Intresant artikel op project-lemans.de ivm. de veranderingen van FIA GT voor volgend jaar.
Sommige punten waren al eerder bekent gemaakt maar sommigen zijn toch wel even intresant om te lezen zoals bv. dat van de free practice tijden etc. Zo zou vanaf 2007 ook het veld in twee gesplitst worden tijdens de time trainings, wel niet slecht... zo kunnen de GT1's beter op jacht gaan naar een snelle ronde. Direct Link: http://66.249.93.104/translate_c?hl=...language_tools |
Quote:
Ook interessant: Prive-testen zijn verboden vanaf 2007. Dus geen fabriekstesten voor Maserati en Ferrari meer, zou een interessant gegeven kunnen gaan opleveren. Maserati rijdt immers alleen in het FIAGT, dus krijgt alleen daar gegevens van, terwijl bijvoorbeeld Prodrive teams in allerlei kampioenschappen heeft rijden en dus meer feedback krijgt. |
Quote:
Quote:
Volgens mij vergeten ze nog te melden dat er een test voor de 24u van Spa is. |
Quote:
Quote:
|
En de officiële testdag in juli, gaat die niet meer door dan?
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Quote:
Volgens mij mag je dan wel een prive test gaan doen bijv op de Nurburgring of Assen etc., zolang het maar niet een test is op een circuit die op de kalender staat. |
Quote:
Quote:
|
Die 2 officiële tests in Monza en Nogaro zijn pre-season tests, 24H Test is daar natuurlijk niet bijgerekend.
|
Quote:
|
Bron?
|
Quote:
|
Sorry, zag het zelf inmiddels ook. Niet helemaal 100% erbij vandaag.:crazy:
|
Quote:
|
Quote:
Wat gaat Racing Box nu trouwens met hun MC12 doen? |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Nu hoor ik dat de 1000 milhas op Interlagos de zesde manche worden van de LMS 2007...
Ik denk spontaan aan de woorden profiteurs en overlopers :) |
Wie zijn profiteurs en overlopers?
|
De mannen van de LMS (of zit Ratel daar ook in?)
't Was toch het idee van de Fiagt om die 1000 Milhas op te nemen in de kalender... |
Quote:
Het was idd de bedoeling dat de deze wedstrijd deel zou uitmaken van het "WK" FIA GT 2007. Omdat de FIA GT teams flink tegengas hebben gegeven (lees: men was niet akkoord over de voorgestelde reis- en startgelden ;) ) is het niet doorgegaan. Een blauwtje voor Ratel / SRO. Als de Braziliaanse organisator Hermann dan een deal kan sluiten met de LMS, wat is daar dan fout aan? |
Inderdaad
Vraag me overigens af of de LMS teams op zo'n race zitten te wachten. |
Ja als de Fiagt deelnemers zo'n race niet willen, waarom die van LMS dan wel?
|
Betere voorwaarden? Meer vergoed? Overigens is het nog niet bevestigd en is het natuurlijk ook nog maar de vraag welke teams daadwerkelijk deze race gaan bezoeken.
Als je titel in Europa al behaald is waarom dan nog helemaal naar Brazilië? |
Stéphane Lémeret gaat naar alle waarschijnlijkheid de Fiagt 2007 afwerken met een 430 van GPC...
|
Quote:
|
Pitstop tv :)
|
De overstap van Racing Box van het Italiaans GT-kampioenschap naar de LMS heeft wellicht positieve gevolgen voor het FIA GT
Quote:
|
Dit bericht bevestigd dus dat die tweede Playteam MC12 die van Racing Box was. Wat tot nu toe nog nergens te lezen stond.
|
Maserati's voor 2007????:
-Playteam Sarafree (2x) Pierguidi, Bertolini, Giannoccaro,??? -Vitaphone (2x) ???, ???, ???, ??? (ik vermoed Bartels, Biagi...) -JMB Racing??? (1x of 2x) BRON: een post op het ten-tenths-forum door een zekere mirkob. Zijn post was danweer gebaseerd op SportAutoMoto Italian magazine ;) . VET=bevestigd |
Bevestigd? Ik heb nog geen persbericht/aankondiging van Playteam of Vitaphone gezien hoor.
Als er iets bevestigd word, plaats dan een link met een persbericht of een officieel nieuwsbericht. Geruchten via via zijn geen bevestigingen. |
Quote:
Nuja kunnen we wel moeilijk even controleren wat daar juist in zou staan... |
Dus kan je het moeilijk een bevestiging noemen toch?
|
Quote:
|
Was denk ik al bevestigd dat ze met één wagen naar 24u Spa kwamen..
Nu Lieb en Pompidou op die auto zitten... :drewl: :eek: |
Op Planet Le Mans staat nu bevestigd dat Edil Cris met twee Ferrari's 430 naar de Fiagt komt. Geen slecht team aangezien ze tweede werden in Adria...
Ook is het nog niet zeker dat Corvette in Amerika blijft... En waar Corvette start, start Aston Martin ;) bron: turbomagazine |
Quote:
|
Dat AMR Corvette Racing maar volgt, kunnen we ze weer wat verslaan. Hopenlijk beide teams naar LMS, dan krijgen we EERLIJKE reglementen.
|
All times are GMT +2. The time now is 06:23. |