![]() |
------
|
Quote:
|
Dyson naar LMP2 klasse met Porsche? Dat gerucht gaat althans de ronde op diverse sites. Morgen maakt Dyson haar plannen bekend.
Als dit werkelijkheid wordt dan is dit een klap voor de LMP1 klasse in ALMS. Afgelopen jaren was Dyson in staat om met 2 Lola's het Audi af en toe knap lastig te maken. |
En wellicht gaat ze dat met een Porsche Spyder wel vaker lukken :D
|
Da's waar. Alleen LMP1 begint zo een beetje op de GT1 klasse te lijken kwa aantal deelnemers.
|
Quote:
|
Spyker maakt test programma bekend
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Mooie entrylist voor ALMS LMP2 klasse:
2x Dyson Racing - Porsche RS Spyder EVO 2x Penske Motorsport - Porsche RS Spyder EVO 1x Van der Steur Racing - Radical SR9 AER 1x Intersport Racing - Lola B05/40 AER 1x Fernandez Racing - Lola B05/40 Acura 1x Highcroft Racing - Courage LC75 Acura 1x Andretti Green Racing - Courage LC75 Acura 1x B-K Motorsport - Lola B07/40 (?) Mazda (nog niet bevestigd?) |
B-K Motorsport (onvoldoende vermogen), Intersport (betrouwbaarheid + rubber) en Van der Steur (klein team) zullen het moeilijk hebben. Ik vrees dat het begin van het seizoen een walkover van de Porsche teams zal worden...
|
En ik vrees dat de LMP1 klasse in de VS tenonder gaat...Audi gaat daar echt geen miljoenen insteken als er geen concurrentie is (en nee, Autocon is geen concurrentie). Zytek en Creation zetten daar, als ze al meedoen, 2006 modellen in.
Wellicht dat het nieuwe bestuur bij Audi toch nog maar eens moet kijken of ze niet beter de strijd kunnen aangaan met Peugeot. |
Met de komst van zowel Luhr als Rockenfeller en/of Dirk Müller is nu de vraag wie van de audi piloten zal dan plaats moeten ruimen? En wie is enkel voor DTM en wie doet (A)LMS???
Enkelen naar Peugeot??? Capello/Pirro/Biela... |
Denk dat die vraag af gaat hangen van het sportscar programma van Audi. Wel of niet doorgaan in de VS? Klantenteam met fabrieksrijder laten rijden? Wel of niet deelnemen in de Le Mans Series?
|
Naar wat ik gehoord heb zijn die Acura LC75's bloedsnel en een directe dreiging voor de Porsches, ik ben benieuwd. :)
|
Dat betwijfel ik. De Porsche RS Spyder EVO is een verbeterde versie (betere aero, meer vermogen + betere betrouwbaarheid) van de fantastische RS Spyder. En ze worden ingezet door 2 top teams.
Het zal wel een tijdje duren voor de Acuras in de buurt van de Porsches zullen komen. |
Quote:
|
Panoz GT2
Chad racing gaat volgend jaar 2 Panoz Espérante GT LM inzetten in de LMS onder de naam Chad Peninsula Panoz. Volgens LNT zijn er nog verdere chassis verkocht, afwachten dus...
Ook interessant nieuwtje : Interview met Norma : ze plannen een LMP2 voor ... (born : endurance-onfo.com) |
Hopelijk gaan niet al die Panoz auto's in LMS rijden.
Zou wel goed zijn als zowel LMS als FIAGT Panoz' voorin hebben rijden. |
GS Motorsport zou toch waarschijnlijk met een Panoz of een Porsche in de LMS gaan?
|
Die zouden ook Vipers GT3 gaan kopen dus 't wordt één van de twee...
|
Volgens www.italiaracing.net gaat Loeb opnieuw voor Pescarolo in actie komen tijdens de 24 uren van Le Mans.
Volgens deze zelfde website gaat Bourdais in zee met Peugeot. Bron: www.italiaracing.net |
Is het mogelijk dat ook Kruse met Pescarolo gaat rijden?
|
Volgens geruchten gaat Kruse hun Courage C65 updaten naar een echte LMP2 met behulp van een carbon tub van Pescarolo.
|
De nieuwe Pescarolo chassis zijn bestemd voor :
LMP1 - Pescarolo Sport (2) - Rollenctre Racing (1 of 2) + enkele huidige Pescarolo rijders - Lister Racing (enkel onderstel, bodywork door Lister zelf) (1) - Nieuw Frans team (1) geruchten??? LMP2 - Kruse Motorsport (1 of 2) geruchten miss LMP1 miss LMP2 Te verwachten wordt dat het niet een Courage achtige aanpak zal zijn? Wat ze hier mee bedoelen, geen idee? (Expect a totally new approach unlike the Courage basis in the past - LMSR.net) |
Wanneer komt nu de eerste échte circuit test van de Peugeot diesel?
