![]() |
Gorden mooi uitgereden, maar miste echt wel véél snelheid tegenover alle andere GT2's. En mooiste van al: ACEMCO SALEEN S7R heeft uitgereden met een zeer goed ritme heel de wedstrijd!!
Als ik kon haalde ik hem naar Spa voor de 24uren:D Jammer voor AM, ze waren er dicht bij maarja klein probleem en het is omzeep. Toch wel véél opgevers, en amai zoveel GT2's die out zijn... Audi won met 'gemak'... buiten de #7 dan:) en ja Pesca, ben eens benieuwd wat ze gaan doen voor volgend jaar.. want met deze Pesca kunnen ze echt niet meer voor de zege gaan. LMP2 mooi gewonnen door RML, verdiende zege. |
380 rondjes. Is dat een afstandsrecord? In 2004 reed de Audi R8 379 rondjes, maar was het circuit toen iets langer?
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Ik vermoed van wel. |
Redelijk teleurstellend dat mijn favoriet (#009) een hele tijd op kop hangt en dan pas als 5de over de finish rijdt. :frusty: But I guess that's racing?
Gelukkig heeft de #007 nog een podium gehaald. Voor de rest vond ik het een zeer 'eventvolle' race. Er is redelijk veel gebeurd en heb mij dan ook geen moment verveeld achter het scherm. Maar zij er maar zeker van dat ik er volgend jaar LIVE bij ben !! :bye: |
Quote:
|
Proficiat aan Audi die met een gloednieuwe dieselwagen zomaar de overwinning kunnen pakken.
De Pescarolo nr 17 heeft inderdaad een perfecte race gereden, geen enkele panne gehad, altijd aan hun maximum gezeten en eervol verloren. Er valt het team dus niets te verwijten, ze hebben er alles aan gedaan en zelfs het geluk zat mee, en toch worden ze "maar" tweede. Als Pescarolo wil winnen zal hij een nieuwe wagen moeten ontwerpen. En ik? Ik moet weer maar eens een Audi gaan bouwen en een Corvette. Het wordt, ondanks het feit dat het een andere Audi is en (sinds vorig jaar) een andere Corvette, toch wel eentonig. Maar ik ben wel content dat het record van Kristensen niet nóg scherper gezet werd. Het was al erg genoeg toen vorig jaar Ickx' zijn record geklopt werd... |
Quote:
Deze Le Mans was geen klassieker "qua strijd". Wel gezien de winnaar. Eigenlijk moest Audi wel winnen, de crew van dit weekend telde 187 personen! Wie kan daar tegenop? Alleen een andere fabrikant lijkt me zo.......... |
yes !! corvette wint weer van aston martin.. :applaus:
alleen is het dit jaar geen 1-2.. maarja toch gewonnen :worship: ook wel knap van alphand met de c5r :cool: en jah de audi.. ik had wel verwacht dat audi zou winnen alleen had ik niet gedacht dat het nr 8 zou zijn wat als eerste over de finish ging.. ook mooi van LNT in gt2.. de porsches beginen nu precies toch wel oud te worden.. |
No !! Aston Martin verliest van Corvette
|
Quote:
Audi heeft gedeeltelijk gewonnen door het voordeel dat diesels hebben. Misschien is dit wel wat unfair... In de toekomst misschien kleinere restrictors en/of tanks voor diesel motoren? |
Quote:
|
Quote:
Ik hoop zo dat David de wagens inschrijft voor de 24 uren van Spa maar ik denk dat dat 'wishful thinking' is... |
Quote:
|
Audi had trouwens een geheim wapen achter de hand:
Quote:
|
ivm Gordon Ice Pol Porsche van de Belgen, hij is niet in de officiele lijst opgenomen.
Daar heeft hij 3 rondjes te weinig voor gereden... Bron: pitstoptv |
Quote:
|
Quote:
- What should Aston Martin do to win a 24 hour race? - Build a 25 hour race racecar ;) |
Quote:
|
Is dat totaal nieuw dat ze nu van die wieltjes onder de wagens schuiven en zo de pitbox binnenduwen of werd dit vroeger ook al gedaan?
Heb het toch niet eerder gezien. |
Quote:
|
Quote:
Probleem met die "platform(en)" is dat je auto moet lichten, steun(en) eronder en dan auto weer laten zakken. Die staaf werkt dan sneller. Wat ook veel gebruikt werd, waren zogenaamde "go-jacks" werkte een beetje als een "krik" die je onder het wiel zette en waar ook wieltjes onder staan. En, zoals gezegd, in de box kan je met meer mensen tegelijk aan de auto werken. Als ik me niet vergis, heb ik dat andere jaren toch ook gezien hoor! Ofwel vergis ik me van wedstrijd! In Francorchamps is het in ieder geval moeilijker om met die platformpjes en zo te werken, voornamelijk in de oude boxen dan toch! Om te beginnen rolt de wagen dadelijk naar beneden en die goot voor de boxen maakt het er ook niet makkelijker op! |
Idd Petter-Jan, dit is zeker niet het eerste jaar dat we die platformpjes in Le Mans zien, worden al enkele jaren door bepaalde teams gebruikt!
|
Race was geweldig. Ben voor de eerste keer gaan kijken naar Arnage in de nacht. Wat een geweldige plaats daar om te kijken.
