![]() |
Wat ik niet goed begrijp is de kritiek die hier ge-uit wordt op al die VIPS. Ik moet zeggen dat ik me daar niet zo aan stoor. Op de 1000km in Spa zaten we op de tribune en plots, net voor de start werd die ingenomen door VIPS. So what? We zijn gewoon verhuisd naar een rustiger plekkie. En we hebben evenveel gezien en net zo goed foto's gemaakt. Voor mij moeten die niet gescheiden worden van de rest in een 'parc fermé'. Ik kan best verdragen dat er anderen zijn die op uitnodiging zich eens lekker te goed komen doen aan eten en drinken. Da's een beetje tevreden zijn met wat je hebt en het zonlicht in andermans vijver kunnen verdragen. Er heeft nog nooit een VIP voor mijn voeten gelopen en als hij zich belangrijker voelt dan mezelf, dan kan ik daar alleen maar eens om glimlachen en er het mijne van denken.
Het contact met de piloten is iets wat zeker moet en eenvoudigweg kan verbeterd worden. |
Een mooi vb zou kunnen zijn:
Tussen 13.00 en 14.00 organiseer je een handtekeningsessie voor iedereen welkom is. Piloten dienen verplicht aanwezig te zijn. Wij verkopen de Belcarboeken aan de inkom en daar kan iedereen zijn handtekening vragen naast de foto van zijn of haar piloot. We kunnen ook posterkes maken hé, geen probleem. :) Dit uurtje zou bv de verplichte briefing kunnen vervangen, of de licentiecontrole. Mijn licentie is trouwens de eerste dag van het jaar nog steeds dezelfde als de laatste dag van het jaar. |
Quote:
|
De Vips zijn voor mij ook niet zo’n struikelblok eigenlijk. Die zijn er op zowat alle evenementen, niet alleen bij autosport. Ik stoor mij eerder aan het feit dat Autosport zo over het hoofd wordt gezien in de diverse media. Als ik hier in Vlaanderen tegen 10 mensen over Marc Goossens spreek, zal hoogstens 1 iemand hem kennen. Spreek je over Bart Wellens, Stefan Everts, Kim Gevaerts enz. dan kennen ze die wel…en die zullen niet meer supporters hebben dan dat er autosportsupporters zijn.
In 2003 zag je op TV1 nog Belcar reportages op zondagmiddag, maar die zijn ook verdwenen. Enkel Formule-1 schiet nog over…en zoals hier al verscheidene malen aangehaald, laat dat nu net de tak zijn die de meeste autosportliefhebbers het minst boeit. Aangezien ik niet over Eurosport beschik in Vlaanderen, moet ik al gaan uitkijken naar een satelliet/decoder wil ik aan mijn trekken komen! Erg toch?? Aan de infrastructuur van de circuits mag ook wel gewerkt worden. Echt gezellig wanneer je de tour du circuit doet in Francorchamps en je onderweg naar het toilet moet. Als jongen geen probleem, bosjes in overvloed…maar als vrouw niet echt leuk hoor… Over dat Belcar reglement dat ingewikkeld in mekaar zit… Ik ben naar Belcar races beginnen gaan in 2003 en moet eerlijk bekennen dat ik er pas goed mijn draai in vond vorig seizoen, in 2004 dus. Een jaartje heeft het geduurd en ben er zeker van dat ik nog veel moet leren. Ik heb vorig jaar het reglement ook eens in grote lijnen gelezen en daar ben ik wel wat wijzer op geworden. Maar het is natuurlijk niet op 5 minuten gelezen. ;) Bij de rest van de argumenten kan ik mij goed aansluiten. Ik hoop dat er iets aan gedaan wordt, want kan mij toch geen leven zonder autosport voorstellen!! :eek: |
Quote:
