De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   2005 GP België (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=11285)

fordje 14-09-2005 11:45

Quote:

Originally Posted by airco

Ik denk dat we het erover eens zijn dat een SC niet tot doel mag hebben heel het raceverloop overhoop te gooien. Enkel de veiligheid te garanderen terwijl de baan wordt vrijgemaakt

Een Sc zal een race altijd beïnvloeden, in welke aard van wedstrijd dan ook. De kwestie is van hiermee zo slim mogelijk om te gaan. Tactiek en snelheid van beslissing kunnen veel opleveren of veel kosten.

airco 14-09-2005 12:23

Quote:

Originally Posted by fordje
Een Sc zal een race altijd beïnvloeden, in welke aard van wedstrijd dan ook. De kwestie is van hiermee zo slim mogelijk om te gaan. Tactiek en snelheid van beslissing kunnen veel opleveren of veel kosten.

dat is de situatie zoals ze nu is inderdaad ...

Toch op het moment dat er een "soort teamorders" komen is mijns inzien het reglement betreffende de Safety Car aan revisie toe :)

Gèrre 14-09-2005 14:22

Quote:

Originally Posted by Maarten
m.i. perfect taktisch uitgevoerd manoevre van McLaren

Ja bij Mclaren zijn er geen teamorders, maar hoe ze dit "probleem" hebben opgelost vind ik wel vernuftig

Pascal 15-09-2005 02:12

Quote:

Originally Posted by fordje
Zolang de SC niet op de baan is is er geen minimumsnelheid, enkel gele vlag. Aan de finish gaat dan het bord SC uit.

Straffe gast gij...

Van het moment dat de procedure SC wordt gestart, is er op elke post een gele vlag EN het bord SC... Niet alleen aan start/finish...

C U

Sennake 15-09-2005 10:54

Quote:

Originally Posted by airco
dat is de situatie zoals ze nu is inderdaad ...

Toch op het moment dat er een "soort teamorders" komen is mijns inzien het reglement betreffende de Safety Car aan revisie toe :)

Het geval dat zich nu voordeed is natuurlijk wel zeer uitzonderlijk : om te beginnen moet je al met 2 wagens aan kop rijden op het moment dat de SC buitenkomt, en verder moet je ook al dicht genoeg bij de pitlane ingang zijn terwijl de SC juist de pitlane uitrijdt om dit maneuver uit te voeren. Zoiets studeer je niet in, maar is een beslissing van een alerte teamchef op het gepaste ogenblik. Ik weet niet of je daarvoor het reglement moet herzien, mede omdat ELKE SC procedure wel ergens een verschuiving van plaatsen tot gevolg heeft. Je zal NOOIT kunnen bereiken dat een SC procedure geen enkele wagen een voor- of nadeel oplevert...

Raceboy 15-09-2005 20:42

Ook bij BAR hebben ze blijkbaar hetzelfde trucje uitgevoerd.

Quote:

Of course it's been done before, but never quite as blatantly as Raikkonen managed it. He wasn't the only one, either, as immediately behind him Jenson Button did the same, since Takuma Sato was right in front of him in the queue.
Als je dan achteraan in de rij hing verloor e al 2 stops.

The Interceptor 16-09-2005 18:08

Dat had ik al eens vermeld tijdens één van mijn vorige post hier ;)
Was me opgevallen toen ik maandagavond de samenvatting op RTBF bekeek. En ik heb natuurlijk altijd speciaal oog voor den Jenson :rolleyes: :D
Maar het was wel niet zo extreem als ze het bij McLaren gedaan hebben hoor. Zeker geen 10 sec gewonnen daar.

Omdat de GP van België voor mij toch altijd wat meer betekend, zeker ook omdat ik er zelf ook altijd ben, ben ik eens op andere fora gaan zien ook. Ergens (ik dacht f1world.be) hebben ze gemerkt dat Monteiro bij de start al wat meters gepikt had. Aangezien de Minardi's vanuit de pit gestart waren, is hij maar ineens een plaatske naar voor gaan staan :D

Raceboy 25-09-2005 23:37

het mag dus nietmeer:

Quote:

The FIA said: "After the teams have been informed the safety car will be deployed, any car driven at a pace we consider unnecessarily slow and that could endanger other drivers, will be reported to the stewards.

"This will apply to cars being driven on the track, the pit entry and the pit lane."

bron: autosport.com

Nicki_Mks 26-09-2005 18:14

Dát hebben we gisteren gezien ja...

All times are GMT +2. The time now is 03:49.