De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Eenzitters (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   World Series by Renault 2005, de verzamelthread. (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=9440)

Mr.Dallara 22-04-2005 19:08

Quote:

Originally Posted by bluelite
Paul Ricard - 20 april 2005

1 Winkelhock - Draco – 1’13.813 – 33
2 Power - CARLIN – 1’14.118 – 96
3 Zuber - CARLIN – 1’14.182 - 78
4 Valles - Pons – 1’14.634 – 84
5 Salignon - Cram – 1’14.641 – 111
6 Pilet - Jenzer Motorsport – 1’14.693 – 96
7 Pavlovic - GD Racing – 1’14.707 – 112
8 Bellarosa - Avelon - 1’14.738 – 110
9 Proetto - Interwetten – 1’14.789 – 94
10 Fleming - Jenzer Motorsport – 1’14.799 – 106
11 Danielsson - DAMS – 1’14.845 – 34
12 Montanari - Draco – 1’14.895 – 78
13 Pagenaud - Saulnier Racing – 1’15.034 – 71
14 Toccacelo - Victory – 1’15.064 – 86
15 Kostka - Victory – 1’15.085 – 78
16 La Rosa - Interwetten – 1’15.133 – 94
17 Miguez - Pons – 1’15.162 – 89
18 Tedeschi - RC Motorsport – 1’15.195 – 91
<b>19 Gommendy - KTR – 1’15.237 – 66 </b>
20 Maldonado - DAMS – 1’15.265 – 84
<b>21 Van Lagen - KTR 1’15.382 – 92 </b>
22 Fukuda - Saulnier Racing – 1’15.510 – 69
23 Chandoch - RC Motorsport – 1’15.523 – 77
24 Mondini - Eurointernational – 1’15.542 – 88
25 Pasini - Cram – 1’16.041 – 36

De reden waarom KTR en andere niet voorin te vinden zijn is de volgende: het gros van de piloten hebben in iedere ronde in een chicane een volledige curb afgesneden! ;)
Mollekens heeft z'n piloten gevraagt dit gevaarlijke spelletje niet mee te spelen, ze hebben dit dan ook gedaan (op enkele keren na).
En als je dan de schade ziet aan de wagen van een verkeerd maneuver over een curbstone aan de bodemplaat, dan heeft Kurt denk ik een goede keuze gemaakt.
Het is trouwens toch maar bluf dat je dan speelt, want je maakt jezelf wat wijs... voor sommigen was dit een noodzaak, want ze moesten nog sponsors overhalen, dat is uiteraard wel handig met onrealistische tijden... :confused:

De track waar ze op reden, was de zelfde dan die waar ze hebben op geraced eind 2004 en waar ze in de winter hebben op getest (met de oude wagens).
Zo kan je dus (zonder curbstones langs te verkeerde kant voorbij te rijden in chicanes) ook een perfect beeld hebben hoe ver je staat... Wat uiteindelijk de bedoeling is van testen. ;)

Op onderstaande foto kan je duidelijk zien, dat couperen op HTTT een koud kunstje is, behalve voor de mecaniek dan als je wat te ver gaat...
http://www.in.gr/auto/agwnistika/Big...ard_766_06.jpg

Mss is het jullie niet opgevallen, maar tijdens de laatste testen deze week in Paul Richard was Epsilon er niet bij met toppers Portiero en Cubika. Mss hebben zij nog het slimste spel gespeeld?!
HTTT is geen track vd race kalender en al de teams zijn nu met man en macht op enkele dagen de wagens op een mum van tijd aan het klaar maken voor de race in zolder. Terwijl Epsilon bv nu dus veel meer tijd heeft en al lang genoeg data heeft om er in zolder (op het podium) te staan.

Het is ook zo dat er bij al de wagens schakel problemen blijven, de ééne erger dan de andere... Renault sport krijgt tot op heden het probleem niet onder controle. Het zit hem mogelijk in het hydraulische hi-teck systeem dat moet zorgen voor de auto clutch bij het op- en afschakelen.

Avelon zal hoogst waarschijnlijk ook naar Zolder afzakken afzakken met maar één wagen, nl die van Bellarosa (de zoon van de teambaas ;)). Aangezien ze geen tweede piloot met voldoende budget vinden. Ze zijn wel in het bezit van twee wagens.

Mr.Dallara 29-04-2005 09:40

Met de slogan "beter (heel) laat da nooit" vind je hier in vijf delen linkjes naar movies van de presentatie van Jaaps Kinzo-Dallara.

