De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Eenzitters (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   World Series by Renault 2006 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=11575)

Mark 02-02-2006 00:24

Quote:

Originally Posted by Mr.Dallara
Ook onze landgenoot Greg Franchi denkt (o.a.) aan World Series in 2006!

Als je het mij vraagt is het wel wat hoog gegrepen voor Franchi. Als je een 17plaats in de eindstand van de euro F3 na twee jaren ervaring in de F3 behaalt, denk ik dat je nog lang niet klaar bent voor het hoge FR3.5 niveau...
Maarja, waar centen zijn....

Maar wij dan ook eigenwijze forummers ;) :)

De volgende press relaese komt vers binnen:

Quote:

Blik op de World Series by Renault !

Na twee seizoenen in de F3 Euroseries, die niet altijd even gemakkelijk waren, maar ondanks alles toch bemoedigend, begint de jonge Luikenaar Greg Franchi aan 2006 met nieuwe ambities. Hij zet weer een stap hogerop in de racerij. Voor dit seizoen heeft hij gekozen voor de World Series by Renault en dat om verschillende redenen...

"Het zou zinloos zijn om nog een jaar in de F3 te rijden," vertelt Greg. "Behalve wanneer je kan rijden met een Mercedes-motor in een wagen van een topteam dat officieel gesteund wordt door de constructeur met de ster, is winnen onmogelijk. Ik heb het geluk gehad dat ik voor sterke teams zoals Signature en Prema kon rijden. Hoewel onze motoren minder snel krachtig bleken dan de krachtbronnen in de wagens van ASM en Manor, om maar die twee teams te noemen, waren de resultaten toch positief. Ik moet ook bekennen dat het werk dat Renault Sport vorig jaar in de World Series by Renault stak, me overtuigd heeft. Ze maken veel werk van de promotie van deze competitie. Dat is voor mijn partners de ideale context..."

Nog idealer is het feit dat Prema, het team van Angelo Rosin dat vorig jaar Greg Franchi liet rijden in de F3, dit seizoen eveneens de stap zet naar de World Series... "Dat was natuurlijk een doorslaggevend argument," vervolgt Greg. "Ik voelde me immers uitstekend binnen het team. Hun overstap naar de World Series was deze winter lange tijd onzeker, maar uiteindelijk zijn alle ingrediënten verenigd en kunnen we de competitie aanvatten in de beste omstandigheden, met het materieel dat DAMS vorig jaar gebruikte..."

Hoewel er weinig collectieve testsessies voorzien zijn voor aanvang van het seizoen in het weekend van 30 april op het circuit van Zolder, is men bij Prema uiterst optimistisch. Deze keer beschikken alle teams over hetzelfde materieel... "Wat me bovendien bevalt, is het feit dat zowel Zolder als Francorchamps op de kalender staan," vertelt Greg. "Ik denk dat we overal competitief kunnen zijn en dat we in de openingsrace op Zolder al op een top 10 kunnen mikken. Prema heeft veel ervaring in de internationale eenzitterij en het team is supergemotiveerd voor deze nieuwe uitdaging... De naam van mijn teamgenoot is nog niet gekend, maar het ziet er in elk geval goed uit..."
Het avontuur begint officieel op 30 maart op het circuit van Barcelona in Spanje, waar alle teams een eerste testsessie zullen afwerken. Meteen een eerste kans om het potentieel van de verschillende teams in te schatten. Daarna rest nog een kleine maand om zich voor te bereiden op het grote debuut in de World Series by Renault...

press release Greg Franchi
M.b.t. tot Euro F3 en MB heeft Franchi wel een punt, maar in deze press release schuift Franchi wel alle mogelijke excuses aan de kant voor het eventueel minder presteren in de World Series. Goed onthouden voor de komende press releases ;)

Mr.Dallara 02-02-2006 18:01

Quote:

Originally Posted by Mark
M.b.t. tot Euro F3 en MB heeft Franchi wel een punt, maar in deze press release schuift Franchi wel alle mogelijke excuses aan de kant voor het eventueel minder presteren in de World Series. Goed onthouden voor de komende press releases ;)

Ik ben alvast benieuwd naar de resultaten van Greg op zondag na z'n eerste 2 racen, want een top 10 resut in z'n eerste meeting in een nieuwe serie... :crazy:

Het blijft toch wel opvallend dat die Franchi steeds makelijk de nodige centen vind (en dan nog in België). Ik zie er stickers ophangen van Radio Contact, hobby garden, Renault Trucks, Mapei, Total en Creyfs. Het zijn bijna allemaal bedrijven "born in Belgium", hij kan ze steeds overtuigen terwijl al enkele andere toppers (al op hoger niveau en met minstens evenveel toekomst perspectieven) amper steun vonden van Belgische bedrijven...
Het strafste van de zaak vind ik nog dat hij al z'n sponsors kan overtuigen zonder dat hij één meter gereden heeft in de wagen, en ze dus totaal niet weten waar hij staat t.o.v. de concurentie...

