![]() |
Ik heb er in elk geval goed aangedaan om de rally thread-gewijs in de verschillende dagen in te delen :)
Dan houden we nog wat overzicht in de overvolle threads ;) En wat Loeb betreft : zonder technisch probleem kan niemand hem pakken. Morgen zal hij zijn voetje wel wat lichten denk ik maar hij kan consolideren zonder risico's te nemen. De rest van de top 4 zal er nog moeten voor knokken... |
De rally van Engeland moet toch ook haalbaar zijn?
|
Quote:
|
Quote:
Vorig jaar amper aan 51 postjes geraakt op heel het weekend. |
Sainz' uitleg over zijn crash :
Carlos Sainz believes that the shunt which put him out of the Monte Carlo Rally on SS9 was caused by spectators. “I slid on a piece of dirty snow,” explained the Spanish former double World Champion. “This was not in my pace-notes and I think the snow was coming from the spectators walking on the road.” Goed mogelijk, maar dat is voor iedereen gelijk, en als je 100% blind op je nota's vertrouwt ben je volgens mij toch risico's aan het nemen. Er kan altijd iets veranderd zijn sinds je laatste verkenning... |
Quote:
|
De mooiste om te gaan kijken, die niet te ver af is en waar je geen uren moet stappen op op de speciale te geraken is Catalunia. Duitsland is nie erg fameus en in Wales zijt ge meer aan't aanschuiven en aan't lopen dan iets anders(en ook nog eens belachelijk duur) .
|
Quote:
Die uitleg van Sainz lijkt mij toch een beetje raar, precies om het ergens op te steken ipv te zeggen "'k ben er gewoon afgegaan, mijn fout' :no: |
Grappig ... Ik ben net eens naar Rally-Live gaan kijken, da's daar Rally-Too-Late ja.
Op WRC.COM is Cols ook al binnen op een mooie plaats en bij Rally-Live is Loix nog 3de met de scratch voor Panizzi :) . Het is een spannende rally vanaf plaats 2. Een plezante rally dankzij de Paddock en ooit zullen we wel eens met een hele groep een rally gaan volgen denk ik :) . Mannekes, tot de volgende!Morgen moet ik jammer genoeg weg, maar dan zal ik maandag of mss morgenavond wel zien hoeveel er in de post van Dag 3 staat :-) . En blijven duimen voor de Belgen daar! |
Toch nog vlug efkes terugkomen => Cols voorlopig 3de tijd in JWRC op KP 11. En voorlopig 5de algemeen in JWRC na KP 11!
|
Quote:
van 12 tot 14 november naar Australie, en dan nog effe blijven hangen daar. En terug vliegen na de Finales van de V8 Supercars in Eastern Creek op 5 december. Awel ik ga eens wat prijzen vragen. |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
FF |
Quote:
FF |
Ik heb efkes een emailke gestuurd naar radio@wrc.com om hun te feliciteren met hun programma en hun tegelijkertijd uit te leggen hoe wij hier samen naar de rally zitten te luisteren :)
|
AJ, Vergeet uw dikke vriend niet, if you gonna play the aussie way !!!
|
Als ik zo die Focus bekijk, valt me toch iets op: de plaats van de achteruitkijkspiegels, normaal staan die vooraan op de zijdeuren, maar bij de Focus staan ze bijna langs de zitposities, niet erg praktisch dus om te gebruiken (niet dat ze die tijdens de rally nodig hebbe :)) Maar volgens reglement moeten ze er natuurlijk wel hebbe, maar zetten ze die dan zo naar achter omdat hij dan minder luchtweerstand bied misschien?
http://rally.racing-live.com/photos/...diapoe_121.jpg |
Denk ik niet, maar kijk eens waar Duval zit : ook een serieus stukje naar achter eh! Misschien ziet hij dus wel beter zijn spiegels omdat ze in vergelijking met zijn positie correct staan?
En verder valt me ook op dat de livery van Duval (BP) niet dezelfde is als die van Martin (Castrol). In F1 was dat nochtans verplicht. In rally niet blijkbaar? |
Quote:
|
Quote:
|
Het staat mij voor dat BAR een aantal jaar geleden ook heeft gedaan, een Lucky Strike auto en een blauwe, maar ik weet de sponsor niet meer! Die hebben dat toen moeten veranderen het jaar daarop of nog voor het seizoen. Maar hoe het met de reglementeringen in de rally zit, durf ik niet zeggen.
|
Quote:
|
Enkel tijdens testen. Tijdens de race waren de wagens de ene helft in 555 en de andere in Lucky Strike. Om aan het reglement te voldoen
|
Quote:
|
Quote:
En dat van die Castrol en BP livery's was vorig jaar idd ook al zo!! http://rally.racing-live.com/photos/...diapoc_005.jpg |
En de BP livery is toch mooier :gas: neh :)
|
Ik denk dat een rallywagen niet ontwikkeld wordt om gemakkelijk in de spiegels te kunnen kijken.
|
Quote:
btw, wanneer ga je hem nabouwen? ;) |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Duitsland van 20-22 augustus (dan zijn't ook de 24u van Zolder)
Japan 3 - 5 september ge hebt 't weekend ertussen ook nog de F1 in Francorchamps kortom, toch niet ideaal om dan examens te hebben en ik kan der van meespreken, vorig jaar zat ik daar te leren, terwijl mijne pa wel dan wel naar WRC duitsland was en naar de 24u van Zolder ... :mad: Dus ik hoop dit jaar niet weer :p Voorlopig wil het toch nog lukken :cool: |
Die spiegels staan bij Ford enkel op asfaltrally's zo dacht ik. Dan is de zitpositie van de piloter verder naar achter en lager (owv zwaartepunt) ten opzichte van onverhard rally's. ;)
|
manman wat is hier gebeurd .....
vroeger amper 3 bladjes op een heel rally-weekend .... nu 19 blz op 1 dag *slik* ... Laat de interesse vooral voortleven ;) Laten we er wel een goede gewoonte van maken om voortaan iets meer dan 1 regel per post te typen .... Veel pagina's van die 19 hebben eerder iets weg van een chatsessie ;) |
Quote:
Pictures to prove it: Finland 2003: http://rally.racing-live.com/photos/.../diapo_305.jpg Australië 2003: http://rally.racing-live.com/photos/.../diapo_312.jpg Catalunya 2003: http://rally.racing-live.com/photos/.../diapo_304.jpg |
Quote:
zie dat je morgen aanwezig bent tijdens de proeven en dan begrijp je het de stress, de spanning, wie is er eerst :+ en dan vliegen de posts dus de deur uit hé echt een gekkenwerk, en tijdrovend maar heel plezant het was een levende paddock, met soms 7 posts per minuut iedereen volledig in spanning zijn gedachten aan het posten, het had wel iets moet ik toegeven, zo intensief de strijd aan kop volgen ... voor zij die het gemist hebben, morgen herkansing :p |
Idd, je ziet iets op de site of hoort iets op de radio, je post het, en als je post online staat zijn er al 5 die het gepost hebben :)
Dan maak je je zinnen wel wat korter natuurlijk :) |
All times are GMT +2. The time now is 16:00. |