![]() |
Is dat geen cup?????
Die mag volgens mij toch niet rijden in LMS ;) Edit: het is een Porsche cup :D |
Quote:
|
En wat staat te koop op race cars direct.
De Corvette C5-R (007) van SRT: http://www.racecarsdirect.com/viewlisting.php?view=4000 |
Hmm...verkoopt SRT 1 van de Corvettes om een volledig LMS seizoen te kunnen betalen voor de ander?
|
Het kan ook zijn dat ze misschien 1 van de Corvettes van GLPK kopen.
|
Of dat ze een C6 kopen ;)
|
Eeuh...dat zal Jorrit toch wel bedoelen? Lijkt me sterk dat ze hun jongste C5-R inruilen voor een iets jonger C5je :)
|
Daarom zei ik dat, ja ;)
|
Er zit niet zoveel verschil tussen de C6-R en de C5-R van GLPK. De C5-R is zelfs sneller op Zolder dan de C6-R.
Er zijn nog meer kapers op de kust voor een C6-R zoals oa PSI. Maar die zal waarschijnlijk ook wel een nieuwere willen. |
Wat PSI nodig heeft is een betrouwbare, onbeschadigde auto en een professionele coureur in de wagen. Dit jaar waren zij eigenlijk het enige team dat 3 'amateurs' (om het oneerbiedig te zeggen) in de wagen had terwijl alle andere teams eigenlijk wel (voormalige) fabriekscoureurs had.
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Daar twijfel ik toch zwaar aan hoor. De ophanging vd C6R is beter, motor heeft iets meer vermogen, iets meer koppel, downforce is iets minder, maar er is veel minder drag.
De C6R zou toch sneller moeten zijn. |
Wat ik nu wel raar vindt aan de situatie hier is dat ik gisteren in Zolder een mekanieker van GLPK tegenkom en die niet weet dat de C6R te koop staat.
Die zouden dat toch weten he. Maar blijkbaar niet. |
't Was mss een verrassing :p
|
Quote:
|
Quote:
- Jos Menten? Deze Nederlander moest weinig onderdoen voor de LMS toppers in de LMGT1 categorie. Hij kon zich goed handhaven tussen toppers als Ortelli en Lamy. * LMS Istanbul: Reed tijdje aan de leiding * LMS Spa: Podium (derde) * FIA GT: Pole in Paul Ricard, tweede in de wedstrijd na fantastische laatste stint. Maakte 30 seconden goed in +/- 45 minuten op A. Kumpen. * LMS Nurburgring: Vertrok als vijfde en bracht de wagen binnen in tweede stelling. Kuismanen nam over en stopte even later aan de ingang van de pitlane met een defecte koppeling. * LMS Jarama: Reed een tijdje aan de leiding - Kwalif: drie tienden trager dan Ortelli in de snellere (?) Saleen - Markus Palttala? * Denken we maar terug aan de Scandinavische Porsche Carrera Cup. Palttala vs. Hakkinen: 1-1 Ik denk niet dat we Menten en Palttala kunnen klasseren als amateurs. Enkel Pertti Kuismanen was niet in staat om het tempo van de LMS-toppers te volgen... Ik denk dat Menten en Palttala twee podiumplaatsen in rook hebben zien opgaan door de mindere stints van Kuismanen... Just my 2 cents Quote:
|
Vandaar ook mijn toelichting. De huidige 3 PSI coureurs in de LMS hebben andere verplichtingen naast de racerij waar jongens als Kox en Lamy dat niet hebben.
