![]() |
Quote:
|
Quote:
we zullen misschien wel weer een paar drive-throughs zien |
De uitslag :
Belgique: Grand Prix MT : M.SCHUMACHER 1'47.176 -------------------------------------------------------------------------------- P. No Pilote Team - Moteur Pneus Ecarts/Trs Moyenne Arrêts 1. 1 M.SCHUMACHER Ferrari B 1h21'20"634 Km/h 2 2. 2 BARRICHELLO Ferrari B + 0'01"977 226.053 Km/h 2 3. 6 MONTOYA Williams BMW M + 0'18"445 225.294 Km/h 2 4. 3 COULTHARD McLaren Mercedes M + 0'19"357 225.252 Km/h 2 5. 5 R.SCHUMACHER Williams BMW M + 0'56"440 223.560 Km/h 2 6. 24 SALO Toyota M + 1'14"809 222.731 Km/h 2 7. 16 IRVINE Jaguar Cosworth M + 1'17"300 222.619 Km/h 2 8. 11 VILLENEUVE BAR Honda B + 1'19"855 222.505 Km/h 2 9. 25 MCNISH Toyota M 1 lap(s) 2 10. 7 HEIDFELD Sauber Petronas B 1 lap(s) 2 11. 10 SATO Jordan Honda B 1 lap(s) 2 12. 12 PANIS BAR Honda B 5 lap(s) 2 13. 9 FISICHELLA Jordan Honda B 6 lap(s) 1 14. 17 DE LA ROSA Jaguar Cosworth M 7 lap(s) 2 15. 8 MASSA Sauber Petronas B 7 lap(s) 2 16. 4 RAIKKONEN McLaren Mercedes M 9 lap(s) 2 17. 14 TRULLI Renault M 9 lap(s) 2 18. 22 DAVIDSON Minardi Asiatech M 27 lap(s) 0 19. 15 BUTTON Renault M 34 lap(s) 0 20. 23 WEBBER Minardi Asiatech M 40 lap(s) bron : www.f1-live.com Zoals gewoonnlijk, een saaie gp... Spijtig voor Raikkonen, hij die punten echt verdiend... Vincent |
we love the Irvine we do :D
|
De RACE:
Ik mis de laatste jaren toch iets aan F1. Vanaf pakweg 2000 is de boel ietwat saai geworden en zie je nauwelijks nog 'legendarische' inhaalmanoeuvres op de baan, heb je geen nek-aan-nek races meer en is de uitslag op kleine uitzonderingen na redelijk voorspelbaar. Daarmee bedoel ik niet dat dit alleen te wijten valt aan 'het record Schumacher', maar aan zowat alles dat met de F1 van tegenwoordig te maken heeft. Hoge sponsorbedragen, faillisementen, woekerprijzen voor tickets, minieme vlaamse mediabelangstelling.... Op bepaalde momenten vroeg ik me af waarom ik deze 'race' bekeek. De beelden op de Raidillon waren mooi, Villeneuve reed zoals hij door heel het seizoen zou moeten zijn en Fisichellas barbecue zag er best indrukwekkend uit. Daar bleef het dan ook bij. Waar zijn de tijden naartoe dat een GP van België werd uitgevochten en niet vanaf de start reeds vastlag ? Inhaalmanoeuvres ? We mogen blij zijn als we er per race een vijftal te zien krijgen. Misschien ook niet mooi van me, maar ik hoopte bij de start op een wederuitgave van '98. Ik hoopte op spectaculaire beelden, regenweer en pitstop- en bandenstrategieën, spannende duels en onverwachte uitvallers. 'Ik hoopte'....maar zelfs Spa biedt de huidige F1 niets meer. TOP *zzzFerrarizzz *Villeneuve: voor het verstoren van mijn middagdutje *Raikkonen: (weekendprestatie) kwalificatie prachtig, in de race een dure fout én de 'betrouwbare' Mercedesmotor *Jaguar: Hoe hebben ze dat voor mekaar gekregen ? FLOP *Mercedes: professionals in het ontwikkelen van rookpluimen *Sauber: miserabel weekend *Renault: Eerst Button, dan Trulli, bijna identiek *Arrows: zo slecht dat ze zelfs niet meededen :) Volgende race: Monza. Zeg Michael, wat dacht je van een Ferrari één-twee, voor de verandering ? Finish. |
Quote:
|
Quote:
|
Je hebt bij flop HONDA en Arrows vergeten...
|
Ik heb geen minuut gekeken naar welke F1-beelden dan ook en ik heb er geen spijt van. Het kan me totaal niet meer boeien en ik weet dat ik niet alleen ben. Een veeg teken...
