De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Eenzitters (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   World Series by Renault 2006 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=11575)

Mark 02-03-2006 14:54

Geen Belg of Nederlander bij KTR:

Quote:

Having had the honour of racing for their respective nations in the inaugural A1 Grand Prix Series, it was announced today that Britain’s Robbie Kerr and Canada’s Sean McIntosh will be paired together as team-mates in the 2006 World Series by Renault competing for the Belgian-run Team KTR.

http://greatbritain.a1gp.com/current...ay.php?id=1150

JPMontoya 02-03-2006 17:21

Voor mij is dit nog maar eens het bewijs dat men in Belgie niet geintreseerd is talentvolle belgen aan de start brengen. In jaren is er zo geen intressant pakket geweest met 2 belgische wedstrijden en dan toch geen belg aan de start krijgen bij KTR. Triestig!

Mark 02-03-2006 17:26

Quote:

Originally Posted by JPMontoya
Voor mij is dit nog maar eens het bewijs dat men in Belgie niet geintreseerd is talentvolle belgen aan de start brengen. In jaren is er zo geen intressant pakket geweest met 2 belgische wedstrijden en dan toch geen belg aan de start krijgen bij KTR. Triestig!

Je vergeet Franchi ;) Overigens zeer benieuwd waar Xavier Maassen gaat rijden nu het bij KTR vol is. De lage landers blijven hangen in de F3 / FRenault 2.0 .......

JPMontoya 02-03-2006 18:11

nee, ik vergeet Franchi zeker niet. Ik zei een Belg bij KTR. Een topteam in de WS en dan nog geen goede belgen kunnen aantrekken.

Prema was in het verleden sterk in de diverse categorieen maar moet zich nog bewijzen in de WSbR 3.5

Mark 02-03-2006 23:55

Voorlopig lijstje:
Quote:

Carlin: Fleming & Aleshin
Comtec: Danielsson & Jowsey
Cram Competition: Hanley & Pavlovic
Draco Multiracing USA: Maldonado & Kostka
Epsilon Euskadi: Kane & Valsecchi
Eurointernational: TBA & TBA
GD Racing: Meneghello & Pilet (?)
Interwetten: Iaconelli & Soucek (?)
Jenzer Motorsport: Barba & Kochem (?)
KTR: Kerr & McIntosh
Pons Racing: Rositer & Miguez
Prema Power: Montanari & Franchi
RC Motorsport: Jouanny & Tedeschi
Tech 1: D’Ambrosio (?) & TBA
Victory Engineering: Parente (?) & Shimoda (?)

www.autosport.be
Het veld lijkt me iets zwakker dan vorig jaar..........

Mr.Dallara 03-03-2006 00:57

Quote:

Originally Posted by Mark
Het veld lijkt me iets zwakker dan vorig jaar..........

Daar zit zeker een waarheid in, 2005 was dan ook een jaar waar er zeer veel strijd was (achter Kubica) aan de top en met een hoog niveau in heel het veld.

Maar als je het mij vraagt heeft KTR weer een line up waarmee ze in de teamstandings vriend en vijand gaan mee kunnen verbazen! :) Zeker van Kerr verwacht ik veel.

Zonder twijfel ook een zwaar plus punt om 2 piloten te hebben die ook in "den sjeik z'n kampioenschap" hebben gereden, ze hebben nl alle bij heel wat (race)kilometers gedaan deze winter, terwijl de meesten enkel in de fitness gezeten hebben...
Wel is er enkel één probleem voor Kerr, hij staat 3e in de stand voor z'n land (UK), maar hij word kort gevolgt door Brazilië en de Nederlanders, daarom willen ze in de UK dat Kerr de volgende A1GP race rijd...
Maar in Keerbergen zijn enkele die nog veeeeel liever hebben dat Kerr erbij is tijdens de collectieve testen in Le Mans dat weekend...

De knoop is nog niet doorgehakt war Kerr wanneer zal zijn dat weekend...

De WS testings laten lang op zicht wachten, maar eens ze bezig zullen ze zich in ijltempo opvolgen. (6 dagen testen op drie verschillende locaties in minder dan 16 dagen!!!)

bluelite 03-03-2006 03:58

Quote:

Originally Posted by Mr.Dallara
Daar zit zeker een waarheid in, 2005 was dan ook een jaar waar er zeer veel strijd was (achter Kubica) aan de top en met een hoog niveau in heel het veld.