De kwaliteit van het management in organisaties zoals FIA, KNAF en RACB is soms van een bedroevend laag nivo. Vanuit die kant hoef je echt geen verbetering te verwachten. Alleen mensen met kwaliteiten zijn in staat om hun eigen fouten te herkennen en daar waar nodig corrigerende maatregelen te nemen. Een "dom persoon" zal niet over die capaciteit beschikken. Hetzelfde verhaal is ook van kracht voor de kwaliteit van het management binnen organisatoren en circuits. Ook huilen met de pet op. Ik zal geen naam of functie noemen maar eind 2002 / begin 2003 was er een Nederlandstalige sprekende meneer die zijn vertrek aankondigde uit het management team van een organisatie / circuit (ook hier hou ik me op de vlakte ;) ) Vertrek per 31-12-2003 of zoiets. Meneer zag geen uitdaging meer in zijn functie en was toe aan iets nieuws. Dit nieuws heeft destijds op internet gestaan, daarnaast heb ik deze boodschap persoonlijk van hem genomen. Het is nu 2005, die meneer zit nog steeds op dezelfde stoel. Een dergelijk gedrag moet toch funest zijn voor de motivatie binnen een management team en de direct betrokken werknemers. In het bedrijfsleven is zoiets ondenkbaar, als je daar een dergelijke uitspraak doet moet je ook verantwoording nemen voor je woorden. En van zo iemand moet ik nu verwachten dat hij de vastgelopen baggerschuit gaat vlot trekken? Reken daar maar niet op. Van personen, zoals hierboven omschreven, lopen er nou net iets teveel rond in onze geliefkoosde sport. Wat kunnen we daaraan doen? Helemaal niets. |
Kijk, ik word hier bestookt met mails en telefoontjes, veel sympathie uit Nederland maar het volgende wil ik toch wel even duiddelijk stellen en Huudo is diegene tegen wie ik het vorige week allemaal als eens uitgelegd heb:
BRI is geen renstal, geen club, noch een eventbureau, enz... wij zijn gewoon een vzw met 1 doel, net hetzelfde als Depaddock " promoten van de autosport". Daar wij sinds 1998 al doorhebben dat sponsoring toch niet werkt hebben wij altijd keihard gewerkt om andere zaken te doen, daar omzet mee te genereren en dat te gebruiken om te coursen. Niet altijd even succesvol maar we hebben toffe en heel triestige momenten gekend. ik som even op wat me zo direct te binnen valt: Depaddock Clio - mooi begin en leuk initiatief Toekan - mooie geste van ons die 267.000 Bef heeft opgebracht en nationaal op TV Belkarting 2001-2002 - leuk maar heel gevaarlijk om uit de kosten te komen 24H van Zolder krant - een voltreffer van formaat Belcarboek - uit de eerste evaluaties niet goed. Het Belcarboek is voor ons een compleet raadsel. 6 weken dag en nacht gewerkt, kostprijs 21.000 euro ( advertenties dekken de drukkost). Van alle adverteerders heeft tot op heden slechts 60% betaald. Factuur van de drukker was hier 2 dagen na de druk. Wat betreft de losse verkoop van de boeken kunnen we spreken van regelrechte ramp. Weten jullie dat slechts 9 van de ongeveer 50 teams een boek kochten. Dat we hier op Depaddock van de +/- 700 leden slechts 5 mensen een boek kochten. Dat er mensen zich afvroegen waarom BRI het mocht doen en niemand anders. Wel, ik zal jullie zeggen waarom: omdat ik in zoiets geloof. Heden ten dage moet ik mijn visie herzien. Mensen denken dat we hier stinkend rijk van worden, dat het puur om de poen te doen is. Ik moet jullie ontgoochelen. Ten eerste heb ik de 21.000 euro eerst zelf kunnen voorschieten, moet ik er nog ongeveer 10.000 ontvangen en loopt de verkoop gewoonweg slecht. We mikten op 1500 boeken en het zijn er amper 300 in de losse verkoop. Alle mensen die toen dachten dat BRI met de dikke poen ging lopen, gaan die nu bijpassen? Weet ook dat onze berekeningen zo waren dat ALS we 1500 boeken verkochten we 2 Clio's gingen inzetten in de TC en niet 1 zoals nu het geval. BRI is een vzw en de gelden zijn bedoeld om de autosport te promoten, remember. Gellof me of niet, maar zelf de top teams bestelden niet eens 1 boek. Triestig als je ziet dat je werk amper geapprecieert wordt. Ikzelf ben nochtans de mening toegedaan dat het boek echt goed is, anderen blijkbaar niet. Gisteren hebben we onze handtekening gezet onder 450.000 euro VIP tenten voor alle TC - Belcar - 24H Zolder en 24H Francorchamps. Als dit