![]() |
Quote:
Ik (en vele anderen) vind dat LNT het echt wel verdient om met 2 TVRs deel te nemen. Zij staan nog niet eens op de reserve lijst :frusty: Om maar te zwijgen van het feit dat de fabrieks Zytek niet geselecteerd is. |
racing for holland heeft niet meer genoeg geld zoals in 2003 toen ze nog lmes kampioen werden. en spyker die komt er wel na een tijdje. gaat barron conner eigenlijk niets meer dit jaar doen. want is wel raar dat ze die 575 maar 1 jaar gebruiken
|
Quote:
Ik ben het wel met je eens dat een tweede entry voor RFH iets te veel van het goede is. Maar die ene verdienen ze zeker wel, ze komen altijd met een mooi verzorgde en rappe outfit daar de afgelopen jaren. En wat betreft die Spyker, wat varieteit in het GT2 veld is altijd welkom. |
Quote:
|
Dan snap ik eerder niet waarom die Jota Zytek erop staat ipv. de Fabrieks Zytek, heeft die Jota zoveel pace laten zien afgelopen jaar?
Maar goed, die fabrieks Zytek verdient zeker een plaats op de grid. Ik zie nu dat ie nog geeneens bij de reserves staat... vreemd. |
Quote:
|
Voor wat het waard is, enkele bedenkingen voor de vuist weg:
* Waarom geen Lister Storm LMP, die verdient wat mij betreft toch nog 1 kans, zeker ook omdat hij in 2004 aan het LMES kampioenschap heeft deelgenomen in tegenstelling tot RfH. * De officiële Zytek had er best wel bijgemogen, al was het maar om de druk op Audi wat te vergroten. Liever drie verschillende teams met 1 Zytek dan meerdere teams met twee entries (Dallara, Champion, Belmondo, Intersport, Pescarolo, WR :rolleyes: ......). Ok, voor jullie beginnen te schieten, ik weet ook wel dat als je slechts 1 entry per team toelaat je nooit aan 50 wagens komt. * Een beetje verrassend: alweer géén GNM Saleen (heeft nog een waterkansje bij de reserven) * Geen PK Sport of Choroq of Freisinger Porsche dit jaar? * Een overdaad aan Courages in LMP2, weliswaar met een variëteit aan motoren. * 1 Spyker en 1 RfH zou inderdaad al volstaan om wat kleur te geven aan het geheel (maar daar is dan ook alles mee gezegd). Zoals steeds, het selectiecomité van de ACO is onberekenbaar, maar op een manier draagt dat net bij tot de charme van LM. jan |
Quote:
|
Quote:
Freisinger is er niet bij omdat die een sabbatjaar nemen. |
Quote:
|
Quote:
|
de belgen kunnen er gewoon niet tegen dat de nederlanders een paar wagens in lemans hebben rijden :D in tegenstelling tot hun g-force met 1 wagen
|
Vergeet niet dat Jan een indrukwekkende staat van dienst heeft op Le Mans en dat Spyker een fabrieksdeelname is.
|
Daarnaast brengt de Nederlandse deelname enorm veel Hollandse fans naar Le Mans en kijkt de ACO mogelijk naar historie van het team en haar lange termijn planing (dus 2006-8).
Racing for Holland verdiend het om in juni op de grid te staan. Wat betrefd Spyker; die genereren enorm veel media aandacht met hun uitzonderlijke wagen en is het dus een simple keuze voor de ACO. |
Quote:
Lammers? Goeie gozer maar zeer zeker niet het beste team in de afgelopen jaren. Dan bedoel ik niet alleen het sportieve vlak, op het zakelijke vlak beschikt Lammers niet over dezelfde capaciteiten die hij als rijder heeft. In de afgelopen twee jaar heeft Lammers niet kunnen overtuigen als team-eigenaar, er zijn andere teams die in die periode meer hebben laten zien. 1 wagen voor RfH is meer dan zat. |
Quote:
|
Vandaag ergens het gerucht opgevangen dat Marc Goossens in onderhandeling is met Courage Competition voor de tweede C60H in Le Mans...
|
Ik heb de lijst vergeleken met de Mariantic lijst en kom tot onderstaande conclusies.