Het vond plaats een drie tal weken geleden in Nederland bij de hoofdzetel van Kinzo. In de movie zie en hoor je nog meer bekende autosport mensen naast Jaap zelf.

De movie is made in Nederland, van een deftige montage is er wel spijtig genoeg geen sprake :(...
In het movie's hoor je verder ook zo van die j*n*etten stemmen van knettergekke Nederlanders... :D :rolleyes:

Mr.Dallara 25-05-2005 19:47

Op de site van Renault Sport staat al enkele weken een geupdate lijst van de TV zenders die de World Series in beeld gaan brengen in 2005.

Als je dan bij Belgium gaat kijken staat er het volgende:
- Live on BETV
- Magazine (52 min) on RTBF, Kanaal 2 and Unicap TV

Als ik het goed voorheb, is er in België, of beter vlaanderen nog geen WS verschenen op TV :(!
Kent er iemand de zender BETV?
En mss kan Peter Baert wat meer uitleg geven over de al dan niet komende World Series afleveringen het komende seizoen...

Mr.Dallara 01-06-2005 09:45

Vanaf morgen zal er weer volle activiteit zijn in de World Series Paddock die deze keer haar tenten heeft opgeslagen in het zuid Spaanse Valencia.

Valencia is de derde meeting, ook hier weer is er een donderdaagse testdag aan het race weekend gekoppeld.

Een World Series race in Spanje is nog steeds niet het zelfde als een andere, de roots liggen er nog steeds, als is het al veel minder als vroeger te zien...
Zo waren voorbije zondag Adrian Valles (Pons) en Felix Porteiro (Epsilon) al te zien in Valencia stad voor een launch ter ere van de dag van de Sport in Spanje.
Verder is er nog een derde Spaanse thuisrijden actief komend weekend, nl: Celso Miguez.
Kwestie van de WS nog populairder te maken in Spanje, terwijl voor de tweede (en laatste) Spaanse race in Bilbao al bijna alle kaarten in VVK de deur uit zijn!!

Er zijn al drie race geweest, en we hebben al drie verschillende winnaars gehad. Wie gaan de volgende twee worden???
Het lijstje is lang, aangezien het WS peleton nog steeds cloose racing geeft...

Vanaf morgen weten zonder twijfel meer na de testing, welke namen we vooraan mogen verachten het komend weekend...

Uiteraard ook deze keer weer duimen voor onze lage landen held Jaap van Lagen en niet te vergeten voor de tweede KTR pion, aangezien KTR een knappe derde plaats heeft in de team standings!

Peter Baert 01-06-2005 11:08

Over de Belgische TV-zenders die de World Series gaan uitzenden ...

BeTV is de Waalse Canal+. De andere zenders zijn redelijk bekend, denk ik. :)

De TV-productie van de World Series is net als bij de Nissan World Series in handen van het Spaanse RPM. En daar begint alle ellende.

Er is aan de stations beloofd dat een tape met highlights telkens de dinsdag na de race via koerier zou geleverd worden. Op basis van die info wordt een programma-planning gemaakt, zoals in elk bedrijf dat rekening moet houden met leveringen.

De tape over het Zolder-weekend hebben we met meer dan een week vertraging ontvangen. En bovendien waren klank en beeld niet in orde. Zo stond op de beelden van de FR 3.5 Engelse commentaar.
Ik weet niet hoe mijn collega's het hebben opgelost, in ieder geval heb ik mijn programma danig moeten aanpassen om het gat van de World Series op te vullen.

De tweede tape, over Monaco, is eergisteren via koerier aangekomen. Dat is niet professioneel, maar amateurisme zoals we het heden ten dage niet meer meemaken in de TV-wereld.

Onbegrijpelijk dat een constructeur zo zwaar investeert in eigen events, maar dat de TV-productie niet op punt staat.

Mr.Dallara 01-06-2005 11:56

Quote:

Originally Posted by Peter Baert
Over de Belgische TV-zenders die de World Series gaan uitzenden ...

BeTV is de Waalse Canal+. De andere zenders zijn redelijk bekend, denk ik. :)

De TV-productie van de World Series is net als bij de Nissan World Series in handen van het Spaanse RPM. En daar begint alle ellende.

Er is aan de stations beloofd dat een tape met highlights telkens de dinsdag na de race via koerier zou geleverd worden. Op basis van die info wordt een programma-planning gemaakt, zoals in elk bedrijf dat rekening moet houden met leveringen.