Normaal moest die toch al gebeurd zijn -dacht ik-, hij was uitgesteld door ontwikkelings problemen -dacht ik-, toen was een 2e datum gegeven voor de eerste test. Maar nu hoor je er niks meer van... :( Dat ze maar snel op de baan komen! Elke kmter die ze rijden is een stap dichter bij Audi... hopelijk toch... :) |
Eerste shakedown van de wagen was volgens planning 10 december. Dit is uitgesteld en zal nu (samen met de presentatie van de coureurs) plaatsvinden op 10 of 11 januari.
De motor heeft wel al een 24-uurs simulatie met succes afgerond. |
Quote:
|
Quote:
Quote:
BRON : LMSR.net |
|
Ook hier te vinden...zonder LMSR.net logo en net ff iets groter :D
http://www.t2m-motorsport.com/images/dome_01.jpg |
Racing Box gaat dus een Saleen inzetten in LMS.
Wel vermelden dat deze Saleen geen is van Acemco... |
ACO nodigt volgende FIA GT teams uit om mee te rijden in de 24 Uren.
FIA GT1 2006 1er : VITAPHONE RACING TEAM 2ème : ASTON MARTIN RACING BMS FIA GT2 2006 1er : AF CORSE 2ème : SCUDERIA ECOSSE Vitaphone zal niet met de MC12 mogen deelnemen, zien we in '07 dan al de nieuwe Maserati GT1? http://www.endurance-info.com/articl...d=2973&thold=0 |
BMS is toch maar een vreemde keuze, ze hadden beter Phoenix of Zakspeed gekozen.
Maar ACO zal waarschijnlijk alleen maar rekening gehouden hebben met het team klassement. |
Volgens mij wil de ACO alles op alles zetten dat er DBR9 gaat winnen.
3 C6.R tegenover 5 DBR9. Maar ik had liever een sneller Aston gezien. Betreft de MC12. Misschien willen ze gewoon kijken wat de MC12 (met misschien met extra restricties) kan presteren of dat de nieuwe Maserati komt. En wat betreft de Ferrari 430 GT2. Logische keuze omdat er een hele groep (nieuwe) Porsches komen. Wat mij ook nog steeds verbaasd is dat er nog steed geen Oreca Saleen op de lijst staat. |
Eindelijk de goede beslissing van de ACO; nu gaan teams tenminste niet meer kiezen voor lms omdat ze zo kunnen geselecteerd worden, nu kan dat ook voor FIAGT :p
|
Quote:
Dus dit gaat het waarschijnlijk in de toekomst uit(blijven)zien LM P1 eerste plaats in de vorige editie 24 Heures du Mans tweede plaats in de vorige editie 24 Heures du Mans eerste plaats LMS tweede plaats LMS eerste plaats Petit LeMans eerste plaats ALMS LM P2 eerste plaats in de vorige editie 24 Heures du Mans tweede plaats in de vorige editie 24 Heures du Mans eerste plaats LMS tweede plaats LMS eerste plaats Petit LeMans eerste plaats ALMS LM GT1 eerste plaats in de vorige editie 24 Heures du Mans tweede plaats in de vorige editie 24 Heures du Mans eerste plaats LMS tweede plaats LMS eerste plaats Petit LeMans eerste plaats ALMS eerste plaats constructeurs bij de Fia GT1 tweede plaats constructeurs bij de Fia GT1 LM GT2 eerste plaats in de vorige editie 24 Heures du Mans tweede plaats in de vorige editie 24 Heures du Mans eerste plaats LMS tweede plaats LMS eerste plaats Petit LeMans eerste plaats ALMS eerste plaats constructeurs bij de Fia GT2 tweede plaats constructeurs bij de Fia GT2 Voor direkte plaatsigen maakt het eigenlijk niets meer uit of je in de Fia GT of LMS rijdt. Misschien wel voor de overige uitnodigingen. Gaan we dit misschien ook later krijgen bij smmige andere 24 uurs wedstrijden. Want de 24u van Zolder wordt waarschijnlijk een 24u voor het GT3 kampioenschap. |
|
Quote:
In de regels voor 2007 van de FIA GT staat namelijk dat slechts constructeurs die voor aanvang van het seizoen 4 wagens hebben ingeschreven in aanmerking komen voor constructeurspunten. En er moeten minimaal 2 constructeurs 4 wagens inzetten. Mochten Vitaphone en Playteam inderdaad beide 2 Maserati's inzetten dan zouden in GT1 enkel Maserati en Aston Martin voor Le Mans deelname kunnen gaan strijden, en met de MC12 zal dat niet gaan lukken (denk ik). Chevrolet, Saleen en Lamborghini komen sowieso nu nog niet in aanmerking voor deze plekken. GT2 is het natuurlijk altijd makkelijk, daar heb je eigenlijk alleen Porsche en Ferrari. Fabrikanten die wel een snelle wagen hebben, maar geen 4 wagens inzetten kunnen dus bijna beter naar de LMS gaan. |
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 01:03. |