 27-02-2009 14:19

Quote:

Originally Posted by Thomaske (Post 244591)
Gigawave doet dus de service van de wagen. Maar dit wil wel niet zeggen dat ze de Aston Martin DBR9 op stal laten voor de FIA GT.

Mvg

Dat klopt, mogelijkheid om met de Aston en de piloten van vorig jaar te racen lijkt zeker niet uitgesloten. Ze gingen volgens hun post begin dit jaar 2009 gebruiken als voorbereiding op het nieuwe seizoen 2010. Dat doen ze nu wel goed met mee op het project te springen van NISMO. Als alles rond die Nissan van NISMO goed loopt zou het niet onlogisch zijn ze ermee volledig seizoen zien te rijden in 2010 in het FIA GT1 WK.

Dus zoals je zegt, wachten op vervolg :)

Grig-O 27-02-2009 21:31

Quote:

Originally Posted by Thomaske (Post 244591)

Mvg

Ik hoop uit de grond van mijn hart dat ze die Aston ook nog inzetten, hoor!

Vincent Vosse en Greg Franchi rijden volgens la DH enkel de 24h, geen volledig seizoen meer dus.

Nismo 27-02-2009 23:09

Quote:

Originally Posted by Viper GTS-R*** (Post 244589)

HIER is al een foto te zien van één of andere test.

En Hier ook.

HaCo 01-03-2009 10:53

Quote:

Originally Posted by Nismo (Post 244614)
HIER is al een foto te zien van één of andere test.

En Hier ook.

Hier in een wat betere kwaliteit: http://www.autoblog.com/photos/nissa...a-gt1/1391141/

Brecht 01-03-2009 17:19

Quote:

Originally Posted by Grig-O (Post 240854)
Ook stond er op Endurance-info dat DKR Engineering wss deelneemt aan het Fiagt kampioenschap. Welke Corvette zou PK dan inzetten???

Wie zegt dat PK gaat rijden?

Grig-O 01-03-2009 18:20

Quote:

Originally Posted by Brecht (Post 244670)
Wie zegt dat PK gaat rijden?

Uhum, dit bericht heb ik waarschijnlijk een half jaar geleden gepost, ik volg de actualiteit ook en weet dus ook wel ongeveer wat er ondertussen zoal gebeurt rond PK, hoor... ;)

Thomaske 06-03-2009 15:55

Xavier Maassen op de Alphand Adventure Corvette C6-R.

Bron: Persbericht

Mvg

Grig-O 15-03-2009 00:12

Groot nieuws: Longin gaat Fiagt rijden met Thomas Biagi bij SRT... Weet iemand wat Kumpen gaat aanvangen??? :confused::confused::confused:

Brecht 15-03-2009 01:55

Quote:

Originally Posted by Grig-O (Post 245110)
Groot nieuws: Longin gaat Fiagt rijden met Thomas Biagi bij SRT... Weet iemand wat Kumpen gaat aanvangen??? :confused::confused::confused:

Bron?

Thomaske 15-03-2009 11:07

Quote:

Originally Posted by Brecht (Post 245111)
Bron?

Wil ik ook wel eens weten hoor..

Mvg

Yves 15-03-2009 19:46

Ook turbo magazine meldt het nu:

http://sport.turbomagazine.be/index.php?pg=news&id=1605

Belle 15-03-2009 19:56

Quote:

Originally Posted by Yves (Post 245132)

Z'n deelname is echter nog niet bevestigd:

Quote:

Les négociations avec l'Italien sont en cours.

Grig-O 15-03-2009 20:46

Quote:

Originally Posted by Thomaske (Post 245115)
Wil ik ook wel eens weten hoor..

Mvg

Ik vergeet de bron altijd te vermelden, maar je mag er bij mij altijd wel van uit gaan dat er wel degelijk een bron is, als je daar aan zou twijfelen. ;)

Belle 15-03-2009 20:50

Quote:

Originally Posted by Grig-O (Post 245134)
Ik vergeet de bron altijd te vermelden, maar je mag er bij mij altijd wel van uit gaan dat er wel degelijk een bron is, als je daar aan zou twijfelen. ;)

Het ligt niet zozeer aan het feit dat je de bron vergeet (al moet het wel), maar ik weet altijd graag de bron omdat de ene al wat betrouwbaarder is dan de andere.

All times are GMT +2. The time now is 03:25.