P1 klasse In deze lijst geen teams die er niet in thuis horen, enige die ik mis zijn de Essex Invest-Zytek en de Lister. Kan het zijn dat deze teams zich terug hebben getrokken? Naar mijn mening heeft RfH wel recht op 1 entry. Ze nemen weliswaar niet deel aan het LMES maar ze hebben wel bewezen dat ze een competatieve en redelijke betrouwbare wagen op het circuit zetten. De Zytek is bijvoorbeeld erg snel maar nog niet erg betrouwbaar gebleken. P2 klasse Geen verassingen (of het niet uitnodigen van de Binnie-Lola?). Overigens zou 1 WR wagen naar mijn mening voldoende zijn. Helaas waarschijnlijk wel weer veel uitvallers ivm gebrekkige betrouwbaarheid van deze wagens. Al die verschillende fabrikanten (Pilbeam, WR, Courage, Lola en Lucchini) is leuk om te zien. Is dit de Europese variant van de Daytona Prototypes? ;) GT1 klasse Ik mis de Graham Nash Saleen (maar 6e reserve, is ACO bang voor de slechte betrouwbaarheid van de Saleen?), verder geen verassingen. Kan een mooie race worden met de Ferrari 550's, Corvette's en de reeds snelle en betrouwbare Aston Martin's. GT2 klasse Bij voorbaat staat een Porsche overwinning vast, hoop dat de Ferrari 360's en Panoz Elan's in het begin wat tegenstand kunnen bieden. De TVR en Spyker zorgen verder voor wat diversiteit. Begrijp van velen dat Team LNT een entry gehad zou moeten hebben (heb dit team niet gevolgd, kan er dus niet over oordelen). Waarom Spyker een entry gekregen heeft? Misschien vind de ACO het leuk dat ze kunnen vermelden dat er een x-aantal fabrieksteams deelnemen. Overigens vergelijking tussen snelste rondetijd van TVR en Spyker tijdens Sebring race: 41 GT2 M.Hynes/P.Pearce/R.Dean - best time: 2:09.467 (TVR 400R) 40 GT2 L.Tomilson/W.Hughes/J.Kane - best time: 2:08.246 (TVR 400R) 48 GT2 T.Coronel/M.Goossens/D.Crevels - best time: 2:08.588 (Spyker C-8 Spyker GT2 R). Weet echter niet of dit de normale rondetijden zijn van beide wagens of dat dit een eenmalige snelle tijd van de Spyker is. Reserves De tweede RfH Dome en Spyker zijn misschien teveel van het goede, zeker omdat LNT, Lister en Essex Invest-Zytek helemaal niet op de lijst staan. De Graham Nash Saleen staat naar mijn mening te laag. In ieder geval heeft de ACO een betere lijst afgeleverd dan vorig jaar en de discussie zal een stuk minder zijn. Ook denk ik dat er niet veel of misschien wel helemaal geen afvallers zijn, dus de reserve wagens geef ik weinig hoop. |
Een spyker op de inschrijvingslijst voor de 1000 km van Spa
BRON : Planetlemans.com Greetzz.. Corvetteboy |
Quote:
|
Quote:
|
spyker moet dit gewoon als een testjaar zien met deze wagen. maar ik denk (hoop) dat ze in 2006 wel wat beter gaan doen. maar wel jammer dat ze die race gaan rijden met die slechte rijders. ze konden beter donny crevels en tom coronel inzetten :( maar dat zal wel aan geld gelegen hebben
|
http://www.lmsr.net/domeupdate.html de nieuwe dome heeft ook al getest
|
Vandaag beginnen de LMES testdagen. Infocourse.org heeft al heel wat mooie foto's van o.a. de DBA-Judd, Zytek, hybride Dome, Courage C60 H en hybride Pescarolo, ...
