De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   LMES / Le Mans '05: Nieuwtjes en andere weetjes (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=9428)

gwyllion 25-03-2005 14:48

Quote:

Originally posted by fish88
maar 1 spyker en maar 1 racing for holland wagen :( . hopelijk krijgen ze nog toestemming voor een 2de wagen's hoophet vooral voor racing for holland
Ik vind dat Spyker en Racing for Holland het niet verdienen om 1 entry te hebben en daarenboven nog eens op de reserve lijst te staan; Lammers neemt aan geen enkele wedstrijd deel buiten Le Mans en de Spyker lijkt gedoemd om de finish niet te halen (tenzij ze een berg testwerk kunnen doen tussen Sebring en Le Mans).

Ik (en vele anderen) vind dat LNT het echt wel verdient om met 2 TVRs deel te nemen. Zij staan nog niet eens op de reserve lijst :frusty: Om maar te zwijgen van het feit dat de fabrieks Zytek niet geselecteerd is.

fish88 25-03-2005 15:03

racing for holland heeft niet meer genoeg geld zoals in 2003 toen ze nog lmes kampioen werden. en spyker die komt er wel na een tijdje. gaat barron conner eigenlijk niets meer dit jaar doen. want is wel raar dat ze die 575 maar 1 jaar gebruiken

Buzzbomb 25-03-2005 15:04

Quote:

Originally posted by gwyllion
Ik vind dat Spyker en Racing for Holland het niet verdienen om 1 entry te hebben en daarenboven nog eens op de reserve lijst te staan;
Sterke woorden daar :(

Ik ben het wel met je eens dat een tweede entry voor RFH iets te veel van het goede is. Maar die ene verdienen ze zeker wel, ze komen altijd met een mooi verzorgde en rappe outfit daar de afgelopen jaren.

En wat betreft die Spyker, wat varieteit in het GT2 veld is altijd welkom.

Scapa 25-03-2005 15:23

Quote:

Originally posted by Buzzbomb
Sterke woorden daar :( triest.

Ik ben het wel met je eens dat een tweede entry voor RFH iets te veel van het goede is. Maar die ene verdienen ze zeker wel, ze komen altijd met een mooi verzorgde en rappe outfit daar de afgelopen jaren.

Als ik moet kiezen tussen RfH en het FABRIEKS Zytek team weet ik het toch wel. De Nederlanders hebben dit jaar serieus geluk gehad. Er zijn teams die het 10x zo hard verdienen!

Buzzbomb 25-03-2005 15:40

Dan snap ik eerder niet waarom die Jota Zytek erop staat ipv. de Fabrieks Zytek, heeft die Jota zoveel pace laten zien afgelopen jaar?

Maar goed, die fabrieks Zytek verdient zeker een plaats op de grid. Ik zie nu dat ie nog geeneens bij de reserves staat... vreemd.

marcel 25-03-2005 15:55

Quote:

daar ben ik mee akkoord, maar als ge ziet wat Spyker in Sebring heeft gepresteerd, en dan nog rekening houdt dat ze waarchijnlijk niet echt gaan testen voor Le Mans...

Jan 25-03-2005 15:58

Voor wat het waard is, enkele bedenkingen voor de vuist weg:

* Waarom geen Lister Storm LMP, die verdient wat mij betreft toch nog 1 kans, zeker ook omdat hij in 2004 aan het LMES kampioenschap heeft deelgenomen in tegenstelling tot RfH.
* De officiële Zytek had er best wel bijgemogen, al was het maar om de druk op Audi wat te vergroten. Liever drie verschillende teams met 1 Zytek dan meerdere teams met twee entries (Dallara, Champion, Belmondo, Intersport, Pescarolo, WR :rolleyes: ......). Ok, voor jullie beginnen te schieten, ik weet ook wel dat als je slechts 1 entry per team toelaat je nooit aan 50 wagens komt.
* Een beetje verrassend: alweer géén GNM Saleen (heeft nog een waterkansje bij de reserven)
* Geen PK Sport of Choroq of Freisinger Porsche dit jaar?
* Een overdaad aan Courages in LMP2, weliswaar met een variëteit aan motoren.
* 1 Spyker en 1 RfH zou inderdaad al volstaan om wat kleur te geven aan het geheel (maar daar is dan ook alles mee gezegd).

