De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Bandenmaat: Wijziging van de reglementen (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=5959)

Bart.Vandecavey 04-09-2003 21:01

Quote:

Originally posted by airco
de pick-up eraf schrapen ?
weet uberhaupt al niet of zoiets lukt ?

Ik heb ze dat in de Belcar nog weten doen bij Kurris en Vetters. Met een spatel gemonteerd op een brander...
Ik denk wel niet dat je van zo'n banden nog topprestaties moet verwachten...

Scapa 04-09-2003 21:06

Er zijn er nog die dat doen hoor en redelijk wat zelfs! Een band op sommige plaatsen heel warm maken en op andere wat minder is volgens mij niet echt bevorderlijk voor de prestaties ;)

Gilles 04-09-2003 21:29

dit is geen sluikreclame, maar een mooie vergelijking ...

http://www.f1world.be/f1-filesco.php?id=2751_0_3_0_C

let vooral op die foto ... héél erg duidelijk waar het probleem is.

DJ Scorpio 05-09-2003 08:13

Ferrari in beroep tegen uitslagen 2003 ???

Ferrari dreigt ermee alle resultaten van het huidig seizoen aan te klagen. Het Italiaanse team vindt dat de Michelin-teams de verzamelde WK-punten niet verdiend hebben omdat ze 'illegale banden' hebben gebruikt.

“Ferrari is heel verveeld en gefrustreerd met deze zaak”, aldus Ferrari’s technisch directeur Ross Brawn. “Een groot deel van de Michelin-teams hebben illegale banden gebruikt – en we weten niet hoe lang ze dit al doen.”

Ferrari-rijder Michael Schumacher leidt momenteel het kampioenschap met één punt voorsprong op Williams-rijder Juan Pablo Montoya. McLaren-rijder Kimi Raikkonen staat op de derde plaats, op twee punten van de wereldkampioen. Een protest zou kunnen betekenen dat het kampioenschap in de rechtzaal beslist wordt.

“Het zou fout zijn, moest een auto het kampioenschap winnen en de hele tijd op illegale banden gereden hebben”, gaat Brawn verder. “De competitie zou zijn waarde verliezen en we mogen mensen niet het kampioenschap laten winnen wanneer zij zich niet aan de regels houden.”

Wordt ongetwijfeld vervolgd...

Bron: F1Racing.nl

Ferrari's technisch directeur Ross Brawn zou graag willen dat de teams die op eender moment met de illegale Michelin's reden, gediskwalificeerd zouden worden. Dat verklaarde hij in het magazine Autosport.

"We zijn er over deze zaak nog niet uit, we zijn het aan het bekijken. De metingen werden uitgevoerd meteen na de Grote Prijs van Hongarije en de resultaten waren dat de banden breder waren als toegelaten.We zijn nu aan het bekijken wat we gaan doen maar we zijn allerminst tevreden met de huidige situatie. Een wagen met illegale banden kan toch niet het kampioenschap winnen?"

Als Ferrari degelijk in beroep zal gaan tegen de race-uitslagen waarbij de Michelin-teams op illegale banden reden - het zal weliswaar moeilijk zijn om dat tijdstip te achterhalen, maar Autosport meent te zeggen dat Michelin sinds de GP van San Marino haar illegale banden inzette - zal het gebruik maken van artikel 179B van de Internationale Sportieve Code. Deze regel zegt dat het mogelijk kan zijn dat oude resultaten veranderd worden indien er een 'nieuw element' ontdekt is.

Verder liet Mark Webber vandaag ook weten dat de nieuwe bandensituatie verre van gunstig is en dat de 'nieuwe' Michelin banden niet goed functioneren onder zijn Jaguar. Dit kan wel eens de kanteling in het wereldkampioenschap zijn.

Bron: F1World.be

DJ Scorpio 05-09-2003 08:18

Quote:

Originally posted by Gilles
dit is geen sluikreclame, maar een mooie vergelijking ...

http://www.f1world.be/f1-filesco.php?id=2751_0_3_0_C

let vooral op die foto ... héél erg duidelijk waar het probleem is.

Die foto's maken wel heel duidelijk wat het probleem is. Maar de vraag blijft of dit illegaal was of niet. Volgens mij zijn de reglementen van de FIA niet sluitend genoeg zoals al zo vaak het geval was bij voorgaande discussies.

Hetgeen ik raar vind is dat onze Ron Dennis zich nog niet heeft laten horen, de andere michelin-teams hebben toch al gereageerd. Maarja Ron is altijd de eerste om te janken als hij nog maar denkt dat er kans is dat een ander team de regels overtreden heeft, maar als hij zelf in overtreding is dan is hij nergens te bespeuren. Door die kerel heb ik een hekel aan McLaren. Spijtige zaak want ik heb zeker veel respect voor Kimi en David.

Finish 05-09-2003 11:39

wat een dikke vette ontgoochelende anti-climax voor dit superspannende seizoen :(

Hakki 05-09-2003 11:54

Quote:

Originally posted by DJ Scorpio
Maarja Ron is altijd de eerste om te janken als hij nog maar denkt dat er kans is dat een ander team de regels overtreden heeft, maar als hij zelf in overtreding is dan is hij nergens te bespeuren.
euh...Ron Dennis is hier niet in overtredeing, ronneke kan er niks aan doen dat de bandjes zo gemaakt zijn, ALS deze dan wel echt niet regelementair zijn

wa betreft ross brawn, dienen heeft precies ni liever da ferrari slechter en slechter komt te staan bij de niet-ferrarifans, azo een overdreven gedoe...

