De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Belcar 2003 - nieuwtjes (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=3572)

Megane 24-03-2003 16:24

Quote:

Originally posted by Mistery
Het betreft hier inderdaad de wagen waarmee Alexandra Van De Velde en Kelly Jamers zullen deelnemen aan her Belcar Kampioenschap 2003.

Ze genieten de steun van Daikin, zodat beide dames "het hoofd koel kunnen houden"...

Het is te hopen dat de anderen hun hoofd koel kunnen houden.
Als ge weet wat diee wagen vorig jaar allemaal heeft meegemaakt.

A.J. 24-03-2003 18:35

Ja de wagen is weer heel mooi. Nu donderdag gaan de dames testen. Wat de motor betreft is het de oude 3.5 liter motor van Hartge. De groep A 3 liter is namelijk ook stuk gegaan in die crash bij de 24 uren. Zeker één van de mooiste BMW's.
Het zal trouwens een druk jaar worden voor de meisjes.
Alexandra rijdt ook in de Mini Cup terwijl Kelly er nog een jaartje Yaris bij doet.

Scapa 24-03-2003 19:39

Prachtig? Heel mooi? :confused: Dat is gewoon donkerblauw met witte letters op ze... :rolleyes:

Sennake 24-03-2003 19:48

Quote:

Originally posted by stijnconinx
Prachtig? Heel mooi? :confused: Dat is gewoon donkerblauw met witte letters op ze... :rolleyes:
Het moet niet altijd een kleurenkermis zijn om mooi te zijn eh Stijn...

Trouwens de blauw/witte kleuren (de originele BMW-kleuren) hebben hun pracht ook al bewezen op de F1's (destijds op de Brabham-BMW's en nu op de Williams-BMW's). Ik vind dus deze BMW van Alexandra en Kelly ook heel mooi. En dat geldt eigenlijk ook voor de piloten :D

Scapa 24-03-2003 19:59

De schoonheid van de piloten is een feit :D . De kleuren van de Williams-BMW's, wit-blauw-grijs samen met vele zwarte onderdelen, is toch net iets gevarieerder en mooier hoor en totaal niet vergelijkbaar met dit. Als je de originele kleuren op een BMW race-wagen zou toepassen krijg je dit :p :D

http://www.spa-francorchamps.be/gfx/...s/DSC_1282.jpg Photos B.Lorquet Diffusion SPA

Sennake 24-03-2003 20:14

Bon, we zijn hier zwaar off-topic aan het gaan en na deze post hou ik er dan ook mee op, maar enkel om te bewijzen dat je met puur blauw en wit een prachtige livery kan verkrijgen deze foto :

http://www.f1-grandprix.com/photos/piquet_bra_84.jpg

En tot slot : "les goûts et les couleurs ne se discutent pas..."

Scapa 24-03-2003 20:23

Afgezien van het feit dat dit toch iets totaal anders gaan we nu terug on topic. Heeft er nog iemand iets gehoord van de Opel Astra Coupé à la DTM die dit jaar in de Belcar zou aantreden?

laurent 25-03-2003 00:37

Doet er mij aan denken, hoe zit het met Telindus?

Beemer 25-03-2003 10:48

en met de z8??

joost 25-03-2003 13:36

Quote:

Originally posted by laurent
Doet er mij aan denken, hoe zit het met Telindus?
**edit**
Sorry maar dit was erover.
De dingen die hier stonden deden de werkelijkheid geweld aan.
Gelieve met uitspraken over sponsoring van teams op te letten. Het is al meer dan moeilijk genoeg voor alle teams om aan sponsors te geraken in dit landje.
No hard feelings Joost.
Werner333.
**/edit**

laurent 25-03-2003 17:29

maw geen patrick Philips in de Belcar :-) :(

flugel 25-03-2003 20:11

Quote:

ge zijt bezig over den dienen in uwe sig zekers ;)
Gelijk Sennake zegt, over kleuren kan je niet discussiëren, ik persoonlijk vind em wel mooi, en hopelijk is de wagen een waardige concurent hé :D Op het gebied van pilotes winnen ze toch al :D

MARSHALL 27-03-2003 00:48

OPEL ASTRA DTM-look

Quote:

Afgezien van het feit dat dit toch iets totaal anders gaan we nu terug on topic. Heeft er nog iemand iets gehoord van de Opel Astra Coupé à la DTM die dit jaar in de Belcar zou aantreden?
Voor meer informatie daarover surf naar http://users.skynet.be/vbmkmarshalclub en dan onder de link "PROJECT"

WAARSCHIJNLIJK zal deze wagen zijn intrede doen tijdens de 24 Uren van Spa

Greetz
Tom Gielen

joost 27-03-2003 21:19

wat mij ten zeerste zou verwonderen gezien het regelement van die wedstrijd.