De tape over het Zolder-weekend hebben we met meer dan een week vertraging ontvangen. En bovendien waren klank en beeld niet in orde. Zo stond op de beelden van de FR 3.5 Engelse commentaar.
Ik weet niet hoe mijn collega's het hebben opgelost, in ieder geval heb ik mijn programma danig moeten aanpassen om het gat van de World Series op te vullen.

De tweede tape, over Monaco, is eergisteren via koerier aangekomen. Dat is niet professioneel, maar amateurisme zoals we het heden ten dage niet meer meemaken in de TV-wereld.

Onbegrijpelijk dat een constructeur zo zwaar investeert in eigen events, maar dat de TV-productie niet op punt staat.

Tja, als ze hun zelf gemaakte beloftes niet nakomen ivm met leveringen van beelden ed.... dan moet ik u zeker gelijk geven dat ze niet goed bezig zijn.

Dat de kwaliteit van de beelden zelf slecht is, kan ik me zeer moeilijk voorstellen, want de regie en het aantel cam punten waren in zolder top vond ik. In monaco was het nog beter, maarja daar was het F1 niveau van materiaal en organisatie dat er werd gebruikt...

Maar als dan de tapes zelf telaat aankomen, dan zit je planning zeker in de war....

Maar wat wil dit nu concreet zeggen voor de WS op Pitstop?
Wanneer zullen we de meetings vd WS in zolder en Monaco te zien krijgen op de buis? zal er ook Megane trophy te zien zijn? FR2000?

En hoeveel tijd word er gesteed aan de Renault weekends? Eén aflevering per meeting?

(off topic: kan er niet ergens een schema geplaatst worden met een (voorlopige) planning van wat er tezien gaat zijn de komende maanden op pitstop.TV???
Want op de site word pas zaterdag middag of hooguit vrijdag melding gemaakt van wat we gaan tezien krijgen zat middag op TV...
Als de montage is gemaakt in de loop van de week, kan er dan al een bericht verschijnen mss?
Voor alle duidelijk heid wil ik hier niets afbreken over de site en het programma! Ik geef alleen maar sugesties om services nog te verbeteren...)

JPMontoya 01-06-2005 16:52

Ik vind die kwaliteit van het beeldmateriaal van Zolder echt wel poverkes... Qua kleuren van die beelden enzo toch echt kwalitatief niet hoogstaand. Weet niet of dat aan Zolder ligt of niet...

RPM bewijst nog maar eens dat ze een dikke nul zijn in het organiseren...vroeger al nu ook..Kan er over meespreken.

Mr.Dallara 02-06-2005 10:55

Raffaele Giammaria bij Dams!

Raffaele Giammaria zal vanaf vandaag plaats nemen in een DAMS Dallara V6 voor dus de World series te betwisten. (Voorlopig rijd hij enkele Valencia en Lemans, maar hij heeft een optie op Bilbao en Oschersleben.

Pastor Maldonado en Alx Danielsson was de line-up waarmee DAMS starte in Zolder. In Zolder had Danielsson dan de zware crash met als gevolg z'n gebroken voet, normaal zal hij vanaf vandaag er terug bij zijn denk ik.
Pastor Maldonado is dan weer de gek die Monaco op z'n kop zette door die Marschal omver te rijden, is dus geschorst voor nog 4 meetings in de WS. Hij gaat dan maar Italiaanse F3000 rijden als alternatief.

Nu is dus ex F3000 topper Raffaele Giammaria opgedoken op de DAMS Dallara te bemannen voor de komende racen. Ongetwijfeld weer een smaakmaker er bij voor het al kwalitatief hoogstaande veld. Hij heeft het geluk al direct kmters te kunnen maken vandaag tijdens de testdag...

Wel is het zo dat Giammaria een typische Italiaan is zoals we er al meer hebben in het WS veld dit seizoen. "Kleuren blind", "vlaggen negeren", "marschals rammen", een italiaan is nogal soepel in dergelijke dingen :( Opletten maar!

Bron: italiaracing.net

JPMontoya 09-06-2005 13:10

Quote:

Bilbao Urban Circuit vend la totalité de ses entrées

Bilbao Urban Circuit a vendu les 25.764 entrées pour les épreuves des World Series by Renault, qui se dérouleront à Bilbao le 15, 16 et 17 juillet prochain, Les entrées ont été mises en vente le 6 mai dernier et en un mois à peine 100% des places avaient été vendues.