De kans dat D'Ambrosio bij KTR zal rijden komend seizoen is redelijk klein volgens turbomagazine.be, Jérôme zou nu nog steeds maar de helft van het nodige budget hebben voor een seizoentje WS :(.
Zal Epsilon de redder in nood worden voor Jérômeke? (daar kan hij ongetwijfeld aan halve prijs rijden door de zeer sterke teamsponsoring dat de Basken hebben)

Mark 02-02-2006 21:14

Quote:

De kans dat D'Ambrosio bij KTR zal rijden komend seizoen is redelijk klein volgens turbomagazine.be, Jérôme zou nu nog steeds maar de helft van het nodige budget hebben voor een seizoentje WS :(

In de papierenversie van Turbomagazine staat dan weer te lezen dat D'Ambrosio ongeveer 100.000 euro "korting" krijgt op een jaartje WS bij KTR. Mollekens wilde alsnog iets doen voor een landgenoot nadat hij reeds eerder negatieve ervaringen heeft gehad met twee landgenoten ;)

el piojo 10-02-2006 12:22

Pavlovic sign with Cram in World Series?

Milos Pavlovic sign with Cram for 2006 season in World Series? Yes for italian www.stopandgo.tv :eek:

De Paddock Forum confirm? :bye:

Mr.Dallara 12-02-2006 21:13

Volgens mij is de kans redelijk klein dat we Jaap van Lagen gaan zien in de World Series dit seizoen, ik lijd het af uit het volgende dat ik las:

Quote:

Kinzo komt, Kinzo gaat

Jaap van Lagen hoopt dit seizoen wederom in de Formule Renault 3,5 uit te komen. Lange tijd leek het erop dat hoofdsponsor Kinzo de sympathieke coureur zou blijven ondersteunen, totdat Van Lagen te horen kreeg dat de sponsordeal niet wordt voortgezet. “Ik kijk desondanks positief vooruit. Ik ben in gesprek met een aantal potentiële sponsors en hoop dit seizoen alsnog in de Formule Renault 3,5 te rijden”, aldus Van Lagen, die ook nog steeds zicht heeft op een DTM-zitje.
Bron: AUTOSPORT.NL > WEK: John de Vos en Dennis de Borst winnen 5 uren van Zandvoort

Het lijkt me dan ook onwaarschijnlijk dat hij nu nog aan de nodige budgetten gaat geraken ...

Ik las wel net op de site van Jaap zelf het volgende:
Quote:

Na een geweldig jaar met ups en downs, waarvan het podium in Monaco afgelopen jaar wel het hoogtepunt was, heeft Kinzo besloten een stapje terug te doen en aankomend jaar zich niet als hoofdsponsor aan Jaap te binden. Let wel, een stapje terug, het is geen vaarwel!
...
More? > http://www.jaapvanlagen.nl/

Mark 15-02-2006 21:30

Quote:

Het Spaanse Pons heeft dan waar Celso Miguez onder contract voor 2006, de jonge Spanjaard reed ook in 2005 voor het team. Giedo Van der Garde zou het meeste kans maken voor het tweede zitje...

I.p.v. Giedo van der Garde (Euro F3 in 2006) zal Honda F1 testcoureur James Rossiter het tweede zitje innemen bij Pons. Bron: Italiaracing

Mr.Dallara 16-02-2006 15:47

Met de komst van James Rossiter hebben de mannen van italiaracing al een lijstje gemaakt van wie waar al zeker zal gaan rijden. Normaal zullen de meeste lege plaatsen wel worden ingevult de week na de eerst komende collectieve testen op 22 en 23 maart, de week erna zullen ze 2 dagen gaan testen in Le Mans.