Verder natuurlijk heel blij dat Corvette weer gewonnen heeft. In totaal de 5de GTS/GT1 overwinning. |
Mijn LeMans debuut, en het begin van een lange reeks. Want het virus heeft me te pakken, ben er volgend jaar zeker weer bij! We stonden op de camping Bleu achter de Ford chicanes, en hadden kaarten voor de Dunlop tribune. De camping was bijzonder prettig, 's nachts relatief rustig, maar wel pal naast de ingang en pal naast Burnout Alley, wat op vrijdag nacht een waar feest was :D Allerlei dikke wagens die er langs kwamen rijden en onder aanmoediging van een enorm (vrij dronken) publiek burnouts trokken en de motoren lieten roffelen. Heerlijk, en uniek. De Dunlop tribune was ook erg prettig, overdekt dus in de schaduw en een groot scherm voor onze neus. Hier hebben we de eerste 3 uur doorgebracht.
Over de race; Yay voor Audi, maar een enorme domper voor de Dome. Een 3e plek was verdiend geweest, ze gingen als de tierelier. Yay voor RML, wat geen verrassing was. Top team, sympathieke mensen, verdiend resultaat. Yay voor Corvette, jammer voor AM. 009 had hem verdiend, 007 ging weer tenonder door de wilde rijders (Turner die gelijk aan het begin van de race de carterpan opentrekt over de pitlane kerbs). Lamy/Ortelli/Sarrazin deden een topklus, hadden het wel verdiend. Maar als Corvette supporter kan ik toch niet ontevreden zijn. En tot slot Yay voor LNT, vind het geen mooie wagen maar toch leuk dat het team gewonnen heeft. Jammer dat Spyker er mee kapten, het niveau was hoger dan ooit en de rijders op 86 waren van een dermate hoog niveau dat een klassewinst niet onwaarschijnlijk was geweest als de motor was blijven draaien. Maar ja, da's "als". En de harde waarheid is dat de betrouwbaarheid er niet was helaas. Volgend jaar beter! |
Quote:
Quote:
Bij Audi vinden het reglement natuurlijk perfect zoals het nu is ;) Quote:
Ik moet Henri wel gelijk geven. Ik hoop dat er reglementswijzigingen komen om de diesels wat in te perken: restrictor verkleinen of turbo boost terugschroeven (minder vermogen en koppel), hoger minimum gewicht (zo stijgt het verbruik en kan de Audi minder snel uit de bochten acceleren; waarom niet terug naar 900 kg, dan zou de Audi 35 kg meer gewogen hebben dan de Pescarolo), kleiner brandstoftank (80 liter i.p.v. 90 liter om voordeel in verbruik te compenseren) of diameter van tankinstallatie terug verkleinen (om tankbeurten langer te maken). |
Waarom moet iemand die iets goed maakt toch steeds bestraft worden?
|
Quote:
|
ACO taste in het onbekende toen ze de regels (restrictor grootte en turbo boost) voor diesel wagens opstelden. Er zijn dit jaar ook 2 regels gewijzigd (vermoedelijk door Audi lobbywerk): grootte van flow restrictor op tank installatie om zo tankbeurten even lang te maken (diesel heeft hogere viscositeit) en minimum gewicht met 25 kg verhoogd omwille van airco regel, maar dit kwam Audi wel heel goed uit ;).
Nu hebben ze genoeg materiaal om te vergelijken en de reglementen te wijzigen. |
Ik vind ook niet dat dat de logische reactie kan zijn.
Dus eigenlijk had Audi nu de indruk moeten geven van totaal niet mee te kunnen, zelfs de Porsches niet te kunnen volgen en dan mochten ze volgend jaar met om het even wat rijden ...? |
Nonkel Henri kent het reglement toch ook al langer dan vandaag hé:rolleyes:
Dus wat houdt hem tegen om volgend jaar ook met een diesel op het toneel te verschijnen? Uiteraard heeft hij er in 2007 een konkurrent bij (Le Lion de Sochaux) en zullen de potentiële winstkansen van Pescarolo net iets minder zijn dan dit jaar. 2006 was voor het team van veteraan Henri het jaar van "nu of nooit", de nu reeds betrouwbare Audi's hebben er echter (eens te meer) anders over beslist. Als Henri nu eens een verbond zou smeden met Peugeot.....:D |
het is nu ook niet alsof het verschil zó groot was he
|
Met de wagen van dit jaar had Pescarolo gegarandeerd de race van vorig jaar gewonnen. De #17 wagen reed dit jaar 376 rondjes en de winnende Audi vorig jaar 370. Pescarolo heeft in 2005 verloren door betrouwbaarheidsproblemen die dit jaar volledig van de baan waren. 1 jaartje te laat...
Het staat in elk geval vast dat met de huidige reglement diesel motoren meer vermogen kunnen produceren dan benzine wagens: de Judd GV5 S2 levert 640 pk terwijl de Audi TDI 650+ pk heeft en Peugeot zelfs 700 pk claimt. Dat zal aangepast moeten worden. |
Quote:
|
Quote:
|
meschien een stomme vraag.. meschien zelfs al gesteld, maar ik vind er niet direct iets over.
waarom deed porsche niet mee in lmp2 ?? |
omdat de Porsche LMP2 enkel voor ALMS is. het is eigenlijk vooral Penske die hem ontwikkelt, niet porsche
|
Quote:
|
Maandag tijdens scruteneering vertelde Pierre Ehret (Seikel Motorsport) dat hij overweegt om volgend jaar een Porsche in te zetten in de LMP2 klasse. Hij is er alleszins volop mee bezig en het zal vooral van het budget afhangen. (wanneer niet ;))
|
All times are GMT +2. The time now is 13:33. |