Vu la grande demande existante, les organisateurs de la course envisagent d’ores et déjà de nouvelles possibilités, afin de pouvoir augmenter le nombre de spectateurs. L’accroissement du nombre de places aura lieu, dans tous les cas, conformément aux strictes mesures de sécurité requises par les organisateurs.

Les entrées donnent droit à assister aux trois journées de compétition et elles peuvent être utilisées chaque jour par des personnes différentes. Au total, le Circuit Urbain de Bilbao comptera sur 25 espaces différents, avec places assises dans les tribunes et sur les pelouses. La différence est que dans les tribunes les places sont individuelles et les pelouses seront équipées de longs bancs.
site bilbao urban circuit.

JPMontoya 30-06-2005 11:45

En jawel, voor de wedstrijd in Le Mans trekt Renault-Sport alle registers open.
Een zwaar overbeladen timing als je het mij vraagt...:) zaterdag van 9h tot 20h actie op de baan... maar dan toch het beloofde concert

http://www.renaudkuppens.be/pdf/MT_timing_lemans.pdf

Voor de geintresseerde een meer technische kijk op het circuit van Bilbao
http://www.renaudkuppens.be/pdf/MT_Bilbao_track.pdf
die eerste bocht daar - daar komen gegarandeerd vodden van.

JPMontoya 11-07-2005 15:21

Mijn impressies van een weekendje Le Mans.

Er was ongeloofelijk veel volk - ongezien veel volk
70 000 Zaterdag & 90 000 Zondag. Alle maar dan ook werkelijk alle tribunes zaten stampenvol en langs de draad makkelijk 3 tot 4 rijen dik.

De organisatie van het week-end was quasi vlekkeloos. In tegenstelling tot Zolder heb ik heel weinig tot geen rode vlaggen gezien. Het circuit ligt er goed bij en is geen halve zandbak in tegenstelling tot Zolder. Le Mans is niet echt een breed circuit te noemen, vergelijkbaar met zolder maar toch weinig of geen problemen.

Renault-Sport had er werkelijk alles aan gedaan om het een prachtig week-end voor de toeschouwers te maken. Op zaterdagmiddag een prachtige show van het Mirage-stuntteam, loopings,...Je kan het zo gek niet bedenken maar ze konden het met hun vliegers. Ook Renault F1 was present met een wervelende demo...
Op zondag trok een divisie van de Franse luchtmacht de Franse driekleur
Dank U Le Mans airport :)

Qua Paddock organisatie was Le Mans prachtig geregeld - itt to zolder waar je constant tussen het publiek een weg moet zien te vinden. Door simpelweg een bordje te hangen in de Paddock "Interdit au Public" en geen specifieke controle hou je het meerendeel van de toeschouwer weg van de vrachtwagens van de teams en kunnen de teams rustig werken...

En als top of the bill zaterdagavond een concert van David Halliday- ben er zelf niet geweest maar men sprak makkelijk van 20 000 man daar.

En dan nog een paar zaken om op te noemen.
-Exibitie van RenaultF1 autos van 1992-1997.
-Renault Concept cars
-Prachtige parade van Oude Renaults (veel meer dan in Zolder)
-Prachtige graffiti-tekening
-

Minpunten aan de organisatie:

De Parking / verkeerscirculatie is een dikke farce ginder.
Op de speaker gehoord dat er zaterdagmiddag al 2u file was tot aan het circuit.

De Sanitaire voorzieningen zijn een ware ramp te noemen.

3 tot 4 eetstandjes voor 90 000 man - moet ik een tekening maken...

Gratis: het eeuwige verhaal natuurlijk... Veel volk - De regio van Le Mans is een verpauperde regio met veel jeugdwerkloosheid wat natuurlijk als een rode lap op een stier werkt als je zegt 'Gratis'

De Persaccomodatie: wat een gammel ding daar. 20 € voor 24u/internet - mening journalist vond het ronduit belachelijk en voor 20u verwacht je toch een snelle connectie...Maar dan viel je wireless nog een keer of 5/6 keer per uur weg...
Ik had meer verwacht van een circuit dat de grootste race ter wereld organiseert...
Foei ACO - en z'n domme technieker Nicolas!