mis gaat kan ik best een one way ticket bestellen richting eiland Pipi, daar is werk genoeg om alles aan de banken terug te betalen. Driesco doet niet alles voor het geld, Driesco wil omzet om BRI de kans te geven autosport te promoten en dat kan ik niet alleen, ik ben geen bank. Bedrijven introduceren in de autosport is een hulpmiddel, maar geen redding. Al meer dan een jaar spelen 3 personen met het idee om een eigen kampioenschap op te starten maar telkens komen we bij hetzelfde probleem. We dienen samen te gaan met mensen die niet op dezelfde golflengte zitten als wij, dus geen nieuw kampioenschap. Je mag zijn wie je wil, doen wat je wil, als je geen carte blanche krijgt om zelf je eigen zin te doen en in te spelen op de vraag van de supporter dan sta je nergens. Ooit zal het er wel eens van komen, maar ik vrees voor ons zoals het er nu voor staat niet in België. Ik hoop nu dat iedereen weet wie BRI is. Als we iets doen of te koop zetten dan is dat in de eerste plaats voor de autosport. Wij hebben het altijd gezegd en ik blijf het zeggen, wij werken met een open boekhouding die elke dag mag bekeken worden. Hier geen dure diners, geen eigen belang, elke euro wordt 3 maal omgedraaid over hoe we hem het beste kunnen gebruiken om de autosport te promoten. Enkelen hebben het gesnapt, maar spijtig genoeg nog veel te weinig. Tot zover episode 2 PS: voor de antwoorden komen: als ik in de Wheels zit om iets te eten of te drinken ( met mate) is dat niet op rekening BRI maar prive :) |
Quote:
Weet je wat leuk is aan deze discussie, er vallen geen namen. Eindelijk eens een discussie uit de oude doos zoals er meerdere moesten zijn. |
Wat Driesco vertelt is een betoog naar mijn hart. To the point. Het doet mij denken aan wat in de politiek gebeurt.
Je hebt nieuwkomers met vernieuwende idëen (ik weet niet of de trema juist staat; zou even te rade moeten bij de "het groot nederlands dictee" mensen) welke botsen op de gevestigde waarden, welke alleen hun postje en inkomen veilig willen stellen. Iedereen bekritiseert Bernie Ecclestone en Max Mosley, maar geef toe, wat die mannen gedaan hebben is geniaal; daar droomt ieder zakenman van. Maar hun zakelijk succes heeft ook iets bloot gelegd: autosport op het hoogste niveau heeft NIETS meer te maken met sport, maar alles met business. En dat is op het topniveau van alle sporten zo. Maak U geen illusies. Totaal niet ter zake hier. Heb gisteren op de BBC een uitzending gezien over het fortuin van Roman Abramovitch, welke Chelsea gekocht heeft. Bernie had het niet beter gedaan. MAAR de Chelsea supporters hadden er geen enkel probleem mee, waarvan het geld kwam. Als ze maar bleven winnen. Kortzichtige blik en dat ontdek ik ook in de autosport. "Après nous les mouches" vrij vertaald "Na onze dood kunnen ze allemaal de pot op". |
Een voorzet om mij te vergelijken met Bernie of Max is vergezocht zulle Camso :D . Mijnen privé chauffeur is trouwens al meer dan 31 jaar ziek :)
Weet je wat ik zo knap vind aan die mannen? Die dulden geen tegenspraak, gaan recht door zee en kijken nooit om. Je gaat mee of je stikt, geen of weinig compromis. Iedereen tevreden stellen doe je toch nooit, dan wordt je beter minister. Aan tafel zitten met diverse partijen is nooit goed. Iedereen wil zijn graantje meepikken. Je schrijft iets uit en je zet het in de markt. Wie commentaar heeft gaat vissen, wie er zich kan in vinden gaat rijden, as simpel as that. Over je heen laten lopen kan je elke dag, zo lopen er bijna 11 miljoen rond in Vlaanderen. Een mooie en overzichtelijk, NIET anonieme enquete zou ik willen. Zijn er voorstanders om mee te werken? |
Casmo (moet eigenlijk Camso zijn ) heeft U nergens vergeleken met Bernie.
