De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   Le Mans / LMES '06: Nieuwtjes en andere weetjes (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=11239)

Bramzel 08-01-2006 16:36

Quote:

Originally Posted by NGT Racing
Hangt af van de interpretatie, ze hebben wel degelijk en viper in cupversie ontwikkeld.

Die Competition Coupe is gewoon door Chrysler/Dodge in de US ontwikkeld, daar heeft Oreca verder niks mee te maken.

gwyllion 09-01-2006 15:33

De Binnie Lola zal volgend jaar uitgerust worden met de Zytek V8 i.p.v. de Nicholson-Mclaren V8 die niet betrouwbaar bleek.

Mark 09-01-2006 22:30

Voor de puristen onder ons, zelfs 16.00 is niet heilig op Le Mans i.v.m. de start. Vanwege het WK voetbal is het startschot dit jaar om 17.00 uur.

FIRE 09-01-2006 22:54

Is schijnbaar een paar jaar geleden ('00 of '98?) ook al het geval geweest.

De keuze van Binnie voor een Zytek lijkt me een goede keuze. Als je tegenwoordig als priveteam voorin mee wilt draaien in LMP1 dan moet je een Zytek, Judd of eventueel een Mugen motor hebben.

joost 10-01-2006 10:39

Bronnen, heren?

Raceboy 10-01-2006 11:40

Quote:

Originally Posted by joost
Bronnen, heren?

de erg gekende cowboysite lemans.org. Je kan daar ook een abbo nemen, krijg je nog meer info, wat een idee he ;)

Mark 10-01-2006 11:48

Quote:

Bronnen, heren?

:confused: Rust er nu ook al een copyright op starttijden e.d.?

Infocourse.org is een prachtige pagina en gratis:D

Van die Binnie Lola rollen gewoon press releases binnen bij Jan en alleman, ook dat is gratis:+

gwyllion 10-01-2006 14:38

Op Mulsanne's corner staan enkele nieuwtjes overgenomen uit Racecar Engineering magazine.
  • De Porsche RS Spyder zou gefinancieerd zijn door Don Panoz om meer publiciteit te bekomen voor ALMS (en dus niet door Porsche North America) :o De wagen zou ook gebaseerd zijn op de Porsche LMP2000, het LMP900 project dat nooit geraced heeft
  • De Zytek 06S zal een hybride LMP1 zijn, maar zal later via een upgrade kit omgebouwd kunnen worden in een echte LMP1. Geen echt nieuws natuurlijk. Zytek zou ook kijken na hybride elektrische aandrijving; Zytek was immers ook betrokken bij de hybride Panoz Q9 GT1 uit 1998.
  • Verder nog het bekende nieuws dat over het Taurus diesel project en het feit dat Ricardo geld gekregen heeft om de V10 race diesel te ontwikkelen tot een echte motor.

A.J. 10-01-2006 17:07

Quote:

Bronnen, heren?

spa barissart, géronstère
chaudfontaine
bar-le-duc
la grande source (vittel)
contrexville
Evian les bains
vergeze (perrier)

dit zijn enkele bronnen, ik weet niet wat u er mee kan doen, maar bij deze toch een antwoord op uw vraag :D

Bramzel 10-01-2006 17:41

LOL :applaus:

FIRE 10-01-2006 18:10

Quote:

Originally Posted by FIRE

De keuze van Binnie voor een Zytek lijkt me een goede keuze. Als je tegenwoordig als priveteam voorin mee wilt draaien in LMP1 dan moet je een Zytek, Judd of eventueel een Mugen motor hebben.

Ik zal mezelf maar even corrigeren voordat een ander het doet:
Binnie heeft natuurlijk een LMP2 ipv LMP1 (ik was in de war met Jota, die overigens reeds een Zytek motor hebben).

Ik blijf overigens van mening dat men zowel in LMP1 als LMP2 klasse een motor van een gerenomeerde fabrikant moet hebben indien men voorin mee wil strijden.

A uit PDGRacing 10-01-2006 22:08

Quote:

Originally Posted by FIRE

Startuur is al vaker veranderd. 98 was het geweven tussen de Roland Garros Finale en Wk Voetbal.

Het moet toch fijn zijn om zo'n artikel te kunnen schrijven: " ...avec les chaînes internationales désireuses de retransmettre ces deux événements d'envergure planétaire ..." Jezelf een wereldwijd evenement kunnen noemen...
Voor er weer om gezaagd wordt: Bron vermelding zie Mark, die van 5 posts hiervoor.

Mark 18-01-2006 15:08

De eerste teams die automatisch worden toeglaten tot Le Mans 2006 gezien hun resultaten in 2005:

LM P1
Pescarolo Sport
Pescarolo Sport
Zytek Motorsport

LM P2
RML
Paul Belmondo Racing
Intersport Racing
Miracle Motorsports

LM GT1
Corvette Racing
Corvette Racing
Aston Martin Racing
ACEMCO Motorsports
BMS Scuderia
Convers Team

LM GT2
White Lightning Racing
Sebah Automotive
Scuderia Ecosse

Meer uitleg: http://www.lemans.org/sport/sport/ac...officiels.html

smiley 18-01-2006 20:10

waarom 2x Corvette Racing en maar 1 x Aston Martin Racing ??

FIRE 18-01-2006 20:13

-------------------

All times are GMT +2. The time now is 13:05.