http://www.infoscourse.org/article.php?sid=876&&thold=0 http://www.infoscourse.org/article.php?sid=877&&thold=0 Volgens iemand op het 10/10 was de Pescarolo het snelste deze voormiddag. Quote:
|
6 snelste tijden van deze voormiddag:
Pescarolo 1:40.046 Works Zytek 1:40.764 Oreca Audi 1:41.736 Creation DBA Judd 1:42.076 Jim Gainer Dome 1:42.530 RML Lola 1:43.352 |
Foto's op speedpics.nl: http://www.speedpics.nl/pages/photos...ory=6E3B3B8534
|
playstation is aardig wat teams aan het sponseren :D
|
Vraagje, een ticket voor de 1000 km. van Spa kost 25 Euro. Is deze kaart dan voor het heel het weekend?
Greetzz.. Corvetteboy |
Volgens diverse sites hebben Alex Job en Nasamax zich teruggetrokken voor Le Mans. Als dit waar is dan mogen T2M (Porsche, GT2, Vanina Ickx) en Larbre (Ferrari, GT1) mee doen.
|
nog 1 terugtrekking dan en dan mag racing for holland met de 2de wagen meedoen :D
|
Vanina Ickx in 1000 KM Spa met LMP1 proto
Goed nieuws, één van onze nationale 'leading ladies' zal toch kunnen aantreden in de de 1000 Km van Spa. We wensen alle succes toe aan Vanina Ickx !
Bron: http://www.racingworld.be/nieuws/1944/ |
Inderdaad, via de persdienst van de 1000 km ontving ik deze email :
Uitstekend nieuws, evenwel net te laat om nog mee te geven op de persconferentie van deze middag: Vanina Ickx had al gemeld dat ze op zoek was naar een goede auto voor de 1000 km van Spa. Die heeft ze nu gevonden: de dochter van de vroegere winnaar van de 1000 km komt inderdaad aan de start met een Dallara-Judd ingezet door het Britse team Rollcentre, dat vorig jaar in de 1000 km op een mooie vierde plaats reed maar de auto toen zag crashen op de Raidillon. Voor Vanina wordt dit het grote debuut met een LMP1-prototype van meer dan 700 pk. Normaal gezien wordt ze teamgenote van Didier Theys, die al door het team werd bevestigd. “Ik weet nog niet hoe de bemanningen worden samengesteld, maar ik weet wel dat ik met de Judd-motor rij”, vertelt Vanina, die met groot ongeduld uitkijkt naar deze nieuwe ervaring. Bron : media.race@cybernet.be |
Heet van de naald: Markus Palttala gaat samen met Christian Lefort en Yves Lambert het Gordon team vervoegen in de Porsche 996 GT3-RSR :applaus:
Bron: Markus Palttala zelf. |
Quote:
Dit verklaart ineens ook de reden waarom Markus z'n samen werking met JJ stopzetten in de Mini-cup. Rijd hij enkel de 1000km van Spa of ook de andere 1000km racen met de Gordon Posche?? |
Voorlopig zal Markus alleen de 1000 km van Spa rijden in LMES. Maar als het in zijn kalender uitkomt en als hij nog wordt gevraagd, zal hij klaar staan om te racen.
|
even off topic: Markus kon de Belcar inderdaad heel moeilijk combineren met de Mini van JJ Motorsport. Hij stuurde me daarstraks nog een mail en daarin zei hij dat JJ Motorsport ook redelijk veel ging testen, waar hij niet alle tijd in kan steken.
|
Quote:
|
Foto's van de Playstation Oreca Audi en Pescarolo livery: http://fr.playstation.com/news/newsS...linktype=PC115
En het gerucht dat Sebastian Loeb een van de Pescarolo gaat besturen lijkt te kloppen... |
Gisterenavond werd Loeb inderdaad voorgesteld door het Pescarolo team. Hij zal er samen met Ayari en Hélary de tweede C60 Judd van het bemannen.
bron: http://www.racingworld.be/nieuws/2011/ |
En er is nog meer goed nieuws binnen de LMES kringen. Didier Theys treedt vanaf de wedstrijd in Monza aan met een Lola B05/40... Meer hierover op www.racingworld.be
|
All times are GMT +2. The time now is 19:33. |