Die stappen in een voor hun onbekende auto, doen een paar ronden en weten dan precies wat er moet veranderen. Zo'n type lijkt nu te missen, vervang Kuismanen door een Kox, Lamy of misschien zelfs een Hezemans en je komt nog wel verder. |
Interview met Serge Saulnier: http://www.endurance-info.com/article.php?sid=2847
|
Ook van Endurance-Info.com... Zulltec heeft bevestigd in het komende seizoen in de LMP2-klasse van de Le Mans Series te starten.
http://endurance-info.com/article.php?sid=2855&thold=0 Meer informatie over de wagen -> http://www.zulltec.com/ |
Ook Thierry Perrier zal volgend jaar met een Porsche 997 rijden, net zoals IMSA Performance Matlut, de Saleen S7R zal spijtig genoeg enkel voor FFSA GT zijn :(
Enige spijtige punt van de Belgische kalender: de 24 uren van Spa vallen vlak voor de 1000km, dus miss weinig of geen LMS GT's :o |
Ik geloofde dat de Fia GT kalender nog niet definitief was. Dus als Ratel slim is zal hij misschien de race gaan verzetten.
|
Quote:
|
- De LMS verschuift elk jaar hun races (in 2004 was Spa de laatste race, in 2005 de eerste race, enz...)
- Vorig jaar vielen de 1000 km van de Nurburgring twee weken voor de 24 uren. Dit jaar is dat net hetzelfde. Dat er twee keer op hetzelfde circuit gereden wordt lijkt mij geen probleem omdat bijna elk team wel graag op Spa rijdt en of dat nu twee maanden of twee weken na mekaar is, zullen ze wel niet erg vinden... Natuurlijk als je van Italië ofzo komt moet je wel twee keer over en weer met heel u infrastructuur... |
Team Modena
Team Modena zien we volgend jaar ook terug.
Quote:
Dan is dat gerucht van die Aston's te verkopen voor een RS Spider toch niet waar. Hoeft natuurlijk niet als je wagens runt van verzamelaars hé;) |
Hopelijk blijven rijden ze ook nog enkele FIAGT's en houden ze zich aan hun startnummers :). Zonder dat konden ze wss meedingen naar de titel...
|
Quote:
De 24u van Spa zijn op dit ogenblik nog altijd superieur aan de LMS series. |
Quote:
Dit jaar komt daar overigens verandering in met de 2 Audi R10's en de Peugeot 908's en de hele resem aan nieuwe auto's. |
Wel, in FIA GT heb je dan Aston, Corvette, Maserati,...
Net zoals in de LMS prachtige wagens maar zeker niet minder! Voor mij zijn de twee kampioenschappen evenwaardig. |
GS Motorsport zou wel eens naar de LMS kunnen komen met een Porsche 997 of een Panoz!!
bron: project-lemans |
Quote:
Zonder Proximus en met de mogelijkheid dat FIA GT er vanaf 2008 niet meer rijd (kortere races) en daar tegenover de grote promotie van Peugeot en Audi voor de LMS kan dat wel eens anders worden. Maar goed...superieur is het in mijn ogen niet, ieder z'n mening he :) |
Overigens kan iemand de titel van dit topic aanpassen in Le Mans / LMS '07: Nieuwtjes en andere weetjes?
Het is al sinds dit seizoen geen LMES meer. |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
GS Motorsport
Volgens Project le Mans heeft Georg Severich ook plannen om in 2007 het LMS kampioenschap te rijden, namelijk met een Porsche 997 of met een Panoz Espérante
http://www.projectlemans.de/content/view/2591/163/ |
Quote:
De 24 uren staan toch hoogaangeschreven bij de teams? Dat ze de kosten gaan verlagen ok, maar daarom de 24 uren laten vallen. :mad: Dat kan toch niet hoor. Ratel droomde er al lang voor 2001 van om de 24 uren deel te laten uitmaken van het FIAGT. En nu wordt er gezegd dat de 24 uren VERDWIJNEN en dat de GT1's in het DTM-weekend gaan rijden? Beetje dikke zever denk (hoop) ik... |
En de nieuwste aanwinst voor de Le Mans Series is Red Racing. Hebben hun Viper en Lister in de verkoop gezet en in plaats daarvan een Panoz Esperante GTLM gekocht (ex-Team LNT)
http://www.endurance-info.com/articl...d=2892&thold=0 |
Quote:
Dat van de wagens in het voorprogramma van de DTM is nog een hoop over te doen :D (Ratel wil het niet toestaan) |
All times are GMT +2. The time now is 19:04. |