Bernie wordt in dit forum dikwijls als de doodgraver van de autosport aangewezen. Ik wilde alleen vermelden dat wat Bernie als "zakenman" gedaan heeft geniaal is, maar met als gevolg dat hij de SPORT totaal naar de knoppen gebracht heeft |
't Was een grapstjen hé Pol. ;)
Doe ze de groeten ginder in Spanje hé :) |
Quote:
Quote:
Je moet idd een plan uitwerken, het promoten en hopen dat de klanten kopen. Doen ze dat niet en gaan ze allemaal vissen, mag je weer van voren af aan. Maar waarom het wiel opnieuw uitvinden? Partnerships en allianties werken 10x beter. Dat houdt in dat je je visie goed moet commniceren en je je moet kunnen onderscheiden. Dat er weinig boeken verkocht zijn, zou mij toch tot nadenken stemmen. Het volstaat ook niet om gewoon maar een boek te maken, daar moet toch wat studie aan vooraf gaan enz. Maar goed, hier weet ik te weinig van de details af. Quote:
Ik kan er dus nog altijd zeer goed inkomen dat er iets moet veranderen - ben het daar in principe mee eens - maar buiten de handtekeningsessie heb ik - voor de fans althans - nog niet veel valabels zien passeren. ;) |
Quote:
Dat het Belcarboek het niet goed doet verbaast me niks, ga maar eens naar de gemiddelde Standaard Boekhandel en kijk eens hoeveel Vlaamse sportboeken daar staan... Vlamingen zijn al geen grote boekenkopers. (statistieken bewijzen het) Je kan ze op één hand tellen. Wat betreft Belgische auto- en motorsportjaarboeken... Ik heb noch het Belcarboek, noch Rallyworld, noch het MX-jaarboek van Motorgazet ook maar ergens gezien. Nochtans kom ik maandelijks in de Standaard, IMS en de FNAC. Het Nederlandse wegrace jaarboek heb ik echter bij IMS zien liggen en kunnen inkijken... Ik weet het distributie kost geld maar het levert ook impulsaankopen op... Daarbij komt dat ik (en de meeste andere landgenoten met mij denk ik..) geen enkel boek koop vooraleer ik het zelf eens heb kunnen doorbladeren. Spijtig, maar wel wat marketingmogelijkheden gemist... |
Was voor ons dan ook de eerste keer hé. Al doende leert men. Het boek is goed, aan de verdeling moeten we inderdaad nog zeer hard werken. Maar het product is er en we hebben plezier aan gehad. Als de adverteerders betalen is het ok voor mij. Volgend jaar moeten we er maar voor zorgen dat ze in de winkel liggen maar 6 weken was net iets te kort om ook dat nog geregeld te krijgen. Nu eens kijken of we nog 1m² in Luik kunnen bemachtigen om nog wat boeken te slijten.
Zou graag mijnen auto eens terug in de garage zetten :) Wat Huudo zegt is juist, maar ik begin er zeker niet alleen aan. Zijn manier van denken is ook de juiste maar ik vind niet dat de initiatieven van onze kant moeten komen, wij dienen enkel een media te zijn die via deze weg zijn info kwijt wil, niets meer, niets minder. Indien mensen vinden dat er goede gedachten tussen zitten zullen ze daar wel gebruik van maken denk ik. Wat mij betreft meer dan genoeg info gekregen de laatste uren. |
Driesco, je hebt alleszins dé thread van 2005 opgestart, eindelijk nog eens een goeie discussie in goeie ouwe DePaddock stijl.
jan |
All times are GMT +2. The time now is 18:09. |