Zoals steeds, het selectiecomité van de ACO is onberekenbaar, maar op een manier draagt dat net bij tot de charme van LM.

jan

Buzzbomb 25-03-2005 16:16

Quote:

Originally posted by jan
Zoals steeds, het selectiecomité van de ACO is onberekenbaar, maar op een manier draagt dat net bij tot de charme van LM.
jan

Genoeg gratis publiciteit door de discussies in ieder geval! :)

Scapa 25-03-2005 16:51

Quote:

Dan snap ik eerder niet waarom die Jota Zytek erop staat ipv. de Fabrieks Zytek, heeft die Jota zoveel pace laten zien afgelopen jaar?

Maar goed, die fabrieks Zytek verdient zeker een plaats op de grid. Ik zie nu dat ie nog geeneens bij de reserves staat... vreemd.

Zij hebben wel een volledig LMES seizoen gereden vorig jaar en zijn ook dit jaar weer van de partij. Kan RfH niet zeggen ;)

Freisinger is er niet bij omdat die een sabbatjaar nemen.

Jet 25-03-2005 17:45

Quote:

Originally posted by Scapa
Als ik moet kiezen tussen RfH en het FABRIEKS Zytek team weet ik het toch wel. De Nederlanders hebben dit jaar serieus geluk gehad. Er zijn teams die het 10x zo hard verdienen!
Niet alleen de Nederlanders lijkt me, gezien de deelname van G-force/de Bokkenrijders.

Scapa 25-03-2005 17:50

Quote:

Originally posted by Jet
Niet alleen de Nederlanders lijkt me, gezien de deelname van G-force.
Die hebben vorig jaar LMES gereden en ook dit jaar doen ze dat. Waar was RfH vorig jaar en dit jaar?

fish88 25-03-2005 18:05

de belgen kunnen er gewoon niet tegen dat de nederlanders een paar wagens in lemans hebben rijden :D in tegenstelling tot hun g-force met 1 wagen

Jet 25-03-2005 18:14

Vergeet niet dat Jan een indrukwekkende staat van dienst heeft op Le Mans en dat Spyker een fabrieksdeelname is.

vandijk 25-03-2005 18:22

Daarnaast brengt de Nederlandse deelname enorm veel Hollandse fans naar Le Mans en kijkt de ACO mogelijk naar historie van het team en haar lange termijn planing (dus 2006-8).

Racing for Holland verdiend het om in juni op de grid te staan.

Wat betrefd Spyker; die genereren enorm veel media aandacht met hun uitzonderlijke wagen en is het dus een simple keuze voor de ACO.

Mark 25-03-2005 18:38

Quote:

Originally posted by Jet
Vergeet niet dat Jan een indrukwekkende staat van dienst heeft op Le Mans en dat Spyker een fabrieksdeelname is.
Spyker een fabrieksdeelname? Humor, Spyker is niet meer dan een assemblage-bedrijf. De eerste deelname van Spyker aan Le Mans was een blammage. Ook voor dit jaar verwacht ik zo goed als niets van het Spyker-programma. Met één voorbereidingsrace ,wat in feite niet meer dan een veredelde roll-out is geweest, en wat eenvoudige testen ontwikkel je geen wagen voor een 24-uurs race. Maar dat schijnt nouveau riche Victor Muller niet te begrijpen ;) Ze zullen bij Spyker eerst eens moeten leren lopen voordat ze gaan rennen.