Maar als je het mij vraagt heeft KTR weer een line up waarmee ze in de teamstandings vriend en vijand gaan mee kunnen verbazen! :) Zeker van Kerr verwacht ik veel.

Zonder twijfel ook een zwaar plus punt om 2 piloten te hebben die ook in "den sjeik z'n kampioenschap" hebben gereden, ze hebben nl alle bij heel wat (race)kilometers gedaan deze winter, terwijl de meesten enkel in de fitness gezeten hebben...
Wel is er enkel één probleem voor Kerr, hij staat 3e in de stand voor z'n land (UK), maar hij word kort gevolgt door Brazilië en de Nederlanders, daarom willen ze in de UK dat Kerr de volgende A1GP race rijd...
Maar in Keerbergen zijn enkele die nog veeeeel liever hebben dat Kerr erbij is tijdens de collectieve testen in Le Mans dat weekend...

De knoop is nog niet doorgehakt war Kerr wanneer zal zijn dat weekend...

De WS testings laten lang op zicht wachten, maar eens ze bezig zullen ze zich in ijltempo opvolgen. (6 dagen testen op drie verschillende locaties in minder dan 16 dagen!!!)

Sluit ik me ook bij aan. KTR heeft volgens mij de sterkste line-up, maar voor de rest is het niet veel soeps. Dat ze bij BMW iemand als Kubica in hun rangen opgenomen hebben wilde zeker wat zeggen over het niveau van de concurrentie vorig seizoen, 't is te zeggen allemaal erg concurrentiele mannen. Als je ziet waar de meeste piloten van vorig jaar nu gaan rijden: een testrijder bij BMW (Kubica), twee testrijders bij Midland (Winkelhock en Mondini) en vier man in de GP2 (Porteiro, Zuber, Valles, Gommendy). Kortom: een zeer sterk veld vorig seizoen. Dat wil echter niet zeggen dat dit in 2006 niet anders zal zijn.

Kerr, McIntosh... Sowieso wil KTR dat die mannen hun seizoen ook uitrijden en zich niet half op de A1GP concentreren. Team GBR heeft kan eventueel Alex Lloyd inzetten. Zo niet kunnen ze een beroep doen op Ralph Firman, want Ierland heeft ook nog Michael Devaney. In de A1GP mag er toch continu gewissels worden van natie ookal hoor je er niet thuis (Toccacelo voor Pakistan, Rahal voor Libanon...). Soit.

Waarom koos KTR niet voor d'Ambrosio? Wel...

Quote:

Er is een tijd een golf van goede rijders geweest, ik denk maar aan Goossens, Saelens en Leinders. Maar nu.. wie komt er nu? Ik zie voorlopig niemand. Misschien d'Ambrosio..."

De naam is gevallen. Jerome d'Ambrosio, een Belgisch talent,dat nu in het Europees kanmpioenschap Formule Renault 2 liter zit en indruk maakte doorheen het hele weekend. Heeft KTR er een oogje op?

Kurt Mollekens: "We houden hem in alle geval in het oog en willen hem zeker in het team. Maar d'Ambrosio rijdt dit seizoen Euro F.Renault op een minuscuul budget. Zijn team geeft hem die kans omdat zij overtuigd zijn van zijn talent en snelheid. Maar als hij hogerop wil dan moet hij dit budget zeker vervijfvoudigen... De kost is gekend en dat bedrag zal op tafel moeten komen, of dat nu van sponsors komt of hij dat persoonlijk bij elkaar brengt... Daar kan natuurlijk aan gewerkt worden."

bron: http://www.f1world.be/f1nieuws.php?id=9935_0_2_0_C
Dit zei Mollekens tijdens de WSbR vorig jaar. Dus het was dit jaar ook al weer een kwestie van budget en het wordt nog maar eens duidelijk dat autosport in België amper iets betekent. Waar blijven die grote Belgische bedrijven die inzien dat ons land wel degelijk TALENTEN heeft, die het enkel nog aan budget ontbreekt.

Mr.Dallara 03-03-2006 13:28

Quote:

Originally Posted by bluelite
Kerr, McIntosh... Sowieso wil KTR dat die mannen hun seizoen ook uitrijden en zich niet half op de A1GP concentreren. Team GBR heeft kan eventueel Alex Lloyd inzetten. Zo niet kunnen ze een beroep doen op Ralph Firman, want Ierland heeft ook nog Michael Devaney. In de A1GP mag er toch continu gewissels worden van natie ookal hoor je er niet thuis (Toccacelo voor Pakistan, Rahal voor Libanon...). Soit.