Carlin:
- Colin Fleming (USA)
- Michael Aleshin (RUS)

Comtec:
- TBA
- TBA

Cram:
- Ben Hanley (GB)
- Milos Pavlovic (YUG)

Draco:
- Pastor Maldonado (VEN)
- Tomas Kostka (RC)

Epsilon:
- Steven Kane (GB)
- TBA

Eurointernational:
- TBA
- TBA

GD Racing:
- TBA
- TBA

Interwetten:
- TBA
- TBA

KTR:
- TBA
- TBA

Jenzer:
- Alvaro Barba (SPA)
- TBA

Pons:
- Celso Miguez (SPA)
- James Rossiter (GB)

Prema:
- Gregory Franchi (BEL)
- Christian Montanari (ITA)

RC Motorsport:
- Bruce Jouanny (FRA)
- Borja Garcia (SPA)

Saulnier:
- TBA
- TBA

Victory:
- TBA
- TBA

Stranger 17-02-2006 23:03

Diezelfde Italianen hebben inmiddels Susie Stoddart geschrapt bij Comtec en noemen nu Robbier Kerr als mogelijke kandidaat.

Nu Victory Engineering samenwerkt met Carlin gaan de geruchten dat zowel Alvaro Parente als Hayanari Shimoda bij dit WSR-team worden gestald.

Carlos Iaconelli en Andy Soucek zijn ook al enkele keren genoemd als coureurs voor Interwetten hoewel dit ook al meerdere keren tegengesproken is. Maar waar rook is, is vuur.

Mr.Dallara 23-02-2006 20:55

Quote:

Originally Posted by Stranger
Nu Victory Engineering samenwerkt met Carlin gaan de geruchten dat zowel Alvaro Parente als Hayanari Shimoda bij dit WSR-team worden gestald.

Ik heb ook iets gelezen van de samenwerking, maar wat gaat er concreet gebeuren?
Blijven er 2 teams, met dus 4 zitjes? Blijven ze bijde hun teamnaam behouden?

De voorbije dagen zijn er nog 2 "krabbels" gezet voor het komende WS seizoen:
- Steven Kane naar Epsilon (heeft nog gestest de voorbije winter bij KTR)
- Bruce Jouanny naar RC Motorsport (ex KTR pion, 2004)

Ik heb het lijstje 2 posts hierboven aangepast... ;)

bluelite 23-02-2006 23:43

Christian Montanari naast Franchi bij Prema.

bron: http://www.autosport.be/news/6379.awm

Stranger 24-02-2006 11:21

Bijna alle teams hebben wel coureurs die genoemd worden als kandidaat voor een zitje bij het betreffende team...op 1 team na.

EuroInternational heeft nog geen enkel 'gerucht'. Hetzelfde voor hun ChampCar verhaal...veel gepraat in 2005 echter tot nu toe geen enkele aanwijzing of het doorgaat en wie er gaat rijden.

Gaan zijn überhaupt nog starten ? :)

Mr.Dallara 26-02-2006 18:43

RC motorsport heeft haar volledig line-up al bekend gemaakt. Nadat Bruce Jouanny nog maar pas bevestigd is, hebben de Italianen de Spanjaard Borja Garcia als 2e piloot bevestigd.

(ik heb hem toegevoegd in het lijstje)

Mr.Dallara 27-02-2006 13:12

Er gaan de geruchten dat Saulnier het voor bekeken houd en dat Tech1 (mégane trophy) heel de handel overkoopt. Een naam die daar dan al word vernoemd is de jonge fransman Eric Salignon.
Ook de namen van Simon Abadie en Mathieu Lahaye (piloten v tech1 in Mégane trophy 2005) komen in het stuk voor...

Bron: ten-tenths

Mark 27-02-2006 22:10

De vervanger van Susie? Jawel, de welbekende Edwin Jowsey ;)

Quote:

The 19 year-old Englishman has seldom raced contemporary single-seater machinery, however has been successful in historic racing categories in Britain.

www.autosport.com
Dat gaat dus een "Deletraz" van de World Series worden ;)

Mark 28-02-2006 11:15

Quote:

Originally Posted by Stranger
Bijna alle teams hebben wel coureurs die genoemd worden als kandidaat voor een zitje bij het betreffende team...op 1 team na.

EuroInternational heeft nog geen enkel 'gerucht'. Hetzelfde voor hun ChampCar verhaal...veel gepraat in 2005 echter tot nu toe geen enkele aanwijzing of het doorgaat en wie er gaat rijden.

Gaan zijn überhaupt nog starten ? :)

Eurointernational schijnt nog te leven. In 2006 F. Atlantic met Ryan Sharp (bron italiaracing)

All times are GMT +2. The time now is 18:56.