Lammers? Goeie gozer maar zeer zeker niet het beste team in de afgelopen jaren. Dan bedoel ik niet alleen het sportieve vlak, op het zakelijke vlak beschikt Lammers niet over dezelfde capaciteiten die hij als rijder heeft. In de afgelopen twee jaar heeft Lammers niet kunnen overtuigen als team-eigenaar, er zijn andere teams die in die periode meer hebben laten zien. 1 wagen voor RfH is meer dan zat.

gwyllion 25-03-2005 19:11

Quote:

Originally posted by gwyllion
Ik vind dat Spyker en Racing for Holland het niet verdienen om 1 entry te hebben en daarenboven nog eens op de reserve lijst te staan; Lammers neemt aan geen enkele wedstrijd deel buiten Le Mans en de Spyker lijkt gedoemd om de finish niet te halen (tenzij ze een berg testwerk kunnen doen tussen Sebring en Le Mans).
Om alle verwarring weg te nemen: ik bedoel dat Spyker en RfH 1 entry verdienen, maar totaal niet dat ze nog eens met een 2de wagen op de reservelijst staan. Andere teams die nu zelfs niet op de reserve lijst staan (LNT, Lister, fabrieks Zytek) verdienen het een stuk meer...

Mistery 25-03-2005 19:28

Vandaag ergens het gerucht opgevangen dat Marc Goossens in onderhandeling is met Courage Competition voor de tweede C60H in Le Mans...

FIRE 25-03-2005 20:20

Ik heb de lijst vergeleken met de Mariantic lijst en kom tot onderstaande conclusies.

P1 klasse
In deze lijst geen teams die er niet in thuis horen, enige die ik mis zijn de Essex Invest-Zytek en de Lister. Kan het zijn dat deze teams zich terug hebben getrokken?
Naar mijn mening heeft RfH wel recht op 1 entry. Ze nemen weliswaar niet deel aan het LMES maar ze hebben wel bewezen dat ze een competatieve en redelijke betrouwbare wagen op het circuit zetten. De Zytek is bijvoorbeeld erg snel maar nog niet erg betrouwbaar gebleken.

P2 klasse
Geen verassingen (of het niet uitnodigen van de Binnie-Lola?). Overigens zou 1 WR wagen naar mijn mening voldoende zijn.
Helaas waarschijnlijk wel weer veel uitvallers ivm gebrekkige betrouwbaarheid van deze wagens.
Al die verschillende fabrikanten (Pilbeam, WR, Courage, Lola en Lucchini) is leuk om te zien. Is dit de Europese variant van de Daytona Prototypes? ;)

GT1 klasse
Ik mis de Graham Nash Saleen (maar 6e reserve, is ACO bang voor de slechte betrouwbaarheid van de Saleen?), verder geen verassingen. Kan een mooie race worden met de Ferrari 550's, Corvette's en de reeds snelle en betrouwbare Aston Martin's.

GT2 klasse
Bij voorbaat staat een Porsche overwinning vast, hoop dat de Ferrari 360's en Panoz Elan's in het begin wat tegenstand kunnen bieden. De TVR en Spyker zorgen verder voor wat diversiteit. Begrijp van velen dat Team LNT een entry gehad zou moeten hebben (heb dit team niet gevolgd, kan er dus niet over oordelen). Waarom Spyker een entry gekregen heeft? Misschien vind de ACO het leuk dat ze kunnen vermelden dat er een x-aantal fabrieksteams deelnemen.

Overigens vergelijking tussen snelste rondetijd van TVR en Spyker tijdens Sebring race:
41 GT2 M.Hynes/P.Pearce/R.Dean - best time: 2:09.467 (TVR 400R)
40 GT2 L.Tomilson/W.Hughes/J.Kane - best time: 2:08.246 (TVR 400R)
48 GT2 T.Coronel/M.Goossens/D.Crevels - best time: 2:08.588 (Spyker C-8 Spyker GT2 R).
Weet echter niet of dit de normale rondetijden zijn van beide wagens of dat dit een eenmalige snelle tijd van de Spyker is.

Reserves
De tweede RfH Dome en Spyker zijn misschien teveel van het goede, zeker omdat LNT, Lister en Essex Invest-Zytek helemaal niet op de lijst staan. De Graham Nash Saleen staat naar mijn mening te laag.