Finish 05-09-2003 12:18

Quote:

Originally posted by Hakki
euh...Ron Dennis is hier niet in overtredeing, ronneke kan er niks aan doen dat de bandjes zo gemaakt zijn, ALS deze dan wel echt niet regelementair zijn

wa betreft ross brawn, dienen heeft precies ni liever da ferrari slechter en slechter komt te staan bij de niet-ferrarifans, azo een overdreven gedoe...

'overdreven gedoe' ? Dit hele seizoen was geen strijd tussen Schumacher en Raikkonen / Montoya maar een strijd tussen Bridgestone en Michelin. Michelin had dit seizoen duidelijk de betere band, maar als ze dit hebben kunnen presteren door de reglementen te negeren, heb ik toch, net als Brawn, mijn bedenkingen bij die Michelinoverwinningen. Ik ben er namelijk nog altijd van overtuigd dat de F2003-GA nog altijd de beste wagen op de grid is en dat de banden de oorzaak zijn van Ferraris achteruitgang. Zoals DJ Scorpio zegt, mocht bridgestone te brede banden hebben en Ronneke wist ervan, dan zal die ook niet lang gewacht hebben om Bridgestone bij de FIA te verklikken....

Enkel weer typisch dat Ferrari het hier weer te verduren krijgt.

'We zitten na jaren Ferraridominantie weer in een spannend seizoen en dan komen Todt en de zijnen het boeltje weer eens verpesten' Zo'n mentaliteit hangt er bij de niet-Ferrari fans. Ferrari als de grote schuldige en pretbederver, omdat de Michelinband niet reglementair is :rolleyes:

DJ Scorpio 05-09-2003 12:24

Quote:

Originally posted by Hakki

OK ik neem mijn woorden terug, Ron Dennis is niet in overtreding maar ik vind het toch raar dat er vanuit de hoek van McLaren geen reactie komt terwijl Ron anders voor iedere kleinigheid moord en brand ligt te schreeuwen.

En wat betreft dat overdreven gedoe, ik vind toch dat de foto's heel duidelijk een serieus verschil in loopvlak weergeven wat uiteraard een heel groot verschil in grip zal betekenen en misschien enigzins de plots opgelopen achterstand van Bridgestone verklaart. Maar ik blijf erbij dat dit allemaal niet gebeurt zou zijn als de reglementen meer sluitend waren.

DJ Scorpio 05-09-2003 12:31

Schumi zijn mening over de bandenkwestie:

Titelverdediger Michael Schumacher heeft zijn zegje gegeven omtrent de Michelin-soap. Schumacher spreekt zijn technisch directeur Ross Brawn tegen, die nieuwe race-uitslagen wil zien. Volgens Schumacher zal de FIA geen aanpassingen doen aan de voorbije races.

"Het is een heel verwarrende gebeurtenis, en er zijn veel mensen met en zonder de nodige kennis die zich uitspreken over hoe breed of hoe smal de banden zijn. Ik denk niet dat de FIA iets zal doen aan de dingen die in het verleden gebeurd zijn, maar ze zullen aan de toekomst werken. Ik denk wel dat de Michelin-teams zich zullen aanpassen aan de regels."

Bron: F1World.be

airco 05-09-2003 12:33

Finish spreekt wijze woorden :)

ik kan het zelf niet beter vertellen ....

redje 05-09-2003 13:19

Quote:

Originally posted by airco
Finish spreekt wijze woorden :)

ik kan het zelf niet beter vertellen ....

Idd. Elk team zou zo reageren, maar omdat Ferrari het is, zeggen vele mensen op de fora dat het 'losers' zijn.

Savi 05-09-2003 13:35

Quote:

Originally posted by Finish
'overdreven gedoe' ? Dit hele seizoen was geen strijd tussen Schumacher en Raikkonen / Montoya maar een strijd tussen Bridgestone en Michelin. Michelin had dit seizoen duidelijk de betere band, maar als ze dit hebben kunnen presteren door de reglementen te negeren, heb ik toch, net als Brawn, mijn bedenkingen bij die Michelinoverwinningen. Ik ben er namelijk nog altijd van overtuigd dat de F2003-GA nog altijd de beste wagen op de grid is en dat de banden de oorzaak zijn van Ferraris achteruitgang. Zoals DJ Scorpio zegt, mocht bridgestone te brede banden hebben en Ronneke wist ervan, dan zal die ook niet lang gewacht hebben om Bridgestone bij de FIA te verklikken....

Enkel weer typisch dat Ferrari het hier weer te verduren krijgt.

'We zitten na jaren Ferraridominantie weer in een spannend seizoen en dan komen Todt en de zijnen het boeltje weer eens verpesten' Zo'n mentaliteit hangt er bij de niet-Ferrari fans. Ferrari als de grote schuldige en pretbederver, omdat de Michelinband niet reglementair is :rolleyes:

Amen.

(ik noem het gewoon frustraties)

Guido 05-09-2003 15:12

Quote:

Originally posted by redje
Idd. Elk team zou zo reageren, maar omdat Ferrari het is, zeggen vele mensen op de fora dat het 'losers' zijn.
Ach ja, hoge bomen vangen veel wind, dus dat erop Ferrari nu het hardst geschoten wordt is een menselijke eigenschap. En de F-1 heeft altijd al geleefd op controverses en dit sedert het ontstaan van het kampioenschap. Dus niks nieuws onder de zon :cool: .

redje 05-09-2003 15:43

Quote:

Originally posted by Huudo
Ach ja, hoge bomen vangen veel wind, dus dat erop Ferrari nu het hardst geschoten wordt is een menselijke eigenschap. En de F-1 heeft altijd al geleefd op controverses en dit sedert het ontstaan van het kampioenschap. Dus niks nieuws onder de zon :cool: .
Da's waar.

All times are GMT +2. The time now is 21:02.