![]() |
Quote:
|
tiens, heeft Van Hooydonck het persbericht van Bas Leinders vorig jaar gecopy-pasted?
|
Lijkt me onwaarschijnlijk dat je voor 1 wedstrijd in kan stappen.
|
is nochtans perfect mogelijk...
|
Hij moet dan wel een superlicentie halen he.
|
...bovendien moet het Minardi-team dan financieel rondkomen tot augustus-september. Zoals de zaken er nu voor staan, overleeft Stoddart enkel nog op hollands sponsorgeld. Daarenboven start Minardi met de -supersnelle (!)- wagen van vorig seizoen.
Als Van Hooydonk ooit een superlicentie krijgt en in Spa ophef kan maken door zich slechts 4 keer te laten dubbelen tov de 6 ronden achterstand van Albers, zal hij exact één weekend ietwat in de belangstelling staan. Na Spa zakt hij hoedanook roemloos weg in de vergetelheid, net als sponsorprotégés Nakano, Bruni, Baumgartner, Yoong, Leinders, Kiesa, Wilson, Verstappen, Marques en talloze andere Minardisten. Er zijn momenteel drie manieren om een F1-test (en nadien een F1-zitje) te versieren: 1) Je kunde tonen in een 'inferieure' autosportklasse en hopen dat een F1-teambaas interesse toont. (Raikkonen, Button, Montoya, Heidfeld..) 2) Met een rijkelijke sponsorbagage aankloppen bij Jordan of Minardi. (Albers, Karthikeyan, Monteiro, Nissany, Friesacher, Kiesa, Doornbos) 3) Familie zijn van een bekend (ex-)F1 coureur of de nationaliteit hebben van het gros der aandeelhouders/sponsors van het team waarbij je solliciteert. Brazilianen scoren meestal ook goed, vooral onder het mom van 'nieuwe Senna'. (Klien, Ralfke Schumacher, Villeneuve) In F1 komen is dus al relatief moeilijk, in F1 blijven hangt van 2 factoren af: 1) De wagen die toevallig dat seizoen af en toe echt wel snel gaat. (Raikkonen bij Sauber, Sato bij BAR als schoolvoorbeeld - bij Jordan bakte hij er niks van-) 2) De verrassing van formaat als je bij een underdogteam zit. (Webber en Alonso bij Minardi) Bij deze wou ik dus bewijzen dat F1 voor Van Hooydonk :no: is. Maar in feite wisten jullie dat al langer ;) |
Mijn woorden van gisteren zijn nog niet koud of hier komen we al met de eerste niet deelname van Minardi
Quote:
Wel frappant dat net Ferrari niet akkoord gaat. De eerste tegen de laatste. |
da's toch wel zwak van ferrari ze... moest het Jordan zijn, zou ik het begrijpen, da's een rechtstreekse concurrent, maar ferrari heeft niks te vrezen van Minardi....
|
Quote:
Quote:
|
2005: Ferrari vs McLaren
De nieuwe McLaren is snel, heeft een gewaagd rijdersduo, én:
Quote:
Vrijdagtrainingen ! Een 'topteam' als McLaren kan naar hartelust testen op het circuit. Toch wel een dijk van een voordeel, als je het mij vraagt. Bovendien lees je bij alle teams over problemen; de Renault en Toyota zijn niet betrouwbaar op lange afstanden, de Williams is volgens Webber en Heidfeld te traag, net als de BAR en de Sauber. Enkel de Minardi zal vlammen, omdat die met een wagen starten die reglementair is met 2004 :+ |
Forza Minardi :applaus:
|
Toyota test vandaag met een volledig gewijzigde TF105.
http://images.f1racing.net/large/39776.jpg Quote:
|
Als Toyota eindelijk de gigantisch groot budget ten volle benut, zouden ze dit jaar grote progressie moeten maken.
|
Re: 2005: Ferrari vs McLaren
Quote:
|
Vandaag testte Jordan voor de eerste keer met de andere merken; na een enkele prive testdagen in Silverstone. Zo kunnen we eindelijk een idee vormen hoeveel trager ze zijn: Karthikeyan was 5 sec trager dan Alonso en Monteiro nog een 2 sec trager.
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 19:41. |