In ieder geval heeft de ACO een betere lijst afgeleverd dan vorig jaar en de discussie zal een stuk minder zijn. Ook denk ik dat er niet veel of misschien wel helemaal geen afvallers zijn, dus de reserve wagens geef ik weinig hoop.

Brecht 29-03-2005 22:16

Een spyker op de inschrijvingslijst voor de 1000 km van Spa

BRON : Planetlemans.com

Greetzz.. Corvetteboy

gwyllion 29-03-2005 23:10

Quote:

Originally posted by corvetteboy
Een spyker op de inschrijvingslijst voor de 1000 km van Spa

BRON : Planetlemans.com

Fijn.

Mark 29-03-2005 23:41

Quote:

Marc Sluszny has joined the home team for les 24 Heures du Mans 2005. Sluszny, of Antwerp, Belgium, will drive the Luc Alphand Aventures Porsche 911 GT3 RS with fellow adventurer Luc Alphand of Le Mans, France.

Sluszny is halfway to his goal of driving in the world's major 24-hour races, with finishes in the 24 Uren van Zolder and 24 Hours of Spa (both Belgium) and the Rolex 24 At Daytona (USA). He'll add the Nürburgring 24 Hour Race (Germany) and les 24 Heures du Mans (France) this summer, followed by the next Bathurst 24-Hour Race (Australia).

www.lmsr.net
Die heeft dus geen budgetproblemen ;)

fish88 30-03-2005 17:08

spyker moet dit gewoon als een testjaar zien met deze wagen. maar ik denk (hoop) dat ze in 2006 wel wat beter gaan doen. maar wel jammer dat ze die race gaan rijden met die slechte rijders. ze konden beter donny crevels en tom coronel inzetten :( maar dat zal wel aan geld gelegen hebben

fish88 31-03-2005 08:31

http://www.lmsr.net/domeupdate.html de nieuwe dome heeft ook al getest

gwyllion 01-04-2005 14:29

Vandaag beginnen de LMES testdagen. Infocourse.org heeft al heel wat mooie foto's van o.a. de DBA-Judd, Zytek, hybride Dome, Courage C60 H en hybride Pescarolo, ...
http://www.infoscourse.org/article.php?sid=876&&thold=0
http://www.infoscourse.org/article.php?sid=877&&thold=0

Volgens iemand op het 10/10 was de Pescarolo het snelste deze voormiddag.
Quote:

Pescarolo quickest after the morning session from the Factory Zytek, Oreca Audi, Creation DBA, Jim Gainer Dome then the RML Lola. Courage C60H (looks beautiful!) had a few technical problems. Full details and times are on DSC.

gwyllion 01-04-2005 14:33

6 snelste tijden van deze voormiddag:
Pescarolo 1:40.046
Works Zytek 1:40.764
Oreca Audi 1:41.736
Creation DBA Judd 1:42.076
Jim Gainer Dome 1:42.530
RML Lola 1:43.352

gwyllion 01-04-2005 16:43

Foto's op speedpics.nl: http://www.speedpics.nl/pages/photos...ory=6E3B3B8534

fish88 01-04-2005 19:00

playstation is aardig wat teams aan het sponseren :D

Brecht 01-04-2005 21:26

Vraagje, een ticket voor de 1000 km. van Spa kost 25 Euro. Is deze kaart dan voor het heel het weekend?

Greetzz.. Corvetteboy

FIRE 01-04-2005 21:36

Volgens diverse sites hebben Alex Job en Nasamax zich teruggetrokken voor Le Mans. Als dit waar is dan mogen T2M (Porsche, GT2, Vanina Ickx) en Larbre (Ferrari, GT1) mee doen.

fish88 02-04-2005 00:31

nog 1 terugtrekking dan en dan mag racing for holland met de 2de wagen meedoen :D

Mistery 06-04-2005 20:46

Vanina Ickx in 1000 KM Spa met LMP1 proto

Goed nieuws, één van onze nationale 'leading ladies' zal toch kunnen aantreden in de de 1000 Km van Spa. We wensen alle succes toe aan Vanina Ickx !

