![]() |
Onvoorstelbaar...
G. |
respect !
|
Straffen toebak!
(Heb je de body al eens gedryfit :p?) Jimbo |
Quote:
Grtzzzzzzz Nismo :applaus: |
Amai, zo'n commentaren ... :o
Sebiet zwelt mijne nek er van ... Bedankt jongens, ik apprecieer het heel erg! |
.................................................
(sprakeloos) |
Is idd echt wel top, zo gedetailleerd... Mooi!
|
5 Attachment(s)
Update:
Ik heb een beetje gewerkt aan de carosserie. De luchtgeleiders aan de zijkanten bevatten van die lekkere vinnen die de 300 SL mee helpen typeren. Die onderdelen die bij de kit zitten zijn echter onbruikbaar wegens veel te dik, niet goed gegoten en slechte fit. Daarom heb ik besloten om enkel het raamwerk van die luchtgeleider te behouden en de vinnen te vervangen door eenvoudige plasticsheet. Zo zien ze er al heel wat minder vet uit, beter in verhouding tot de rest van de body en vooral heel wat properder. Ter verduidelijking heb ik enkele foto's gemaakt van een raamwerk vóór en na mijn ingreep. Daarnaast heb ik ook nog de benzinepomp gescratchbuilt (foto 4). Die moet nog geschilderd worden in aluminium. De batterij (ook volledig scratchbuilt) staat al in de juiste kleur. |
3 Attachment(s)
Ook ze binnenkant van de voorste vleugels is onder handen genomen. Die zijn opgevuld zoals mijn referentiefoto's het aangeven, en er werd een soort van airscoop aangebracht. Die vertrekt van vooraan de vleugel en mondt uit in een ronde buis boven de opening voor de zijvinnen.
Volgende stap is het zwart spuiten van het chassis. Dat staat ondertussen al in de primer. Dan kunnen de eerste onderdelen er aan worden bevestigd. We zullen beginnen met de benzinetank en de -pomp. Tot later! |
Quote:
|
Quote:
lol, ja maat, ik begin al een beetje schrik te krijgen als ik mij bedenk waar dit project gaat eindigen... schoon werk. :applaus: Enneuh, die batterij, is dat een Varta? :D |
Quote:
Quote:
(Meesmuilend) Als ik maar gene schrik krijg ... :D en waar het eindigt kan ik ook al voorspellen: in Duitsland. Wat het merk van de batterij betreft; dat laat ik nog in het midden (vanwege geen decals in huis van batterijmerken ...:o ) |
4 Attachment(s)
Update,
we hebben nog een beetje tijd gemaakt voor onze SL. Degene die vrijdag 16/12 op de meeting in de Wheels was, heeft al kunnen vaststellen dat de hele buizenhandel in het zwart werd gespoten, dat de benzinepomp was gemonteerd, en dat de vinnen in het koetswerk stonden gemonteerd. Verder is de batterij gemonteerd en van een "rubber" spanriem voorzien. (In werkelijkheid is dat natuurlijk ordinaire maskingtape, maar dat moet ik niet zeggen). Ondertussen heb ik wat gewerkt aan de bevestiging van de benzinepomp. Ook werd de electrische bedrading van dit toch wel eigenaardig uitziende ding aangebracht. De bedrading is ijzerdraad van 0,4 mm. Daarover werden witte ringetjes geschoven. Die heb ik gemaakt met mijn "punch & die"-set. Daarbij krijg je cirkeltjes die dan werden doorboord met een boortje van 0,45 mm. Aan het andere uiteinde is het isolatiemateriaal van een dikkere draad aangebracht. Ook de benzinetank is ver genoeg gevorderd om ze in te bouwen. De aansluiting met slang naar de benzinepomp is al aangebracht. Enkel nog een kwestie van de bevestigingen te voorzien en alles aan het chassis te vijzen. Je kan het allemaal zelf bekijken op de foto's. |
5 Attachment(s)
Nog enkele:
|
Schitterend! Enne... leve de punch 'n die sets! ;)
|
All times are GMT +2. The time now is 15:30. |