Mistery 27-03-2003 21:25

Re: OPEL ASTRA DTM-look

Quote:

Originally posted by MARSHALL
WAARSCHIJNLIJK zal deze wagen zijn intrede doen tijdens de 24 Uren van Spa

Greetz
Tom Gielen

Euhm...24u van Spa ? Ik snap niet hoe die wagen in een FIA GT veld kan terechtkomen... De wagen staat niet op de FIA lijst als GT wagen gehomologeerd, dus FIA GT rijden is reglementair niet mogelijk...

joost 27-03-2003 21:29

Quote:

Originally posted by joost
**edit**
Sorry maar dit was erover.
De dingen die hier stonden deden de werkelijkheid geweld aan.
Gelieve met uitspraken over sponsoring van teams op te letten. Het is al meer dan moeilijk genoeg voor alle teams om aan sponsors te geraken in dit landje.
No hard feelings Joost.
Werner333.
**/edit**

en ik mijn bron was te vinden binnen Telindus zelf. Dit is toch niet de oorlogsverslaggeving van de USA zeker? ooit zei een wijze man: "Ik ben het niet eens met wat je zegt maar ik zal er altijd voor blijven strijden dat je het kan zeggen"

joost

MARSHALL 28-03-2003 13:17

Re: Re: OPEL ASTRA DTM-look

Quote:

Originally posted by Mistery
Euhm...24u van Spa ? Ik snap niet hoe die wagen in een FIA GT veld kan terechtkomen... De wagen staat niet op de FIA lijst als GT wagen gehomologeerd, dus FIA GT rijden is reglementair niet mogelijk...
Dan hebbe ze zich vergist, ze bedoele misschien de 24 uur van Zolder.

Mark 28-03-2003 18:25

Weer een nieuwtje:

Een VW Bora Break TDI in de Belcar, bereden door Maes en Verbist.

300 pk bij een koppel van 540 NM.......ontwikkeld door Volkswagen Racing.

Kon het weleens aardig doen op Zolder met zijn korte bochtjes.

Stond het hier vlugger dan op autosport.be ;) ...........maar als ik dat verhaal lees op autosport.be kom ik tot de conclusie dat ik de verkeerde papa heb :D :D

Scapa 29-03-2003 12:08

Ik ben eens benieuwd. Deze wegen komt door het gebruik van een turbo wel in de TA klasse terecht. Die twee jong gasten gaan wederom een leuk race-seizoen tegemoet!

Mistery 29-03-2003 12:23

Het is sowieso goed om die jongens, die beiden over zeer veel talent beschikken, nog wat te laten rijpen en mee evolueren met zo'n wagen. Op die manier zullen ze ook een pak kennis opdoen over afstellings- en ophangingsgegevens.

Beide jonge piloten hebben een goede basis en mits het opdoen van de nodige ervaring zullen we in de toekomst nog veel horen over die kerels.

Scapa 29-03-2003 12:43

Er wordt gezegd dat ze een 2-uurs race kunnen uitrijden zonder te tanken: moeten diesels geen kleinere tank hebben (iets van een 60 liter ofzo)? Dat wordt toch wel nipt dan...

Mistery 29-03-2003 13:11

Klopt, de tankinhoud is inderdaad beperkt. Maar in de European Superdiesel Challengeheeft de VW Bora TDI-R reeds bewezen lang te kunnen rijden met die tankinhoud...zeer lang ...

Afwachten wat het wordt in de Belcar.

Scapa 29-03-2003 13:35

Over die European Superdiesel Challenge is echt weinig info (tankinhoud ed...) te vinden op het net. Fanny Duchateau heeft er vorig jaar een race gewonnen met de Bora.

PJ46 29-03-2003 14:03

Quote:

Er wordt gezegd dat ze een 2-uurs race kunnen uitrijden zonder te tanken: moeten diesels geen kleinere tank hebben (iets van een 60 liter ofzo)? Dat wordt toch wel nipt dan...
Belcar -> 100liter

Zou echt wel geen probleem mogen zijn, er rijden nu toch ook auto's rond in de Belcar die 2 tot 3uur kunnen rijden zonder te tanken...

The Leader 29-03-2003 21:44

Heeft er soms al iemand fotos van de M3 GTR van Carlier?

Mark 29-03-2003 21:59

Quote:

Originally posted by The Leader
proficiat, jouw eerste post is de 50.000ste !

The Leader 29-03-2003 22:43

Allee mannen champagne.