Bron: http://www.racingworld.be/nieuws/1944/

Sennake 06-04-2005 22:25

Inderdaad, via de persdienst van de 1000 km ontving ik deze email :

Uitstekend nieuws, evenwel net te laat om nog mee te geven op de persconferentie van deze middag: Vanina Ickx had al gemeld dat ze op zoek was naar een goede auto voor de 1000 km van Spa. Die heeft ze nu gevonden: de dochter van de vroegere winnaar van de 1000 km komt inderdaad aan de start met een Dallara-Judd ingezet door het Britse team Rollcentre, dat vorig jaar in de 1000 km op een mooie vierde plaats reed maar de auto toen zag crashen op de Raidillon. Voor Vanina wordt dit het grote debuut met een LMP1-prototype van meer dan 700 pk. Normaal gezien wordt ze teamgenote van Didier Theys, die al door het team werd bevestigd. “Ik weet nog niet hoe de bemanningen worden samengesteld, maar ik weet wel dat ik met de Judd-motor rij”, vertelt Vanina, die met groot ongeduld uitkijkt naar deze nieuwe ervaring.

Bron : media.race@cybernet.be

Autofan 08-04-2005 13:57

Heet van de naald: Markus Palttala gaat samen met Christian Lefort en Yves Lambert het Gordon team vervoegen in de Porsche 996 GT3-RSR :applaus:

Bron: Markus Palttala zelf.

Mr.Dallara 08-04-2005 19:14

Quote:

Originally Posted by Autofan
Heet van de naald: Markus Palttala gaat samen met Christian Lefort en Yves Lambert het Gordon team vervoegen in de Porsche 996 GT3-RSR :applaus:

Bron: Markus Palttala zelf.

Dit lijkt me wel een dream team! Lefort & Lambert zijn zeer constant en leveren vooral steeds het materiaal goed af in de pits. Daarentegen is Markus dan de man die wel eens het snelste race rondje en de snelste tijd op zaterdag zal rijden met de Gordon Posche denk ik.

Dit verklaart ineens ook de reden waarom Markus z'n samen werking met JJ stopzetten in de Mini-cup. Rijd hij enkel de 1000km van Spa of ook de andere 1000km racen met de Gordon Posche??

Autofan 08-04-2005 19:46

Voorlopig zal Markus alleen de 1000 km van Spa rijden in LMES. Maar als het in zijn kalender uitkomt en als hij nog wordt gevraagd, zal hij klaar staan om te racen.

Autofan 08-04-2005 19:49

even off topic: Markus kon de Belcar inderdaad heel moeilijk combineren met de Mini van JJ Motorsport. Hij stuurde me daarstraks nog een mail en daarin zei hij dat JJ Motorsport ook redelijk veel ging testen, waar hij niet alle tijd in kan steken.

vandijk 09-04-2005 00:35

Quote:

Originally Posted by FIRE
Volgens diverse sites hebben Alex Job en Nasamax zich teruggetrokken voor Le Mans. Als dit waar is dan mogen T2M (Porsche, GT2, Vanina Ickx) en Larbre (Ferrari, GT1) mee doen.

Nasamax is inmiddels officieel eruit. T2M erin...

gwyllion 13-04-2005 21:16

Foto's van de Playstation Oreca Audi en Pescarolo livery: http://fr.playstation.com/news/newsS...linktype=PC115

En het gerucht dat Sebastian Loeb een van de Pescarolo gaat besturen lijkt te kloppen...

Mistery 14-04-2005 10:28

Gisterenavond werd Loeb inderdaad voorgesteld door het Pescarolo team. Hij zal er samen met Ayari en Hélary de tweede C60 Judd van het bemannen.

bron: http://www.racingworld.be/nieuws/2011/

Mistery 14-04-2005 10:30

En er is nog meer goed nieuws binnen de LMES kringen. Didier Theys treedt vanaf de wedstrijd in Monza aan met een Lola B05/40... Meer hierover op www.racingworld.be

All times are GMT +2. The time now is 19:33.