Rendez-Vous dit weekend in Bilbao

JPMontoya 18-07-2005 22:36

Mijn Impressies van een weekendje Bilbao Urban Circuit

Qua opkomst was Bilbao weer een voltreffer. Meer dan 100 000 man in totaal in
circulatie rond het circuit want je kon ook voor een groot stuk zien zonder te betalen. vb Op de Pont d'Euskalunda... en ook veel mensen waren samengestroomd in oude verlaten paddock. Het publiek is geen kennerspubliek maar een fantastisch enthousiast publiek. vb. De 2.0L op zondag -> De 2 laatste wagen van het veld die tot 5 sec trager draaien dan de rest vechten een verbeten duel uit tot uitzinnige vreugde van de
het publiek...sympa.

Organisatie deel 1: De organisatie van het circuit op zichzelf.
Ze hebben een prachtige job gedaan daar in Bilbao. Een leuk en toch wel snel circuit neergelegd op een kleine oppervlakte...
De paddock accomodatie was zeer goed te noemen. WS 3.5 hadden mooie boxen en ook de paddock van Mégane en 2.0L was voor een dergelijk circuit vrij groot te noemen. Een gezellig sfeertje en alleen met een accreditatie kon je de paddock in...

Minpunten aan het circuit waren ten eerste dat overal maar werkelijk overal een hoge draad stond wat toch wel het zicht enigsinds belemmerde. Fotografen klaagde steen en been dat er geen goede plekken waren om fotos te nemen. Ook voor de Marshals waren er in de draad oorspronkelijk geen insnijdingen waren voor hun vlaggen.
Putdeksels: Men rijdt ze gewoon uit de grond...

Organisatie deel 2: De race organisatie zelf en aanverwanten
Daar zijn toch een paar grove blunders gemaakt. Het Abadie/Kuppens/Gianniberti en de daaropvolgende zeer rare beslissing van Koersdirecteur Delettre om de race niet te stoppen...Ik snap het nog altijd niet............................

Marshals zijn niet ervaren genoeg voor dit soort races. Er waren in elke equipe mensen van Jarama & of Catalunya maar dan nog. Tot in het midden van de baan lopen en plots besluiten van terug te keren... en zo kan ik nog een paar gebeurtenissen aanhalen. Jongens Jongens ik had schrik in hun plaats.

De races zelf: Inhalen blijft moeilijk in een stratencircuit maar de World Series races mochten toch gezien worden...
Une course de merde was de 1ste Mégane Trophy race maar de tweede maakte dat ruimschoots goed...
2.0 L Persoonlijk vind ik die serie een dubbel nul. Daar gebeurt nu is werkelijk niks in.. geen inhaalbewegingen. Zeer monotone rijders.
Ammermuller n'a pas gangné waren de fotografen van Renault Sport in koor aan het zingen in de perszaal zaterdagavond. Spijtig van deklassering van Baguette dat wel.

Rendez-vous in Oschersleben

Mr.Dallara 22-07-2005 14:56

Ook de Italianen van italiaracing.net kunnen niet naast het steeds grotere succes zien van de World Series by Renault Weekends.

Ze hebben ff alles op rijdje gezet en het vergeleken met zelfs de DTM.

Quote:

Il successo della World Series by Renault
bron: http://www.italiaracing.net

Ik denk dat Renault dus zonder twijfel de voorbije winter de juiste weg heeft ingeslagen met z'n Renault day in gans europa te gaan organiseren. Met dan in één weekend al z'n europeese kampioenschappen aangevult met de nationale renault series...

De meeste mensen reageerden fel, want een weekend vol met wagens van één constructeur kan toch niet slagen...

Maar ik denk dat Renault Sport hier het tegendeel bewijst door z'n gigantische bezoekers aantallen van de meetings...

***Edit: Sinds wanneer gaan we hele lappen tekst kopiëren van andere sites?***

JPMontoya 22-07-2005 17:29

Over Italiaracing gesproken. Er zit dus elk WS weekend een van die mannen daar. Die zit een hele dag in de perszaal en brengt niet enkel verslag uit over WS maar van daar uit zoekt die kerel heel het weekeinde de sites van F1,DTM,F3.... om zo verslag uit te brengen van die evenementen.

Belle 22-07-2005 18:12

Quote:

Originally Posted by Mr.Dallara
Ook de Italianen van italiaracing.net kunnen niet naast het steeds grotere succes zien van de World Series by Renault Weekends.

Ze hebben ff alles op rijdje gezet en het vergeleken met zelfs de DTM.

En wat was eigenlijk hun vergelijking met DTM? Want ik versta niet echt veel Italiaans. ;)

Bedoelen ze dat dat de World Series veel meer publiek trekt dan DTM of zo?

All times are GMT +2. The time now is 01:14.