|
Quote:
Ik wil best aannemen dat Ferrari de Formule 1 na Oostenrijk schade heeft toegebracht, maar om ze dat nu tot het einde van hun dagen te blijven verwijten, ... dan moet je toch vrij pessimistisch zijn of een hekel hebben aan het team/de piloot. Ik heb ontzettend genoten van de voorbij Grand Prix en dat omwille van een aantal redenen: omdat het de Grote Prijs van België was, omdat hij gereden werd op het mooiste circuit ter wereld, omdat ik (onder mijn eigen ogen) de beste 20 rijders van dit ogenblik aan het werk heb kunnen zien, omdat ik geniet van de akties van Michael Schumacher, omdat ik geniet van autosport op het hoogste niveau, .... Ik ben zeker niet altijd even tevreden over wat er zich tijdens een race voordoet, maar als de race erop zit, ben ik toch steeds tevreden dat ik hem gezien heb. Dat is waar ik voor sta, en dat is (denk ik) waar De Paddock voor staat. Men stelde Murray Walker vanmorgend nog de vraag of de Formule 1 nog wel de moeite was, vergeleken met vroeger. Walker antwoorde daarop: "Neen, ........ Fomule 1 is vandaag de dag zoveel interessanter dan vroeger.". Ik deel zijn mening volledig. Laat ons niet hervallen in de "vroeger was het veel beter"-mentaliteit, maar laat ons het nemen zoals het komt. Dat wil niet zeggen dat alles kan of mag, maar het wil zeggen dat we moeten kunnen aanvaarden dat de dingen niet altijd verlopen zoals we het zelf wensen. |
ik heb heel de koers gezien, ondanks morgen een zwaar examen! gewoon omdat het francorchamps is. de verschillen tussen de wagens zijn precies te groot en de rijders nemen m.i. minder risico's. als de wagens minder ver uit mekaar liggen, dan kan je dus meer inhaalmanoevres à la villeneuve krijgen, en daarom blijft spa de moeite op de f1-kalender! laat ons hopen dat voor het einde van het seizoen de ferrari's eens niet de eerste twee rijen kleuren, dan kan het nog eens interessant worden! nu is het gewoon records jagen ...
|
Wat een aanfluiting die Formule 1, ondanks dat ik live getuige was van enkele mooi witte pluimwolken......die van Fisi was wel aardig.........
bijna 200 euro voor een bronze-ticket........das bijna 5 euro per rondje: Schande !! in Hongarij ligt die verhouding op ongeveer 1 euro............... Op zondag zie je dus iets meer dan 120 race- en warmupminuten, maar wel al vanaf een uur of zeven op circuit......... Tja, echt racen is het op dit moment niet meer...........hopelijk wordt dat weer eens beter. Maar toch, als 20 van die bakken op je afkomen, megagevoel! Laat ik het zo stellen, ik heb denk ik een haat/liefde-verhouding met f1. :D :D En meneer Geboers: Dank u voor het niet nakomen van uw afspraken! |
trouwens Homda heeft volgens mij wel een serieus probleem...............
Bij ons voor de post zijn nl. 3 honda-motoren geploft, Panis 2x (vrij- en zaterdag) en Fisi op zondag. Alle drie op dezelfde plek een gat in de bodemplaat............. Die van panis op Zondag heb ik wel rokend gezien.......maar viel pas stil voorbij post 6 |
Deze race kon me anders meer boeien dan de rest van het seizoen, maar dat zal met Francorchamps te maken hebben.
Vreemd dat net nu F1 populairder is dan ooit voordien, zolang de commerciële uitmelking blijft werken zal dat nog wel eventjes zo zijn... Alhoewel de sport deze dominantie niet langer dan 2 seizoenen kan overleven, lijkt me, alhoewel zowat alle nieuwe kijkers niet eens zullen beseffen hoe boeiend autosport 'kan' zijn. Wél bedankt aan de regisseur van de F3000, om een of andere reden kregen we in de F3000-race opnieuw een hele hoop on-board beelden te zien, ook van de camera die naar achter kijkt! Absoluut fantastisch! F1 is ongetwijfeld ook 10 keer boeiender indien we al de onboardbeelden te zien zouden krijgen, maar zelfs daar moet je al enkele jaren voor betalen... Dit blijft gewoon niet duren, een reeks als P1GP heeft hoe langer hoe meer kans op succes. ...ohja, ik hoop dat Bernie snel Spa van de F1-kalender laat schrappen, deze reeks is dit circuit niet waard...herstel Raidillon zoals ie was, weg met die doorsteek bovenaan. |
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 20:55. |