Of is Carlier zijn wagen nog niet klaar?

flugel 30-03-2003 11:32

Quote:

Over die European Superdiesel Challenge is echt weinig info (tankinhoud ed...) te vinden op het net. Fanny Duchateau heeft er vorig jaar een race gewonnen met de Bora.
was niet met de Bora waar ze dit jaar mee aantreden, de bora dit jaar is de lange versie.

Bart.Vandecavey 30-03-2003 12:00

Quote:

Originally posted by The Leader
http://www.goudenf1.be/gf1/gif/bmw-detouree.gif

The Leader 30-03-2003 12:32

Thanks.

Mistery 04-04-2003 08:19

Bij RTM krijgt Franz Lamot goed gezelschap op de GT3-R : niemand minder dan Kurt Mollekens wordt zijn teamgenoot !

Baron 06-04-2003 01:43

De voorlopige deelnemerslijst eens ingekeken. Er zijn toch wel enkele opvallende afwezigen. Geen David Hart, geen PSI, geen MRS Team, geen Belgische Marcossen. Ook geen Volvo's meer. Weet er iemand of de Dumortiers nog plannen hebben of zijn die mannen volledig gestopt?

AlainH 06-04-2003 21:45

http://www.alainh.easynet.be/GTR.jpg

see you on thursday ;)

R@ce@holiC 06-04-2003 21:54

Tis vakantie , donderdag ben ik => ZOLDER :D

Mark 06-04-2003 22:04

De ouwe nieuwe M5 staat ook nog in de garage, zien we die terug in de TC?

Die nieuwe bak ziet er overigens zeer mooi uit! Trouwens jouw fotoboek over de bouw van de GTR ook!

The Leader 07-04-2003 20:32

Prachtige auto hopelijk even goede resultaten als in 2002. Welke motor zit er in die van de M5 of een andere?

AlainH 07-04-2003 21:56

Voor nu zit er een standaard M5 motor in, oude generatie ( geen V8 dus ). Als alles hiermee vlot verloopt, dan komt er iets zwaarder in.

De M5, die heeft nog altijd zijn motor erin zitten en rijdt heel misschien een TC, als er interesse is, en nadat die dan is aangepast aan de decibelnormen en dergelijke...

Mark 21-04-2003 11:07

Niet 100% Belcar nieuws, maar Kuismanen rijdt dit jaar niet alleen Belcar. Ze gaan ook het volledige seizoen Euro GT's afwerken..............

Quote:

The Finnish Kuismanen team will enter their Chrysler Viper GTS-R for all races this year, after a single participation in the Euro GT Series in 2002. bron: http://www.eurogtseries.com/
Rijdt ook een B6 Stealth in het kampioenschap mee, die rijdt ook mee in de Ducth Super Car Challenge.

karld 23-04-2003 16:02

Bron circuit zolder naar aanleiding van Belcar Nissan World Series:

Het nieuws rond het team van Paul Belmondo is intussen al bekend, maar er
is nog een nieuwtje: David Hart komt terug. De Nederlander die vorig jaar 5
van de 7 Belcar-manches won en het seizoen besloot als runner-up, neemt dit
weekend de plaats in van Bert Longin in de GLPK-Porsche 996 Biturbo. Onze
vice-kampioen treedt binnenkort aan in Le Mans en heeft dringend wat
competitieritme nodig. Fijn dat hij daarvoor opnieuw de Mediagroup Van Dyck
Belcar uitzocht.
Nog andere wijzigingen in het veld: Vincent Dupont maakt een heroptreden
door samen met Stéphane Cohen de GLPK-Viper te besturen.
Vanierschot-Verbergt ruilen de 993 voor die machtige 996 Biturbo van AD
Sport. Daar treedt ook Ruben Maes aan, aan de zijde van de jonge
Nederlander Jos Menten, één van de meest markante figuren van het eerste
Belcar-weekend. Ook in GTB: Bart Couwberghs neemt bij RTM opnieuw zijn
vertrouwde plaats aan de zijde van Franz Lamot in, terwijl Rudi Penders
hersteld is van zijn schouderkwetsuur en zijn plaats naast Marc Goossens
inneemt.
In de Gillet Vertigo maakt Johan Van Vaerenbergh naast Ugeux kennis met de
laatste Streiff-evolutie; anderhalf jaar nadat hij zijn eigen Vertigo aan
de kant schoof.
Ook opnieuw van de partij, maar dan in de Divisie Toerisme: de VTR-Saab
Viggen met aan het stuur Jacques Morlet en de ook al heroptredende Rodolphe
Koentges. Peter Van Delm zou bij G&A in de 2de BMW aantreden, naast Michael
De Keersmaeker.

joost 23-04-2003 16:09

dit staat allemaal al te lezen in Belcar Open Nissan thread

All times are GMT +2. The time now is 01:39.