Ik weet niet hoe het allemaal exact in mekaar steekt, maar de sponsor van Kerr zelf wil dat hij absoluut (zelf) de eer van UK blijft hooghouden in de laatste A1GP...

Mark 03-03-2006 20:46

Zo goed als zeker geen Jaap van Lagen
Quote:

Jaap van Lagen is minder enthousiast over het komende seizoen. “Ik ben inmiddels al 7 jaar op hoog niveau bezig, waarvan 6 jaar in de formulewagens. Het ziet er nu echter naar uit dat het voor komend seizoen niet gaat lukken, want ik heb nog geen vooruitzichten. Maar soms loopt het nu eenmaal wat moeilijker, misschien dat het toch nog voor elkaar komt …”

www.autosport.nl
Volgens de Autosport van 02-03-06 is het zitje van D'Ambrosio bij Tech 1 Racing zeker. Tja als bij Tech 1 wellicht over een gedeeltelijk gesponsord zitje kunt beschikken i.p.v. een zitje volledig te betalen bij KTR dan is de keuze vlug gemaakt.

Mr.Dallara 03-03-2006 23:32

Quote:

Originally Posted by Mark
Volgens de Autosport van 02-03-06 is het zitje van D'Ambrosio bij Tech 1 Racing zeker. Tja als bij Tech 1 wellicht over een gedeeltelijk gesponsord zitje kunt beschikken i.p.v. een zitje volledig te betalen bij KTR dan is de keuze vlug gemaakt.

Mollekens had de keuze uit 5! potentiële piloten met budget! Hij heeft Kerr en McIntosh gekozen, maar wel de andere namen met budget doorgestuurd naar Saulnier (lees: Teck 1) ;)

Zonder twijfel is daardoor Jeromeke beland bij Teck 1... ;)

FIRE 04-03-2006 14:53

Quote:

Er gaan de geruchten dat Saulnier het voor bekeken houd en dat Tech1 (mégane trophy) heel de handel overkoopt. Een naam die daar dan al word vernoemd is de jonge fransman Eric Salignon.
Ook de namen van Simon Abadie en Mathieu Lahaye (piloten v tech1 in Mégane trophy 2005) komen in het stuk voor...

Bron: ten-tenths

Saulnier gaat de Courage runnen van Swiss Spirit in LMS en Le Mans. Bron: www.racing1.de

JPMontoya 07-03-2006 20:01

Renault Sport bevestigd het verhaal over Tech1/ D'Ambrosio.

2 belgen in de WSbR is toch zeer netjes!

bluelite 07-03-2006 20:28

Quote:

Mollekens had de keuze uit 5! potentiële piloten met budget! Hij heeft Kerr en McIntosh gekozen, maar wel de andere namen met budget doorgestuurd naar Saulnier (lees: Teck 1) ;)

Zonder twijfel is daardoor Jeromeke beland bij Teck 1... ;)

Ik ben zeker geen kenner, maar volgens dat stukje dat ik hier eerder postte uit dat artikel op F1world, blijkt d'Ambrosio niet over een enorm groot budget te kunnen beschikken. Het is uiteindelijk dat dat de doorslag gaf, niet de kwaliteit van de piloot :(

Mr.Dallara 16-03-2006 19:56

Sinds enkele dagen zouden bij alle Renault dealers in ons land massaal kaarten moeten te verkrijgen zijn voor de World Series by Renault in Zolder voor het weekend van 28-29-30 april.
Om snel één in de buurt te vinden, klik hier.
DUS: met z'n allen naar de Renault dealers! :crazy: (tickets zijn onbeperkt verkrijgbaar en 100% gratis!)

We zijn momenteel (eindelijk! :) ) nog maar een week verwijderd van de laatste drie 2daagse testings van de World Series. Dus vanaf volgende week kunnen we snel gaan inschatten wie waar in het veld zal zitten het komend seizoen...

Brecht 16-03-2006 21:08

Ze hebben me gisteren in Zolder meteen al een 15 tal vrije kaarten in men handen geduwd :p

All times are GMT +2. The time now is 17:06.